Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?  (gelezen 28519 keer)

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #40 Gepost op: 13-01-2019, 00:24:57 »
Tijdens de biechten tussendoor zijn dit de antwoorden:

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2019, 00:29:18 »
Het is al gezegd, maar het blijft toch vreemd dat Nikkie wel 2.000 voor een joker over heeft, maar niet voor een vrijstelling. Al denk ik dat het niks zegt, maar vreemd blijft dit wel.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2019, 00:31:15 »
Er is nog weinig over Niels gezegd, waarschijnlijk omdat hij als eerste vertrok met € 250,- op zak. Erg onmols. Aan de andere kant spoorde hij zijn twee medekandidaten aan om vooral te blijven zitten, omdat ze door hem sowieso € 250,- in de pot hadden. Maar als mol weet je dat er ook weer geld uitgaat als je tot het eind blijft zitten. Kan een goede dekmantel zijn.

Wat tegen bovenstaande spreekt is dat je als mol geen invloed meer hebt op het spel als je als je als eerste vertrekt. Ik kan me niet goed voorstellen dat een mol als eerste de kamer zou verlaten.

Ik denk dat je hier best wel een punt hebt.
Ten eerste de twee die achter moesten blijven. Zij halen sowieso geen 250 meer, hooguit 50 ieder of een joker, maar met beetje geluk zelfs -250.
Daarnaast de psychologie naar de andere kamers toe. Zij zien Niels vertrekken en zien op hun scherm een jokeraanbod. Het is niet gebeurd, maar Niels als mol zou kunnen hebben gehoopt dat de kandidaten in die kamer, getriggerd door het vertrek van Niels, voor de jokers zullen gaan en dus ook geen 250 in de pot. (afhankelijk van de volgorde van de aanbiedingen natuurlijk, ik zal de schema's hierboven bestuderen)

Kortom: als mol voor de 250 gaan kan een indirecte molactie zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2019, 00:43:43 »
Het heeft wel resultaat gehad, want Rick-Paul en Evi bleven tot het eind zitten. Dus als het een indirecte molstreek was, was het wel effectief!

Dus het zou kunnen...

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2019, 00:53:37 »
Misschien dat Nikkie wel 2000 voor een joker wilde betalen, maar vervolgens niet ook 2000 (dus 4000 totaal) voor een vrijstelling.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2019, 03:54:04 »
In mijn molboek staat dat een mol kennis heeft vd opdrachten en dus weet welk aanbod de andere kamers krijgen in welke volgorde. Tevens kan de mol zien wie er nog zitten als de laatste ronde komt en dus uitrekenen of t zinvol is om nog wat goodwill ( lees geld) te kweken of dat t zinvoller is om met wat greedy kandidaten gewoon de hele rit uit te zitten. 

Voor mij dus molpunten voor de 3 overgebleven zittenblijvers en voor robert en sinan.
Waarbij ik stiekem toch hoop op een die hard mol die tot t eind blijft zitten .

Verder toffe opdracht

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2019, 10:55:17 »
Uitgerekend Sinan kiest voor een joker. Terwijl hij net daarvoor in een filmpje verteld dat hij ALTIJD zal kiezen voor het geld....

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2019, 13:10:18 »
Uitgerekend Sinan kiest voor een joker. Terwijl hij net daarvoor in een filmpje verteld dat hij ALTIJD zal kiezen voor het geld....

