Poll

Sinds welk seizoen volg jij WIDM?

Seizoen 1 (1999-2000, Australië)
Seizoen 2 (2001, Schotland)
Seizoen 3 (2002, Portugal)
Seizoen 4 (2003, Canada)
Seizoen 5 (2005, Australië/Indonesië)
Seizoen 6 (2006, Argentinië)
Seizoen 7 (2007, Thailand)
Seizoen 8 (2008, Mexico)
Seizoen 9 (2009, Noord-Ierland/Jordanië)
Seizoen 10 (2010, Japan)
Seizoen 11 (2011, El Salvador/Nicaragua)
Seizoen 12 (2012, IJsland/Spanje)
Seizoen 13 (2013, Zuid-Afrika)
Seizoen 14 (2014, Hongkong/Filipijnen)
Seizoen 15 (2015, Sri Lanka)
Seizoen 16 (2016, Dominicaanse Republiek)
Seizoen 17 (2017, Verenigde Staten)
Seizoen 18 (2018, Georgië)
Seizoen 19 (2019, Colombia)
Ik ben per ongeluk op deze site beland.

Auteur Topic: Hoe lang ben jij al een Molloot?  (gelezen 10938 keer)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #60 Gepost op: 29-01-2019, 16:50:35 »
Ik kijk vanaf seizoen 1, aflevering 1. Ik werd geattendeerd door een Vlaamse kennis, die zei dat het programma bij hen zo'n succes was en dat het echt iets voor mij was. Hij heeft niets teveel gezegd :-).
Ik heb ondertussen alle Nederlandse series tot en met 2016 2x gezien, evenals de Vlaamse seizoenen 2016 en 2017. Nederland 2017 en 2018 en Vlaanderen 2018 heb ik nu 1x gezien.

Ik volgde dit forum al heel lang en heb me hier in 2014 ingeschreven.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 15:39:16 door edgomo »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #61 Gepost op: 29-01-2019, 17:15:06 »
Ik ben door mijn oudste broer WIDM gaan kijken. Hij is begonnen in 2011 en zorgde dat iedereen het bij ons thuis keek in 2012. Behalve ik, want ik ben geboren in 2004. Ik was 8 jaar oud in die periode. Meestal mocht ik niet tot zo laat opblijven Ik heb, denk ik, de helft van de afleveringen gezien. Een jaar later kwam seizoen 13 met Kees Tol. Ik heb dit seizoen helemaal gezien, omdat ik zo enthousiast was van het jaar ervoor. Ik was nog steeds klein, dus de afleveringen keek ik vooral de middag erna.

Ik ben thuis ook echt de molloot, want ik werd steeds fanatieker. Toch vind ik het niet erg om de mol fout te hebben. Ik vind het vooral genieten om te kijken naar de afleveringen, al een ervaring op zich! ::bravo::
Tijdens het seizoen van Expeditie Robinson 2016 heb ik me hier geregistreerd, maar het forum van Wie is de Mol? 2017 heb ik wel druk bezocht.

Ik kijk dan wel wat korter dan de meeste forummers, maar dat zegt niets over hoe leuk ik Wie is de Mol vind :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #62 Gepost op: 29-01-2019, 17:17:13 »
Ik had niet verwacht dat er zoveel forummers nog waren die de allereerste seizoenen ook (''live") gezien hebben. Leuk!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #63 Gepost op: 29-01-2019, 18:10:37 »
Ik had niet verwacht dat er zoveel forummers nog waren die de allereerste seizoenen ook (''live") gezien hebben. Leuk!


Ja, dat is voor mij ook een verrassende (voorlopige) uitkomst! Vooralsnog geeft maar liefst 44% aan dat ze al kijken sinds Angela met onbekende Nederlanders op sjouw ging.

Er heeft natuurlijk maar een minderheid gereageerd (er surfen as we speak ruim 320 mensen rond), en het zou goed kunnen dat juist oudere kijkers vaker bereid zijn te stemmen in een dergelijke poll, maar dit nuanceert het beeld dat WIDM een soort kinderprogramma is geworden - hoewel ik wel degelijk de indruk heb dat de makers het spel (ook) voor zo jong mogelijke kijkers aantrekkelijk proberen te maken.

