Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen  (gelezen 17922 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #40 Gepost op: 20-01-2019, 12:11:00 »
Dat zou kunnen, maar dat zou just onmols zijn! Aangezien er gekozen was voor 5 lijnen of minder, wil de mol juist zijn best doen bij deze opdracht!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #41 Gepost op: 20-01-2019, 12:22:18 »
Ja, maar wist de mol wat de keuze was van Evelien en Jamie? Dat is de vraag.
Frankje Lapi

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #42 Gepost op: 20-01-2019, 12:24:58 »
Ja, maar wist de mol wat de keuze was van Evelien en Jamie? Dat is de vraag.

In deze situaties werd wel vaker een signaal afgesproken tussen de productie en de Mol. Dat hoeft maar een doodnormale beweging zijn van een crewlid waarvan enkel de Mol weet dat het wat anders betekent.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #43 Gepost op: 20-01-2019, 12:27:34 »
Lijkt mij ZEKER dat de mol weet wat de keuze is. Hoe wil je anders mollen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #44 Gepost op: 20-01-2019, 12:34:30 »
Ik ga ook akkoord dat de mol op de hoogte wordt gebracht van de keuze, want anders heeft de mol geen idee of hij moet mollen. Alle kandidaten die hier fanatiek meedoen zijn net verdacht alsook Evelien. Nepmollen zijn in opdrachten als deze er goed uit te halen. Wie probeert te mollen waardoor er minder lijnen volhangen is net minder verdacht hier.

Offline Erik!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #45 Gepost op: 20-01-2019, 13:17:43 »
Is het jullie ook opgevallen dat alle kandidaten eerst het Spaanse woord krijgen en daarna pas de Nederlandse vertaling? Iedereen. Behalve Merel. Zij krijgt te horen: "Merel, rood rojo.''
Vervolgens zegt ze: "Rojo, Top!". Is dat omdat dit de enige keer is dat zij rood zal krijgen? kandidaten krijgen een rood scherm maar de mol nooit. En dus is Merel nu blij met rood?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #46 Gepost op: 20-01-2019, 13:21:21 »
"Rojo, Top!". Is dat omdat dit de enige keer is dat zij rood zal krijgen? kandidaten krijgen een rood scherm maar de mol nooit. En dus is Merel nu blij met rood?
Dit was ik elders inderdaad tegengekomen. Zou maar zo kunnen. Past wel in de manier waarop het programma gemaakt wordt, en hints worden uitgelegd.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #47 Gepost op: 20-01-2019, 15:47:31 »
Vond het wel een leuke opdracht. Het gaat om het geld dus zal de MOL er alles aan doen om zoveel mogelijk lijnen vol de krijgen. De volgorde geel-blauw-rood deed er kennelijk niet toe. Dus wie doet (genoeg) zijn/haar best om meer dan 5 lijnen vol te krijgen?
Nikki niet, van Sinan kreeg ik ook niet het idee dat hij er hard aan trok. Merel was aan het jatten, dat koste wel tijd. RP werkte hard. Sarah en Niels ook. Alles uit mijn hoofd. Moet nog terugkijken.
Ga er van uit dat de MOL bij de (harde) werkers te vinden is. Of..... Evelien, zij en ook Jamie, maar die verdenk ik niet, riepen steeds dat de kleuren moesten kloppen.
De vraag is inderdaad al eerder gesteld hier of het nu wel of niet in de volgorde van de vlag opgehangen moest worden. Kennelijk niet want vanuit de drone te zien was die volgorde niet correct.
Of het deed er niet meer toe omdat er minder dan 5 was gegokt.
In dat geval kon Evelien doen wat zij wilde, het maakte toch niets meer uit. Geen geld in de pot.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #48 Gepost op: 20-01-2019, 16:13:41 »
Iemand een lijstje van de Spaanse woorden die iedereen kreeg? Lijkt me dat als de mol in de ophanggroep zit er iets in het woord kan zitten qua hint (bijv. Merel 'Rojo' zoals gezegd)

Ik vond het raar (maar het komt ook door montage) dat Sarah, die het woord geel kreeg, aangekomen bij een huis, wel de kleuren azul en rojo zegt maar niet 'haar' woord geel alsof ze dat meteen weer vergeten was. Ikzelf ben het trouwens nu ook vergeten...  ;D

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2019, 16:19:13 »
Dit was ik elders inderdaad tegengekomen. Zou maar zo kunnen. Past wel in de manier waarop het programma gemaakt wordt, en hints worden uitgelegd.
Rik weet niet wie de mol is op dat moment (weten we uit een interview met hem in de eerst podcast), dus tenzij de productie hem de instructie gegeven heeft om de woorden in precies die volgorde te zeggen, zie ik er geen hint in....