En wat nou als hij weet dat het volgende aanbod het laatste is, de -250!?  ;)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2019, 14:35:09 »
Ik vond het raar dat Rik bij deze opdracht wel ineens ging vertellen wie wat heeft binnen gehaald qua geld.
Toen dacht ik meteen: de Mol zal wel geld hebben gepakt hier en Rik zorgt ervoor dat de groep dat ook weet. Maarja, misschien is dat gewoon Rik zijn stijl om meer prijs te geven ineens. ;)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2019, 14:38:09 »
En wat nou als hij weet dat het volgende aanbod het laatste is, de -250!?  ;)
. Dan kiest hij wellicht bewust voor de joker om niet gelijk in de spotlights te staan. En wellicht was het een bewuste keuze van hem en de productie om een joker te pakken om deze daarna meteen in tweeen te splitsen om een nieuw element aan het spel te introduceren... (een Jantje zoals vorig seizoen afl. 1)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2019, 14:45:14 »
Even mijn reactie uit het Molpunten-topic kopiëren:

Citaat
Ik heb het idee dat ze ingedeeld werden. Dan zou het zitten in een bepaald groepje per definitie niet verdacht of onverdacht kunnen zijn.

Ik baseer het op het feit dat tijdens de uitleg Merel meerdere keren naar Nikkie achterom kijkt. Dat is gek, omdat die twee ogenschijnlijk niks met elkaar te maken hebben, maar dan blijkt dat ze bij elkaar in de kamer gaan zitten. Mijns inziens waren ze voor de uitleg al ingedeeld.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2019, 14:59:02 »
Ik vond het raar dat Rik bij deze opdracht wel ineens ging vertellen wie wat heeft binnen gehaald qua geld.
Toen dacht ik meteen: de Mol zal wel geld hebben gepakt hier en Rik zorgt ervoor dat de groep dat ook weet. Maarja, misschien is dat gewoon Rik zijn stijl om meer prijs te geven ineens. ;)
Rik geeft niet bewust wat prijs over de mol, want in een interview met hem in de eerste podcast werd duidelijk dat hij tijdens de afleveringen zelf ook niet wist wie de mol was  ;) maar het kan zijn dat hij de tekst die hij zegt volledig aangereikt krijgt door de productie, dan zou het wellicht kunnen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2019, 15:05:21 »
Rik geeft niet bewust wat prijs over de mol, want in een interview met hem in de eerste podcast werd duidelijk dat hij tijdens de afleveringen zelf ook niet wist wie de mol was  ;) maar het kan zijn dat hij de tekst die hij zegt volledig aangereikt krijgt door de productie, dan zou het wellicht kunnen.
Ook dat lijkt me sterk. Als presentator moet je je eigen draai kunnen geven dus als Rik ineens opgedragen wordt iets voor te lezen zou hij dat ook gek vinden. Hij schrijft die teksten gewoon zelf, lijkt mij.
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2019, 15:17:33 »
Stel Sarah is de mol, maar ze heeft de pech dat ze op 1 kamer zit met Jamie, die alles in de gaten houdt, dan kun je niet tot het einde blijven zitten zonder in the picture te komen. Wat ik maar wil zeggen dat deze opdracht voor een mol geen garantie hoeft te zijn voor geld uit de pot. Tot het einde blijven zitten doen alleen kandidaten uit onnozelheid of om zich verdacht te maken. Ik kreeg in ieder geval de indruk dat Jamie eigenlijk geen keus liet aan Sarah. En dat maakt het voor mij ook waarschijnlijker dat de mol bij de laser opdracht nul euro binnen heeft gebracht, omdat het daar niet opviel.

Offline Vlindertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2019, 15:45:57 »
Als ik ervan uit ga dat elke kamer een ander aanbod krijgt, en dat er een vast patroon inzit, kom ik uit op het volgende schema. (Ik hoop dat het leesbaar is.)

