Poll

Beoordeel Molpunten.

Er zijn te veel acties.
Er zijn genoeg acties.
Er zijn te weinig acties.
De formulering van acties is te exact.
De formulering van acties is vaag.
De formulering van acties is goed.
De acties zijn sturend.
De acties zijn niet sturend.
Mensen vullen toch op hun eigen tunnel in.
Mensen vullen niet op hun eigen tunnel in.
Ik wil de berekening zien van de kandidaatscores.
Ik wil de berekening zien die de poll-stemmen omzet in de grafiekjes.
Ik hoef geen berekening te zien.
Meer acties over geld.
Meer acties over de test.
Meer acties over bondjes.
Meer acties over andere dingen in het spel.
Ook acties die niet over opdrachten gaan.
Ook acties over Moltalk of andere "extra's".
Er is genoeg variatie aan acties.
1 poll-optie per actie is genoeg. Een Mols-keuze én een Onmols-keuze is overbodig..
2 poll-opties per actie is nodig. Een Mols-keuze én een Onmols-keuze is juist goed..
Ik wil acties kunnen wegen als "belangrijk" of "niet belangrijk".
Ik hoef acties niet te wegen als "belangrijk" of "niet belangrijk".

Auteur Topic: [Theorie] Molpunten 2019 - uitslag bekend  (gelezen 29797 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2019, 08:05:03 »
Merel low profile?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #41 Gepost op: 18-01-2019, 09:56:41 »

  • Evelien schiet als een malle omhoog
  • Nikkie is de andere grote stijger, maar blijft onmols
  • Evi valt hard omlaag, maar blijft mols
  • Rick-Paul is de andere grote daler

Verdachtst in aflevering 2: Evelien
Minst verdacht in aflevering 2: Rick-Paul

Verdachtst na 2 afleveringen: Evi, daarna Sarah, daarna Evelien
Minst verdacht na 2 afleveringen: Robèrt en Nikkie, daarna op enige afstand Niels.

Wie weet gaan we na aflevering 3 iets horen van Jamie, Merel en Sinan.

Dus tòch Evi ;)
Sarah, Jaime en Sinan ga ik in de gaten houden.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2019, 10:16:33 »
Ik ga juist nog meer op Merel en Sinan letten. Het feit dat ze hier nu nog zo neutraal uitkomen zie ik als een teken dat de redactie goed zijn best doet om de mol niet zodanig in beeld te brengen ::vergroot::

Wederom bedankt voor de moeite die je hierin stopt, Erik.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2019, 10:53:06 »
Wederom bedankt voor de moeite die je hierin stopt, Erik.

+1!

Ik vind zelf Merel en Sinan juist het minst verdacht van alle deelnemers ongeveer, maar dat is slechts een gut feeling. Merel haalt veel geld binnen en corrigeert fouten van anderen en zichzelf. Dat lijkt me niet persé iets wat een mol veel doet. Sinan lijkt zichzelf onnodig verdacht te maken door dingen te doen die de Mol wel achterwege zou laten.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2019, 10:55:14 door Geel scherm »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #44 Gepost op: 20-01-2019, 17:15:32 »
De poll voor aflevering 3 is beschikbaar!
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #45 Gepost op: 20-01-2019, 17:21:34 »
Dit is zo een aflevering waar je aan meer dan 22 opties komt die je aanduidt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #46 Gepost op: 20-01-2019, 17:25:37 »
Ik weet het, maar ik kan het maximum aantal stemmen volgens mij niet bewerken. (Daarom probeer ik altijd de poll voor de éérste aflevering lang genoeg te maken.)

Als je de neiging hebt voor mols én onmols te stemmen voor één actie, dan kun je die misschien weglaten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #47 Gepost op: 20-01-2019, 17:28:39 »
Ik weet het, maar ik kan het maximum aantal stemmen volgens mij niet bewerken. (Daarom probeer ik altijd de poll voor de éérste aflevering lang genoeg te maken.)

Als je de neiging hebt voor mols én onmols te stemmen voor één actie, dan kun je die misschien weglaten.

Dat heb ik ook gedaan je om opties te verminderen. Dat neutraliseert elkaar toch meer of minder.

De gekozen opties zijn trouwen goed, het is echt de aard van de aflevering.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #48 Gepost op: 20-01-2019, 17:44:18 »
Jenga; 1 joker is onmols, 3 jokers of meer is mols.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2019, 18:14:26 »
Jenga; 1 joker is onmols, 3 jokers of meer is mols.

Ik vind heel die opdracht niet mols en niet onmols, omdat er geen geld verdiend kon worden. ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2019, 18:31:39 »
Ik vind heel die opdracht niet mols en niet onmols, omdat er geen geld verdiend kon worden. ;)
Joker is van grote waarde. De mol wil niet dat kandidaten een vrijstelling hebben.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2019, 18:34:15 »
Joker is van grote waarde. De mol wil niet dat kandidaten een vrijstelling hebben.

