Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 172333 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #720 Gepost op: 18-02-2019, 18:01:31 »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #721 Gepost op: 18-02-2019, 18:01:54 »
Da's een beetje flauw. Het getal negen wordt door Rik gewoon genoemd terwijl hij de kandidaten over de opdracht informeert.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #722 Gepost op: 18-02-2019, 18:04:36 »
Deze komt net voorbij op mijn tijdlijn op Facebook. (Via Wieisdemoltips @ facebook)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #723 Gepost op: 18-02-2019, 18:07:38 »
Deze komt net voorbij op mijn tijdlijn op Facebook. (Via Wieisdemoltips @ facebook)

Die staat oa in dit topic op pag 27  ;)

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #724 Gepost op: 18-02-2019, 18:10:48 »
Die staat oa in dit topic op pag 27  ;)

Oeps, iets te enthousiast gereageerd dus, sorry!  ::schaam::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #725 Gepost op: 18-02-2019, 18:11:53 »
Ik vind dat de meeste betere hints momenteel naar Sarah als Mol wijzen. Maar toch hoop ik stiekem dat Merel het is
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 23:14:37 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #726 Gepost op: 18-02-2019, 18:16:23 »
Ik vind dat de meeste betere hints momenteel naar Sarah als Mol wijzen. Maat toch hoop ik stiekem dat Merel het is

Merel is eigenlijk de enige waar geen mooie hint naar is. Vogels in beeld is ongeveer tot waar we komen  ::rofl::


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #727 Gepost op: 18-02-2019, 18:18:00 »
Ik vind dat de meeste betere hints momenteel naar Sarah als Mol wijzen.

Zijn er betere hints?

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #728 Gepost op: 18-02-2019, 22:03:45 »
Ik wilde toch ook even mijn "2 cents" opgooien in de discussie rondom mogelijk verborgen aanwijzingen (in zoverre dat ik hem nog nergens heb gezien, anders zie dit als niet gepost).
De volgorde van voorstellen in aflevering 1 is als volgt:

Niels
Rick Paul exit speciale eliminatie 2
Nikkiexit speciale eliminatie 1
Merel
Sinan
Sarah
Jamie1e eruit, dus exit reguliere eliminatie 4?
Robertexit reguliere eliminatie 3
Evelienexit reguliere eliminatie 2
Eviexit reguliere eliminatie 1

Ik blijf het altijd verdacht vinden als er een volgorde in een geregisseerde lijst zit; en ik erken meteen dat het afhankelijk is van de 'speciale' executies om de positie van Nikki en Rick Paul te verklaren, maar ook hier klopt de volgorde dan weer wel. Als Sarah er de komende week uit gaat dan is volgens deze logica of Sinan de verliezer, Merel de winnaar en Niels de mol of Sinan / Niels winnaar + verliezer en Merel de mol.

Of een heel andere logica die ik zelf niet zien, maar jullie wel? ::)


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #729 Gepost op: 18-02-2019, 22:50:30 »
Mooi gevonden  ::ok::

Dat zou ook kunnen verklaren waarom de executie van Nikkie (zinloos) met een week werd uitgesteld. Anders zouden de eerste vijf afvallers keurig op volgorde hebben gestaan.

Dus volgende week of weer een speciale executie voor Niels of een gewone voor Sarah?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #730 Gepost op: 18-02-2019, 23:18:30 »
Merel is eigenlijk de enige waar geen mooie hint naar is. Vogels in beeld is ongeveer tot waar we komen  ::rofl::

Exact. Dat vind ik dan weer bedacht.



Zijn er betere hints?
Ja wat ik de betere hints vind idd. Daarmee doelende op hints die gewoon mooi in elkaar zitten, niet meteen extreem opvallen maar ook niet enorm vergezocht zijn. Bv de album muurschildering double checking woman vind ik wel een van de “betere” “mooiere” hints die nu nog over is naar een van de overgebleven kandidaten.
Hetzelfde geld voor de klokjes en tijd naar bv chronis.

« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 23:20:35 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #731 Gepost op: 19-02-2019, 04:04:06 »
Dat paard dat de hele tijd in beeld stond bij "Roulette"... toch wel een beetje de elephant in the room... Misschien was het gewoon een gezellig decoratief paard. Misschien toch een hintje?
Een cheval (paard) is een speelstrategie bij roulette waarbij je een fiche verdeelt over twee nummers. Als je dan wint krijg je 18x je inzet terug. (of anders gezegd 17x je inzet erbij).
Verder kan ik er niets mee. Jullie misschien?
Was het geen ezel? Het was wel opvallend dat dat dier steeds in beeld kwam. Maar ik zou niet weten wat voor hint daar in zou moeten zitten. Ik kom wel een zeer bijzondere uitzending van Spuiten en Slikken tegen als ik google op 'Colombia ezels', maar dat zal het vast niet zijn.  :-X
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #732 Gepost op: 19-02-2019, 11:16:13 »
Ik herinnerde me ineens een biecht van Sarah uit aflevering 1, tijdens de test.

"Ik heb eigenlijk iets van zes mensen op mijn lijstje staan. Ik ga natuurlijk niet op zes mensen spreiden. Dus ik moet het terughalen naar vier. Maar wie?"

Vervolgens zien we Rick Paul, die zegt: "Ik wil heel graag spreiden. Ik moet mezelf voorhouden: Spreiden. Want ik zit al bijna in een tunnel die ik weg moet duwen. Ik ga spreiden, maar ik vind dat heel moeilijk."

