Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade  (gelezen 129151 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #60 Gepost op: 27-01-2019, 10:21:02 »
Wat mij heel erg opvalt is dat Sinan als enige in een goede kamer eindigd die geen aanwijzing bevat voor kandidaten, waar ook nog een stoel staat.  Dat vind ik echt een molhint. De juiste kamer van de mol heeft geen aanwijzingen voor kandidaten want als Mol heb je die niet nodig. Mooie positie ook beetje in het midden. Goed overzicht. Snel goede kamer en je kan altijd nog switchen als je ziet dat alle kandidaten goed staan.
Ik geloof niet zo in alle gordijnen aanpassen voor het programma. Die hangen daar gewoon. Zie daar geen hint in.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 10:25:19 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #61 Gepost op: 27-01-2019, 10:28:54 »
Deze opdracht is nog niet zo eenvoudig. Een aantal kandidaten zouden zonder te weten waar anderen staat meerdere opties hebben om op uit te komen.

Evelien: Kan niet op tweede, derde en vierde verdieping en op kamer 509. Blijven de kamers 510, 511, 512 en 513 over.
Sinan: Misschien hebben we iets niet te zien gekregen of hij staat per toeval goed. Kan zowel op de vierde als op de vijfde verdieping waarbij de kamers 411,413, 509, 510, 511, 512 en 513 allemaal mogelijk geweest zouden zijn voor hem.
Merel: Had naast kamer 313 ook op kamer 513 kunnen staan op basis van de aanwijzingen.
Niels: Had op een laag balkon moeten staan, maar behalve 209 waren voor hem alle balkons op de tweede verdieping mogelijk.
 
Bij anderen is het duidelijker:
Robčrt: Kon ook niet op de tweede, derde en vierde verdieping. Kamernummer eindigt op 12. 512 is de enige juiste optie.
Sarah: Vergelijkbaar met Robčrt waarbij kamer 212 de enige overblijvende optie is.
Jamie: Eén balkon blijft over voor hem en daar staat hij dan ook.
Rick-Paul: Voor hem blijft maar één balkon over.

De helft van de deelnemers had zelfstandig kunnen weten waar ze hoorden te staan. De andere helft had het lastiger. Opvallend is dat Sarah en Robčrt niet op het juiste balkon staan, terwijl het voor hun relatief makkelijk zou moeten zijn om hun balkon te vinden

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #62 Gepost op: 27-01-2019, 10:31:13 »
Ja misschien missen we aanwijzingen. Het is logischer als er in alle kamers een bordje stond. Maar dat kunnen we terug kijken. Stond er bv in Sinan zijn kamer wel een bordje waarvan we de tekst gewoon niet gezien hebben?

Edit. Zo te zien hingen er inderdaad in alle kamers bordjes.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 10:32:44 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #63 Gepost op: 27-01-2019, 10:42:36 »

Sinan: Misschien hebben we iets niet te zien gekregen of hij staat per toeval goed. Kan zowel op de vierde als op de vijfde verdieping waarbij de kamers 411,413, 509, 510, 511, 512 en 513 allemaal mogelijk geweest zouden zijn voor hem.


Nee, hij moest op kamer 11 zijn (zie bordje), dus alleen 411 en 511 waren voor hem mogelijk
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #64 Gepost op: 27-01-2019, 10:48:59 »
Ik geloof niet zo in alle gordijnen aanpassen voor het programma. Die hangen daar gewoon. Zie daar geen hint in.

Zoals ik al zei:

De gordijnen zijn wit, maar de ramen van de deuren zijn blauw. Dus als een schuifdeur gesloten is, zie je langs beide kanten blauw en als de schuifdeur open is, zie je aan de open kant het wint van de gordijnen en aan de gesloten kant nog steeds blauw.

Dus het zijn de 8 kandidaten die het patroon bepalen en niet de productie. ;)

Deze opdracht is nog niet zo eenvoudig. Een aantal kandidaten zouden zonder te weten waar anderen staat meerdere opties hebben om op uit te komen.

In elke kamer stond er een bordje, wij hebben gewoon maar 15/20 bordjes gehoord waardoor de schema's onvolledig lijken.

