Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195630 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #120 Gepost op: 9-02-2019, 10:36:24 »
Die muurschildering is al van voor 2018. Dus dat er een kandidaat nageschilderd is voor Wie is de Mol verwacht ik niet.
Als je kijkt naar de eerste keer dat de mural werd vrijgegeven, zie je dat er een rood kledingstuk boven hangt, aan het balkon.

Er bestaan ook afbeeldingen, waarop een grapjas tekentjes van een parfumerie-merk heeft gezet op de shirts van Evi, Rick Paul en Merel. Ik doel op de foto met Frank v.d. Lende. Evi is er inmiddels uit, dus die hint kon worden afgestreept.



Dus er zijn meer varianten van de foto.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #121 Gepost op: 9-02-2019, 15:29:57 »
De muurschilderingen die ik zie zijn niet hetzelfde als het fragment op de L in het meer. Wel dezelfde stijl, maar toch duidelijk verschillen dus niet exact hetzelfde kunstwerk. Zie onder andere bovenop de neus, de schaduw van de neus en de wang onder waar het oog moet zitten. Daar is geen zwart op de L.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #122 Gepost op: 9-02-2019, 22:03:13 »
Als ze bij Moltalk een werk van Chota_13 laten zien, vergroot dat wat mij betreft de kans dat ze hem betrokken hebben. Of, laten we hopen van niet, ze hebben zijn werk gekopieerd. Ik ga er wel vanuit dat het een uniek werk is, ondanks de overeenkomsten zijn er ook verschillen. Ik zie persoonlijk ook geen overeenkomst met een kandidaat.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #123 Gepost op: 9-02-2019, 22:43:55 »
Weer een stukje extra in beeld, deze keer in plaats van de waterval opdracht, voor Niels.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #124 Gepost op: 9-02-2019, 23:13:33 »
Ik zet hem voor alle zekerheid onder spoilertags.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #125 Gepost op: 9-02-2019, 23:16:50 »
Ik ga aan de slag met het nieuwe beeld als de HD downaload er is. Dit is wat mijn schema nu is.   

Ik denk dat ik iets op het spoor ben m.b.t. de puzzelstukken...

De beelden die wisselen zijn gekoppeld aan opdrachten:

Min of Meer
Over Bruggen
Links of Rechts
In Zicht
Sleutelhanger

De eerste letters? MOL IS...
WoW goed gezien. Ik heb mijn schema aangepast
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:31:48 door TimvanW »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #126 Gepost op: 9-02-2019, 23:27:06 »
Ik denk dat ik iets op het spoor ben m.b.t. de puzzelstukken...

De beelden die wisselen zijn gekoppeld aan opdrachten:

Min of Meer
Over Bruggen
Links of Rechts
In Zicht
Sleutelhanger

De eerste letters? MOL IS...

Met nog twee opdrachten in de leader te gaan, verwacht ik initialen. R.P. of toch voornaam en achternaam? MW? JT? SC (Sinan én Sarah?)? NL?

Kijkend naar de opdracht met een motor zou MW dan het meest aannemelijk zijn...
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:32:15 door Enigma TV »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #127 Gepost op: 9-02-2019, 23:32:47 »

Goed gevonden!
En dan met de W voor "westworld" als titel voor de rooftop executie ;-)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #128 Gepost op: 9-02-2019, 23:35:05 »
Goed gevonden!
En dan met de W voor "westworld" als titel voor de rooftop executie ;-)

De opdrachten die nog over zijn, zijn iets met motors en met jokerachtige dingen in het vuur. Ik denk dat de overige beelden puur aankleding zijn, aangezien daar geen 'naam' aan te koppelen is.

Dan kunnen we natuurlijk gaan speculeren wat de opdrachttitels zouden kunnen zijn. :-)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:41:12 door Enigma TV »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #129 Gepost op: 9-02-2019, 23:43:23 »
Liijkt mij ook hoor.

Dan is het wachten denk ik op die ene letter van de opdracht van de motoren. Dan heb je netjes met spaties "MOL IS X".
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:45:03 door annebeestje »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #130 Gepost op: 9-02-2019, 23:44:16 »
Dat MOL IS is leuk gevonden, maar dat is in de volgorde van de leader. Niet in de volgorde waarin de beelden werden vervangen.

