Poll

Wie is NIET de Mol?

Merel
20 (16.5%)
Niels
66 (54.5%)
Sarah
35 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: Wie is de Mol niet? Poll  (gelezen 21957 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2019, 23:00:07 »
Evi
Niels
Nikkie
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2019, 13:07:08 »
Nikkie, Robert en Merel. Die laatste nog wat twijfelachtig.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2019, 13:34:00 »
Robčrt, Nikkie en Sinan voorlopig.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2019, 14:57:40 »
Ik streep nog niemand af maar bij volgende mensen heb ik eerder een vraagteken:

Nikkie: doet weinig bij de kisten, maar de mol wil net veel kisten/vrijstellingen omhoog zien. Daarnaast pakt zij het geld bij de kerk

Niels: geeft direct aan om het geld te willen ipv de vrijstellingen zonder te weten wat de groep wil. Daarnaast kan hij moeilijk terug naar vrijstellingen als zou blijken dat een nipte meerderheid het geld zou willen.

Merel: laat de kist wegdrijven. Als mol weet je toch dat er stroming zou zitten. (tenzij het haar tactiek was als onhandige kandidaat, maar dat heb ik nog niet teruggezien). Ongeacht of deze leeg/vol is, dit is een rare actie waarmee je aandacht op je krijgt

Jaimie en Evelien: droegen allebei slippers bij de dansopdracht, lijkt me niet handig (Jaimie was duidelijk, voor Evelien heb ik het beeld stilgezet en dat leken me wel slippers)
klaar voor de strijd

Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2019, 23:38:26 »
Dingen die mij opvielen om mogelijk mensen niet te verdenken:

- Rick Paul en Jamie vragen meteen om een bondje, lijkt me niet logisch als mol.
- Merel maakt (samen met Evi) de kist los, lijkt me te opzichtig.
- Robčrt wordt heel duidelijk gemonteerd dat hij zijn danser niet kan vinden, lijkt me niet logisch voor de regie om dat bij een mol te doen. Verder leidt hij de onderhandeling door voor de vrijstellingen te gaan.
- Evi ging heel hard fietsen voor haar opdracht, dit vestigt wel aandacht op je maar werkt de opdracht niet tegen.
- Merel vraagt aan Evelien "heb jij een route dan?", het kan natuurlijk een geniale Milouska-actie zijn, maar lijkt me sterk.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2019, 00:20:29 »
Na 1 aflevering moet ik mijn spectrum nog zo ruim mogelijk houden, maar Nikkie als mol? Nee, dat zie ik echt niet gebeuren. De andere 9 schrijf ik niet af.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2019, 09:03:19 »
Ik kan me herinneren dat vorig jaar Jan hier in dit lijstje hoog scoorde!  ::rofl::

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2019, 13:21:54 »
Evi
Nikkie
« Laatst bewerkt op: 10-01-2019, 22:42:23 door Amethyst »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2019, 15:09:32 »
Ik durf alleen met redelijke zekerheid te zeggen dat Evi, Merel, Robert en Nikkie het waarschijnlijk niet zijn.

Rick Paul, Evelien en Sarah verdenk ik ook niet, maar ik wil hen nog niet meteen volkomen uitsluiten van het mol zijn. Wat mij bijvoorbeeld is opgevallen is dat 3 kandidaten slippers droegen tijdens het salsa dansen: Rick Paul, Evelien en Jamie. Jamie zagen we dan ook zijn slippers uitdoen want hij danste daarop niet fijn. Van de mol zou je niet verwachten dat deze slippers zou dragen bij deze opdracht, want die heeft voorkennis over de opdrachten en op blote voeten dansen lijkt me ook niet bepaald prettig (maar goed.. wie weet doet die het dan juist wel :P). Dit maakt deze drie dus hierom in mijn ogen minder verdacht (ook omdat dit bij Rick Paul en Evelien niet duidelijk in beeld is gebracht en ik hier ook pas veel later achterkwam!).

Ook vind ik het onverdacht van Rick Paul dat hij zijn hand omhoog wilde steken bij de laatste stemming, maar dit toch niet deed. Ik denk dat de mol niet zichtbaar getwijfeld heeft bij de stemmingen over of voor het geld werd gekozen (dit maakt Sarah en Merel in mijn ogen ook minder verdacht want die deden hetzelfde). Zo vestig je alleen maar onnodig de aandacht van je medekandidaten en ook van de kijkers op je. Daar komt nog bij dat ik verwacht aan de hand van de preview dat in de volgende aflevering geld uit de pot geboden zal worden op jokers en dan zou het voor de mol dus niet zo veel uitmaken of er voor het geld werd gegaan in aflevering 1 of niet.. want dat geld wordt toch wel weer uit de pot gespeeld bij zo'n veiling.. dus waarom zou die dan aarzelen bij de stemming? Maar goed, het is nog niet zeker of bij die veiling geld uit de pot gebruikt wordt.. maar dat verwacht ik wel, en ik verwacht eigenlijk ook niet dat de mol zichzelf dan onnodig in de kijker wilde spelen door zichtbaar te twijfelen. Mocht het anders lopen, dan moet ik mijn verdenkingen misschien bijstellen.

