Poll

Is de mol een man of een vrouw?

man
46 (48.4%)
vrouw
49 (51.6%)

Totaal aantal stemmen: 95

Poll gesloten: 8-02-2019, 08:23:47

Auteur Topic: Is de mol een man of een vrouw?  (gelezen 6862 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Is de mol een man of een vrouw?
« Gepost op: 1-02-2019, 08:23:47 »
Ik ben nog altijd van mening dat de mol dit seizoen een vrouw moet zijn. Anders zitten ze volgend seizoen toch echt vast? Meerdere mensen op dit forum waren het daar ook over eens, maar door de vele vrouwelijke afvallers zijn de meningen toch wat veranderd.

Hoogtijd om even de stand van zaken te nemen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2019, 08:44:17 »
Ideaal wil je het willekeurig. Het lijkt mij voor de productie al moeilijk genoeg om de geschiktste mol te selecteren. Het handigste lijkt mij dat ze dan niet te veel bezig zijn om maar "te compenseren" voor vorige seizoenen; dan zouden ze zichzelf beperken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2019, 08:55:59 »
Precies. Volgend jaar een panseksuele non-binaire genderneutrale mol.
Woosie down?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2019, 09:14:35 »
Panseksueel en non binaire? 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #4 Gepost op: 1-02-2019, 09:18:20 »
Toch zal het bij veel mensen vooraf wel meespelen denk ik.
Als ik bijvoorbeeld naar de pool kijk van aflevering 1, zie je toch een heel duidelijke voorkeur voor een vrouwelijke mol dit jaar.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #5 Gepost op: 1-02-2019, 09:25:40 »
non binaire?

Hexadecimaal dus?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #6 Gepost op: 1-02-2019, 09:51:06 »
Meestal RGB idd. 😜
Ik ben best van de stappen, ik ben ten slotte een vrouw. Maar het hoeven er van mij ook weer niet onoverzichtelijk veel te zijn.
Panseksueel moest ik opzoeken dat is bij mij dan bi denk ik.

Maar ik neig toch ook nog steeds meer naar een vrouw. Ookal worden de kansen dat het een man is groter. 
« Laatst bewerkt op: 1-02-2019, 09:56:52 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #7 Gepost op: 1-02-2019, 10:00:18 »
De selectie van de Mol staat volledig los van geslacht. Een selectiecommissie kiest de persoon die de rol het beste kan vervullen. Daardoor zou het in theorie zo kunnen zijn dat we 8 mannelijke Mollen achter elkaar kunnen krijgen, of vijftien acteurs.  ::vergroot::

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #8 Gepost op: 1-02-2019, 10:03:06 »
Ik denk niet dat ze per se een vrouw moesten kiezen, maar de mol is wel een vrouw (Merel)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #9 Gepost op: 1-02-2019, 10:11:06 »
De selectie van de Mol staat volledig los van geslacht. Een selectiecommissie kiest de persoon die de rol het beste kan vervullen. Daardoor zou het in theorie zo kunnen zijn dat we 8 mannelijke Mollen achter elkaar kunnen krijgen, of vijftien acteurs.  ::vergroot::

Het is volgens mij heel lang wel beetje om en om geweest vandaar dat sommige het gevoel hebben dat het nu weer eens een vrouw zou moeten zijn na al die mannen de laatste jaren.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #10 Gepost op: 1-02-2019, 10:26:46 »
Het maakt de makers volgens mij echt niet uit. Ze willen gewoon degene die de rol het beste kan ongeacht beroep/geslacht/...

Vaak is het om om geweest maar even ter herinnering:
2003= Elise
2005= Yvon
2006= Milouska
2007= Inge

Ze deinzen er niet voor terug om een lange reeks van hetzelfde geslacht te maken.
Daarbij voorlopig zijn er al 9 mannelijke mollen en 9 vrouwelijke mollen geweest,
dus de verdeling loopt enigzins gelijk.

klaar voor de strijd

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #11 Gepost op: 1-02-2019, 10:30:27 »
De selectie van de Mol staat volledig los van geslacht.
Dat geloof ik ook weer niet. Want de vrouwen die de mol zijn geweest doen het over het algemeen minder goed bij het publiek o.a. op het forum van deze site. In polls e.d. scoren de mannelijke mollen gemiddeld veel hoger, op een paar vrouwen na (Milouska Meulens vooral)

Tot en met vorig seizoen waren er evenveel mannen als vrouwen de mol. Dat kan ook bijna geen toeval zijn.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #12 Gepost op: 1-02-2019, 10:32:32 »
Ja dat klopt idd.
Het vaakst achter elkaar is het 4x hetzelfde geslacht geweest.
We hebben nu 3 mannen op een rijtje gehad dus in theorie kan het net zo goed weer een man zijn nu.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #13 Gepost op: 1-02-2019, 10:34:50 »
Er zijn inmiddels 18 Nederlandse mollen geweest. Dat is dus een aardig datasetje aan geslachten dat je kunt gebruiken.

Stel, je kiest 18 keer een willekeurig geslacht. Dan is dat hetzelfde als 18 keer een muntje op gooien.
Dat geeft naar verwachting:
  • 9x een man
  • 9x een vrouw
Immers, de kans op man is 50%, en de kans op vrouw is 50%.

