Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 192999 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #520 Gepost op: 3-03-2019, 17:13:04 »
We weten toch al heel lang wat de afbeelding is (chota13 die al ver voor widm 19 is gemaakt) en de afbeelding is niet van 1 van de 3. Het lijkt idd het meest op Sarah maar het is niet Sarah.

Ik zal misschien de enige zijn maar ik zou dit echt een teleurstellende hint vinden. Of het nou de mol of winnares moet aanduiden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #521 Gepost op: 3-03-2019, 17:14:49 »
Ik zal misschien de enige zijn maar ik zou dit echt een teleurstellende hint vinden. Of het nou de mol of winnares moet aanduiden.

Het is in ieder geval een hint. Dat hele gedoe heeft nu 9 afleveringen geduurd en dat is hopelijk om er ook effectief iets mee te doen.

Maar nu we zowat uitsluitsel hebben over wat het zou moeten voorstellen ben ik ook teleurgesteld dat het niet veel duidelijker een kandidaat is. Maar ik zou nog harder teleurgesteld zijn als het niets blijkt te zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #522 Gepost op: 3-03-2019, 17:20:11 »
Het is in ieder geval een hint. Dat hele gedoe heeft nu 9 afleveringen geduurd

Maar het heeft geen 9 afl geduurd. De betreffende graffiti tekening was al sneller gevonden.

Ik vind het iig een vreemde hint als dat het is. Nog maar ff afwachten

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #523 Gepost op: 3-03-2019, 17:21:30 »
Dat Vision of Love zou prima kunnen slaan op MOLVISIE. Wat ik dan niet begrijp is waarom de volgorde die getoond wordt MOLVISEI is. Waarom staan dan niet alle letters door elkaar, of in de volgorde waarin ze vervangen zijn (maar dan krijg je OILMSIVE). Is de editor misschien ook dyslectisch?
Het is natuurlijk een hint naar Sarah's dyslexie 8)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #524 Gepost op: 3-03-2019, 17:22:05 »
Maar het heeft geen 9 afl geduurd. De betreffende graffiti tekening was al sneller gevonden.

Ik vind het iig een vreemde hint als dat het is. Nog maar ff afwachten

Ik bedoel natuurlijk het veranderen van de leader. Dat heeft 9 afleveringen geduurd.

Daar mag dan ook wel iets uitkomen op het einde.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #525 Gepost op: 3-03-2019, 17:24:07 »
Ik bedoel natuurlijk het veranderen van de leader. Dat heeft 9 afleveringen geduurd.

Daar mag dan ook wel iets uitkomen op het einde.

En dan zeg ik nogmaals dat chota m gemaakt heeft in 2017 en het geen portret is van onze finalisten.

Dus vandaar dat ik m raar vind

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #526 Gepost op: 3-03-2019, 17:29:16 »
Ik denk dat het puur toewerkt naar de ontknoping. Dat we er nu dus nog niks uit kunnen halen. En dat er dit keer zowel een deel ontknoping in het land zelf als in Nederland is. Dit kan volgens mij prachtig uitpakken.

(Vorig jaar noemde ik het nog als kritiekpunt/tip dat een ontknoping in het land zelf zo mooi is. Dus ik ben hier wel enthousiast over.)

@FS: Het is inderdaad dezelfde beeltenis als van een eerder werk wat er sterk op lijkt zie ik nu bij het teruglezen van het topic. Hm, ja, geen finalist dan dus. Misschien aan de onderkant van de stukken zoals foxhunter zegt?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #527 Gepost op: 3-03-2019, 17:30:01 »
En dan zeg ik nogmaals dat chota m gemaakt heeft in 2017 en het geen portret is van onze finalisten.

Dus vandaar dat ik m raar vind

Dan zeg ik nogmaals dat het me niet uitmaakt wat er op staat, maar dat het me er enkel om gaat dat het een hint moet zijn voor mij omdat we anders die leader verandering niet moesten hebben. ;) Maakt me niet uit wat de verklaring er achter is. ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #528 Gepost op: 3-03-2019, 17:31:57 »
Het is natuurlijk een hint naar Sarah's dyslexie 8)
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Ook handig voor de gewone kijker die de graffiti van Chota 13 nog niet heeft gezien. Snapt hij de hint ook.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #529 Gepost op: 3-03-2019, 17:32:21 »
Misschien is het gewoon een L in een meer = Merel. En is de afbeelding alleen maar een verwijzing naar het land waarin WIDM dit jaar is gespeeld.


Of, en dat zou heel bizar zijn, heeft WIDM een hele lange voorbereidingstijd genomen voor dit (niet ongevaarlijke) land en in 2017 al opdracht gegeven voor het portret vd mol. Al vind ik het verre van sprekend Sarah. En is de ontknoping daarom zowel in Amsterdam als in Colombia. Maar hier geloof ik niet echt in.

