Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195133 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #480 Gepost op: 2-03-2019, 20:16:01 »
Goocheltruc!

Nee, potdikke, je hebt gelijk...
Als je voor de Executie (als die vervangen wordt) de naam van de aflevering neemt (omdat dit geen opdracht is) dan krijg je een N (van Niet Gered).
Dan kun je met wat creativiteit (M draaien) en letters door elkaar husselen, wel wat:

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #481 Gepost op: 2-03-2019, 20:40:05 »
Enkel het beeld voor Sarah is onveranderd. Mol? ::fluit::

Offline Frooonk

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #482 Gepost op: 2-03-2019, 20:43:19 »
Als je voor de Executie (als die vervangen wordt) de naam van de aflevering neemt (omdat dit geen opdracht is) dan krijg je een N (van Niet Gered).
Dan kun je met wat creativiteit (M draaien) en letters door elkaar husselen, wel wat:

Haha. Nice!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #483 Gepost op: 2-03-2019, 21:32:05 »
De aflevering heet 'Drijfveer'... Een directe verwijzing naar de drijvende puzzelstukken en een vogel (dus Merel)?

Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #484 Gepost op: 2-03-2019, 21:47:03 »
Volgende week een terugblik waarbij de leader op het einde wordt getoond als onthulling van de Mol met de puzzelstukken compleet?  ::vergroot::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #485 Gepost op: 2-03-2019, 22:04:31 »
Volgende week een terugblik waarbij de leader op het einde wordt getoond als onthulling van de Mol met de puzzelstukken compleet?  ::vergroot::

Het was geen opdracht dus, dus ben benieuwd of we er nog iets van gaan zien. Zou wel te bizar zijn als er niets meer met die filmpjes gebeurt en ze er voor jan doedel inzitten, alleen maar om de kijker te mollen, hahaha :P

Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #486 Gepost op: 2-03-2019, 22:05:34 »
Het was geen opdracht dus, dus ben benieuwd of we er nog iets van gaan zien. Zou wel te bizar zijn als er niets meer met die filmpjes gebeurt en ze er voor jan doedel inzitten, alleen maar om de kijker te mollen, hahaha :P
Ja, en er moet er nog één aangepast worden.  ::vergroot::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #487 Gepost op: 2-03-2019, 22:23:05 »
Dit moet dus echt een hint zijn, maar wat is de hint precies

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #488 Gepost op: 2-03-2019, 22:33:22 »
Dit moet dus echt een hint zijn, maar wat is de hint precies

Zou het een meerjaren-hint zijn? Alvast voor de mol in de jubileum uitzending?  ::oink:: ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #489 Gepost op: 2-03-2019, 22:34:17 »
De executie is nu weggevallen uit de leader. Dat trekt mij over de streep om toch ook rekening te houden met die 'E'. Als je dan loslaat dat het op volgorde is, hebben we nu de eerder genoemde 'MOLVISIE'.

Ik denk niet dat het een directe hint naar de mol is. Het verwijst naar de afbeelding op de puzzel, of was domweg zelf een puzzel om ons bezig te houden.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #490 Gepost op: 2-03-2019, 22:39:29 »
Ik denk niet dat het een directe hint naar de mol is. Het verwijst naar de afbeelding op de puzzel, of was domweg zelf een puzzel om ons bezig te houden.

Het lijkt me in ieder geval al een tijd meer dan duidelijk dat de afbeelding in ieder geval niet direct naar een kandidaat wijst. Dat zou veel te makkelijk zijn en dan zou de hint veel te snel zijn prijsgegeven.

Simpelweg een puzzel om ons bezig te houden zou wel erg bizar zijn. Dan ga ik afhaken met Wie is de Mol kijken hoor, want dat zou wel erg ver gaan met manipulatie.

