Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade  (gelezen 128669 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #220 Gepost op: 8-03-2019, 10:21:46 »
Ik hoop dat we te weten komen wat Merel deze opdracht van plan was indien ze de mol is.

Zowel tijdens (op het eind) als na de opdracht. Wat was dat allemaal  ::vergroot::

Tja, waarschijnlijk was ze hier dan gewoon de nepmollende mol die zichzelf zo minder verdacht wilde maken. Of wilde ze niet opvallen door goed te staan, aangezien ze misschien zelf ook wel bedacht had dat dat misschien juist verdacht zou zijn als er toch meerdere mensen al fout stonden.

Sarah deed overigens hier niet heel anders dan Merel.. die ging ook fout staan ondanks dat ze nog tegen RP geroepen had dat haar kamer niet op 13 eindigde maar op 12 (volgens haar had RP 13 tegen haar gezegd). Dus dit was of een nepmolactie van haar, of ze was aan het uittesten of haar verdachte, RP, haar zou corrigeren als ze toch fout zou gaan staan.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #221 Gepost op: 8-03-2019, 10:24:31 »
Het is live hè. Kan zomaar dat iemand aan tafel haar hier op aanspreekt.

Dat kan uiteraard. Al is het meestal toch de presentator die modereert door de follow up vragen te stellen.

Ik zeg het ook niet om weer aan te geven waarom ik niet in Merel geloof, maar eerder omdat ik de voorgaande jaren gemerkt heb dat sommige zaken in aflevering 10 als beslissende molactie verkocht worden terwijl ze niet zoveel invloed had op het resultaat zoals hier het geval is.
Dat is natuurlijk omdat de productie gewoon wil dat hun Mol goed uit de verf komt, maar ik voel me dan altijd zo een beetje bedrogen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #222 Gepost op: 8-03-2019, 10:29:35 »
Ik zeg het ook niet om weer aan te geven waarom ik niet in Merel geloof, maar eerder omdat ik de voorgaande jaren gemerkt heb dat sommige zaken in aflevering 10 als beslissende molactie verkocht worden terwijl ze niet zoveel invloed had op het resultaat zoals hier het geval is.
Dat is natuurlijk omdat de productie gewoon wil dat hun Mol goed uit de verf komt, maar ik voel me dan altijd zo een beetje bedrogen.

Het zou wel heel flauw zijn als dit als molactie wordt verkocht. Daar prikt de gemiddelde kijker toch ook wel doorheen.  ::rofl:: Dus tenzij iemand ernaar vraagt denk ik niet dat we dit in de uitzending gaan terugzien. Misschien wordt er wel nog iets gezegd over dat ze vroeg goed ging staan en toen eigenlijk geen informatie meer doorgaf, want dat zou je wel als molactie kunnen zien.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #223 Gepost op: 8-03-2019, 10:40:39 »
Tja, waarschijnlijk was ze hier dan gewoon de nepmollende mol die zichzelf zo minder verdacht wilde maken. Of wilde ze niet opvallen door goed te staan, aangezien ze misschien zelf ook wel bedacht had dat dat misschien juist verdacht zou zijn als er toch meerdere mensen al fout stonden.

Sarah deed overigens hier niet heel anders dan Merel.. die ging ook fout staan ondanks dat ze nog tegen RP geroepen had dat haar kamer niet op 13 eindigde maar op 12 (volgens haar had RP 13 tegen haar gezegd). Dus dit was of een nepmolactie van haar, of ze was aan het uittesten of haar verdachte, RP, haar zou corrigeren als ze toch fout zou gaan staan.

Sarah staat gewoon verkeerd. Merel staat juist en staat dan plots verkeerd. Dat is weldegelijk een groot verschil.

Na de opdracht wordt Sarah niet beschuldigd, Merel wel en ze geeft geen zinning antwoord. Dus in deze opdracht zie ik veel verschillen tussen Merel en Sarah

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #224 Gepost op: 8-03-2019, 12:34:05 »

Sarah deed overigens hier niet heel anders dan Merel.. die ging ook fout staan ondanks dat ze nog tegen RP geroepen had dat haar kamer niet op 13 eindigde maar op 12 (volgens haar had RP 13 tegen haar gezegd). Dus dit was of een nepmolactie van haar, of ze was aan het uittesten of haar verdachte, RP, haar zou corrigeren als ze toch fout zou gaan staan.

Mogelijk heeft ze dit zelfs met RP afgesproken om iedereen te testen. Een molactie in kandidatenvacht.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #225 Gepost op: 8-03-2019, 15:29:30 »
Ben nog eens terug aan het kijken naar het gephotoshopte balkon en het is toch heel bijzonder.....

