Auteur Topic: Het Hint-vrije topic  (gelezen 8412 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2019, 22:00:59 »
Ik had dus zondag het beste deel van een prachtigmooilange post getikt, maar toen waren er computerproblemen, ennnn fjoep, weg.
Dus, poging 2.

Rick Paul: gaat m.i. inderdaad onnodig goed met nummers spotten bij Ver Tellen. Nikki zit aanvankelijk flink tegen te werken, maar hij zet zijn mening door - wat terecht blijkt. Volkomen onnodig als mol, ziet een opvolgend nummer ook direct. Je verspilt in ieder geval een klein beetje tijd. Lijkt me een stevige potloodstreep.
Suggereert meermaals om te settlen voor 1 envelop, wat me vrij verstandig lijkt. Volgt z'n eigen raad op (ook verstandig), en bankt 50 euro. Dat impliceert dat de mol eerder geld heeft weggemoffeld. En for what it's worth, lijkt me ook geen mol actie. Zo'n laag bedrag voedt alleen verdenkingen, dan kan je beter af gaan.
Maant Jamie bij wachtkamer aan niet te vertrekken, maar denkt voor 50 euro.

Nikki: Zit beetje te porren bij Rick Paul, zonder enig nut. Probeert 'm van 42 af te praten, terwijl de lijst er al omheen ligt, en het duidelijk is dat Rick Paul niet gaat inbinden. Zou bijzonder inefficiënt mollen zijn: het gaat toch niet lukken, en theoretisch kan het je verdacht maken.
Pakt heldhaftig geld - om er vervolgens door de lasers mee af te gaan. Misschien subjectief, maar vond het er wel als een natuurlijke val uitzien. Kan me goed voorstellen dat je op zo'n manier je evenwicht verliest.

Niels: Sleutelpositie bij Ver Tellen, rent ook als eerste naar een ton - de huisdiervraag (niet de makkelijkste, niet de moeilijkste). Probeert zonder enig succes Nikki een 7e zwemdiploma aan te smeren. Gaat verbaal mee met merels veto van de humorscore-vraag.
Vraagt en krijgt 3e positie in laser labyrinth; ligt er na 1m40 uit, dus geen tijd om geld te verdonkermanen. Suggereert (kandidaats) dat Sinan alvast verkent wiens enveloppen waar liggen.
Maant Jamie bij wachtkamer aan niet te vertrekken, maar denkt voor 50 euro. Suggereert vervolgens meteen zelf te gaan voor 250 (41m40).

Robert: Claimt aanvankelijk op 6m00 dat hij 2 katten heeft. Bij de uiteindelijke telling heeft hij echter 1 kat. Kan eventueel wel dat hij, sinds het inschrijfformulier, een tweede kat heeft gekregen. Niemand lijkt er nl. raar over te doen, hoewel die verandering op hoort te vallen, dus misschien was er een logische verklaring buiten beeld. Als Merel in de fout gaat met haar hondenaantal zie je op 7m21 hem al een 'seriously girl?'-lachje hebben en daarna wachten om er op in te gaan. Vind ik speurend kandidaats. Rekenmachine bij de schoenmaatgroep. Wordt daarvoor wat geridiculiseert (233 + 88 = 921), maar de essentie klopt: het X21 deel is lastig, de honderdtallen komen wel goed en kan de rest bijhouden.
Maakt rond 32m10 de verstandige beslissing bij het laser doolhof om te weten dat hij de 2e niet gaat redden, en het eerste bedrag te banken.
Wil weggaan voor 250 euro bij wachtkameropdracht ("Ja, zullen we gaan?", 40m38).

