Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen  (gelezen 35436 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #40 Gepost op: 9-02-2019, 22:51:23 »
Bij het zoeken naar 9 verschillen kan je als mol wel heel makkelijk een steentje verschuiven. Dan kunnen anderen het nog bevestigen ook.

En wie was er een tijdje alleen? Effe onder de radar zeg maar.... Sarah.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #41 Gepost op: 9-02-2019, 22:57:29 »
We weten niet 100% zeker of Sinan en Sarah de opdracht goed hebben gedaan. Misschien heeft Sinan er toch net even tegenaan gezeten, stiekem, toen Sarah een eindje vooruitliep.
Er is niet gezegd welke opdracht juist was. We kunnen er wel van uit gaan dat het de walsopdracht was. De andere waren zeker onjuist, met een twijfel bij " zoek de verschillen".

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #42 Gepost op: 9-02-2019, 23:04:40 »
Bij het zoeken naar 9 verschillen kan je als mol wel heel makkelijk een steentje verschuiven. Dan kunnen anderen het nog bevestigen ook.

Was de aanwezigheid van een joker in 1 van de opstellingen niet een verschil..? (ipv dat wiel)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #43 Gepost op: 9-02-2019, 23:05:39 »
Rik zei dat alleen de opdracht goed was gegaan waar geen geld uit de pot was ingezet. Volgens mij is dit alleen gebeurd bij de 'wals opdracht'.
Meer L

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #44 Gepost op: 9-02-2019, 23:06:10 »
Of een steentje bijdragen waardoor er een verschil minder is. En dan wielen aan gaan wijzen als verkeerd verschil. (Alhoewel dat laatste dan eigenlijk niet nodig is en je misschien beter meer tijd kan verspillen.)

Precies. Zo'n molactie is heel goed voor te bereiden. Kleine moeite, groot effect. Wel even wat extra geld inzetten natuurlijk. Merel molt volgens het boekje hier.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #45 Gepost op: 9-02-2019, 23:14:42 »
Toch is zij dan juist weer degene die na de opmerking van Sinan: "geen tijd meer, redden we niet", vooruit sprint naar de mol-logo opdracht. Jawel, gaan!
Nu ik dit typ denk ik: o ja, als ze wél de Mol is wil ze juist bij het logo aan de slag gaan. 🙃 Okay, ik ga weer denken, haha.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #46 Gepost op: 9-02-2019, 23:15:36 »
Gezien de titel... Bij welke opdracht ligt een steentje teveel?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #47 Gepost op: 9-02-2019, 23:20:36 »
Ik heb geprobeerd de verschillen te zoeken, maar het is lastig te controleren. Het meeste lijkt te kloppen.

- Van bordje 5 is mij niet helemaal duidelijk wat het verschil is. Ik denk dat er rechts een baksteen plat achter ligt en links niet.
- Bordje 7 heb ik niet gezien. Is vast geplaatst en mogelijk in beeld geweest, maar is mij niet direct opgevallen.
- Binnen de oranje cirkel zit volgens mij ook een verschil. Zie de tweede afbeelding. De omcirkelde blokken liggen veel dichter op elkaar rechts t.o.v. de linkerkant.
- Dit verschil kan door de kandidaten aangegeven zijn met bordje 7, maar wat was er dan fout?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #48 Gepost op: 9-02-2019, 23:35:22 »
Ik zou bijna denken dat de mol nog even is langsgelopen....
Meer L

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #49 Gepost op: 9-02-2019, 23:42:48 »
Precies. Zo'n molactie is heel goed voor te bereiden. Kleine moeite, groot effect. Wel even wat extra geld inzetten natuurlijk. Merel molt volgens het boekje hier.

