Poll

Is de mol een man of een vrouw?

man
46 (48.4%)
vrouw
49 (51.6%)

Totaal aantal stemmen: 95

Poll gesloten: 8-02-2019, 08:23:47

Auteur Topic: Is de mol een man of een vrouw?  (gelezen 6863 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2019, 17:40:57 »
De Mol is een homoseksuele, vrouwelijke man dit jaar.

Iedereen blij ;) Alhoewel, hij is wel blank, daar zullen vast ook weer commentaren op komen... ach ja, er zijn helaas mensen die nooit (helemaal) tevreden zijn. Hopelijk kijken de makers inderdaad puur naar de voor een Mol vereiste kwaliteiten, ongeacht geslacht, etniciteit/afkomst en seksuele geaardheid.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2019, 17:42:47 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2019, 17:46:47 »
De Mol is een homoseksuele, vrouwelijke man dit jaar.

Iedereen blij ;) Alhoewel, hij is wel blank, daar zullen vast ook weer commentaren op komen... ach ja, er zijn helaas mensen die nooit (helemaal) tevreden zijn. Hopelijk kijken de makers inderdaad puur naar de voor een Mol vereiste kwaliteiten, ongeacht geslacht, etniciteit/afkomst en seksuele geaardheid.
Ik vrees dat dit wel eens kan gaan kloppen, hoe belachelijk het ook klinkt. Naar mijn mening moet men enkel de benodigde kwaliteiten voor het Molschap meewegen bij de keuze van de Mol en dienen zaken als geslacht, seksuele geaardheid of etniciteit/afkomst geen enkele rol te spelen. Nu is het echter zo in deze tijden van steeds verdergaande politieke correctheid en identiteitspolitiek dat tegenwoordig in de media alles langs de gender- en allochtonenmeetlat wordt gelet. Of het nu gaat om een nieuw kabinet of om bijvoorbeeld een nieuwe Raad of College van Bestuur van een groot bedrijf of organisatie: het lijkt wel of er eerder gekeken wordt naar het aantal vrouwen en allochtonen dan simpelweg naar de inhoudelijke kwaliteiten van de personen. Ik mag toch echt hopen dat, ondanks dat de NPO natuurlijk ook een vrij politiek-correcte organisatie is, de makers van WIDM hier niet naar kijken. Kies gewoon de beste Mol uit, of die nu blank, zwart, man, vrouw, homo, hetero of biseksueel is. En als het tien keer op rij een vrouw is, dan is het tien keer op rij een vrouw. En als het tien keer op rij een man is, dan is het tien keer op rij een man. Voor mijn part is het tienkeer op rij een transseksuele lesbische negerin, als dat de beste Molkandidaat is.

Ik zeg overigens absoluut niet dat ik denk dat dit het geval is, ik wil het in deze tijden van steeds verdergaande politieke correctheid echter niet compleet uitsluiten. Dat Rick Paul, Sinan, Merel of Sarah straks niet mede gekozen zijn om hun seksuele geaardheid, afkomst of geslacht. Het is overigens wel frappant - en daarvan weet ik wél zo goed als zeker dat het toeval is - dat sinds Kees in 2013 de Mol steeds om en om hetero- en homoseksueel is. Ik hoop dus allerminst dat daarnaar gekeken wordt, maar het zou wel mijn actuele hoofdverdachte bevestigen :P
Je bent er wel mee bezig zeg.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2019, 17:51:21 »
Het team van deelnemers wordt wel geselecteerd op sekse, stel ik vast. Het is elk jaar vijf vrouwen en vijf mannen. En ik denk dat dat geen toeval is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2019, 18:11:45 »
 ::rofl::

(In WIDM 3 waren er 6 mannen en 5 vrouwen. Onthoud dat als je ooit een WIDM-quiz speelt.)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2019, 19:29:04 »
Ondanks de mannelijke overmacht (5 tegen 2) gaat het redelijk gelijk op. Zo groot is de Mereltunnel dus ook weer niet.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2019, 19:34:52 »
(In WIDM 3 waren er 6 mannen en 5 vrouwen. Onthoud dat als je ooit een WIDM-quiz speelt.)

Dat was voor mijn tijd. Maar eentje meer of minder vind ik dan wel weer grappig.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2019, 21:13:41 »
echt een non discussie. Ze zoeken een leuke gevarieerde kandidatengroep. En dan gaan ze kijken wie de mol wil zijn. Daar kiezen ze de beste uit.
Echt ik snap hier helemaal niets van.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #27 Gepost op: 1-02-2019, 21:22:10 »
Ja, zo simpel is het. ::jaja::

(Daarom moest ik ook zo lachen om Avogadro die de zinloosheid van de discussie heel leuk wist te verwoorden.)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #28 Gepost op: 1-02-2019, 21:52:15 »
Dat het dit jaar volgens veel mensen een blonde vrouw zou moeten zijn, omdat seizoen 16, 17 en 18 een man als mol hadden, is natuurlijk volstrekte nonsens.