Of gewoon een hint dat de mol een vrouw is. Heel eenvoudig  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 17:34:53 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #530 Gepost op: 3-03-2019, 17:34:47 »
Misschien is het gewoon een L in een meer = Merel. En is de afbeelding alleen maar een verwijzing naar het land waarin WIDM dit jaar is gespeeld.

Er worden ook rechthoekige stukken gebruikt. Het zijn dus niet enkel L-vormige stukken.

Dat de afbeelding enkel moet verwijzen naar het land zou ik ook teleurstellend vinden.  ::ohno:: Waarom moesten we dan week na week meer informatie krijgen? We wisten in aflevering 1 al dat we in Colombia waren. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #531 Gepost op: 3-03-2019, 17:36:22 »
Dan zeg ik nogmaals dat het me niet uitmaakt wat er op staat, maar dat het me er enkel om gaat dat het een hint moet zijn voor mij

En ik doel juist op wat er op staat en was geenszins in de eerste instantie een reactie op iets wat jij gepost hebt  ;)

Het is gewoon niet Sarah was mijn punt  ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #532 Gepost op: 3-03-2019, 17:36:35 »
Ik heb nog wat toegevoegd   ;D
@Hulpmol

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #533 Gepost op: 3-03-2019, 17:36:49 »
Het is gewoon niet Sarah was mijn punt  ::rofl::

Akkoord. ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #534 Gepost op: 3-03-2019, 17:38:03 »
Om die borden op tonnen om te draaien kan je wel bedenken maar helaas niet uitvoeren. Op de onderkant zitten alleen tonnen.  Het gezicht lijkt wel uit twee verschillende gezichten te bestaan. Het voorhoofd past meer bij Merel en het gezicht meer bij Sarah.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #535 Gepost op: 3-03-2019, 17:40:01 »
Ik merk dat ik toch wel benieuwd ben wat dit nou gaat zijn. Hoewel ik niet zo van de hints ben, kan ik een goede rode-draad-hint soms wel waarderen. Maar ik had eigenlijk wel gehoopt dat we er inmiddels in ieder geval íets mee zouden kunnen :-\\

Maargoed, een goede hint erin stoppen is ook lastig. We willen niet dat ie te vaag is, maar tegelijkertijd willen we ook niet dat hij duidelijkheid geeft.

Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Ook handig voor de gewone kijker die de graffiti van Chota 13 nog niet heeft gezien. Snapt hij de hint ook.
Ik was eigenlijk sarcastisch ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #536 Gepost op: 3-03-2019, 17:42:54 »
Of gewoon een hint dat de mol een vrouw is. Heel eenvoudig  ::rofl::

Zou ook een flauwe zijn eigenlijk. ;D

Eigenlijk ben ik toch teleurgesteld nu ik er over nadenk, want we zijn klaar met de afbeelding en we halen er niet uit wie de Mol is. Dus het zal wel weer zo'n gek verhaaltje zijn dat Niels die afbeelding in zijn kamer heeft hangen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #537 Gepost op: 3-03-2019, 17:43:48 »
Ik merk dat ik toch wel benieuwd ben wat dit nou gaat zijn. Hoewel ik niet zo van de hints ben, kan ik een goede rode-draad-hint soms wel waarderen. Maar ik had eigenlijk wel gehoopt dat we er inmiddels in ieder geval íets mee zouden kunnen :-\\

Maargoed, een goede hint erin stoppen is ook lastig. We willen niet dat ie te vaag is, maar tegelijkertijd willen we ook niet dat hij duidelijkheid geeft.
Ik was eigenlijk sarcastisch ;)
Hij ook  ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #538 Gepost op: 3-03-2019, 17:44:29 »
Ik vind het in ieder geval heel vreemd. Gezien de wekenlange opbouw, zou je toch zeggen dat het in een keer duidelijk moet zijn wie de mol is als je de opgeloste puzzel ziet in afl. 10.

Maar het gezicht heeft toch echt tè veel overeenkomsten met die van Chota13 uit 2017. Als er geen kandidaat op staat afgebeeld, hoe moeten we dan in een oogopslag zien wie de mol is?

Daarnaast ben ik nog niet zeker dat de opdrachttitels een hint vormen. Één hint in een leader is toch al wel genoeg? (En ja, toeval bestaat)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #539 Gepost op: 3-03-2019, 17:46:20 »
Misschien is het wel een zin die naar iemand verwijst in de leader dan zou de laatste persoon het meest logische zijn. In dit geval Sarah.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!