Maar heel eerlijk: vorig jaar waren sommige officiele hints ook wel erg ver gezocht. Dus ik laat lekker de hints los en blijf bij m'n gevoel en wat ik heb gezien aan de gezichtsuitdrukkingen. Voor mij geen enkele twijfel meer dat het Merel is.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #491 Gepost op: 2-03-2019, 22:42:27 »
Is niet ook het stuk eruit gehaald wat al vanaf week 1 het trekken van die boten was? Voor Rick-Paul. Of was dat maar idee? Ik kan hem nog niet terugkijken maar dat was wat ik in de eerste keer leader kijken deze aflevering dacht.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #492 Gepost op: 2-03-2019, 22:43:09 »
Is niet ook het stuk eruit gehaald wat al vanaf week 1 het trekken van die boten was? Voor Rick-Paul. Of was dat maar idee? Ik kan hem nog niet terugkijken maar dat was wat ik in de eerste keer leader kijken deze aflevering dacht.

Nee hoor. Ik heb er op gelet en ze waren allemaal aangepast, behalve het joker open tikken voor Sarah.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #493 Gepost op: 2-03-2019, 22:47:02 »
De executie is vervangen en aangezien dit geen opdracht is kun je hier dus de titel van de aflevering nemen. Dan krijg je een N (niet gered).
Dan krijg je MOL V19 IS NI
Hoe je het dus wendt of keert, je komt steeds bij Niels uit.
Nu de verdenkingen sterk in de richting van Merel en Sarah wijzen (Niels wordt blijkbaar niet verdacht), zou dit dus een hele goede reden kunnen zijn om Niels toch in beeld te brengen als Mol.
Ik hou het dus nog steeds op Niels. Het komt niet vaak voor dat iedereen fout zit, maar er staat mij vaag bij dat dit wel eens voor is gekomen. Iemand deze kennis paraat?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #494 Gepost op: 2-03-2019, 22:49:12 »
Het komt niet vaak voor dat iedereen fout zit, maar er staat mij vaag bij dat dit wel eens voor is gekomen. Iemand deze kennis paraat?

Volgens mij is dit nog nooit voorgekomen. In de finale zat altijd minstens één iemand juist. In 2017 was het heel nipt aangezien het toen ook pas echt in de finale gebeurde dat de winnaar het juist had. Voor de rest waren het altijd verdenkingen van langere duur op de Mol.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #495 Gepost op: 2-03-2019, 23:03:48 »
In het jaar met Dennis toch ook Hulpmol

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #496 Gepost op: 2-03-2019, 23:09:00 »
In het jaar met Dennis toch ook Hulpmol

De winnaar had hem door dacht ik.

Maar die ontknoping is natuurlijk bekender omwille van de hartverzakking van de verliezende finalist. ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #497 Gepost op: 2-03-2019, 23:11:12 »
De winnaar had hem door dacht ik.

Maar die ontknoping is natuurlijk bekender omwille van de hartverzakking van de verliezende finalist. ;D

Ik dacht dat de winnaar pas op het eind (laatste test) naar de mol is geswitcht?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #498 Gepost op: 2-03-2019, 23:13:07 »
Ik dacht dat de winnaar pas op het eind (laatste test) naar de mol is geswitcht?

Ah, dat herinner ik me inderdaad niet meer. Zat in de finale goed, maar weet niet hoe lang ervoor die goed zat. Ik meende dat toen ze nog met 4 waren de winnaar al juist zat, maar ik ga er mijn twijfels meteen bijvoegen. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #499 Gepost op: 2-03-2019, 23:16:13 »
Ah, dat herinner ik me inderdaad niet meer. Zat in de finale goed, maar weet niet hoe lang ervoor die goed zat. Ik meende dat toen ze nog met 4 waren de winnaar al juist zat, maar ik ga er mijn twijfels meteen bijvoegen. ;)

Ik herinner mij de woorden van Pieter-Jan nog in de laatste aflevering: Er is maar 1 keer over alle testen heen een correct antwoord gegeven op vraag 20... maargoed dit wordt een beetje off-topic  :-X

Molvisie en enkel bij Sarah verandert er niets. Molvisie Sarah ofzoiets dan