Ikzelf ben in de herfst van 2005 als tweedejaarsstudent in de ban van de Mol geraakt, toen het eerste BN'er-seizoen (ik meen overdag) werd herhaald in aanloop naar de zesde reeks. Ik geef onmiddellijk toe dat die serie niet de beste of meest onopvallende mol aller tijden had. Ook de beeldregie (en de luxueuze setting voor de kandidaten) had nog niet de hoge vlucht genomen zoals we die van de afgelopen jaren kennen, maar dat vond (en vind) ik juist wel charmant. De kandidatengroep van toen is in mijn optiek nooit meer overtroffen qua dynamiek en humor.

Hoewel ik mezelf in vergelijking met die ruim 40% niet tot de 'kijkers van het eerste uur' mag rekenen, herken ik het door sommigen geuite sentiment dat het mollootschap 'anders' is geworden naarmate het programma populairder werd. Het is een beetje alsof het geweldige, intieme restaurant dat je ooit in een achterafstraatje hebt ontdekt opeens wordt overlopen door hordes enthousiaste toeristen, en de menukaart navenant wordt aangepast.

Dat gevoel was destijds ook wel te proeven op dit forum (waarmee ik een woelige en hier verder onbesproken geschiedenis heb): toen ik hier eind 2006 een account aanmaakte, was het duidelijk dat sommige molpioniers niet echt zaten te wachten op nieuwe fans van 'hun' programma.

Hoewel de kwaliteit van de seizoenen in de loop der jaren op zijn zachtst gezegd nogal 'wisselend' was, en ik ook nu weer nauwelijks kan wachten tot het kritiektopic wordt geopend, merk ik dat mijn hart nog altijd een klein vreugdesprongetje maakt als ergens in december de eerste promo in beeld verschijnt. En dat kunnen weinig andere programma's WIDM nazeggen.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 18:20:54 door Michmol »
Woosie down?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #64 Gepost op: 29-01-2019, 18:24:07 »
Ik denk toen met Inge Ipenburg, was dat 2007? Maar pas veel later begon ik wat meer te speuren, ik denk ik 2010 of 2011

Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #65 Gepost op: 29-01-2019, 19:39:25 »
Ik kijk sinds de eerste BN-er reeks widM (was 8/9 jaar), daarvoor kan ik het mij niet herinneren. Moet de onbekende sws nog eens terugkijken. Mijn moeder keek het altijd en ik keek dan mee en vond het altijd al een leuk en spannend spelletje. Echt het enige programma waarvoor ik thuis blijf (lukt helaas niet altijd).
Bij seizoen 2010 begon ik mee te lezen via de Avro forum en kwam een paar jaar later hier terecht. "Pas" in 2015 (blijkbaar, lijkt al langer) een account aan gemaakt. Ben niet zo actief, maar probeer mee te denken  ::tandpastasmiley::
1x naar de molfandag geweest (die van Margriet) en was een hele leuke dag! Helaas, daarna niet meer geweest en met de overhyped gedoe tegenwoordig spreekt het mij minder aan. Ik ga voornamelijk voor kandidaten en heb er niet zo snel een klik mee. Vorig jaar nog Moltalk meegemaakt, wat ook supertof was!
Op naar nog meer leuke speurjaren  ::bravo::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #66 Gepost op: 29-01-2019, 19:48:18 »
Ik had niet verwacht dat er zoveel forummers nog waren die de allereerste seizoenen ook (''live") gezien hebben. Leuk!

Stiekem toch best veel 30 plussers. 😜
Ik ben volgens mij 2 of 3x naar de fandag geweest en 2 of 3 jaar terug voor het laatst naar Moltalk geweest.
Ik weet nog goed hoe erg ziek Angela er van was toen ze werd vervangen.
Laatste 3/4 jaar wat minder actief hier geweest.  Kind gekregen vader en schoonvader overleden. Nu is de kleine 3 en kijkt ze zondag middag met mij mee als ik de aflevering nog een keer kijk. Heb ook weer nieuw account aangemaakt omdat ik mijn wachtwoorden niet meer wist. Jammer zou mijn oude accounts nog wel eens in willen kijken. Denk dat ik er inmiddels wel een paar heb op dit forum waar ik niet meer in kan. 😂
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #67 Gepost op: 29-01-2019, 19:51:58 »
In 2015, maar ik had in 2013 en 2014 wel eens een aflevering gekeken.

