Auteur Topic: De Wie is de Mol? Podcast  (gelezen 143865 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #60 Gepost op: 13-02-2019, 23:28:26 »
Aan de Chickenbus, en Tien-tien (de piesende geit) heeft Realitynet een van de leukste onderdelen te danken: het onderschriftenspel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #61 Gepost op: 17-02-2019, 12:15:30 »
De podcast van deze week.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #62 Gepost op: 17-02-2019, 13:47:29 »
Interessant wat Rick zegt over de puzzel die het oplevert als er een keer niemand naar huis gaat. Dat doen ze dan rond aflevering 4 of 5 "zodat ze meer tijd hebben als het niet lukt". Logisch. Dan kan je een of twee afleveringen erna nog gerust met een plan B komen.

Maar ja, dit keer viel er dus twee keer niemand af. En dan zit je dus al ver in de serie in aflevering 7 met de mogelijkheid dat er twee afvallen. Interessant is dan wat Rick over een finale met vier zegt: "Dan kan je de keuze maken om met vier mensen te gaan naar aflevering 9. Dat heb ik twee keer gedaan." Seizoen 14 en 15.

Met andere woorden: dit keer was het een keuze om niet met vier naar de finale te gaan. Was plan A in aflevering 7 niet gelukt dan moest plan B in aflevering 8 wel lukken want aflevering 9 is al de finale. "Meer tijd hebben als het niet lukt" was hier dus niet aan de orde.

Hebben ze een risico genomen of is deze redenering een argument om te stellen dat de Mol is ingeseind voor de twee rode schermen te zorgen? Het kan allebei. Ik neig naar het tweede. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #63 Gepost op: 17-02-2019, 13:59:05 »
Ik kan mis zijn, maar die zipline opdracht moest niet gespeeld worden voor vrijstellingen he.

Had makkelijk een geldopdracht kunnen zijn dan als je toch geen risico wil op een finale met 4.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #64 Gepost op: 17-02-2019, 14:02:24 »
Ik kan mis zijn, maar die zipline opdracht moest niet gespeeld worden voor vrijstellingen he.

Had makkelijk een geldopdracht kunnen zijn dan als je toch geen risico wil op een finale met 4.

Helemaal mee eens Hulpmol! Deze opdracht had gemakkelijk omgebouwd kunnen worden naar een geldopdracht (maar dan hadden ze niet deze vervroegde test kunnen doen).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #65 Gepost op: 17-02-2019, 14:09:36 »
Helemaal mee eens Hulpmol! Deze opdracht had gemakkelijk omgebouwd kunnen worden naar een geldopdracht (maar dan hadden ze niet deze vervroegde test kunnen doen).

Wel ja, dan had het draaiboek niet zo geschreven moeten worden dat de test voor de opdracht plaats vond. ;)

Je kan niet in aflevering 6 een opdracht steken waarbij de kans best wel reëel is dat niemand vertrekt en dan 2 opdrachten verder hem knijpen dat je naar een finale met 4 gaat. Geen kijker zal kwaad worden als er in aflevering 6 al iemand was verdwenen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #66 Gepost op: 17-02-2019, 14:24:55 »
Je kan niet in aflevering 6 een opdracht steken waarbij de kans best wel reëel is dat niemand vertrekt en dan 2 opdrachten verder hem knijpen dat je naar een finale met 4 gaat. Geen kijker zal kwaad worden als er in aflevering 6 al iemand was verdwenen.

De opdracht had ook voor geld gespeeld kunnen worden (al vind ik 'm in de opzet met rode en groene schermen en wat er voor de kandidaten op het spel staat in deze vorm spannender en beter) maar dat is niet aan de orde. De opdracht werd voor weer een kans op geen afvaller gespeeld. Inderdaad was het geen probleem geweest als er na de zipline toch gewoon een afvaller was. Maar die was er wel en dan kom je dus in de situatie zoals die nu was.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #67 Gepost op: 17-02-2019, 14:30:10 »
De opdracht had ook voor geld gespeeld kunnen worden (al vind ik 'm in de opzet met rode en groene schermen en wat er voor de kandidaten op het spel staat in deze vorm spannender en beter) maar dat is niet aan de orde. De opdracht werd voor weer een kans op geen afvaller gespeeld. Inderdaad was het geen probleem geweest als er na de zipline toch gewoon een afvaller was. Maar die was er wel en dan kom je dus in de situatie zoals die nu was.