Meestal is het toch net wel zo dat een Mol al die extra items in het spel wil? Dat maakt de kans groter dat een slechte kandidaat er door die items in kan blijven ten kosten van iemand die je mogelijk al wat meer op het spoor was.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #52 Gepost op: 20-01-2019, 18:46:26 »
Meestal is het toch net wel zo dat een Mol al die extra items in het spel wil? Dat maakt de kans groter dat een slechte kandidaat er door die items in kan blijven ten kosten van iemand die je mogelijk al wat meer op het spoor was.
Volgens mij wil de mol juist dat de anderen zo gauw mogelijk naar huis gaan. Liefst allemaal in aflevering 1, en dat hij/zij in zijn/haar eentje alleen de andere afleveringen beleeft.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #53 Gepost op: 20-01-2019, 21:35:57 »
Volgens mij wil de mol juist dat de anderen zo gauw mogelijk naar huis gaan. Liefst allemaal in aflevering 1, en dat hij/zij in zijn/haar eentje alleen de andere afleveringen beleeft.

Voor zover ik weet heeft de Mol maar één doel en dat is geld uit de pot houden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #54 Gepost op: 20-01-2019, 22:01:42 »
Ik weet het, maar ik kan het maximum aantal stemmen volgens mij niet bewerken. (Daarom probeer ik altijd de poll voor de éérste aflevering lang genoeg te maken.)

Als je de neiging hebt voor mols én onmols te stemmen voor één actie, dan kun je die misschien weglaten.

Moderators kunnen het maximum wel verhogen. Is bij deze gebeurd. :)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #55 Gepost op: 20-01-2019, 22:11:33 »
De mol heeft ook als doel om niet ontdekt te worden, in ieder geval door de andere kandidaten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #56 Gepost op: 20-01-2019, 23:40:47 »
Volgens mij wil de mol juist dat de anderen zo gauw mogelijk naar huis gaan. Liefst allemaal in aflevering 1, en dat hij/zij in zijn/haar eentje alleen de andere afleveringen beleeft.

Onzin natuurlijk. Hoe groter de groep hoe gemakkelijker de mol zich hierin kan schuilhouden. Meer kandidaten = meer verwarring, de mol kan eenvoudiger profiteren van andermans fouten. Dus de mol is blij met jokers en vrijstellingen voor de kandidaten.
Zou trouwens erg saaie televisie worden als de mol in zijn/haar eentje de afleveringen beleeft. Wie is de mol? Nou die ene daar die nog over is.

Maar even on topic : iedereen die de anderen de joker(s) laat verdienen is dus volgens mij  mols en iedereen die jokers wint onmols.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2019, 13:03:09 »
Mols of onmols is lastig te zeggen bij het verdienen van jokers. Juist als mol zou je bij dit spel lekker fanatiek kunnen meedoen, om als de perfecte kandidaat over te komen die heel graag jokers wil hebben. Daarnaast is een foutje bij de tegenstander zo gemaakt, waardoor de toren tegen wil en dank zal omvallen. Ik denk dus niet dat je kan zeggen welke optie meer mols is dan de ander.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2019, 00:24:29 »
Boem.



Oké, wat valt op:
  • Merel laat van zich horen! Zij is in aflevering 3 verreweg het verdachtst, en staat nu samen met Sarah bovenaan. Wat ik wel leuk vind, want ik heb voor Merel dus groen gekozen - de kleur van de mol.
  • Voor Jamie is het andersom. Hij pleit zich in aflevering 3 vrij als mol.
  • Sarah is als enige consequent verdacht.
  • Robèrt is als enige consequent onverdacht.

Wel één kanttekening voor Jamie en Evelien: hun keuze voor de kleding-opdracht zit hier niet bij. Reden: hier was geen onderscheid tussen de kandidaten te maken. We hebben in beeld gezien dat Rik de groepsverdeling bepaalt, en er is geen verschil geweest tussen kandidaten die X besloten en kandidaten die Y besloten. We zien helaas niet wíe van de twee Spaans-sprekenden welke keuze maakt of doordrukt. Dus ik heb hier daarom geen actie voor in de poll gezet, maar dat betekent ook dat hun besluit - waar je vanalles van kan vinden - dus ook niet meeweegt in de resultaten. Ik kan me voorstellen dat je dit een verdacht besluit vond; in dat geval moet je Jamie en Evelien hoger "lezen" dan ze hier staan. (Maar let op dat je de beslissing niet beoordeelt op hoe die heeft uitgepakt.)

Goed, de tussenstand:
Verdachtst na 3 afleveringen: Sarah en Merel staan gelijk. Daarna, misschien verrassend, Sinan.
Minst verdacht na 3 afleveringen: Robèrt, Robèrt en Robèrt. Als die de mol is, kan ik wel ophouden :P Verder Niels, Jamie en Nikkie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #59 Gepost op: 26-01-2019, 12:50:50 »
Onzin natuurlijk.
Dat is jouw mening, geen feit. Om de mening van een ander af te doen als onzin vind ik een gebrek aan respect.

Tip: luister Patrick Stoof na in de laatste aflevering van het seizoen 2011.