Merel: Apart bij de huisdierenvraag. Houdt op 6m05 1 vinger omhoog; houdt op 6m37 de totale telling bij (7 vingers omhoog); heeft op 7m20 2 vingers omhoog. Vermoed daardoor dat dat een restant was van toen ze nog alles bijhield. Maar wel apart. Vetoot de onmogelijke humorscore-vraag, op 10m45 al nonverbaal met Evi, en enkele seconden later met wegwerpgevaar en 'te moeilijk, volgende vraag'. Efficiënt, scheelt tijd, kandidaats. Gaat bij de lichaamslengte-vraag meteen bij andere tonnen kijken voor een betere vraag.
Vraagt om 2e positie bij het laser-labyrinth. Zou nuttig kunnen zijn voor wegmoffelen van andermans geld. Niels claimt dat ze snel terug is, maar als wordt gevraagd of ze nog goed in haar tijd zit, antwoord ze dat ze nog 4 minuten heeft (25m05). Daarna moet de tweede nog worden gepakt, dus ook weer niet zo snel. Maar als ze haar 2e gaat zoeken heeft ze nog 6m25?! (25m15). Vreemd. Komt wel met 250 euro binnen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2019, 22:01:22 »

Sarah: Behoudt structuur bij Ver Tellen met huisdierenvraag. Heb je wel controle, maar denk dat t moeilijk is daar supercentraal misbruik van te maken, dus misschien is het gewoon kandidaatse structuur. Zorgt voor wat chaos bij de lepeltjelepeltjevraag door 2 te claimen, op 14m26, wat direct wordt gecorrigeert door Niels en Merel.
Sinan zegt extreem duidelijk op 29m30 dat ze linksom moet gaan, omdat haar beide dingen rechts lagen. Zegt ja. Gaat rechts. Zou zenuwachtig zijn volgens Nikki. Mja. Kan. Kan ook niet. Pakt het bordje ipv geld??? En gaat in vol tempo af.
Houdt in de wachtkameropdracht Jamie tegen om te gaan vor 250 euro. Probeert Niels in andere kamer te weerhouden van gaan, denkt voor 50 euro. Laat zich overreden om tweede keer wel voor 250 euro de kamer te verlaten.

Sinan: Zit dusdanig minimaal aan het touw te trekken (het touw staat niet eens strak!) op 7m53, dat moet haast wel opzet zijn. Perfecte positie mbt waar 42 was en wie het meest moest trekken - maarrr  het valt enorm op zodat meerderen roepen 'Sinan, trekken!'. Als me dat als mol zou overkomen dan zou ik keihard trekken zodat je 't nog kunt afschuiven op een foutje. Gaat automatisch en meteen mee met merels veto van de humorscore-vraag.
Is als leider de eerste in het laser-labyrinth. Als hij als mol heeft bekokstoofd om zo de eerste daarin te zijn, om geld weg te moffelen, respect daarvoor - maar ik verwacht t niet.
Suggereert om weg te gaan bij Wachtkameropdracht voor 250 euro pp, heeft medestander in Robert, tegenstander in Evelien.

Evelien: neemt op 8m52 het voortouw bij gestructureerd tellen van zwemdiploma's. Vetoot de lichaamslengte-toren-vraag op 14m52.
Zien we nauwelijks bij laseropdracht, paar seconden rond 30m40.
Blijft in wachtkamer, en zorgt daardoor dat Robert en Sinan ook blijven, ipv pp 250 euro te pakken (40m40). Probeert Niels, in andere kamer, te weerhouden te gaan - terwijl in de kamer van haar een joker wordt geboden. Apart. Verlaat zelf aan het eind wederom niet de kamer voor een joker, ook als Robert en Sinan wel gaan.

Jamie: vrij onzichtbaar. Rond 12m47 degene die oppert dat het schoenmatenantwoord 43 fout kan zijn - kan beetje tijd schelen.
Zien we ook bij de laser opdracht praktisch niet; paar seconden rond 30m30.
Neemt initiatief om te gaan bij wachtkamer-opdracht voor 250 euro (39m05), staat op, maar wordt teruggefloten door Sarah. Probeert Niels in andere kamer te weerhouden van gaan, denkt voor 50 euro. Neemt wederom initiatief om te gaan voor 250 euro, krijgt ditmaal wel Sarah mee.