Jamie/Sarah   Nikkie/Merel   Evi/RP/Niels   Sinan/Evelien/Robert   
250                   joker                   50                   150   
joker                   50                   150                   250   
50                   150?                   250                   joker   
150                   250                   joker                   50                  Niet in beeld
250                   joker                   50?                   150   
joker                   50                   150                   250                  Niet in beeld
50?                   150?                   250                   joker   
-250                   -250                   -250                   -250   

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2019, 15:46:16 »
Ook dat lijkt me sterk. Als presentator moet je je eigen draai kunnen geven dus als Rik ineens opgedragen wordt iets voor te lezen zou hij dat ook gek vinden. Hij schrijft die teksten gewoon zelf, lijkt mij.
Dat lijkt mij ook, maar dan kunnen we zogenaamde zinspelingen van Rik richting de mol sowieso helemaal vergeten, om de reden dat hij zelf niet weet wie het is  ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2019, 18:25:06 »
Stel Sarah is de mol, maar ze heeft de pech dat ze op 1 kamer zit met Jamie, die alles in de gaten houdt, dan kun je niet tot het einde blijven zitten zonder in the picture te komen. Wat ik maar wil zeggen dat deze opdracht voor een mol geen garantie hoeft te zijn voor geld uit de pot. Tot het einde blijven zitten doen alleen kandidaten uit onnozelheid of om zich verdacht te maken. Ik kreeg in ieder geval de indruk dat Jamie eigenlijk geen keus liet aan Sarah. En dat maakt het voor mij ook waarschijnlijker dat de mol bij de laser opdracht nul euro binnen heeft gebracht, omdat het daar niet opviel.

Die indruk had ik ook. Als Sarah Jamie niet zou volgen zou ze echt enorm verdacht worden t.o.v. Jamie. Wetende dat Merel haar al verdenkt en die twee een bondje hebben, is het niet onlogisch dat ze mee opstaat. Er zitten op dat moment nog 6! kandidaten en het is en blijft maar €250.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2019, 19:06:40 »
Het is niet maar € 250, maar het is € 500,00.
Ik vind dat heel veel geld voor een opdracht van de mol.
Als de mol hier € 250,00 pakt en er daardoor voor zorgt dat dit in de pot erbij komt en er ook niet € 250,00 uit de pot gaat dan is het een slechte mol.
Als iedereen nu met € 250 voor de pot gegaan was dan had hij/zij  wel mee gemoeten.
Maar hier zorgden 4 mensen voor ieder € 250 uit de pot en 3 mensen kozen voor een joker.
De mol had zich niet bij een minderheid hoeven aan te sluiten.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2019, 19:08:29 »
Ook dat lijkt me sterk. Als presentator moet je je eigen draai kunnen geven dus als Rik ineens opgedragen wordt iets voor te lezen zou hij dat ook gek vinden. Hij schrijft die teksten gewoon zelf, lijkt mij.

Vergeet niet dat hij als nieuwslezer gewend is om teksten voor te lezen. En het is z'n eerste keer als presentator dus hij weet niet hoe het vroeger ging. Met dat 'gek vinden' zal het dus wel meevallen, al verwacht ik ook wel dat hij z'n eigen teksten maakt. Misschien is dat ook de reden dat de tekst voor de executie is veranderd, misschien bekte die andere tekst niet lekker voor 'm.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #59 Gepost op: 13-01-2019, 19:26:07 »
Het is niet maar € 250, maar het is € 500,00.
Ik vind dat heel veel geld voor een opdracht van de mol.
Als de mol hier € 250,00 pakt en er daardoor voor zorgt dat dit in de pot erbij komt en er ook niet € 250,00 uit de pot gaat dan is het een slechte mol.
Als iedereen nu met € 250 voor de pot gegaan was dan had hij/zij  wel mee gemoeten.
Maar hier zorgden 4 mensen voor ieder € 250 uit de pot en 3 mensen kozen voor een joker.
De mol had zich niet bij een minderheid hoeven aan te sluiten.

Ja, we moeten de bedragen inderdaad in perspectief zien. Als de duizenden euro's nou voor het oprapen zouden liggen zou 250 een klein bedrag zijn. Maar het is maar klein bier wat er steeds te verdienen valt. Dan kan je als Mol niet te vaak geld verdienen. Nou ja, alles kan natuurlijk. Maar erg sterk zou het niet zijn.