Auteur Topic: Het Hint-vrije topic  (gelezen 8347 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #40 Gepost op: 30-01-2019, 17:16:02 »
Ook hier in het hintvrije topic zaten we met z'n allen op Simone, dat had niets met hints te maken ;)

Simone was ook de Mol. AVROTROS heeft gewoon een lelijke truc met ons uitgehaald. ;D

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #41 Gepost op: 2-02-2019, 18:57:45 »
Simone was ook de Mol. AVROTROS heeft gewoon een lelijke truc met ons uitgehaald. ;D

 ::rofl::  ::jaja:: helemaal eens, ze was een geweldige mol

En ontopic, ik kom me hier ook maar melden geloof ik. Ik zie weer overal hints in Robčrt en Merel maar ga dit jaar proberen om er niet weer in te trappen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #42 Gepost op: 25-02-2019, 11:20:42 »
Het is hier alweer een tijdje stil. Wie is er qua gedrag het meest mols?

Ik zit al na aflevering 2 op Merel als mol. En ik ben daar ook overtuigd van. Ik merk vaak bij haar dingen waarvan ik denk: “wacht even, dit klopt niet.” Bij het stokjes trekken was een hele duidelijke. Ik kan niet geloven dat dat echt was. Ook toen ze twee rode schermen had. Het kwam echt over als een toneelstukje.
Na aflevering 1 had ik Merel op nummer 8 staan, heel erg. Ik vond haar reactie op haar testscherm zó gemeend. Hoe kan het dat ik haar eerst heel ‘echt’ en later heel ‘nep’ vind overkomen? Ik weet het niet.

Maar ook Sarah vind ik hierom in aflevering 6 verdacht. Ze lijkt heel bewust in de camera. Bij de tuktukopdracht praat ze hardop in de camera wanneer ze haar route uitzoekt. Iets later, aan het rijden, herhaalt ze wat ze in gedachten had. Ze is geen enkele keer aangekomen bij Rik, heeft ze misschien in de camera gezegd: “oh nee, ik heb een afslag gemist ::)
Ook terwijl ze aan het ziplinen is praat ze in de camera. Ze laat merken dat ze het niet meer weet. Meteen als weer grond onder haar voeten heeft herhaalt ze dat weer. Waarom is ze aan het biechten tijdens de opdracht zelf?

Niels heeft gewoon zo veel rare acties. Zelfs al na aflevering 1. Hij heeft de meeste molacties, maar misschien te veel om overtuigend te zijn. Door zijn jokerwissel heb ik hem afgestreept, maar ik ben toch niet helemaal zeker. In opdrachten zoals Koffiepedia en een Steentje Bijdragen laat hij me toch weer twijfelen.

Wat denken jullie? Kunnen jullie iemand afstrepen op basis van reacties?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #43 Gepost op: 25-02-2019, 11:30:29 »
Ik heb hier al een tijdje niks gepost, dus ik zal ergens deze week even mijn kijk op het spel posten. Voor mij is het duidelijk. Als ik naar gedrag kijk, is het vanaf aflevering 1 voor mij al Merel.
Frankje Lapi

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2019, 15:09:57 »
Ik had gehoopt meer in dit topic te kunnen posten, maar helaas waren er relatief weinig opdrachten waarin je echt goed hintvrij kon speuren. Op basis van acties had ik sowieso eigenlijk de drie finalisten allemaal al afgeschreven.

Puur op basis van acties vind ik dan Sarah nog het meest logisch, geloof ik. Of in ieder geval het leukste. Merel brengt steeds geld binnen of laat kansen liggen om geld uit de pot te spelen op momenten waar dat totaal onnodig is. Dat heeft Sarah ook wel gedaan, maar veel minder dan Merel en vooral aan het begin van het spel (bijv. bij Wachtkamer) waar de mol wel vaker kleine bedragen binnenhaalt om vertrouwen te winnen. Niels zou qua geld ook wel kunnen, heeft ook vooral in het begin van het spel kleine bedragen binnen gehaald en daarna veel minder verdiend. Maar hij heeft minder acties die ik echt als molactie zou kunnen duiden. En ik zou het toch jammer vinden als de mol jokers steelt.