Dus, even kijken, resumerend:
Voorzichtige potloodstreepjes bij: Rick Paul, Robert, Jamie.
Vermoedens van toekomstig streepje bij: Sinan, Niels
Zowel positieve als negatieve punten bij: Sarah, Merel, Nikki
Stevig wenkbrauwgefrons bij: Evelien.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2019, 22:04:47 »
Fijne analyse. Ik kan me hier grotendeels in vinden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2019, 22:17:11 »
Ik ben niet zo zeker van die streep bij Rick Paul. Mijn eerste gedachte was, ook lekker bezig met die nummers spotten, maar als je zelf verkeerde info doorgeeft, en je weet dat het nummer fout is, kan je natuurlijk lekker goed je best doen, het levert toch geen geld op. Uiteraard kan de mol beneden meer sturen en verwarring zaaien, maar we weten niet hoe de groepsindeling tot stand gekomen is. Dat zit me dwars. Misschien heeft de groep wel gezegd, langste twee naar boven en dat zijn Nikkie en Rick Paul. Dus dan kwam ie daar misschien onbedoeld terecht. Ik vind zelf 50 euro de mol is de held tactiek. In tegenstelling tot kandidaten die in de laatste opdracht 250 euro verdienen, wat -250 had kunnen zijn. Daarom gaat er wel een streep voor mij door Sarah, Jamie en Niels, da's voor mij te veel voor een mol.

Ik zat zaterdagavond vrij stevig in de Evelien tunnel, maar ik begin weer ernstig te twijfelen. Alles aan Evelien is verdacht ,maar het is misschien te. Iedereen die ik spreek verdenkt Evelien, dat kan nooit veel goeds betekenen zo vroeg in het spel.  ;D Merel houd ik nog achter de hand. Dat ze als tweede wilde bij het laser spel was opvallend, ze zet zichzelf zo in een positie om eventueel het geld van andere zoek te spelen ,zonder dat iemand het door heeft, aangezien er niemand meekijkt. Vind alleen dan 250 zelf binnen brengen best veel naar verhouding best veel. Had dan 150 gedaan (als ze de mol is).

Wie het ook is, ik gok dat de mol in opdracht 2 buiten beeld wat heeft uitgevreten, en dat we dat in aflevering 10 te zien krijgen. Ben benieuwd. ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2019, 22:40:35 »
Hm hm hm, interessant punt mbt Rick Paul, misschien was ik te snel. ::ok::



Ben in ieder geval blij dat we wat aan deze aflevering hadden qua speuren.
Nog zo'n aflevering en we kunnen echt eens wat zekerheid over personen krijgen :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #25 Gepost op: 18-01-2019, 12:12:30 »
Ik weet niet waar ik het beste een volledig overzicht kan plaatsen, dus maar even hier. Omdat ik vorig jaar in het begin op Jan en Ruben Hein zat, vanwege hun gedrag dat sturend was en zij cruciale posities innamen in de eerste 2 afleveringen naar mijn mening (onthullen van verschillende landen, Jan een centrale positie op de marktopdracht etc), en vervolgens weer deze molkandidaten heb laten varen vanwege het 'geld binnen halen', afgeleid zijn door hints etc....ga ik nu wel echt alleen op gedrag en posities letten.

Dus wie zijn het meest sturend, en wie bepalen het spel...hieronder mijn persoonlijke mening

Aflevering 1
Opdracht 1 Over Bruggen: Robert (neemt lead), Jaime (gaat meteen ergens staan, 8 personen daar, en stuurt Sinan andere kant op)

Opdracht 2 In Zicht:  RP (letten op mensen daar achter), Robert en Sinan wachten tot het laatst met uitzoeken danspartner

Opdracht 3 Rondje om de Kerk: Niels doet voorzet, Jamie volgt op, Merel (sowieso achter elkaar), Sarah 'challenget' Jamie, Jamie blijft ook tijdens de rit ook heel sturend en chaotisch (waar is chinca kerk, meer focus op plek dan op de mensen die erheen moet), Sinan stuurt Evi naar de kerk, Merel en RP (iemand mee met Evi).

Aflevering 2
Opdracht 1 Ver Tellen: Niels, stuurt, en is de tussenpersoon

Opdracht 2 Uit Stralen: Sinan, Merel en Niels. Die bepalen samen de volgorde van het naar binnengaan.