In alle seizoenen zat ik al snel in een tunnel (Carolina, Taeke, Thomas, Stine/later Simone, Evelien). Slechts 1 keer de Mol ontmaskert zonder dat mijn Mol een rood scherm kreeg. Elk seizoen had ik in de finale wel de juiste Mol in het vizier.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #68 Gepost op: 29-01-2019, 20:14:44 »
Ik heb geantwoord vanaf seizoen 1, maar.... ik keek daarvoor al in België  ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #69 Gepost op: 29-01-2019, 20:41:27 »
Ik had niet verwacht dat er zoveel forummers nog waren die de allereerste seizoenen ook (''live") gezien hebben. Leuk!
Waarschijnlijk ook omdat een goed deel daarvan het forum nog iets later heeft ontdekt ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #70 Gepost op: 29-01-2019, 20:44:56 »
Is er echt niemand die tijdens dat magische 16e seizoen dacht: "Wauw, zo'n grote hint die de Mol weggeeft. Dit programma wil ik volgen."? ::rofl::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #71 Gepost op: 29-01-2019, 20:51:11 »
Gelde niet alleen voor seizoen 9.
Seizoen met Inge waren we er ook al vrij snel achter. En seizoen met Dennis ik zelf ook door een hele theorie over een maan waar later niet meer over gesproken werd. Haha.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #72 Gepost op: 29-01-2019, 21:09:11 »
Jij was ook redelijk actief op het NL-forum, toch? Ik had daar een heel andere nickname, die slechts door heel weinig mensen aan mij gekoppeld werd. Seizoen 2005, met MArc-MArie, MOL.


Tenminste, dat dacht ik.....

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #73 Gepost op: 29-01-2019, 21:15:59 »
Sinds 2005. Bij toeval ontdekt op tv.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #74 Gepost op: 29-01-2019, 21:39:47 »
Vanaf seizoen 5 volg ik widm live. Ik heb alle oudere seizoenen terug gekeken en ook de Vlaamse Mol volg ik. Ik heb ontzettend veel plezier in het molspeuren, zowel kijkend naar gedrag als het zoeken naar hints.
Op het forum ben ik al behoorlijk wat jaren aan het meelezen, maar ik heb me pas in 2015 geregistreerd.  Overigens lees ik voornamelijk mee en post ik vrij weinig. Ik ben 35 jaar, geen idee of dat hier een beetje gemiddeld is.
De afleveringen kijk ik vaak 2 keer, volg moltalk, ben dagelijks op het forum, doe mee met de app etc.
Ik voel mij zeker een Molloot  ;D
Ondertussen heb ik mijn ouders ook zover dat ze kijken, evenals een aantal vrienden. Die vinden het trouwens vooral hilarisch dat ik voor een tvprogramma op een forum zit  :P

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #75 Gepost op: 29-01-2019, 21:45:03 »
Vanaf seizoen 2, ben gaan kijken omdat wij zelf dat jaar op vakantie naar Schotland gingen, had Nico gelijk in de smiezen.  Dat was in seizoen 3 wel anders, met George als  ;D, die had ik totaal niet verdacht, maar ja hij is dan ook de beste Mol ooit!... toch? 

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #76 Gepost op: 29-01-2019, 22:01:36 »
Jij was ook redelijk actief op het NL-forum, toch? Ik had daar een heel andere nickname, die slechts door heel weinig mensen aan mij gekoppeld werd. Seizoen 2005, met MArc-MArie, MOL.


Tenminste, dat dacht ik.....

Als je mij bedoeld ja.
Maar ik ken jou ook al heel lang van je nicknaam die je nu ook hebt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #77 Gepost op: 29-01-2019, 22:29:04 »
Kijker van het eerste uur. Nog geen serie gemist (hooguit een paar afleveringen uitgesteld gekeken). Mijn moeder had ergens gelezen dat dit programma kwam, en die leek het wel wat voor mij. En of ze gelijk had.  ::ok:: Alle Nederlandse series gekeken, en op de eerste na ook de Vlaamse series.

Ergens gedurende seizoen 2 op dit forum beland, op dezelfd manier als Niuno.  ::jaja:: Op enkele kleine tussen pauzes na nooit meer weggegaan, en ontzettend veel leuke mensen leker kennnen. ::bravo::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #78 Gepost op: 29-01-2019, 22:29:13 »
Vanaf 2009, maar heb alles wel teruggekeken ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #79 Gepost op: 30-01-2019, 00:35:12 »
Dan hoor je er ook bij hoor  ::rofl:: ::ok:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)