Ik vraag me ook af waarom de productie het zichzelf moeilijk maakt, wanneer dit seizoen wederom een man de mol blijkt te zijn.



De mol is dit seizoen een mens (m/v), evenals de voorgaande 18 seizoenen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #29 Gepost op: 1-02-2019, 21:58:47 »
En een vogel.

Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #30 Gepost op: 1-02-2019, 22:15:52 »
Dit is de gambler's fallacy, maar het is natuurlijk gewoon 50% kans; resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Wat ook leuk is om te weten is dat wanneer je 20x kop of munt gooit heb je in 50% van de gevallen 2 of meer reeksen van 4+ keer hetzelfde achter elkaar. Statistisch gezien zou het dus juist prima kunnen dat er 2 reeksen van 4x hetzelfde geslacht zijn.

Maar waarom beperken we ons eigenlijk tot geslacht? We hebben namelijk al vijf keer achter elkaar een mol gehad met de letter a in de voornaam!  ::vergroot::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #31 Gepost op: 1-02-2019, 22:17:21 »
Het is overduidelijk. We zijn h e e l  e r g  t o e  aan een nieuwe aflevering.  ::rofl::
Woosie down?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #32 Gepost op: 1-02-2019, 23:31:32 »
Maar wel grappig feitje/statistiekje dat inderdaad sinds 2013 om het jaar de mol hetero en dan weer homoseksueel is.
Is dat wel zo?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #33 Gepost op: 2-02-2019, 00:27:21 »
Bewijst weer dat statistieken niet opgaan (5% van de mensen is homo maar 50% in WIDM als mol). Ik weet nog goed aan het begin van de reeks dat de stelregel was, "Je weet een ding zeker: de mol is een vrouw". En nu hebben we al 3 vrouwelijke afvallers, ik lach echt als Sarah erbij komt en Merel alleen overblijft met 5 mannen... eindelijk is nu duidelijk hoe statisticus Maarten van der Weijden het spel zo vroeg heeft moeten verlaten, hij vulde alles puur in op statistiek (grootte groepjes etc.) maar faalde... ::) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #34 Gepost op: 2-02-2019, 08:09:08 »
Bewijst weer dat statistieken niet opgaan (5% van de mensen is homo maar 50% in WIDM als mol). Ik weet nog goed aan het begin van de reeks dat de stelregel was, "Je weet een ding zeker: de mol is een vrouw". En nu hebben we al 3 vrouwelijke afvallers, ik lach echt als Sarah erbij komt en Merel alleen overblijft met 5 mannen... eindelijk is nu duidelijk hoe statisticus Maarten van der Weijden het spel zo vroeg heeft moeten verlaten, hij vulde alles puur in op statistiek (grootte groepjes etc.) maar faalde... ::) 8)

Maarten vulde drie afleveringen in op de statistiek en nog belangrijker, er waren al twee afvallers. Dan zit je die derde keer echt op het randje en als je dan nog eens een mol hebt zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
die iedereen al heel vroeg doorheeft is dat fataal. In het Jan seizoen bijvoorbeeld had hij het veel langer uitgehouden. Ook 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
  heeft volgens mij aardig wat afleveringen op de statistiek gedaan, maar dat ging, omdat Niemand
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
op het spoor was.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #35 Gepost op: 2-02-2019, 09:11:00 »
Deze discussie  ::rofl::

Precies wat Lukie zegt, zo is het. Op naar een volgende aflevering zodat iedereen een tunneltje in kan duiken....

 ::bravo::
Meer L

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #36 Gepost op: 2-02-2019, 10:35:11 »
De kans blijft natuurlijk 50% dat de mol een man of een vrouw is...
Grappig: in de poll is het nu ook 50-50.  ::ok::

Als je kijkt naar de overgebleven groep (2 vrouwen / 5 mannen), dan zou je ook kunnen beredeneren dat de kans groter is dat de mol een man is.
Maar dan zul je zien dat het toch Sarah of Merel is. (pfoei, die mogelijkheid zou mij heel veel punten kosten in de app  ;D )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #37 Gepost op: 2-02-2019, 10:53:13 »
Ach, de mol is toch gewoon genderneutraal!

Het boeit mij echt niet of de mol een man of vrouw is en of de verhoudingen nog wel kloppen. Net als in het bedrijfsleven; je wilt de beste persoon voor de functie, ongeacht het geslacht.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #38 Gepost op: 2-02-2019, 12:30:14 »
Waaaaar gaat dit over. Kom op zeg. Laten wij het gewoon over het spel hebben. Er is al genoeg ellende in de wereld ontstaan door dit soort opmerkingen en discussies en totaal of topic.
Sorry, moest dat even kwijt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is de mol een man of een vrouw?
« Reactie #39 Gepost op: 2-02-2019, 12:37:17 »
Ja eens met Gadoesja  ::)

Ook wel bijzonder dat het merendeel van het forum op Merel stemt als mol maar dat het in deze poll bijna 50/50 is