Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 62136 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #160 Gepost op: 20-02-2019, 11:38:19 »
Wat er van verdenkingen getoond wordt is volledig afhankelijk van hoe dicht iedereen op de Mol zit.

Zo herinner ik me de situatie in 2015
Spoiler: verloop van 2015 (klik om te tonen/verbergen)

Omgekeerd laten ze verdenkingen maar al te graag correct horen als blijkt dat iedereen fout zit zoals in 2017. Behalve dan natuurlijk van de afvaller, want die streepte keer op keer een mogelijke Mol weg voor ons als we zijn verdenking hoorde.

Dus er zijn jaren dat de verdenkingen misleidend zijn en er zijn jaren dat ze kloppen, maar je zal pas achteraf weten wat ze gedaan hebben. Daarom interesseren de testbiechten me nooit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #161 Gepost op: 20-02-2019, 12:04:29 »
Dus er zijn jaren dat de verdenkingen misleidend zijn en er zijn jaren dat ze kloppen, maar je zal pas achteraf weten wat ze gedaan hebben. Daarom interesseren de testbiechten me nooit.

Mij wel, want in combinatie met andere bronnen waaruit je kunt afleiden wie wie verdenkt (gebeurtenissen in de afleveringen zelf, in extra materiaal, in interviews, dagboeken) kun je soms zien wanneer ze misleidend zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #162 Gepost op: 20-02-2019, 12:05:57 »
Mij wel, want in combinatie met andere bronnen waaruit je kunt afleiden wie wie verdenkt (gebeurtenissen in de afleveringen zelf, in extra materiaal, in interviews, dagboeken) kun je soms zien wanneer ze misleidend zijn.

Wel ja, dat is voor iedereen anders, maar ik baseer mezelf er niet meer op de laatste seizoenen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #163 Gepost op: 20-02-2019, 12:08:25 »


"het zou toch niet mijn bondgenoot
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Een mooi voorbeeld dat de manier van formuleren belangrijk is. Hier wordt niet expliciet gezegd dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #164 Gepost op: 20-02-2019, 12:55:16 »
Er zit vaak wel een bepaalde opbouw in ja. Zoals Niels die Sinan steeds noemt en Sinan hem en Merel wel.

Sarah wordt al met al maar heel weinig genoemd, wat ook zou kloppen, want iedereen vertrouwt haar... zo werd ze ook penningmeester.

De opbouw kan dus een mooie finale zijn van Merel, Niels en Sinan. Sarah zal nu dan afvallen. Ik hoop er op dat Sinan Niels verdenkt maar doorgaat middels de finalevrijstelling, dan heb je Merel op Sinan en Niels op Merel  ::bravo:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #165 Gepost op: 20-02-2019, 13:09:57 »
Eveline gaf in de podcast aan op vier gespreid te hebben.
Bovendien ging Eveline eruit in de aflevering dat ze een verhaal over een joker vertelt en in die aflevering heeft zij verder geen verdenkingen meer geuit. Spreiden over 4 deed ze de aflevering daarvoor, aflevering 3.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #166 Gepost op: 20-02-2019, 13:30:45 »
Haar vertrek geeft mij wel aan dat Sinan de mol niet is.

En die hele genoemde opbouw riekt er sterk naar dat de regie wil afleiden van het feit dat men en grosse Merel verdenkt. Afleiden van de mol af. Opzetje van iedereen zit op iedereen, niet 2 van de 3 zitten op Merel.

Ik vind het wel knap hoe Merel al die verdenkingen nog heeft kunnen afhouden, soms met hulp, zoals de kokosnootopdracht, waarin ze wel ook aardig mee heeft gestookt... dat pakte perfect uit! Eerder met het om de tuin leiden van Robert die toch echt wel zware verdenkingen op haar had, net als RP en Jamie. En nu dan Sinan, misschien krijgt ze hem ook wel zo ver dat hij op Niels gaat.