Op http://www.watchframebyframe.com/watch/yt/OEWnoAx38Eo kun je de opdracht frame voor frame bekijken. Op 2:13:31 heb je het shot dat er een ander balkon over het balkon waar Niels staat heen is geplakt:



Dan aan het einde van de opdracht wordt nogmaals het beginstuk van de opdracht "fast forward" afgespeeld en zie je op 7:06:68 nogmaals precies hetzelfde shot, maar dan gewoon met Niels in beeld:



Kwaliteit is slecht vanwege de fast forward, maar het is duidelijk dat Niels hier is weggepoetst. Van het idee dat er een cameraman o.i.d. op het balkon stond is dus absoluut geen sprake. Maar waarom is Niels weggepoetst dan? Hij lijkt niks vreemds te doen?

EDIT: Hij lijkt te communiceren met Merel, maar waarover dan? Wat op het bordje op de kamer van Niels stond is onbekend in het overzicht en bij Merel stond volgens het overzicht o.a. dat Niels en Merel niet op die etage moeten zijn, maar daar staan ze uiteindelijk allebei wel.... Misschien is Niels niet weggepoetst maar bewijs van een molactie van Merel?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2019, 15:41:20 door Starlynk »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #226 Gepost op: 8-03-2019, 21:04:02 »
In het shot na dat weggepoetste balkon zie je Niels uit 409 komen, daar stond Merel...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #227 Gepost op: 10-03-2019, 21:57:05 »
Theorie: ze hebben de stemming voorafgaand aan de opdracht niet uitgezonden omdat Sarah ervoor stemde om de opdracht mét molboekjes te doen en ze daardoor al afgestreept had kunnen worden als mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #228 Gepost op: 10-03-2019, 21:57:51 »
Theorie: ze hebben de stemming voorafgaand aan de opdracht niet uitgezonden omdat Sarah ervoor stemde om de opdracht mét molboekjes te doen en ze daardoor al afgestreept had kunnen worden als mol.

Maar waarom dan niet gisteren uitzenden?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #229 Gepost op: 10-03-2019, 22:00:49 »
Geen idee, ze hebben heel veel dingen niet uitgezonden (maar wel minuten besteed aan Merel die een jengablokje voor haar hoofd hield?).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #230 Gepost op: 10-03-2019, 22:01:47 »
Ik vond het ook wel opvallend dat ze in de photoshop het rechterbalkonnetje hebben gepakt om eroverheen te plakken, terwijl de balkonnetjes links veel beter kloppen kwa perspectief. Ik had dus juist gedacht dat dat met opzet niet helemaal perfect was gedaan zodat wij de hint konden waarnemen. Zo zie je maar weer... niets is wat het lijkt  ;)

Theorie: ze hebben de stemming voorafgaand aan de opdracht niet uitgezonden omdat Sarah ervoor stemde om de opdracht mét molboekjes te doen en ze daardoor al afgestreept had kunnen worden als mol.

Maar die stemming deden ze toch beneden al? Toch niet toen ze al op de balkonnetjes stonden? Ik neem aan dat ze hun molboekjes dan ook wel moesten inleveren vooraf?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #231 Gepost op: 10-03-2019, 23:15:28 »
Theorie: ze hebben de stemming voorafgaand aan de opdracht niet uitgezonden omdat Sarah ervoor stemde om de opdracht mét molboekjes te doen en ze daardoor al afgestreept had kunnen worden als mol.
Waarom zouden ze dat niet laten zien als ze wel een van de voornaamste redenen dat Sarah Merel verdacht als Mol wel hebben laten zien? En dan bedoel ik het feit dat Merel uiteindelijk voor het geld stemde omdat ze wist dat de meerderheid voor de vrijstellingen was. Een kandidaat kan toch ook denken dat het wel mogelijk is om de opdracht zonder molboekje tot een goed einde te brengen. Had volgens mij ook makkelijk gekund, als iedereen gewoon zijn eigen weg was gegaan i.p.v. heel inefficiënt naar elkaar te gaan zitten roepen. Heb ik volgens mij ook al lang geleden hier geplaatst.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #232 Gepost op: 12-03-2019, 06:21:14 »
Merel heeft dus schijnbaar heel wat verkeerde aanwijzingen gegeven. Er kwamen in de Finale ook bordjes in beeld waarbij ze dat deed. Ik vroeg me toch af of we aan de hand van wat er al gepuzzeld was en de nieuwe info, nu een ander beeld ontstaat over wie er goed en wie er fout stonden. Of dat we Merel er op kunnen betrappen dat ze in de Finale wellicht een beetje overdreef. ;D. Just curious.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #233 Gepost op: 12-03-2019, 11:03:48 »
Ik vroeg me toch af of we aan de hand van wat er al gepuzzeld was en de nieuwe info, nu een ander beeld ontstaat over wie er goed en wie er fout stonden.