Opdracht 3 Wachtkamer: Niels (50E daar ga ik niet de zaal voor verlaten, ik wil de rest zien, toch? jullie? -> sturend naar mijn mening), Evelien (we blijven zitten toch?), RP en Niels wuiven heel hard nee wanneer Jamie en Sarah voor geld willen gaan, RP zegt bij 150E ook nee niet gaan tegen Evi, Evelien heel hard nee als Niels voor geld gaat.

Mijn voorzichtige, niet wetenschappelijke  ::rofl:: conclusie als ik beide afleveringen over het geheel bekijk: Niels, Merel en RP vind ik het meest verdacht in wat zij zeggen, direct gevolgd door Robert. 
Meer L

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2019, 12:26:54 »
Dus wie zijn het meest sturend, en wie bepalen het spel...hieronder mijn persoonlijke mening

Interessante methode ::ok::

Dacht echter dat bij de dansopdracht, aflevering 1 opdracht 2, de kandidaten stelselmatig de vloer op werden gevraagd door de dansers; dat de kandidaten zelf geen controle over de volgorde of keuze hadden.

« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 12:27:56 door Lukie4, Reden: reactie op verplaatst bericht weggehaald. »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2019, 13:06:46 »
Ja dat klopt! Alleen is RP hier sturend in de zin van: blijf letten op de mensen om je heen. Nogal afleidend....
Meer L

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2019, 14:26:21 »
Niet echt een heel goede aflevering voor hintloos molspeuren dit, had ik het idee. Vooral met een jokeropdracht.

Wat me wel opviel: bij de eerste opdracht hebben ze een mooie zin bedacht waarbij ze allemaal om de beurt een woordje zeggen, waarna Rick Paul voorstelt om te splitsen in groepjes en dat hele idee weer ongedaan maakt. Lijkt in eerste instantie tegen te werken, maar misschien was splitsen in groepjes juist wel sneller. Ook Jamie was raar bezig door de groep aan te sporen door te werken en fouten te corrigeren terwijl hij wist dat ze het juist slecht moesten gaan doen.

Als de mol op de grond stond ga ik er toch wel vanuit dat hij een seintje heeft gekregen wat de inschatters hadden gezegd, zodat de mol juist heel hard z'n best heeft lopen doen.

Opdracht 2 kun je weinig mee, behalve misschien kijken wie moeilijk stond te doen over de joker. Maar dat was eigenlijk bijna niemand. Als mol zou het ook heel erg opvallen, dus misschien dat je dan wel gewoon voor Niels mee stemt. Denk niet dat er veel conclusies uit te trekken zijn.

Opdracht 3: definitief een streep door Robèrt doordat hij erachter kwam hoe de laatste buis eruit moest. Verder leken Merel en Sarah eigenlijk ook wel goed bezig te zijn bij die puzzel. Qua tijd vraag ik me heel erg af wat je doet als mol... voor een half uur gaan is wat risicovol, maar makkelijker om tijd te rekken. Als je voor drie kwartier gaat weet je zeker dat die 1000 euro niet in de pot komt. Ligt eraan wat voor type mol we hebben wat de mol doet, dus durf daar ook niet echt conclusies aan te verbinden.

Verder zou ik als mol, als je toch voor de drie kwartier gaat en zeker weet dat het gaat lukken, wel hard m'n best gaan doen om het ook binnen een half uur te laten lukken om het er extra in te wrijven dat het ook €1000 meer had kunnen zijn.

De buis in het gras vind ik raar. Op het moment dat het volgens de montage gebeurde was iedereen druk bezig, dus daar kun je niets mee. Daarnaast lag hij zo vol in het zicht dat het bijna een soort nep-molactie lijkt.

