Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 172325 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #160 Gepost op: 12-01-2019, 21:57:16 »
Vorig jaar had je ook al "Schijn Werper", maar goed, dat was een uitzondering. Het begint nu wel op te vallen en wat mij betreft irritant te worden. Maar wie weet zit er inderdaad meer achter dan ietwat krakkemikkige woordspelingen.
Maar dat sloeg natuurlijk op Simone Weimans, dus dat was heel logisch ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #161 Gepost op: 12-01-2019, 21:58:06 »
 ::rofl::

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #162 Gepost op: 12-01-2019, 22:13:30 »
Ja eens dat het een beetje irritant wordt. Ik zou het ook iets te makkelijk vinden, het lijkt me leuker als we met die woorden moeten gaan puzzelen oid.

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #163 Gepost op: 12-01-2019, 22:18:35 »
Vraag mij af of er een betekenis achter het terugkerende thema 'hout' zit. Naast de openingsscene bestaat elke opdracht uit hout (houten kisten, hout om de tablets, cijfers op het hout, lasers ontwijken op hout en filmpjes over houten jokers).

Evelien was manager van Van Dik Hout.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #164 Gepost op: 12-01-2019, 22:30:43 »
Vorig jaar had je ook al "Schijn Werper", maar goed, dat was een uitzondering. Het begint nu wel op te vallen en wat mij betreft irritant te worden. Maar wie weet zit er inderdaad meer achter dan ietwat krakkemikkige woordspelingen.

Misschien dat de redacteur last heeft van de 'engelse ziekte'?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #165 Gepost op: 12-01-2019, 22:40:22 »
Ik vraag me af of het feit dat een aantal opdrachten/ beelden verwijst naar het “ synchroon” lopen van dingen , hints kunnen zijn naar Sarah ( Chronis, oftewel achternaam vrijwel gelijk aan het woord “ synchroon “)
Zo moesten meerderen tegelijkertijd aanwezig zijn op bepaalde locaties bij de fietsopdracht; lieten de beelden van de vogels ook niet een synchroon vliegen zien? Loopt de rups ook niet gedeeltelijk synchroon kwa beweging? Muurschilderingen tegelijkertijd afgebeeld?
Het trekken van kisten gebeurde over t algemeen door meerderen tegelijk, dansen ook ...?

In deze aflevering liepen de filmpjes met de voorstellen ( joker, geldbedragen) niet “ synchroon” . Weer een verwijzing naar “Chronis” ( Sarah ?)

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #166 Gepost op: 12-01-2019, 22:45:58 »
Vooraf zegt Rik dat de mol 'geraffineerd' (als suiker?) te werk gaat.

Ik weet niet wie de tekst verzint voor Rik, maar als het een hint zou zijn is het in ieder geval niet Rik zelf aangezien hij niet weet wie de mol is op dat moment (weten we uit een interview met hem in de eerste podcast).

Ik hoop stiekem wel een beetje dat Robert de mol is  :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #167 Gepost op: 12-01-2019, 23:22:14 »
De leader was anders deze week! Er zat ineens een extra shot van de mannen met vlotten in het meer tussen Jamie en Nikkie, in plaats van dat van de kandidaten die op de brug aan het trekken waren  ::vergroot:: Misschien zijn er nog wel meer verschillen te vinden.
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #168 Gepost op: 12-01-2019, 23:35:29 »
Mijn eerste gedachte bij de afleveringstitel van aflevering 2 "Uitgerekend" was: Wie van de kandidaten is er zwanger?

Een andere betekenis, "Altijd op eigen voordeel bedacht," kan sterk wijzen naar het nemen van een joker in opdracht 3.
Doet mij ook terugdenken aan discussies ten tijde van de invoering van de zwarte vrijstelling. Dat de mol voor een zwarte vrijstelling moet gaan zodat dit nieuw item tijdig wordt geďntroduceerd aan de kandidaten. In dit geval zou kunnen gelden dat de mol de opdracht heeft gekregen van de makers een joker te pakken, zodat het niet tot aflevering 3 duurt voordat de kandidaten weten dat er een smakelijke vulling in zit.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #169 Gepost op: 12-01-2019, 23:39:28 »
Zou kunnen ja. Merel wilde al vanaf de eerste kans graag een joker pakken en deed dit bij haar tweede. Ze mocht als eerste een joker pakken van Rik en keek toen eerst even welke. Als er straks een vrijstelling in blijkt te zitten én de Mol zou daar op de een of andere manier wat aan hebben is dat super verdacht. (<- vveerraak viel dit op. Ik deel het even. ;))

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #170 Gepost op: 12-01-2019, 23:41:50 »
Tot slot speelt de eerste opdracht zich af vlakbij het plaatsje Sucre. Vooraf zegt Rik dat de mol 'geraffineerd' (als suiker?) te werk gaat.
Denk zelf niet dat het iets met het plaatsje Sucre te maken heeft, maar dit keer zei Rik ´pittige´. Op zichzelf niet echt opvallend, maar met geraffineerd in mijn achterhoofd (had dat op één of andere manier onbewust onthouden), vond ik dit wel opvallend. Misschien opletten of Rik andere 'culinaire' termen gebruikt?