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2019, 16:21:10 »
Volgens mij hadden Jamie en Evelien deze opdracht veel beter aan kunnen pakken als ze genoeg afleveringen van WIDM hebben gezien. Je kunt aan je klompen wel aanvoelen dat wanneer kandidaten moeten gokken of een opdracht al dan niet slaagt, de mol wel wordt ingelicht. Hier kun je gebruik van maken.
De overige kandidaten weten niet over het gokelement. Voor hun is de opdracht om zoveel mogelijk was op te hangen. Zij zullen hun best doen. Bij een keuze dat de opdracht niet slaagt, zal de mol juist zijn best doen om de opdracht wel te laten slagen. Hij valt dan minder op tussen de andere kandidaten. Mochten Jamie en Evelien voor het welslagen hebben gekozen, dan zal de mol eerder gaan mollen.
Jamie en Evelien hadden een prima uitzicht over het spelverloop. Met de keuze voor meer dan vijf waslijnen vol, hadden ze prima kunnen observeren en de mol misschien aan het werk kunnen zien.


Ik denk dat dat een te groot risico is en dat daarom de mol Evelien of Jamie is. De mol met degene die hem of haar het minst verdenkt, zodat het lage inschatten als niet verdacht wordt gezien door de ander.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2019, 16:46:42 »
Ik vond het opvallen dat de rode spullen allemaal hetzelfde rood waren, het blauw hetzelfde blauw en het geel hetzelfde geel. Dat wijst erop dat de spullen zijn aangeleverd bij de bewoners. Ook omdat het erg veel spullen waren. Hoeveel rode stoffen heeft een gemiddelde Colombiaan in huis? Blauw zal vaker voorkomen. Maar van alle kleuren was genoeg voorraad.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 16:49:23 door Run »

Offline Lauzy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #52 Gepost op: 20-01-2019, 17:13:32 »
Ik vond het opvallen dat de rode spullen allemaal hetzelfde rood waren, het blauw hetzelfde blauw en het geel hetzelfde geel. Dat wijst erop dat de spullen zijn aangeleverd bij de bewoners. Ook omdat het erg veel spullen waren. Hoeveel rode stoffen heeft een gemiddelde Colombiaan in huis? Blauw zal vaker voorkomen. Maar van alle kleuren was genoeg voorraad.

Lijkt mij ook. Vond het ook opvallend dat ik twee keer precies dezelfde gordijnen heb gezien. 1x in het rood en 1x in het blauw.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #53 Gepost op: 20-01-2019, 17:15:25 »
Ja, ik denk dat het door de productie is geschonken. "Geleend" en, door Merel gewassen, schoon teruggebracht.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #54 Gepost op: 20-01-2019, 17:58:21 »
De vlag uithangen: dit was een eitje voor de mol.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2019, 00:22:57 »
Het lijkt me inderdaad logisch dat de spullen door de mensen achter de schermen waren gebracht.
En dat het dus níet het idee was om spijkerbroeken van waslijnen te jatten zoals Merel deed.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2019, 08:24:20 »
misschien was die spijkerbroek ook wel opgehangen door productie om merel als mol een leuk momentje te geven alsof ze erg fanatiek was..?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2019, 08:35:52 »
Volgens mij waren het allemaal figuranten en was de wijk speciaal aangelegd voor deze opdracht.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2019, 11:25:43 »
Volgens mij waren het allemaal figuranten en was de wijk speciaal aangelegd voor deze opdracht.
Jij denkt dat de mensen echt al die rode blauwe en gele dingen hadden thuis?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Vlag uithangen
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2019, 11:29:15 »
Weet ik niet. Maar we moeten ook niet doorslaan in dat "de productie" van alles regisseert. Althans denk ik. Misschien ben ik te naïef daarin. ;)