Conclusie: ...ik kan niet heel veel met deze aflevering :P
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 14:29:08 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2019, 11:04:15 »
Ik denk dat uit de keuze voor joker of geld nog het meest te halen valt. Het voorstel van Evelien (iedereen die nog geen joker gehad heeft) elimineert het aantal kanshebbers tot zes. Maar het voorstel van Niels zet pas echt zoden aan de dijk (iedereen die bij de Wachtkamer geld verdient heeft). Dan hoeft er nog maar uit drie personen gekozen te worden. Vervolgens kan je nog kijken naar wie er mee gaat in de keuze van Sinan voor Niels (op volgorde Rick Paul en Robèrt, daarna ook Nikkie en Evelien).

Niels valt hier voor mij, na de keuze voor 250 euro bij de Wachtkamer, eigenlijk een beetje af als mol. Sinan, Rick Paul en Robèrt vind ik hier minder verdacht. Van Evelien weet ik het nog niet zo goed. Met haar voorstel (zes deelnemers) was het volgens mij nog best lastig kiezen geweest.

Waslijn. Aannames: als de mol boven staat, weet deze misschien hoe goed de opdracht te doen is en kan op die manier een inschatting maken (nog even terugkijken hoe de discussie tussen Jamie en Evelien verliep). Als de mol beneden staat, heeft die wel of geen seintje gehad over wat de twee mensen boven gekozen hebben. Als ik als mol geen seintje had gehad, zou ik maar gewoon m'n best gaan doen (vertrouwen kweken en hopelijk geen geld in de pot). Heeft de mol wel een seintje gehad, dan doet 'ie gewoon z'n best.

Was het Jamie of Evelien die opmerkingen maakte over verkeerd opgehangen kledingstukken? Wil ik nog even bekijken. Verder zijn de kandidaten die de opdracht saboteren hier wat mij betreft dus minder verdacht, maar dat heb ik (nog) niet helemaal helder.

Derde opdracht vind ik lastig om de kandidaten op te beoordelen. Was de mol al blij met 1000 euro niet in de pot? Voor de goede orde waren degenen die stemden voor 30 minuten volgens mij Sinan, Rick Paul en Nikkie en waren Sarah (puzzelstukjes nummeren), Jamie (kreeg de eerste paal los en ontdekte dat het puzzel was) en Robèrt (vierde paal) wat mij betreft goed bezig (maar de vraag is dus wat je daar aan hebt).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2019, 11:29:12 »
Qua joker/geld las ik elders op het forum info uit de podcast, die ik maar even tussen spoilertags zet, omdat sommige hintvrije speurders misschien helemaal geen info van buiten het programma zelf willen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2019, 11:48:03 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nou ja, "helemaal niet de bedoeling" is niet gezegd. Het enige dat Rik zei is dat het "dramatisch" zou zijn geweest. Dat Rik het dramatisch had gevonden wil nog niet zeggen dat de Mol dus van de makers de opdracht had gekregen om het geld niet uit de pot te laten gaan. Maar een optie is het wel.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2019, 11:58:10 »
Nou ja, "helemaal niet de bedoeling" is niet gezegd. Het enige dat Rik zei is dat het "dramatisch" zou zijn geweest. Dat Rik het dramatisch had gevonden wil nog niet zeggen dat de Mol dus van de makers de opdracht had gekregen om het geld niet uit de pot te laten gaan. Maar een optie is het wel.
Ah, dank voor de toelichting, heb zelf de podcasts nog niet geluisterd. Maar daarom zwakte ik het ook al af met "waarschijnlijk" - het betekent idd nog niet dat de mol ook echt die opdracht had.

Oftewel, het was gewoon een zinloze opdracht voor molspeuren :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2019, 21:19:35 »
Merel: Vind ik kandidaats bij de uitleg van opdracht 1. Zit op 6m36 te wachten voor welk woord ze verantwoordelijk gaat zijn, en is opgelucht met het eenvoudig te onthouden rojo (rood). Is natuurlijk zwakker dan een actie, kan theoretisch geacteerd zijn, maar vond het authentiek overkomen. Oppert als haar eerste 2 Jengablokjes het jokermiddenstuk met De Mol zijn dat je bijna zou denken dat het een aanwijzing is. Als zij de mol zou zijn, dan heeft ze onwijze cojones. Vrij opzichtig dat ze probeert aan te geven dat de groep voor 30 minuten gaat bij blokken verslepen terwijl de rest van de groep erbij staat. Zegt tegen Sarah om op de blokken te schrijven of ze links of rechts moeten. Benadrukt dit nogmaals bij een opvolgend blok.