Ik heb het even teruggekeken. Het is Rick Paul die als eerst zegt: "Zetten we iets in? Moet toch kunnen, of niet?" Merel antwoordt hier (in mijn oren ::regenboog::) twijfelend "Ja..." op. Vervolgens zegt Rick Paul "250 inzetten?" En reageert Merel met "Ja, 250 inzetten." Kan dus van allebei een molactie zijn: Rick Paul die het hoge bedrag als mol overtuigend voorstelt, of Merel die er als mol graag op ingaat.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #50 Gepost op: 9-02-2019, 23:50:18 »
Een belangrijke Mol-actie die hier nog niet is benoemd:
Merel initieert bij aankomst bij de Mol-logo-puzzel als eerst dat deze opdracht veel tijd gaat kosten en de groep beter eerst andere opdrachten kan gaan doen. Met de kennis van nu is dat een goede Mol-actie, omdat ze op een later moment te weinig tijd hadden om de puzzel volledig af te ronden. Hadden ze meteen één iemand de puzzel laten maken, dan was de opdracht waarschijnlijk geslaagd.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:53:16 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #51 Gepost op: 9-02-2019, 23:59:56 »
Ik vond dit ook een rare keuze. Leek me niet zo’n hele lastige opdracht. Wel even zwaar werken met stenen sjouwen maar deze kon je bijna niet fout doen leek mij. Gewoon iets na bouwen tenzij er te weinig tijd of stenen waren idd.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #52 Gepost op: 10-02-2019, 00:05:27 »
Klopt. Later doet ze dat zelfs nog een keer. Als Jamie en Niels terugkomen van de vierkanten tellen, willen ze het logo gaan doen. ( dat zien ze nog liggen). Maar nee, ze moeten nog een andere puzzel gaan zoeken die nog niet gevonden is. De touwpuzzel.
Merel stuurt ze echt op weg naar de volgende puzzel terwijl dat logo eigenlijk makkelijk te halen was.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #53 Gepost op: 10-02-2019, 00:21:24 »
Jamie en Niels: drama in drie bedrijven of zo. Een groot toneelspel en tussendoor hebben ze ook nog stenen van de stapeltjes naast hen op de grond gelegd in een soort s en 7 vorm. Heeeel vreemd. Je ziet ze tijdens hun opdracht langzaam ontstaan. Volgens mij willen ze niet voor elkaar onder doen in nep-mollen.

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #54 Gepost op: 10-02-2019, 00:32:41 »
Een groot toneelspel en tussendoor hebben ze ook nog stenen van de stapeltjes naast hen op de grond gelegd in een soort s en 7 vorm.

Die s en 7 is toch hun antwoord op de vierkanten-puzzel, 27? Of heb je het over iets anders?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #55 Gepost op: 10-02-2019, 00:36:06 »
Ja dat is hun oplossing 27.
Zouden ze die stenen hebben weggehaald bij het Mol Logo 😜😂
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #56 Gepost op: 10-02-2019, 01:02:42 »
Ja dat is hun oplossing 27.
Zouden ze die stenen hebben weggehaald bij het Mol Logo 😜😂

Die Stenen lagen er aan het begin al in stapels naast. Dus lijkt me niet
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 01:08:11 door Enermol »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #57 Gepost op: 10-02-2019, 01:09:55 »
Rik zei dat alleen de opdracht goed was gegaan waar geen geld uit de pot was ingezet. Volgens mij is dit alleen gebeurd bij de 'wals opdracht'.

Bij het logo is volgens mij ook geen geld in gezet toch? Maar duidelijk dat die niet gehaald is.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #58 Gepost op: 10-02-2019, 01:54:20 »
Die s en 7 is toch hun antwoord op de vierkanten-puzzel, 27? Of heb je het over iets anders?
Ja dat bedoel ik maar dat is vertragend of moesten ze hun uitkomst op de grond vastleggen?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #59 Gepost op: 10-02-2019, 01:56:38 »
Ja dat bedoel ik maar dat is vertragend of moesten ze hun uitkomst op de grond vastleggen?

Stond niet in de opdracht en verder ook niet genoemd volgens mij