Edit; Ik weet dat Rik niet weet wie de Mol is, maar als hij de openingszinnen niet zelf schrijft, kan dit eventueel iets zijn?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #171 Gepost op: 13-01-2019, 09:46:31 »
Hout....moeten we niet iets met hout. Of een link hiernaar?

Het komt zo vaak terug: iPads zitten erin verpakt (ook wanneer Rik foto’s laat zien van de opdracht ‘ver tellen’), de nummers zijn op een bord hout verwerkt, de jokers natuurlijk, en zo verder.

Het doet mij denken aan handenarbeid van vroeger. Het kan natuurlijk verwijzen naar ‘vakmanschap’ en robčrt, maar er zijn denk ik nog legio andere mogelijkheden. Het is in ieder geval opvallend.
Meer L

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #172 Gepost op: 13-01-2019, 10:17:02 »
Hout....moeten we niet iets met hout. Of een link hiernaar?

Het komt zo vaak terug: iPads zitten erin verpakt (ook wanneer Rik foto’s laat zien van de opdracht ‘ver tellen’), de nummers zijn op een bord hout verwerkt, de jokers natuurlijk, en zo verder.

Het doet mij denken aan handenarbeid van vroeger. Het kan natuurlijk verwijzen naar ‘vakmanschap’ en robčrt, maar er zijn denk ik nog legio andere mogelijkheden. Het is in ieder geval opvallend.

Ja óf toch een verwijzing naar de houtzagerij, dat daar een of andere aanwijzing te vinden is.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #173 Gepost op: 13-01-2019, 12:22:06 »
Je hebt wel eens van die puzzeltjes zoals TWEE...NEND waarbij je een woord op de puntjes moet invullen, hier dan SPAN, zodat je de woorden TWEESPAN en SPANNEND krijgt. Zou dit ook het geval kunnen zijn met
OVER BRUGGEN
IN ZICHT
VER TELLEN en
UIT STRALEN?



Vorige week had je oranje en blauwe touwen aan de brug -> als je dat mengt krijg je bruin
Nu hadden we groene lasers die rood werden als je af ging, dat wordt samen ook bruin en Evelien de Bruijn ging ook af bij de opdracht zodat de lasers rood werden.
Volgende week geel en paars? En daarna alle kleuren van de regenboog?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #174 Gepost op: 13-01-2019, 12:32:36 »

Vorige week had je oranje en blauwe touwen aan de brug -> als je dat mengt krijg je bruin
Nu hadden we groene lasers die rood werden als je af ging, dat wordt samen ook bruin en Evelien de Bruijn ging ook af bij de opdracht zodat de lasers rood werden.
Volgende week geel en paars? En daarna alle kleuren van de regenboog?
Volgende week rood, geel en blauw.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #175 Gepost op: 13-01-2019, 12:41:34 »
Volgende week rood, geel en blauw.

Rood en geel >>> oranje
Oranje en blauw >>> bruin
Mzahk hr cd lnk !

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #176 Gepost op: 13-01-2019, 12:44:38 »
Rood en geel >>> oranje
Oranje en blauw >>> bruin

Rood en blauw is paars.

Geel en paars is ???

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #177 Gepost op: 13-01-2019, 12:54:24 »
Je hebt wel eens van die puzzeltjes zoals TWEE...NEND waarbij je een woord op de puntjes moet invullen, hier dan SPAN, zodat je de woorden TWEESPAN en SPANNEND krijgt. Zou dit ook het geval kunnen zijn met
OVER BRUGGEN
IN ZICHT
VER TELLEN en
UIT STRALEN?

Leuke suggestie! Ik ben gaan puzzelen en kwam tot:

OVER - LOOP - BRUGGEN of OVER - VAL - BRUGGEN
IN - DOOR - ZICHT of IN - KORT - ZICHT
VER - UIT - TELLEN
UIT - LICHT - STRALEN

Dat wordt natuurlijk een boodschap aan de de Mol: LOOP DOOR (ALS) (HET) LICHT UIT (IS). De Mol die bij de lasers geld kon verduisteren. ::jaja:: :P

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #178 Gepost op: 13-01-2019, 13:04:03 »
Mooi insteek net die woordpuzzels.   
Heinz die zegt dat merel geld kon verduisteren, maar wat kan er Waar zijn van de stelling dat Sinan aanstuurde op de 1e start plek bij de laser proef. Hij is verdacht stil en we komen allemaal tot een conclusie dat de geldbedragen die in deze proef gehaald worden op zijn minst vreemd zijn.

Zou sinan zijn discussie over de tonnen in de opdracht ervoor gebruikt hebben om in deze positie proberen te komen?

Verder kan als woordpuzzel ook ver af tellen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #179 Gepost op: 13-01-2019, 13:22:29 »
Leuke suggestie! Ik ben gaan puzzelen en kwam tot:

OVER - LOOP - BRUGGEN of OVER - VAL - BRUGGEN
IN - DOOR - ZICHT of IN - KORT - ZICHT
VER - UIT - TELLEN
UIT - LICHT - STRALEN

Ik ben niet zo goed in dit soort puzzels, maar ik weet wel dat 'doorzicht', 'inkort', 'kortzicht' en 'uitlicht' geen normale woorden zijn.