Evelien: Beargumenteert dat ze voor 5 of minder waslijnen moeten gaan. Begint met voorstellen dat de joker dat naar een van de 6 kandidaten gaat die er nog geen heeft gehad - wat nog veel kandidaten zouden zijn. Kan de doorslag geven om voor 30 minuten te gaan ipv 45 minuten bij de blokkensleep-opdracht, maar twijfelt te lang (steekt half d'r hand op). Stond ook met haar rug naar sommige deelnemers toe, dus moest bij het stemmen om zich heen kijken wie stemde voor 30 minuten. Vermoed dat áls je als mol voor 30 minuten wilt, en áls je dat zou willen sturen of doorslag wilt geven, dat je dan niet met je rug naar de rest gaat staan. Dus dat ze zo staat dat ze de anderen niet goed ziet, en niet de doorslag geeft voor 30 minuten.. Niet heel belangrijk, maar hmm, net raar. Weerspreekt Robert dat 1 buis anders zou moeten. Kan mols zijn, then again, als een kandidaat dat bedenkt (en alles wil gaan testen) dan kan je ook als mol de zaak verloren beschouwen. Vindt de buis in het gras - hoewel ik dat niet onwijs kandidaats vind, aangezien de structuur praktisch compleet was en de buizen eruit, dus iedereen zou zoeken voor buis-4.

Jamie: Suggereert meermaals dat de waslijnen misschien wel goed gaan, en dat ze wel heel veel kleding gaan vinden. Zwakt af met 'de waslijnen zijn wel lang hoor, vind je niet?' Wint met Steen-papier-schaar van RP, maar vindt dat RP mag beginnen. Vaag, maar nutteloos als mol. Probeert zenuwachtige RP te kalmeren zodat de jenga-toren niet meteen omver gaan: tuurlijk, eigenbelang, maar bedenk je dat als mol? Vind het licht kandidaats. Had vrij snel de eerste buis eruit en door dat het een puzzel was - waarna buis 2 en 3 spoedig volgden. Hij roept ook op 43m43 dat hij de eerste heeft - hoewel Niels in de nabeschouwing op 50m26 claimt dat HIJ buis 1 heeft gedaan en Niels beaamt vervolgens Sinan wanneer die zegt dat Jamie buis 2 & 3 deed - waarbij de buis van RP wordt vergeten?

RP: Suggereert opsplitsen in groepen, waarbij hij alles gaat hangen. Vermoed dat dit efficiënter is dan gezamenlijk een zinnetje afdraaien. Geeft zichzelf wel een sleutelpositie. Mist dat hij van Jamie wint met steen papier schaar; vind ik sowieso onwijs zenuwachtig aan het begin van Jenga. Lijkt me onnodig als mol: je zou bovengemiddeld veel moeten acteren (wat tricky is want je neemt extra risico), terwijl het qua pot niets oplevert, en je hebt een publiek van 1, dus qua verdenkingen in de groep ook nauwelijks. Heeft snel buis-2 eruit. Lijkt hiervoor alleen in de nabespreking bij 50m30 geen credits voor te claimen - dat zou je als mol toch sowieso doen? Doe je eens wat goed, dat wil je dat horen ook.

Robert: Bedenkt volledig onnodig (en correct en essentieel) dat 1 buis anders werkt, korter is, en vindt die ook.

Niels: suggereert de gratis joker voor een van de 3 die bij de wachtkamer geld hebben gepakt. Claimt de credits voor het eruit halen van de eerste buis (was Jamie), waarna Sinan de credits van buis 2 en 3 aan Jamie geeft (beaamt dit wel), hoewel buis 2 eigenlijk RP was (waarna hij buis 2 is gaan dragen). Lijkt daardoor in de groep beter dan hoe effectief hij daadwerkelijk was.