Evelien: Kan niet op tweede, derde en vierde verdieping en op kamer 509. Blijven de kamers 510, 511, 512 en 513 over.
Evelien moest naar een kamer die eindigde op 10 -> 510

Sinan: Misschien hebben we iets niet te zien gekregen of hij staat per toeval goed. Kan zowel op de vierde als op de vijfde verdieping waarbij de kamers 411,413, 509, 510, 511, 512 en 513 allemaal mogelijk geweest zouden zijn voor hem.

Sinan moest naar een kamer die eindigde op 11 en aangezien we achteraf horen dat er 4 mensen fout (en dus ook 4 mensen goed) staan, kunnen we door deductie achterhalen dat hij juist staat.

Niels: Had op een laag balkon moeten staan, maar behalve 209 waren voor hem alle balkons op de tweede verdieping mogelijk.

Ook Niels moest op een balkon staan met 10 achteraan. Dus als 410 fout is, moet 210 juist zijn.

De helft van de deelnemers had zelfstandig kunnen weten waar ze hoorden te staan. De andere helft had het lastiger.

Iedereen had het even lastig. Voor iedereen is er exact één bordje "Je kamernummer eindigt op" en iedereen staat op voldoende bordjes "Het balkon van ... is niet op deze verdieping" of "Dit is niet het balkon van..."
Wij krijgen gewoon niet alle 20 de bordjes te horen en te zien.

De puzzel was heel makkelijk op te lossen, maar er moest gecommuniceerd worden en je moest zelf de 4 gegevens die relevant waren voor jou onthouden.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #65 Gepost op: 27-01-2019, 11:00:02 »
Dit was gewoon de theateropdracht in Georgië maar nu op balkons. En het is in feite levend mastermind spelen. Ook daar moet je een bepaalde volgorde raden.

Gezien ze kozen voor geen molboekje te gebruiken denk ik dat de mol op het eind goed zal staan. Er zijn in deze groepssamenstelling altijd wel mollende kandidaten die het fout doen bewust. Of kandidaten die het niet snappen en ook fout staan.

Daarbij is het alles of niets een makkelijk uitgangspunt voor de mol. Ik zou in elk geval de mensen die fout staan wegstrepen. Merel die van goed naar fout gaat op het laatste moment is daarom voor mij onmols.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #66 Gepost op: 27-01-2019, 11:17:28 »
Wat ik vreemd vind is dat Rick Paul verteld dat hij en Sarah de bovenste 5e verdieping om en om een kamer gingen controleren. Dit is de verdieping waar ze begonnen. Dan komt hij een bordje tegen met dat zijn en Jamie's balkon eindigt op 09. Dan komt het shot en vertelt hij over "Het balkon van Sarah, Jamie en Rick Paul is niet op deze verdieping". Vervolgens zegt hij: Dus ik ben klaar en kan daar weg. Maar dat wist hij toch al? Dat is het bordje waar hij begon en Sarah die naast hem stond op 509 had immers een balkon dat van niemand is....
Misschien is het niet in de goede volgorde uitgezonden?
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #67 Gepost op: 27-01-2019, 12:33:43 »
Uiteindelijk @ 31.49 u schijnt er alleen een lichtje op het balkon van Robčrt.....

Edit; als Rik al spreekt...(dus einde opdracht)...

Die lamp was al vanaf het begin aan, ook toen de proef nog niet begonnen was.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #68 Gepost op: 27-01-2019, 14:09:18 »
Robčrt wordt hier wel erg verdacht neergezet. Twee keer van een balkon afgestuurd, door Sinan en door Evelien. Punt is dat een fout alles fout is. Het maakt voor de Mol niet uit of hij/zij goed of fout staat.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #69 Gepost op: 27-01-2019, 14:33:57 »
Robčrt wordt hier wel erg verdacht neergezet. Twee keer van een balkon afgestuurd, door Sinan en door Evelien. Punt is dat een fout alles fout is. Het maakt voor de Mol niet uit of hij/zij goed of fout staat.

Én hij zegt dat hij juist erg goed is in dit soort raadsels, maar dat een kwartier te kort is.
Woosie down?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #70 Gepost op: 27-01-2019, 14:38:57 »
Iemand die vloeiend Spaans spreekt? Ik verwacht toch een hint te vinden in de zingende mannen. De opdracht heet tenslotte serenade. Dat lijkt me niet voor niks. Ze worden toegezongen. Waarom? Is namelijk verder weinig toevoeging voor deze opdracht.
Meer L

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #71 Gepost op: 27-01-2019, 14:41:24 »
Ze zingen iig iets over Robčrt Robčrt... misschien zit die wel op de juiste mol of horen we in zijn biecht de mol. Als hij zelf de mol is vind ik het echt oscar waardig.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #72 Gepost op: 27-01-2019, 14:45:06 »
Of het is een mama appelsap met een vervoeging van het werkwoord "robar" (= stelen). Zoiets als "Je hebt mijn hart gestolen" wat je wel vaker hoort in zulke liedjes.