Evelien verdenk ik verder niet omdat zij dus ook slippers aanhad bij het salsa dansen, en omdat zij bij het fietsen in een positie zat waarop je niet het beste en minst opvallend mollen kon. Daarnaast leek zij ook op een gegeven moment oprecht niet te begrijpen wat de opdracht was en moest Sarah dit toen aan haar uitleggen (toen Rik had uitgelegd dat er gestemd moest worden over het behouden van de vrijstellingen gebeurde dit geloof ik). Leek mij niet gespeeld, ze is ook geen actrice. Ook bij de executie vond ik haar erg oprecht gespannen overkomen. Sarah, tjah.. in haar topic had ik al mijn redenen genoemd om haar niet te verdenken.. daar komt dan nog bij dat zij ook zichtbaar en erg opvallend aarzelde over of ze voor het geld wilde kiezen of niet toen zij zag dat hier meerdere mensen voor gingen. Lijkt mij eerder een fanatieke kandidate. Maar goed, ik blijf mijn ogen openhouden.

Niels lijkt heel kandidaats over te komen, maar in hem zie ik nog wel een gehaaide mol schuilen (zeker als in de volgende aflevering een veiling plaatsvindt waarin geld uit de pot geboden kan worden op jokers, wat de preview wel suggereert... dan maakte het in principe dus weinig uit waarschijnlijk hoe veel geld de mol voor die veiling binnenhaalde). Alleen zou hij dan misschien qua strategie een beetje op Jan lijken.. maar zou dit nou echt zo erg zijn? :P En tja, ik heb nog niet echt iets gevonden waardoor Jamie en Sinan voor mij verdacht of juist minder verdacht zijn op het moment (m.u.v. dat Jamie tijdens het salsa dansen ook slippers droeg). Sinan verdenk ik eigenlijk ook nog niet zo en Jamie eigenlijk ook niet. Maar goed, er is nog maar 1 aflevering uitgezonden en zo veel is er dus nog niet om verdenkingen op te baseren.

Het zou mij oprecht niets verbazen als de mol weer een man is dit jaar!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2019, 17:40:02 »
Ik kan me herinneren dat vorig jaar Jan hier in dit lijstje hoog scoorde!  ::rofl::

Daarom durf ik alleen Nikkie door te strepen :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2019, 19:07:22 »
Ik durf eigenlijk alleen Nikkie en Evi af te strepen als molkandidaten. Merel verdenk ik ook minder, maar zou het nog wel kunnen zijn.

Rest is sowieso verdacht... Nou ja, spreiden is goed in deze fase van het spel. ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2019, 13:29:39 »
Nikkie en Sinan.
Nikkie, Evi en Merel ::ok::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2019, 17:09:48 »
Het zou mij oprecht niets verbazen als de mol weer een man is dit jaar!

De vrouwen kon ik snel "wegstrepen" dit jaar. Nikkie is sowieso te licht voor deelname aan WIDM; zij lijkt elke opdracht te vrezen. En de op het oog natuurlijke "bondjes" in het hele prille begin Evi-Merel en Evelien-Sarah lijken mij ook echt spontaan te zijn ontstaan. Daarom denk ik ook dat de Mol dit jaar geen vrouw is.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2019, 17:38:57 »
Jamie en Niels streep ik voorzichtig af. Nikkie is het niet.

(Edit: Jamie verkeerd gespeld)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 19:51:49 door tumtum »

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2019, 19:59:00 »
Moeilijk.

Ik denk toch dat de mol ergens tussen Jamie/Rick-Paul/Merel zit. Mijn gevoel zegt Merel, maar daar kan ik weinig bewijs voor vinden.

Voor nu toch op Jamie gestemd.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2019, 20:01:42 »
je weet dat dit wie is de mol NIET poll is ???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2019, 20:03:00 »
 ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2019, 21:45:09 »
Evelien 13 (3.6%)Evi
44 (12.1%)
Jamie 25 (6.9%)
Merel 22 (6.1%)
Niels 36 (9.9%)
Nikkie 99 (27.3%)
Rick Paul 26 (7.2%)
Robert 56 (15.4%)
Sarah 5 (1.4%)
Sinan 37 (10.2%)

we staan weer op 0
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2019, 21:51:17 »
je weet dat dit wie is de mol NIET poll is ???

Hahaha wat scheef! Heb wel in de gewone poll gestemd, maar bericht is hier terechtgekomen blijkbaar.

OT: voor NIET zou ik toch inzetten op Nikkie en Robert.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol niet? Poll
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2019, 10:42:50 »
Nikkie en Merel
Misschien wijzig ik m’n stem nog als ik goed heb teruggekeken ::vergroot::