Sinan: Neemt de leiding bij het overleggen wie de gratis joker krijgt, en drukt enigszins de keuze voor Niels er doorheen. Biecht de optie om meteen de toren om te gooien zodat je beide niets hebt. Als je de mol bent, en je wilt de kandidaat spelen, dan verzin je denk ik niet zo'n defensieve strategie.

Sarah: schrijft nummers op de blokken zodat de puzzel weer correct in elkaar kan. Neemt correct het voortouw bij het opbouwen van de stellage.

Nikki: -



Update voor m'n eigen lijstje:

Streep bij: Robert
Voorzichtige potloodstreepjes bij: Rick Paul, Jamie, Merel.
Wellicht toekomstig streepje bij: Sinan, Sarah
Zowel positieve als negatieve punten bij: Nikki, Niels
Stevig wenkbrauwgefrons bij: Evelien.

Had vanwege Daisy's opmerking RP weer wat lager gezet, maar die is na deze aflevering weer terug.
Evelien doet de raarste dingen, maar het zint me niet.. Maar als ze het niet is, wie wel?..
Niels weinig opvallend, maar vond het zó raar dat hij ineens de eerste buis claimde. En dat hij ermee weg kwam. Toch nog even meenemen.
Merel is een eind naar kandidaat gedonderd.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2019, 23:31:26 »
Zoals je eerder al zei hdd in deze aflevering vind ik het gevaarlijk om grote uitspraken te doen, want in alle drie de opdrachten kan de mol in mijn ogen gewoon zijn best doen.

Opdracht 1: 5 lijnen of minder. De mol gaat dus gewoon proberen zijn best te doen zonder in het extreme te treden (anders gaan Evelien en Jamie dat ook zeer verdacht vinden in de aanname dat ze niet de mol zijn). Of de mol kijkt eerst wat en ziet dan dat ze makkelijk aan meer dan 5 lijnen komen en doet gewoon hoe hij/zij als kandidaat zou handelen. Hier is de keuze van Jamie en Evelien wel verdacht zeker omdat ze nog foute dingen gaan corrigeren...

Opdracht 2: de mol kon niet op tegen de groep om zeker iemand een joker te gunnen. Dus hij/zij gaat gewoon rustig mee, want tegendraads doen, zou iets teveel opvallen. De rest van deze opdracht is gewoon waardeloos jammergenoeg.

Opdracht 3: in deze opdracht vind ik eigenlijk enkel de keuze tussen 30 minuten en 45 minuten interessant. Ik denk dat de mol hier voor 30 minuten wil gaan, want ze haalden het nu in 26 minuten na enkele goede ingevingen van Sarah en Robert. Als deze er niet kwamen, zaten ze zeker boven de 30 minuten, maar in een kwartier langer hadden ze het ook wel opgelost. Er werd uiteindelijk voor 45 minuten gekozen dus de mol kan heel hard zijn best gaan doen (Merel, Robert, Sarah) om het zo snel mogelijk te halen, want deze opdracht ging echt wel slagen. Ik heb de aflevering niet teruggekeken, maar enkel Merel ging voor de 30 minuten van de personen die ik heel erg hun best vond doen zeker?

Conclusie van deze aflevering: weinig, maar de handelingen van Merel en Sarah in opdrachten 1 en 3 vond ik best wel verdacht. In combinatie met de andere afleveringen zijn dat dan ook mijn 2 hoofdverdachten, gevolgd door Sinan. De rest geloof ik niet meer echt in

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #35 Gepost op: 23-01-2019, 10:32:45 »
Montagedingetjes. Is dat hier gewenst? Het zit wel gewoon in de uitzending, maar voor de zekerheid spoiler. ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Verdachten na drie afleveringen:
Evelien
Sinan / Jamie (maar die 250 euro bij de Wachtkamer kan ik niet verklaren)
Nikkie / Sarah
Merel / Robèrt
Niels / Rick Paul (die ik gevoelsmatig hoger heb staan)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #36 Gepost op: 29-01-2019, 10:51:03 »
pffff wat is het lastig dit jaar....

