Auteur Topic: Follow the money  (gelezen 61086 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #200 Gepost op: 4-03-2019, 17:40:32 »
Jij stelt Hulpmol en neutraal in 1 alinea ::rofl::  ::)

Kun je beter mij hebben, ik verstrek geen FTM overzichten  ;D :P

Hulpmol bekijkt het redelijk objectief ja, zonder suggesties. Dus ik hecht wel waarde aan zijn overzichten! Ik schat Merel het meest geld en Niels zonder die 1.000 van Sarah het minst.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #201 Gepost op: 4-03-2019, 17:56:26 »
Jij stelt Hulpmol en neutraal in 1 alinea ::rofl::  ::)

Je mag me altijd zeggen waar ik niet neutraal ben. Het is niet omdat ik niet mee ga in je grote goed nieuwsshow wat betreft mogelijk molschap van Merel dat ik niet neutraal ben.
Ik ben niet objectief. Dat wil ik je geven. Ik geef eerlijk toe dat ik zaterdag iets minder teleurgesteld zal zijn als Sarah de Mol is dan wanneer het Merel is. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik plots een kant gekozen heb en niet meer neutraal ben.

Bovendien heb ik voor elk bedrag in die tabel een argumentering geplaatst. Je kan natuurlijk daar op reageren in plaats van wat holle frasen te typen. ;)

Hulpmol, heb je nog een update van je FTM overzicht? Een neutrale kijker zijn overzicht, vind ik een mooie waardemeter

Even klikken op deze quote voor mijn finale overzicht:

Na aflevering 8 heb ik (deels uit teleurstelling over de opdrachten) geen update gepost.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Follow the money
« Reactie #202 Gepost op: 4-03-2019, 19:33:30 »
Ik heb net pas de Vlaamse mol Mexico gezien (foei ja ik weet het) en dacht steeds 'jeutje wat kunnen ze veel geld verdienen!'

Iemand die nog weet hoeveel geld er totaal in Margriets seizoen verdiend kon worden tegenover nu?
Het precieze bedrag weet ik niet, maar het zal minder zijn geweest dan dit jaar. Seizoen 15 had twee opdrachten per aflevering met telkens 1000 of 2000 euro te verdienen. Dit jaar hebben we er drie per aflevering en ligt het gemiddelde ook rond de 1500 euro.

Ik denk dat de lagere pot dit jaar niet per se aan de kandidaten of aan de Mol ligt, maar vooral aan het feit dat er veel opdrachten tussen zaten waar 1500 euro of meer weliswaar het maximum was, maar waarvan het niet realistisch was dat het ook helemaal verdiend zou worden. De tuktuks, de fietsopdracht, het 'Ver Tellen', de lasers en zo zijn er meer: een vetpot als alles lukt, maar in de praktijk kwamen ze niet eens in de buurt van de 1000 doordat er veel onderdelen moesten lukken.
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #203 Gepost op: 4-03-2019, 19:41:29 »
Ik had er over gelezen Hulpmol, excuses!

Opdracht 7.2 weegt wel zwaar door, daar scoort Sarah molpunten op de rest. Niels toch heel erg veel geld meer uit de pot gehouden dan Merel... ook opvallend. Vond dat niet zo overkomen in de afleveringen

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #204 Gepost op: 10-03-2019, 10:46:32 »


Er komt dus geen overduidelijke Mol naar voren (zoals we allemaal al wel concludeerden), maar dat plusgeld van Merel is me toch een doorn in het oog voor potentieel molschap.

Als ik met de kennis van nu naar jouw indrukwekkende schema kijk, kom ik tot andere verhoudingen. Misschien geeft FTM geen juist beeld als je geslaagde en gemiste opdrachten steeds over de groep verdeelt. Als je alleen al de 1500 uit de laseropdracht en de 700 uit de tuktukopdracht volledig aan Merel toeschrijft, kom je niet meer aan plusgeld voor haar.
Het klopt dat sommige opdrachten zónder haar acties ook niet zouden zijn geslaagd, maar mét haar acties hadden ze hoe dan ook minder geld opgebracht. Dat element kan uiteraard pas na de finale in een schema worden verwerkt, maar geeft ander eindbeeld over de mol.


Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #205 Gepost op: 10-03-2019, 11:13:29 »
Waarom heeft Merel zoveel geld verdiend voor de pot?? Dat is de reden waarom ik haar afstreepte en ik toch voor Sarah ging....
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #206 Gepost op: 10-03-2019, 12:35:51 »
Als je alleen al de 1500 uit de laseropdracht en de 700 uit de tuktukopdracht volledig aan Merel toeschrijft, kom je niet meer aan plusgeld voor haar.

Maar dat kan ik achteraf ook nog altijd niet doen. ;)

Dat ze €1500 in haar BH stopt is juist, maar een FTM kijkt naar de invloed van iemand op de pot. Dat meer dan €1000 aan BH-geld sowieso de finish niet had gehaald is daarin dus nog altijd belangrijk.
Een update van FTM zou haar invloed in de laseropdracht wel vergroten, maar niet met een factor €1500.

De €700 is wel aan haar toe te schrijven. Dat is geld dat uit het spel gehouden werd door haar.

Echter, beide feiten komen in de "gemist" kolom. De kolom voor verdiend geld blijft ongewijzigd op die manier en dus blijft gelden dat Merel het meeste geld binnen gebracht heeft.
Ik zal in de loop van de week zeker eens kijken of ik mijn schema kan updaten met de extra kennis die we hebben, maar na gisteren verwacht ik vooral dat haar "gemist" kolom zal stijgen, maar dat haar binnengehaald geld eigenlijk nog altijd het hoogste blijft.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #207 Gepost op: 10-03-2019, 15:16:43 »
Merel gaf in het interview met Ron aan dat ze ervan baalde dat ze nog zoveel heeft bijgedragen aan de pot. En dat klopt ook echt. Merel heeft bij veel opdrachten gekozen om een klein bedrag binnen te brengen om niet op te vallen, maar verdiende daarmee eigenhandig zo'n beetje het meeste van iedereen (omdat de rest nog veel 'slechter' bezig was). Ik denk dat dit een verkeerde inschatting is geweest van Merel en de productie. Haar actie in het laserlabyrint was natuurlijk geweldig, zoveel geld laten verdwijnen terwijl er al een kandidaat binnen was geweest die had kunnen zien dat er geld was verdwenen! Maar ook hier bracht Merel zelf uiteindelijk nog een grote pot binnen, terwijl ze ook af had kunnen gaan. De actie met de tuktuks snap ik niet helemaal: leuk dat ze de eerste keer minder geld binnenbracht dan er in haar envelop zat, maar de tweede keer haalde ze slechts 50 euro uit de pot terwijl ze er 500 uit had kunnen halen. In het kader van FTM gaat er dan iets een beetje mis.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #208 Gepost op: 10-03-2019, 17:16:36 »
Dat laatste is wel te begrijpen. Onderweg had ze geen tijd voor haar "administratie" en Merel dacht dat ze binnen zou komen. Dus die 500 wijzigen in 50 was een logische stap. Ik vind eigenlijk die 250 in de eerste enveloppe vreemder, toen was ze zelf aan zet en had gewoon met 50 euro binnen kunnen komen. Was toch 200 euro minder geweest.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Follow the money
« Reactie #209 Gepost op: 10-03-2019, 20:37:08 »
Merel heeft geen 1500 en 700 weggespeeld bij het labyrint.

Bij de lasers heeft ze alleen gezorgd dat Rick-Paul en Evi minder geld binnenbrachten. De rest ging af. Dus van die 1500 was 1200-1300 sowieso niet binnengekomen. Conclusie: ze speelde hier dus slechts een paar honderd euro uit de pot.

Bij de tuktuk had ze ervoor gekozen om 2x geld binnen te brengen, maar doordat ze vast kwamen te zitten ging er geld uit de pot. Haar molactie zorgde ervoor dat er ipv 500 euro maar 50 euro uit de pot ging. Haar molactie leverde dus geld op. 

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #210 Gepost op: 10-03-2019, 20:54:10 »
Bij de lasers heeft ze alleen gezorgd dat Rick-Paul en Evi minder geld binnenbrachten. De rest ging af. Dus van die 1500 was 1200-1300 sowieso niet binnengekomen. Conclusie: ze speelde hier dus slechts een paar honderd euro uit de pot.


Die twee hadden max €200 á 300 extra kunnen binnenbrengen. Laten we uitgaan van -€300, zij haalde zelf €250 binnen dus uiteindelijk heeft ze hier niet €1500 weggespeeld maar €50  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #211 Gepost op: 10-03-2019, 22:49:28 »
Merel heeft geen 1500 en 700 weggespeeld bij het labyrint.

Bij de lasers heeft ze alleen gezorgd dat Rick-Paul en Evi minder geld binnenbrachten. De rest ging af. Dus van die 1500 was 1200-1300 sowieso niet binnengekomen. Conclusie: ze speelde hier dus slechts een paar honderd euro uit de pot.

Bij de tuktuk had ze ervoor gekozen om 2x geld binnen te brengen, maar doordat ze vast kwamen te zitten ging er geld uit de pot. Haar molactie zorgde ervoor dat er ipv 500 euro maar 50 euro uit de pot ging. Haar molactie leverde dus geld op.
Is toch allemaal bezijden het punt? Hoe kan zij gaan weten wie er in de laser toch al gaan afvallen? Niet. Dus elk briefje dat zij steelt is pure winst. 100%. Vol meetellen.

2e gang tuktuks idemdito. Ze dacht dat Jamie hun er wel even heen zou voeren. Dus er ging 450 uit de pot had ze berekend, en het werd 550 uit de pot. Dat vast komen te zitten is hetzelfde als bij de lasers niet weten wie er toch al af gaat vallen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #212 Gepost op: 10-03-2019, 23:04:08 »
Bij de lasers heeft ze alleen gezorgd dat Rick-Paul en Evi minder geld binnenbrachten. De rest ging af. Dus van die 1500 was 1200-1300 sowieso niet binnengekomen. Conclusie: ze speelde hier dus slechts een paar honderd euro uit de pot.
Zo werkt het niet. De Mol houdt geld uit de pot door ervoor te zorgen dat dat geld definitief niet binnen kan worden gebracht. Dat staat los van of een kandidaat (later) faalt of niet. Bij de lasers haalt Merel 1500 euro weg. Die kan niet meer binnenkomen. Dat die achteraf bezien niet binnen zou zijn gekomen telt niet, daar kon ze niet van uit gaan.
Citaat
Bij de tuktuk had ze ervoor gekozen om 2x geld binnen te brengen, maar doordat ze vast kwamen te zitten ging er geld uit de pot. Haar molactie zorgde ervoor dat er ipv 500 euro maar 50 euro uit de pot ging. Haar molactie leverde dus geld op.
Bij de tuktuk opdracht had een kandidaat (of twee) 1000 euro binnen kunnen brengen. Door die enveloppen weg te pakken en van die 1000 300 te maken, kan er 700 niet meer binnenkomen. Het enige dat bij deze opdracht speelt is dat het niet binnenbrengen van een enveloppe mingeld oplevert, in theorie zou een kandidaat dus grotere schade kunnen doen dan de Mol nu doet. Overigens zou de Mol in geval een ander de 500 euro te pakken had altijd voor 2 x -250 kunnen zorgen.