Hier kan ik al op antwoorden dat dat niet het geval is. De 4 kandidaten waarvan we dachten dat ze fout stonden, die stonden ook echt fout. Die informatie was ook niet meer te manipuleren in de ontknoping.

Merel heeft dus schijnbaar heel wat verkeerde aanwijzingen gegeven. Er kwamen in de Finale ook bordjes in beeld waarbij ze dat deed. <knip>
Of dat we Merel er op kunnen betrappen dat ze in de Finale wellicht een beetje overdreef. ;D. Just curious.

Dat wil ik nog wel eens uitzoeken. We hoorden de woorden los van de beelden en dus is alles te monteren zoals je wil.

Zo werd de gesproken tekst "Niels moet naar een balkon dat eindigt op 10" niet gezet op het betreffende bordje daarvan (dat viel me in de uitzending meteen op).
Nochtans moest Niels effectief naar een balkon dat eindigt op 10. Dus dat is een uitspraak van Merel die wel juist was.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er toch niet voor gezorgd heeft dat mensen fout stonden en ze dus mogelijk meer verantwoordelijkheid draagt voor het falen van de opdracht dan we aanvankelijk dachten. Dat moet dus nog onderzocht worden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #234 Gepost op: 12-03-2019, 11:11:37 »
De vraagt blijft, waarom verplaatst Merel zelf nog en wordt ze zo deels ontmaskerd door medekandidaten als mol?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #235 Gepost op: 12-03-2019, 11:26:28 »
De vraagt blijft, waarom verplaatst Merel zelf nog en wordt ze zo deels ontmaskerd door medekandidaten als mol?

Ik denk juist dat opdracht gezorgd heeft dat iedereen dacht dat ze aan nep mollen was. In ieder geval Sarah dacht dat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #236 Gepost op: 12-03-2019, 13:15:38 »
Ik denk juist dat opdracht gezorgd heeft dat iedereen dacht dat ze aan nep mollen was. In ieder geval Sarah dacht dat.
Dat heeft ze wel meer gedaan. Eerste opdracht laat ze expres een kist in het water donderen. Het vingertje bij de honden. Het Jenga blokje. De beslissing 30 / 45 minuten. En ik vergeet er volgens mij nog een paar. Ze moest soms zelf om die nep-molacties lachen. Dat was de reden ook dat ik haar afschreef als Mol.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #237 Gepost op: 12-03-2019, 13:27:50 »
Zo werd de gesproken tekst "Niels moet naar een balkon dat eindigt op 10" niet gezet op het betreffende bordje daarvan (dat viel me in de uitzending meteen op).
Nochtans moest Niels effectief naar een balkon dat eindigt op 10. Dus dat is een uitspraak van Merel die wel juist was.
Dat bevestigt inderdaad mijn indruk dat het wat molser gebracht werd dan het was.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er toch niet voor gezorgd heeft dat mensen fout stonden en ze dus mogelijk meer verantwoordelijkheid draagt voor het falen van de opdracht dan we aanvankelijk dachten. Dat moet dus nog onderzocht worden.
::ok::
Ik hoopte al dat je dat nog van plan was, omdat je destijds helemaal in deze opdracht bent gedoken en dus het beste overzicht hebt. Als het maar weer geen nachtwerk wordt hè, dat hoeft ook weer niet. ;D Maar ik ben benieuwd wat je er nog aan toe te voegen hebt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #238 Gepost op: 12-03-2019, 13:41:54 »
Ik hoopte al dat je dat nog van plan was, omdat je destijds helemaal in deze opdracht bent gedoken en dus het beste overzicht hebt. Als het maar weer geen nachtwerk wordt hè, dat hoeft ook weer niet. ;D Maar ik ben benieuwd wat je er nog aan toe te voegen hebt.

Mogelijk wordt dat iets voor woensdag- of donderdagavond. ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #239 Gepost op: 12-03-2019, 14:19:05 »
Mogelijk wordt dat iets voor woensdag- of donderdagavond. ;)
Ik ben ook heel benieuwd. Ik dacht ook bordjes te hebben gezien die ik niet heb gezien in de reguliere aflevering.