Ik ga er in ieder geval van uit dat er niet over Robčrt gezongen wordt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #73 Gepost op: 27-01-2019, 14:47:14 »
Nee dat denk ik ook niet hulpmol, alleen vermoed ik dat we er wel iets mee zouden moeten kunnen. Een subtiele hint ergens...
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #74 Gepost op: 27-01-2019, 14:48:25 »
Nee dat denk ik ook niet hulpmol, alleen vermoed ik dat we er wel iets mee zouden moeten kunnen. Een subtiele hint ergens...

Ook daar vrees ik voor. We horen veel te weinig van de liedjes om er volwaardige hints uit te halen.

Dat Salsa nummer uit aflevering 1 heeft veel meer kans.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #75 Gepost op: 27-01-2019, 15:35:28 »
In denk dat de molactie er vooral in bestaat om voor de €1500 te gaan zonder molboekje (weinig kansen op slagen) en de mol zal er op aangestuurd hebben. Maar dat kregen wij niet te zien.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2019, 17:06:19 »
Wat ik vreemd vind is dat Rick Paul verteld dat hij en Sarah de bovenste 5e verdieping om en om een kamer gingen controleren. Dit is de verdieping waar ze begonnen. Dan komt hij een bordje tegen met dat zijn en Jamie's balkon eindigt op 09. Dan komt het shot en vertelt hij over "Het balkon van Sarah, Jamie en Rick Paul is niet op deze verdieping". Vervolgens zegt hij: Dus ik ben klaar en kan daar weg. Maar dat wist hij toch al? Dat is het bordje waar hij begon en Sarah die naast hem stond op 509 had immers een balkon dat van niemand is....
Misschien is het niet in de goede volgorde uitgezonden?

Goed gezien!
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 17:50:08 door Daisy, Reden: Eigen reactie buiten het citaat gezet ipv erin ;-) »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2019, 17:15:37 »
In denk dat de molactie er vooral in bestaat om voor de €1500 te gaan zonder molboekje (weinig kansen op slagen) en de mol zal er op aangestuurd hebben. Maar dat kregen wij niet te zien.

Iedereen die daar niet op aanstuurt kan je echt met vulstift afstrepen. Vrij logisch voor mij dat ze het niet hebben getoond.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2019, 17:46:32 »
Op het overzicht van hulpmol staat op kamer 312 het bordje met "Dit is niet het balkon van Sinan"
Op Moltalk overzicht staat dat in kamer 312 staat "Het balkon van Niels en Evelien eindigt op 10"
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #79 Gepost op: 27-01-2019, 18:26:08 »
Op het overzicht van hulpmol staat op kamer 312 het bordje met "Dit is niet het balkon van Sinan"
Op Moltalk overzicht staat dat in kamer 312 staat "Het balkon van Niels en Evelien eindigt op 10"

Ik wil toch blijven herhalen dat mijn overzicht een paar gaatjes kan bevatten. Niet ieder bordje in beeld wordt voorgelezen en dan is het proberen in te schatten hoe hoog het bordje gefilmd wordt. Bij deze het screenshot van het bordje "Dit is niet het balkon van Sinan":



Dat leek voor mij (gelet op de overkant van het zwembad) in de rij van kamers die eindigen op 12 te liggen en de hoogte is zeker boven verdieping 2, maar ook niet te hoog. Dus 412 of 312. Aangezien ik op 412 wel duidelijk een bordje heb (dat wordt namelijk voorgelezen) is het door deductie dus kamer 312.

Maar het klopt dat Robčrt dat bordje over Niels en Evelien voorleest vanop balkon 312.

Dus ik ben nu geneigd om Moltalk te volgen en op 312 inderdaad het bordje over Niels en Evelien hun balkon te zetten.

Ik zal later deze avond een nieuw overzicht posten met de bewijsvoering voor ieder bordje. Dan kunnen we het gezamenlijk eens worden over de juiste verdeling.