Alleen bij de jokeropdracht vorige aflevering vond ik Merels "fout" toch wel erg lijken op een slecht toneelstukje, maar zowel voor een mol als een kandidaat kan ik geen reden bedenken waarom je dit expres zou doen. Daarnaast is het de zoveelste rare actie van Merel die toch geen enkele invloed heeft op de pot. Mocht ze toch de mol zijn heeft ze een hoop uit te leggen in de laatste aflevering.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #45 Gepost op: 25-02-2019, 16:11:47 »
Als je de jokeractie wegdenkt is het op basis van de acties Niels  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #46 Gepost op: 25-02-2019, 17:29:20 »
Weet ik niet. Ik blijf ermee zitten dat hij onnodig de jokers pakte bij de bakjesopdracht. Hij was als eerste aan de beurt (gaan we vanuit), dus kon hij niet weten of er door anderen mingeld zou worden gepakt. Dus waarom dan die jokers pakken?
Ich bin ein Bärliner!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #47 Gepost op: 28-02-2019, 14:26:07 »
Sinan was mijn schot-voor-de-boegmol en ondanks alle hints op diverse fora heeft niemand mij van het tegendeel kunnen overtuigen, ik vond alle hints nogal 'circumstantial'. Maar goed, Sinan is niet de mol ..... en door.

Het was mij wel opgevallen dat Merel bij de executies en andere spannende momenten vaak met haar handen in haar gezicht zit. Dat ziet er voor mij heel onnatuurlijk uit, ik vind haar totaal niet het type om zoiets te doen. Haar gedrag toen ze de envelop met '2 rode schermen' trok vind ik veel meer bij haar passen, de schok verwerken door er zelf even goed over na te denken. Het is mijn probleem en ik los het dus zelf op, dat idee meer.

Voor Sarah heb ik eigenlijk geen goed woord over, ze irriteert me mateloos met haar domme gedrag. Ik hoop dan ook van harte dat zij niet de mol is en al helemaal niet de winnaar, dat gun ik haar gewoon niet. Het gebeurt hoogstzelden dat ik iemand zo snel beoordeel, maar blijkbaar heeft Sarah het slechtste in mij losgemaakt.

Blijft alleen Niels nog over en die zou ook heel goed de mol kunnen zijn. Hij gedraagt zich als de joviale fanatieke kandidaat en dat ziet eruit alsof hij in het gewone leven ook zo is. Hij speelt vanaf het begin voor geld en jokers, steekt dat ook niet onder stoelen of banken, maar zorgt altijd wel voor discussies. Soms lukt het toch om een opdracht binnen de tijd af te krijgen en dan is Niels er als de kippen bij om het verdiende bedrag de hemel in te prijzen, hoe laag het ook is.

Wie het is? Ik weet het niet, misschien moet ik nog maar eens wat opdrachten gaan herbekijken.  ;)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #48 Gepost op: 2-03-2019, 12:13:21 »
Ik verdenk sinds aflevering 1 Merel. Bij het terugkijken van de afleveringen met de kennis van nu valt me nu vooral op dat Merel in het begin heel onwennig en onzeker overkomt en een aansluiting zoekt bij de groep. Ze lijkt zichzelf een buitenstander te voelen, wat me niet vreemd lijkt voor iemand die als taak heeft de anderen te belazeren en de taak van het programma op haar schouders rust, terwijl de rest van de groep niets te verbergen heeft en op een soort van schoolreisje een spelletje gaat spelen in de zon.

Verder houdt ze superveel haar handen tegen haar hoofd waarmee ze iets te verbergen lijkt te hebben. Dat is al sinds aflevering 1 zo. Ik denk niet dat een kandidaat eraan zou denken dit te faken om anderen op een dwaalspoor te zetten, maar dat ze echt iets verbergt en niet wil dat anderen zien hoe haar gezichtsuitdrukking is. Misschien kan ze ook soms haar lachen moeilijk houden of gezicht in de plooi houden.

Gaandeweg de serie groeit ze in haar rol en merkt ze dat dingen lukken.

Ik denk dat het wegtrekken van de pin in aflevering 8 ook deels taktisch, maar ook deels speels is nu ze fijner in haar rol zit, omdat ze nu nog even kan mollen en het ook leuk is voor de nabespreking om iets 'geks' te hebben gedaan.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #49 Gepost op: 2-03-2019, 12:15:33 »
ps, leuk dit topic. Dank voor het openen. Ik denk dat de hints in de afleveringen ons eerder op een dwaalspoor brengen en chaos creeren dan helpen en dat mimiek en reacties tussen kandidaten ons wel helpen het spel te spelen.