En als je in de volgorde van de leader kijkt, dan zit er nog iets tussen MOL en IS, namelijk de fakkel-opdracht (en de puzzelstukken zelf. Die kan niet vervangen worden, maar is misschien wel een opdracht en heeft dan een naam met een beginletter). Zodra die wordt vervangen door puzzelstukken (wat ik wel verwacht, gezien hoeveel afleveringen er nog komen en hoeveel beelden er nog zijn om te vervangen), dan staat er niet meer MOL IS maar ofwel MOL X IS, ofwel MOL XY IS, waarbij X de eerste letter van de titel van de fakkel-opdracht is, en Y de puzzelstukken-opdracht, als dat een opdracht is.

En de volgorde van vervangen is, O I L M S. Dat is dus niks.

Mijn neiging is dus om te zeggen dat zelfs dit geen hint is. Zelfs als dat MOL IS wel heel toevallig is dan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #131 Gepost op: 9-02-2019, 23:53:53 »
Ik denk dat ik iets op het spoor ben m.b.t. de puzzelstukken...

De eerste letters? MOL IS...

Met nog twee opdrachten in de leader te gaan, verwacht ik initialen. R.P. of toch voornaam en achternaam? MW? JT? SC (Sinan én Sarah?)? NL?
Nice ::ok::  ::bravo::

Zelfs al was de volgorde volledig willekeurig dan nog is deze combinatie van letters opvallend. Maar met de volgorde erbij (inclusief spaties) is het helemaal lastig te negeren. (EDIT> Dan moet wel de fakkelopdracht blijven staan en krijgen we maar 1 initiaal.)
Ben benieuw naar de volgende letter. Volgende week zou wel eens heel veel duidelijkheid kunnen brengen.

Er zijn dit keer overigens andere puzzelstukken iets duidelijker in beeld. Ga er naar kijken als ik HD beelden heb.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:58:59 door Rat »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #132 Gepost op: 9-02-2019, 23:57:52 »
Ik was net inderdaad ook bezig met van de volgorde van vervangen en was al een tijdje naar "O I L M S" aan het staren.
Totdat Enigma het wat simpeler aanpakte en gewoon de volgorde van de leader aanhield.
Ik geef deze hint wel een grote kans hoor!
We zullen het misschien volgende week nog beter kunnen beoodelen.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #133 Gepost op: 9-02-2019, 23:58:05 »
Nice ::ok::  ::bravo::

Zelfs al was de volgorde volledig willekeurig dan nog is deze combinatie van letters opvallend. Maar met de volgorde erbij is het helemaal lastig te negeren.
Ben benieuw naar de volgende letter. Volgende week zou wel eens heel veel duidelijkheid kunnen brengen.

Er zijn dit keer overigens andere puzzelstukken iets duidelijker in beeld. Ga er naar kijken als ik HD beelden heb.

Ik hoop dat aflevering 7 hooguit de beelden van 'joker splijten' en 'executie 3' gaat veranderen. Misschien in beelden van een andere opdracht, zodat die later nog gewijzigd kunnen worden naar de puzzel? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze nu al daadwerkelijk een naam weg gaan geven.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #134 Gepost op: 10-02-2019, 00:02:51 »
Heb het nieuwe stukje wat terug vervormd. Ik herken iets als bladnerven naast de neus. Voor mij weer een bevestiging dat het om een werk chota-13 gaat. Maar -nogmaals- het is niet exact de mural hieronder, waar het zo op lijkt.
(Die chota is overigens ook heel goed met vogels  ::fluit:: )
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 00:04:50 door annebeestje »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #135 Gepost op: 10-02-2019, 00:02:59 »
Als je kijkt naar de eerste keer dat de mural werd vrijgegeven, zie je dat er een rood kledingstuk boven hangt, aan het balkon.