Dus slecht acteertalent, ja, maar ze heeft toch ook duidelijk haar momenten ::ok:: :-*!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #167 Gepost op: 21-02-2019, 13:58:03 »
Ik ben dus soms heel benieuwd hoe dat in het echt gaat....als 1 mol door iedereen verdacht wordt. Bijvoorbeeld bij zo'n kokosnootopdracht (mooie naam ook  :P) Dan is het toch heel grappig om allemaal grappen uit te gaan halen met de mol. Ik snap dat je wilt winnen, en niet zomaar met een naam strooit. Maar als het overduidelijk is voor iedereen dan krijg je toch van die hilarische taferelen met uitspraken als: oh nee, pas op want {ons molletje} gaat nu gooien. Ik kan mij voorstellen dat dit in al die jaren zeker weleens gebeurd is zo tegen het einde, dat het zo obvious was. Lijkt mij dus hilarisch  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #168 Gepost op: 21-02-2019, 14:42:19 »
Ja, het gebeurt ook, bijv. toen in de finale Yvon naar Nyoman moest zoeken. Dat moest ze in haar eentje doen. Dus de kandidaten hadden precies zo'n reactie als jij schetst haha. "Jaja klets maar Yvon, hijg maar, doe maar of je je best hebt gedaan", hahaha dat was zo grappig. Yvon werd voor geen cent meer geloofd en de opdracht werd al verloren verklaard toen de kandidaten hoorden dat Yvon dit moest uitvoeren :):).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #169 Gepost op: 22-02-2019, 01:30:08 »
Ik heb een overzicht gemaakt van wie wie verdenkt in de test (wat de montage er van laat zien natuurlijk)   Sla hem gerust op en ga er zelf verder mee! of ik kan hier een update plaatsen.

Opvallend: Als Niels niet de mol is en Merel ook niet (omdat Jamie en Rick Paul op haar zaten met jokers en er uit zijn)   Kan hij er eigenlijk alleen maar nog zitten door Sinan. Dus als Sinan niet de mol is moet hij het wel zijn of Sinan is dus de mol.

Ook lijkt het of ze niet willen dat we er achter komen wie Merel en Sarah als 2e persoon verdenken.

Bij Niels laten ze het zo lijken dat hij bij alf 7 alleen maar Jamie verdenkt. Misschien heeft hij meer mensen genoemd maar hebben ze dit er niet in gelaten... Is dat om hem verdacht te maken?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 01:31:48 door Sab heeft een Sinan/Niels tunnel »
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #170 Gepost op: 22-02-2019, 08:46:27 »
Ik kan mij voorstellen dat dit in al die jaren zeker weleens gebeurd is zo tegen het einde, dat het zo obvious was. Lijkt mij dus hilarisch  ::tandpastasmiley::
2009, Jon van Eerd. Ik vond 'm al vreemd doen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #171 Gepost op: 22-02-2019, 11:09:46 »
2009, Jon van Eerd. Ik vond 'm al vreemd doen.

Het ergste is dat ze nu hetzelfde principe in België gaan doen. Ik houd mijn hard vast.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #172 Gepost op: 22-02-2019, 11:11:10 »
Het ergste is dat ze nu hetzelfde principe in België gaan doen.

Laat ons nog niet te snel conclusies trekken, want men belooft daar een heel ander opzet dan in 2009.

Ik houd mijn hard vast.

Foei!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #173 Gepost op: 22-02-2019, 11:12:37 »

Foei!

Schandalig, ik weet het.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #174 Gepost op: 23-02-2019, 14:01:41 »
Dus als ik het goed lees, zat Merel in aflevering 6 op RP en Jamie en zat Sarah op RP, Jamie en Merel. Dan snap ik wel dat daar na aflevering 7 opeens vraagtekens staan. Of Merel moet rigoureus van mening veranderd zijn of er is iets anders dat haar in het spel houdt.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #175 Gepost op: 23-02-2019, 21:23:54 »
Merel -> Sarah
Sinan -> Merel
Sarah -> Sinan
Niels -> ?

Volgens mij is het dit.
Frankje Lapi

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #176 Gepost op: 23-02-2019, 21:29:19 »
Wel duidelijk zo toch? Sarah de Mol.
🜃

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #177 Gepost op: 23-02-2019, 21:33:58 »
Merel -> Sarah
Sinan -> Merel
Sarah -> Sinan
Niels -> ?

Volgens mij is het dit.

Sarah houdt een verhaal over dat Sinan een perfecte saboteur is, maar daarna houdt ze een vage monoloog dat ze de vorige keer op één iemand heeft gegokt. Waarom zou ze dan niet Sinan zeggen?

Ik gok dat Sarah en Sinan beiden op Merel zaten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #178 Gepost op: 23-02-2019, 21:35:57 »
Merel -> Sarah
Sinan -> Merel
Sarah -> Sinan
Niels -> ?

Volgens mij is het dit.
Volgens deze uitkomst: Merel dus niet de mol, Sarah en Niels kan allebei nog.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #179 Gepost op: 23-02-2019, 21:41:25 »
Als ze een naam noemen betekent dat niet dat ze die ook echt verdenken. De productie vraagt dan bijv “Wat vimd je van Sinan?”. Dan antwoordt Sarah dat hij niks doet.
Pas als iemand zegt “ik verdenk...” of “ik zit op...” of “ik spreid op...” is dat een verdenking, en is het geen montagetruc. Volgens mij zag je dit vorig jaar nog tot laat in het seizoen gebeuren. Immers, Jan werd niet verdacht.