Ik ben in het dagelijks leven echt alles behalve een risiconemer. Als ik dan geen risico wil op een finale met 4, dan speel ik de zipline opdracht niet zoals ze nu gespeeld is. Dus ik snap gewoon Rick's bezwaren niet zo echt. Hij schrijft toch mee aan het draaiboek?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #68 Gepost op: 17-02-2019, 14:33:15 »
Daarom versterkt het ook het argument dat de Mol de regisseur bij de bakjes geholpen heeft. Als de Mol dat niet had gedaan had Rick nog met een probleem in aflevering 8 gezeten. Wat ook kan hoor, want problemen kunnen opgelost worden en ik hou er ook niet van dat de Mol een soort productieassistente wordt. Maar met de informatie uit de podcast vond ik het wel een leuke redenering van mezelf. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2019, 14:35:58 »
Daarom versterkt het ook het argument dat de Mol de regisseur bij de bakjes geholpen heeft. Als de Mol dat niet had gedaan had Rick nog met een probleem in aflevering 8 gezeten. Wat ook kan hoor, want problemen kunnen opgelost worden en ik hou er ook niet van dat de Mol een soort productieassistente wordt. Maar met de informatie uit de podcast vond ik het wel een leuke redenering van mezelf. ;)

Maar dan geeft Rick hier soort van impliciet wel toe dat de Mol niet meer is dan een veredelde productiemedewerker. Voordat ik voor naïef versleten word: Ik ben er zeker van dat de reguliere niet-molloot dat niet door heeft. Die zag niet dat Thomas die ophaalbrug moest activeren of dat Jan "Kiev" moest aanbrengen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #70 Gepost op: 17-02-2019, 14:39:43 »
Ja, dat zou ie dan per ongeluk toegeven dat dat wel eens gebeurt.

Iets anders: Jamie weet in de podcast niet hoe snel ie moet zeggen dat ie Merel eigenlijk nooit vertrouwde wanneer Annemieke vraagt met wie ie allemaal een bondje had. Kan erop wijzen dat hij nu denkt dat Merel het is.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 14:43:50 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #71 Gepost op: 17-02-2019, 14:47:33 »
Ik houd er ook niet van, Hulpmol. Wel weer grappig... je naam. Hulp-mol... ja echte hulp aan de productie, dus...

Inderdaad, die Jamie. Ja zijn gutfeeling zou toch echt hebben moeten zijn geweest dat Merel de mol is. Misschien was hij verblind door haar charmes haha. Kamergenoot zijn doet ook wat met je, je WILT gewoon niet dat diegene de mol is, ook al zegt je gutfeeling het.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #72 Gepost op: 17-02-2019, 15:31:12 »
Het probleem ligt eigenlijk aan het aantal bestelde afleveringen. Zover ik weet moet de AVROTROS ruim van te voren hun zendschema's voor het nieuwe seizoen invullen. Dus voor de opnames van WIDM begint is al bekend hoeveel afleveringen er komen.
Veel beter zou zijn om deze regel weer los te laten. Laat aantal afleveringen maar afhangen aan hoe vaak er voor een groepsvrijstelling wordt gekozen. Ook leuk voor ons molloten om niet van te voren te weten hoeveel afleveringen er gaan komen. Dus ook weer spannend of een groepsvrijstelling wel of niet gehaald wordt. En dan hoeft de productie de mol ook niet meer te instrueren om een bepaalde enveloppe te pakken om aantal afleveringen weer op orde te krijgen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #73 Gepost op: 17-02-2019, 15:40:48 »
Fijn om sommige dingen door deze podcast toch zwart op wit te krijgen. Er komt geen seizoen met oud-kandidaten, fijn! ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #74 Gepost op: 17-02-2019, 18:38:00 »
"Rick Paul geeft ruiterlijk toe dat hij vol op Jamie zat" zegt Annemarie letterlijk in de podcast haha.... het is toch wat hoe dan de testbiecht in beeld wordt gebracht. Voor beide afvallers (met jokers en al) alsof zij ook op Merel hebben ingezet, wat dus niet zo is. Erg misleidend...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #75 Gepost op: 17-02-2019, 18:38:51 »
O zei ze dat? Heb ik nog gemist ook. ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #76 Gepost op: 17-02-2019, 18:41:22 »
Ja vrij in het begin als vooruitblik, zo rond minuut 10, als ze nog met Rik aan het praten is. En Rik spreekt het bepaald niet tegen haha!!

Jamie vertelt later dat het een frontale botsing was met RP, dus hij zal vol op hem terug. Een heel verhaal daarover.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 19:02:21 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #77 Gepost op: 18-02-2019, 13:23:42 »
Ik kreeg tijdens het luisteren toch de indruk dat Jamie grotendeels op RP zat en dat hij Sarah niet bepaald hard verdacht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #78 Gepost op: 18-02-2019, 13:41:00 »
Ja ik ook. Volgens mij hebben ze dus alles op elkaar ingezet, puur om het incident bij het kokosnootgooien. Hadden ze zich even vermand en logisch nagedacht (zoals voorgaande weken) dan waren ze er nooit uitgevlogen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2019, 21:23:01 »
Fijn om sommige dingen door deze podcast toch zwart op wit te krijgen. Er komt geen seizoen met oud-kandidaten, fijn! ::bravo::

Hij had het alleen over oud-mollen in de podcast.

Mij lijkt een seizoen met 1e afvallers wel leuk, soort van 2e kans of zo.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis