Auteur Topic: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered  (gelezen 28137 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #160 Gepost op: 23-01-2019, 11:20:30 »
Wat ik me eigenlijk steeds meer aan het afvragen ben is: waarom is de excutie zoals die is.

Ik denk omdat Rick McCullough van spektakel houdt en van dingen anders te doen dan anders. Het zag er prachtig uit en soms is dat het belangrijkste.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #161 Gepost op: 23-01-2019, 11:36:09 »
inmiddels weten we al dat de testen afzonderlijk op maar een deel van de gebouwen gemaakt zijn. De kandidaten hebben dus niet het effect van de stralen die om hen heen van witblauw naar groen of rood veranderen.

Hoe is het dan gegaan? De insta van Rick, die over de dronepiloot, leek toch wel een soort van overzichtplek voor de productie? Maar kan me voorstellen dat ze niet genoeg cameramensen mee hebben om het op 9 plekken vast te leggen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #162 Gepost op: 23-01-2019, 11:44:43 »
Dus de kandidaten hebben er niets aan, de mol heeft er niets aan en ze zitten ook niet (zoals begin vorig seizoen) op drie verschillende locaties. Daarom de vraag: waarom dan wel? Zit er misschien toch een hint voor de kijkers verborgen in die executie scene? Sinan die zijn hand in de groene bundel houdt? De volgorde waarin de lampen groen worden? Iets anders? Of te vergezocht?  ;D

m0ll0m

Zoals ik al dacht en vele denken, Niet Gered, als in de uitzending niet halen. Ik denk dat we het groene scherm te zien krijgen van de overblijver. (Robčrt). En de andere titels zijn terug te koppelen aan de executies.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #163 Gepost op: 23-01-2019, 12:48:50 »
Een theorie van een ander forum. Nikkie krijgt groen, maar krijgt daarna pas het slechte nieuws of beslist naar huis te gaan. Ze komen beiden uit de lift, Nikkie om afscheid te nemen, en Robert om terug in het spel te komen/teruggekocht te worden.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #164 Gepost op: 23-01-2019, 13:15:13 »
Citaat
Ik denk omdat Rick McCullough van spektakel houdt en van dingen anders te doen dan anders. Het zag er prachtig uit en soms is dat het belangrijkste.
Ja, maar heel eerlijk had ik het nog veel gaver gevonden als de kandidaten daadwerkelijk om hen heen de bundels van kleur zagen veranderen. De spanning die wij hebben (al 7 groene bundels) zouden zij dan ook ervaren. Maar goed, ik snap ook wel dat dat productie-technisch wel een hele grote uitdaging is.

Citaat
De insta van Rick, die over de dronepiloot, leek toch wel een soort van overzichtplek voor de productie? Maar kan me voorstellen dat ze niet genoeg cameramensen mee hebben om het op 9 plekken vast te leggen.
Uit andere posts blijkt dat op basis van het uitzicht bij het maken van de test een aantal kandidaten op dezelfde plek zaten. Vanzelfsprekend stonden er op 9 gebouwen wel lampen en ik denk zelfs dat de lamp bij een kandidaat ook daadwerkelijk van kleur is veranderd. Maar het totaalshot is achteraf gemaakt.

Citaat
Een theorie van een ander forum. Nikkie krijgt groen, maar krijgt daarna pas het slechte nieuws of beslist naar huis te gaan. Ze komen beiden uit de lift, Nikkie om afscheid te nemen, en Robert om terug in het spel te komen/teruggekocht te worden.
Dat zou in theorie kunnen, maar deze manier van executie was natuurlijk al ver daarvoor bedacht...

m0ll0m

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #165 Gepost op: 23-01-2019, 13:42:18 »
Ik denk omdat Rick McCullough van spektakel houdt en van dingen anders te doen dan anders. Het zag er prachtig uit en soms is dat het belangrijkste.

 ::ok::

Dat moet toch gaaf geweest zijn op die regisseursplek  ... kippenvel ... ::art:: !

Misschien was het een snelle artistieke ingeving om
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
te verfraaien...

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #166 Gepost op: 24-01-2019, 00:55:14 »
Kan het niet zijn dat Nikkie zichzelf een rood scherm gaf omdat ze het spel moest verlaten?

Ik denk dat Nikkie expres de test slecht (en langzaam) heeft gemaakt. Mogelijk heeft ze de antwoorden op haarzelf ingevuld.

Anderhalve week terug zat ze bij "Weet ik veel" op RTL4 en toen vertelde ze dat ze in Amerika zat en er zelf voor koos om terug naar huis te gaan in verband met haar broertje.

Ik denk dat ze bericht had gekregen dat hij slecht lag en niet dat hij al overleden was. In dat laatste geval zou het vertrek mogelijk veel abrupter zijn geweest. Nu koos ze er zelf voor om te vertrekken...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #167 Gepost op: 24-01-2019, 08:45:00 »
Ik denk dat Nikkie expres de test slecht (en langzaam) heeft gemaakt. Mogelijk heeft ze de antwoorden op haarzelf ingevuld.

Anderhalve week terug zat ze bij "Weet ik veel" op RTL4 en toen vertelde ze dat ze in Amerika zat en er zelf voor koos om terug naar huis te gaan in verband met haar broertje.

Ik denk dat ze bericht had gekregen dat hij slecht lag en niet dat hij al overleden was. In dat laatste geval zou het vertrek mogelijk veel abrupter zijn geweest. Nu koos ze er zelf voor om te vertrekken...

Heb je hier een bron naar?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #168 Gepost op: 24-01-2019, 10:08:14 »
Ik denk dat Nikkie expres de test slecht (en langzaam) heeft gemaakt. Mogelijk heeft ze de antwoorden op haarzelf ingevuld.

Anderhalve week terug zat ze bij "Weet ik veel" op RTL4 en toen vertelde ze dat ze in Amerika zat en er zelf voor koos om terug naar huis te gaan in verband met haar broertje.

Ik denk dat ze bericht had gekregen dat hij slecht lag en niet dat hij al overleden was. In dat laatste geval zou het vertrek mogelijk veel abrupter zijn geweest. Nu koos ze er zelf voor om te vertrekken...

Dat denk ik.ook.  Het vertrek van Nikkie is inmiddels geen spoiler meer maar voor de zekerheid in spoilertags:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #169 Gepost op: 24-01-2019, 10:12:44 »
Ja dat is ook hoe ik denk dat het gegaan is. Wellicht daarom ook geen rode schermen zodat mocht de situatie meevallen er nog een optie tot terug keren was. Helaas was dat niet het geval.
Ga Nikki als ze eruit is zeker wel missen. Vind haar altijd grappig uit de hoek komen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #170 Gepost op: 24-01-2019, 11:22:37 »
Ik denk dat Nikkie expres de test slecht (en langzaam) heeft gemaakt. Mogelijk heeft ze de antwoorden op haarzelf ingevuld.
Dat zou ik heel vreemd vinden eigenlijk. Als de situatie thuis zodanig is dat je naar huis moet/wilt, dan moet je gewoon kunnen gaan. Dan moet het niet nodig zijn om de test expres slecht te maken, omdat je anders niet naar huis zou kunnen.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #171 Gepost op: 24-01-2019, 11:35:11 »
Als een kandidaat om wat voor (externe) omstandigheden dan ook uit het spel moet, dan kan ik me niet voorstellen dat dat met een executie gaat. Dat zou namelijk de anderen (en ook de kijkers) volledig op het verkeerde been zetten en het zou daarnaast voor het groepsgevoel niet goed zijn. Zo'n exit zal altijd buiten het spel om worden geďntroduceerd worden.

De executie met de lampen was al bedacht, daar ben ik vrij zeker van. Maar wat zou kunnen is dat er daarna iets was bedacht a la Ron B. dat door "omstandigheden" niet meer kon. En dat vervolgens in de montage is besloten om het voor de kijkers anders, lees: zonder uitkomst, op te lossen.

m0ll0m

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #172 Gepost op: 24-01-2019, 14:46:36 »
Precies maar als de executie met de lampen al bedacht was en nikki geeft net ervoor aan dat ze eruit wil is dit wel een goede oplossing om het zo open te laten zonder rood scherm. Dat zouden ze last minute nog kunnen hebben besloten.
Misschien is het zelfs zo dat we volgende week horen dat Robert het rode scherm en de rode lamp had maar dat omdat Nikki naar huis wil ze Robert terug kunnen halen. En dan aan het einde gewoon een nieuwe test en afvaller.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Kaloni

  • Forumlid
  • Onderzoek doe je met de klok mee.
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #173 Gepost op: 24-01-2019, 15:01:06 »
Heeft er nóg iemand gezien dat Rick Paul nog vóór het groene licht aan is al zijn arm uitsteekt om ernaar te wijzen? Het lijkt alsof hij weet dat die lamp aangaat. Logisch, omdat hij dat om zich heen heeft gezien? Of toch bijzonder en misschien zelfs een aanwijzing van voorkennis?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #174 Gepost op: 24-01-2019, 15:48:18 »
Heeft er nóg iemand gezien dat Rick Paul nog vóór het groene licht aan is al zijn arm uitsteekt om ernaar te wijzen? Het lijkt alsof hij weet dat die lamp aangaat. Logisch, omdat hij dat om zich heen heeft gezien? Of toch bijzonder en misschien zelfs een aanwijzing van voorkennis?
Ja, dat heeft iemand 2 uur geleden al gepost in het Rick Paul topic en ik heb daar ook al op gereageerd. Ik stel voor dat we de discussie daar voeren.

Offline Kaloni

  • Forumlid
  • Onderzoek doe je met de klok mee.
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #175 Gepost op: 24-01-2019, 15:51:37 »
Ah, prima. Dat had ik dan gemist.  ::oink::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #176 Gepost op: 25-01-2019, 10:40:48 »
In de preview van volgende week zien we dat er een opdracht in bootjes is. Vermoedelijk zitten ze daar in duo’s, dus wordt de aflevering gespeeld met 8 kandidaten. Robčrt of Nikkie gaat naar huis, en niet een van hen komt terug in het spel of zoiets.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #177 Gepost op: 25-01-2019, 10:51:56 »
In de preview van volgende week zien we dat er een opdracht in bootjes is. Vermoedelijk zitten ze daar in duo’s, dus wordt de aflevering gespeeld met 8 kandidaten. Robčrt of Nikkie gaat naar huis, en niet een van hen komt terug in het spel of zoiets.

Misschien is er iemand die alleen staat in een sleutelpositie, wie zal het zeggen. Ik denk ook dat Nikkie naar huis gaat, maar ik ga me er niet meer druk over maken.

Offline AmyZ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #178 Gepost op: 25-01-2019, 16:08:19 »
Hoi! Dit is m'n eerste berichtje hier, nadat ik al een tijdje mee lees. Ik zit een beetje in de Robčrt tunnel (of meer een soort hoop dat hij het is, omdat ik het heel leuk zou vinden), en bedacht me dat de titel wellicht op hem zou kunnen slaan.

In de derde opdracht kiezen voor 45 minuten vind ik niet heel vreemd. De Mol kan weten dat deze opdracht niet heel lastig is, en dat 30 minuten misschien wel mogelijk is. In dat geval zorgt het kiezen voor 45 minuten voor minder geld in de pot. Op het moment dat er inderdaad voor 45 minuten is gekozen, is het heel kandidaats om met de oplossing te komen, waardoor je bloedfanatiek en onmols overkomt. Dit deed Robčrt dan ook, waardoor de opdracht in 26 minuten was geslaagd. Zonder hem, had de groep dit 'niet gered'.

Natuurlijk had je als Mol zijnde ook kunnen kiezen om de boel zo lang mogelijk uit te stellen in de hoop dat het in 45 minuten ook niet was gelukt, maar wellicht dat de Mol door had dat dat toch wel zou lukken.

Het is slechts een gedachte, en de kans is groot dat ik er volledig naast zit, maar Robčrt als Mol lijkt me vooral ontzettend leuk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #179 Gepost op: 25-01-2019, 16:19:31 »
Maar hoezo had de groep de 30 minuten niet gered als het wel haalbaar was waardoor de Mol moest kiezen voor 45 minuten? Ergens klopt hier iets niet.

Maar ik snap je redenering dat Robčrt zich van zijn beste kant kon laten zien als ie het idee had dat het toch wel zou lukken. Volgens mij was dit alleen niet het geval.

Een leuke Mol zou ie zeker kunnen zijn. Welkom op het forum! :D