Opdracht 1:
- Niemand denkt na, iedereen vaart meteen terug en krijgt de code snel open. Misschien zijn onze testosteronbommen Jamie en Sinan hier nog het meest verdacht. Rick-Paul leek het spel te snappen, maar ging ook meteen terug. Gebeuren rare dingen....

Opdracht 2:
- Wederom als kippen zonder koppen, geen overleg. Iedereen doet maar wat. Zo kan ik geen mol vinden hoor  ::ohno::

Opdracht 3:
- Zie opdracht 2  ::rofl::

Niels valt wel af voor mij, omdat ik denk dat een mol geen joker steelt op deze manier.

Blijven voor mij: Merel, Rick Paul en Sinan over....
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #37 Gepost op: 29-01-2019, 14:09:16 »
Dit is inderdaad geen goed jaar voor hintvrij speuren :( (of überhaupt het vinden van de mol, met of zonder hints). Ik vermoed dat er bij de 2e opdracht wel mensen zijn die hebben geprobeerd uit te pluizen welke tekst op welk balkon stond, dus daar kan je dan misschien nog iets uithalen.

Vooral Sinan is ineens erg verdacht deze aflevering, maar had ook ineens sterk het idee dat het Rick Paul wel eens kan zijn. Alleen heb ik daar niet echt een goede onderbouwing voor. Merel durf ik niet uit te sluiten omdat de rest van het forum haar verdenkt, maar ik zie het nog steeds niet zo. Ze doet rare dingen, maar de meeste daarvan hebben eigenlijk geen tot weinig invloed op de pot.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #38 Gepost op: 29-01-2019, 23:05:58 »
Dit is inderdaad geen goed jaar voor hintvrij speuren :( (of überhaupt het vinden van de mol, met of zonder hints).

Eigenlijk heb ik altijd al hintvrij gezocht, ook al las ik dan wel deze site. Maar van ieder stofje op de lens wordt meteen een megahint gemaakt. En we hebben vorig jaar heel duidelijk gezien hoe fout dat kan aflopen, eerst was Stine 'op zeker' de mol, daarna Simone en daarna wist niemand het meer. Ik had niet vanaf het begin Jan in de smiezen (ik dacht Ruben) maar in Stine en Simone heb ik het nooit gezien.

Merel durf ik niet uit te sluiten omdat de rest van het forum haar verdenkt, maar ik zie het nog steeds niet zo.

Ik durf Merel best uit te sluiten, juist door de rare dingen die ze doet. Ze doet namelijk dingen die een kandidaat ook zou kunnen doen, alleen dan om een andere reden. Ze wilde bijv. bij de laseropdacht persé als tweede en 'dùs' is ze meteen voor een heleboel mensen de mol, want een kandidaat zou dat nooit doen. Maar een verstandige kandidaat zou dat juist wel doen, zodat de mol in ieder geval jouw geld niet achterover kan drukken. En zo is er nog wel meer.


Mijn schot-voor-de-boeg-mol was Sinan, gewoon omdat ik het hem wel zag doen en omdat we nog nooit een Turkse mol hebben gehad. Tot nu toe heb ik niet echt redenen gehad om daar vanaf te stappen. Iedereen doet wel rare dingen en Sinan is daar geen uitzondering op, maar omdat iedereen raar doet kan hij ook net zo goed niet de mol zijn.  ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #39 Gepost op: 30-01-2019, 17:10:35 »
Eigenlijk heb ik altijd al hintvrij gezocht, ook al las ik dan wel deze site. Maar van ieder stofje op de lens wordt meteen een megahint gemaakt. En we hebben vorig jaar heel duidelijk gezien hoe fout dat kan aflopen, eerst was Stine 'op zeker' de mol, daarna Simone en daarna wist niemand het meer. Ik had niet vanaf het begin Jan in de smiezen (ik dacht Ruben) maar in Stine en Simone heb ik het nooit gezien.
Ook hier in het hintvrije topic zaten we met z'n allen op Simone, dat had niets met hints te maken ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"