Maar (en dat is interessanter in dezen) het is óók, naar verwachting:
  • 9x hetzelfde als de vorige
  • 9x de andere dan de vorige
Immers, de kans dat hetzelfde geslacht wordt gekozen is 50%, en de kans dat het andere geslacht wordt gekozen, is 50%, ongeacht wat het vorige geslacht was.

Stel nou dat de crew onbewust liever heeft dat het geslacht wisselt. Dan zouden we moeten zien dat het geslacht váker dan 9x "de andere dan de vorige" is.

De resultaten laten zien:
  • 9x man
  • 9x vrouw
  • 8x hetzelfde
  • 9x verschillend
Er is dus geen enkele aanwijzing dat geslacht de molkeuze beïnvloedt. Het is perfect verdeeld.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #14 Gepost op: 1-02-2019, 10:39:56 »
Dat geloof ik ook weer niet. Want de vrouwen die de mol zijn geweest doen het over het algemeen minder goed bij het publiek o.a. op het forum van deze site. In polls e.d. scoren de mannelijke mollen gemiddeld veel hoger, op een paar vrouwen na (Milouska Meulens vooral)

Tot en met vorig seizoen waren er evenveel mannen als vrouwen de mol. Dat kan ook bijna geen toeval zijn.


Hoe bedoel je scoorde hoger? Dat ze meer verdacht waren of leuker werden gevonden?
Milouska werd door veel juist niet leuk gevonden als mol volgens mij.
Ik zelf heb persoonlijk de mannelijke mollen wel eerder in het vizier volgens mij. Ik denk dat ik het vaker al heel snel goed hebt gehad met mannen dan met de vrouwelijke mollen.


Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #15 Gepost op: 1-02-2019, 11:18:40 »

De resultaten laten zien:
  • 9x man
  • 9x vrouw
  • 8x hetzelfde
  • 9x verschillend
Er is dus geen enkele aanwijzing dat geslacht de molkeuze beïnvloedt. Het is perfect verdeeld.


  ::rofl:: Case closed
Dat dan weer wel

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #16 Gepost op: 1-02-2019, 11:22:23 »

Hoe bedoel je scoorde hoger? Dat ze meer verdacht waren of leuker werden gevonden?
Milouska werd door veel juist niet leuk gevonden als mol volgens mij.
Ik zelf heb persoonlijk de mannelijke mollen wel eerder in het vizier volgens mij. Ik denk dat ik het vaker al heel snel goed hebt gehad met mannen dan met de vrouwelijke mollen.
Ja, mannelijke mollen werden als ik het me goed herinner op dit forum gemiddeld beter of leuker gevonden. Niet door iedereen natuurlijk, maar meestal wel. Van die ranglijstjes. 

Mannen zijn gemiddeld minder risicomijdend, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Er was een psychologe die over Wie is de Mol? schreef die dat ook dacht. Het is niet heel erg politiek correct, maar ach. 


Ik heb pas iets teruggekeken van het seizoen met Kim Pieters en dat vond ik niet best. Anne-Marie Jung of Inge Ipenburg... mja. :-X

anoniem 30784

  • Gast
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #17 Gepost op: 1-02-2019, 11:35:03 »
Ik hoop dat bij de keuze voor de mol zaken als geslacht, geaardheid, afkomst etcetera niet zwaar meegewogen worden. De persoon die het beste de rol zou kunnen spelen - voor zover je dat van tevoren in kunt schatten - zou de mol moeten worden. Ik ben eigenlijk er nog niet zeker van of de mol dit jaar een man of een vrouw is. Enerzijds word ik gek van die besluiteloosheid, anderzijds vind ik het ook wel fijn dat ik nog niet in een tunnel zit en dus nog redelijk met een open blik naar de kandidaten kijk.  :P

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #18 Gepost op: 1-02-2019, 12:18:25 »
Ik hoop dat bij de keuze voor de mol zaken als geslacht, geaardheid, afkomst etcetera niet zwaar meegewogen worden.
<knip>
Is het iemand opgevallen dat er sinds 2013 (Kees Tol) een regelmaat zit in de geaardheid van de Mol? Als die lijn zich voortzet dan weet ik wel wie de Mol is.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #19 Gepost op: 1-02-2019, 12:28:06 »
Het is volgens mij heel lang wel beetje om en om geweest vandaar dat sommige het gevoel hebben dat het nu weer eens een vrouw zou moeten zijn na al die mannen de laatste jaren.
Klopt Xania  ::jaja:: vanaf 2009 - 2013 was het om en om :P Daarna 2x vrouw en nu weer 3x man. Zit geen logica in. In de beginperiode zoals Wouter hierboven zegt ook 4 vrouwen achter elkaar tussen seizoen 4 en 7. Maar voor dit jaar denk ik toch ook weer een man(of dan als het een vrouw is toch Merel). Maar ze kijken puur naar strategie en type mol en niet naar het geslacht van de persoon die een bepaald type met zich meebrengt.

Is het iemand opgevallen dat er sinds 2013 (Kees Tol) een regelmaat zit in de geaardheid van de Mol? Als die lijn zich voortzet dan weet ik wel wie de Mol is.
Denk niet dat geaardheid een eigenschap waarop geselecteerd wordt :P Van oh we moeten nu een mol hebben die op hetzelfde geslacht valt. Maar wel grappig feitje/statistiekje dat inderdaad sinds 2013 om het jaar de mol hetero en dan weer homoseksueel is. 
« Laatst bewerkt op: 1-02-2019, 12:30:31 door MollenvangR-Art »