Er bestaan ook afbeeldingen, waarop een grapjas tekentjes van een parfumerie-merk heeft gezet op de shirts van Evi, Rick Paul en Merel. Ik doel op de foto met Frank v.d. Lende. Evi is er inmiddels uit, dus die hint kon worden afgestreept.



Dus er zijn meer varianten van de foto.

Dat is een andere muurschildering. Ik had het over het gezicht van de intro waarvan mensen denken dat het sarah is. Dat gezicht is al getekend in of voor 2017.

Die andere met de kandidaten die is natuurlijk wel getekend voor wie is de mol.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #136 Gepost op: 10-02-2019, 00:18:00 »
Ik hoop dat aflevering 7 hooguit de beelden van 'joker splijten' en 'executie 3' gaat veranderen. Misschien in beelden van een andere opdracht, zodat die later nog gewijzigd kunnen worden naar de puzzel? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze nu al daadwerkelijk een naam weg gaan geven.
In 2013 had Kees ontmaskerd kunnen worden na aflevering 1 door de priesterhint (ging pas echt rond na aflevering 2). In 2016 was door de kloosterhint Klaas ontmaskerd na aflevering 2. Rick McCullough noemt de kloosterhint in interview 'de grootste fout uit zijn carrière'. De hint was echter heel vroeg in het seizoen en binnen één opdracht.

In seizoen 7 werd in aflevering 8 opgemerkt dat Inge handgebaren maakte in de groepsfotos. Anton Jongstra vond dat een probleem: "Ik snap niet hoe ze dit zo hebben kunnen onderschatten. In seizoen 7 maakten we dezelfde fout met Inge Ipenburg, die met handgebaren seinde dat ze de Mol was. Dit werd opgemerkt in aflevering 8. De kloosteropdracht was al in aflevering 2." Maar Anton heeft niks meer met het maken van WIDM te maken. Rick heeft er minder problemen mee: "De aanwijzingen blijven, maar hoe we dat in het vervolg doen, weten we nog niet. Daarover gaan we nu in discussie."

Een hint waarvoor je de wijzigingen in de leader moet bijhouden, dat moet koppelen aan namen van opdrachten, zodat je na aflevering 7 (8 of 9) de mol kan ontmaskeren valt volgens mij binnen de grenzen van wat de huidige makers acceptabel vinden. Door social media zal het zich alsnog in een zot tempo verspreiden. Daarin verschilt het met het verre verleden... maar hints zijn wel onlosmakelijk verbonden met het programma.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 00:22:27 door Rat »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #137 Gepost op: 10-02-2019, 00:23:34 »
Daar heb je zeker een punt! Sowieso wordt de aandacht enorm afgeleid door de fragmenten te vervangen door een puzzel. Mensen gaan dus kijken wat er op die stukken te zien is, niet naar de frames waar het mee vervangen is :-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #138 Gepost op: 10-02-2019, 00:27:55 »
De opdrachten die nog over zijn, zijn iets met motors en met jokerachtige dingen in het vuur. Ik denk dat de overige beelden puur aankleding zijn, aangezien daar geen 'naam' aan te koppelen is.

Dan kunnen we natuurlijk gaan speculeren wat de opdrachttitels zouden kunnen zijn. :-)

Enkele opdrachttitels met een initiaal van de kandidaten zouden kunnen zijn (en inderdaad is dit puur speculatie):

Voor de opdracht met de motoren

Met de letter M (die is makkelijk natuurlijk): Motormuizen of Motormania

Met de letter N: Norton of BSA

Met de letter R: Racen tegen de klok

Met de letter S: Snelheidsduivels

Met de letter J: Jakkeren


En voor de opdracht met de fakkels, met als synoniem toorts (misschien ook nog te gebruiken!) of flambouw:

Met M: Meer licht (in de duisternis)

Met N: Nieuw licht erop schijnen

Met R: Rood licht

Met S: Schijnbaar; Schijn bedriegt; Schijn werper (maar die was al eens in een eerder seizoen)

Met J: Je licht erop laten schijnen. Deze is wat lang en lijkt me nogal onwaarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 00:38:29 door Marisa »

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #139 Gepost op: 10-02-2019, 00:29:00 »

Met dank aan Enigma TV