Daarna zien we Jamie zijn test maken: "Rick Paul. Ik hoop dat het snel voorbij is en dat ik er dan nog ben."

In aflevering 7 werd het aantal kandidaten teruggehaald van zes naar vier, en Rick Paul en Jamie vielen af. Toeval?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #733 Gepost op: 19-02-2019, 12:42:34 »
Deze komt net voorbij op mijn tijdlijn op Facebook. (Via Wieisdemoltips @ facebook)

Dat plaatje heb ik gemaakt en hier geplaatst in "Straatbeeld" op 4 februari al.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #734 Gepost op: 19-02-2019, 12:52:17 »
Het getal 9 komt opvallend vaak terug in opdrachten.

3.1 - Vlag uithangen: er zijn negen waslijnen.
5.1 - Straatbeeld: de foto bestaat uit negen delen.
6.1 - Steentje bijdragen: zoek de negen verschillen.
7.1 - Getouwtrek: er zijn negen kisten.
7.2 - Roulette: er zijn negen bakjes.

Sinan staat op de negende plek in de leader. Sarah staat op de negende plek op de groepsfoto/muurschildering.


Idd, veel negens. Zat nog even na te denken, ook in combinatie met de "tijd" hints. 9 staat op het westen van een klok. Dat zou de tijdhints verleggen naar Merel en niet naar Sarah. Maar ik zit helemaal niet op Merel! 😩

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #735 Gepost op: 19-02-2019, 12:57:44 »
Wat toch vreemd is, is dat er dit jaar geen dagboek en/of Tweet van de Mol is. Was de Mol soms te lui om een dagboek bij te houden (Sinan.....)? Niels schreef blijkbaar veel in zijn molboekje en zou Niels het daarom niet zijn? .

Wat denken jullie?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #736 Gepost op: 19-02-2019, 13:19:01 »
Het getal 9 komt opvallend vaak terug in opdrachten.

3.1 - Vlag uithangen: er zijn negen waslijnen.
5.1 - Straatbeeld: de foto bestaat uit negen delen.
6.1 - Steentje bijdragen: zoek de negen verschillen.
7.1 - Getouwtrek: er zijn negen kisten.
7.2 - Roulette: er zijn negen bakjes.

Sinan staat op de negende plek in de leader. Sarah staat op de negende plek op de groepsfoto/muurschildering.

Misschien weten we meer in aflevering negen?  ;)


Verder is negen een uniek getal, omdat je het ook van achteren naar voren kunt lezen.
Zou er wat te puzzelen zijn met woorden/opdrachten/afleveringstitels die van achteren naar voren wél iets betekenen? In plaats van het nu op los zand lijkende geheel?
Hoewel: sommige afleveringstitels lijken wel met elkaar te maken te hebben en/of zijn zelfs elkaars tegendeel (Uithalen versus Inhalen, Op sleeptouw nemen versus Getouwtrek).

Behalve de wel heel vaak voorkomende beginletter 's' in de opdrachten (en ja, ik weet dat de letter 's' in het Nederlands frequent voorkomt, maar als beginletter zie ik 'm hier m.i. toch echt meer dan gemiddeld) en de vele voorzetsels die als voorvoegsel of 'grappig' losgekoppeld woord worden gebruikt, zie ik weinig lijn in de titels en opdrachten. Want al die letters 's' zullen waarschijnlijk niet naar een deelnemer wijzen, dat zou wat te gemakkelijk zijn.

Of zouden we alle afleveringstitels samen van achteren (dus de laatste eerst) naar voren kunnen duiden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #737 Gepost op: 19-02-2019, 13:20:13 »
Wat toch vreemd is, is dat er dit jaar geen dagboek en/of Tweet van de Mol is. Was de Mol soms te lui om een dagboek bij te houden (Sinan.....)? Niels schreef blijkbaar veel in zijn molboekje en zou Niels het daarom niet zijn? .

Wat denken jullie?

Ik citeer mezelf even van 5 januari:

Als de Mol gaat tweeten is het too obvious dat het Merel is.

 ;D

Nee, serieus: sowieso de tweets en waarschijnlijk ook het dagboek werden niet door de Mol zelf gedaan. Er hebben regelmatig hints in gezeten maar de makers zijn daar nu wat terughoudender mee. Ook zijn er andere dingen (Instagram, officiële podcast) voor in de plaats gekomen. Kwestie van niet altijd maar hetzelfde blijven doen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #738 Gepost op: 19-02-2019, 13:23:38 »

Idd, veel negens. Zat nog even na te denken, ook in combinatie met de "tijd" hints. 9 staat op het westen van een klok. Dat zou de tijdhints verleggen naar Merel en niet naar Sarah. Maar ik zit helemaal niet op Merel! 😩

Er stond wel een ondersteboven 9 (een 6 dus) op de gele helm van Merel, al is dit wel een beetje  vergezocht xD.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #739 Gepost op: 19-02-2019, 13:39:22 »
Dat de 9 een betekekenis heeft dat zit er dik in. Ook mooi dat het naar twee kandidaten wijst: Sinan en Sarah. Één van de twee zal de mol zijn. Houdt het spannend. Hopelijk valt Sinan of Sarah niet af zaterdag. Dan lijkt de mol wel erg makkelijk vindbaar >:(