Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette  (gelezen 47099 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2:
« Reactie #40 Gepost op: 16-02-2019, 23:29:52 »
Dat dacht ik ook ja, ongeveer rond die tijd  ::rofl::

Ik kan tenminste claimen dat mijn Mol er niet uitging. ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2:
« Reactie #41 Gepost op: 16-02-2019, 23:37:57 »
Ik kreeg het idee dat iedereen weer nieuwe bakjes had met de eigen enveloppen

Toch is het raar dat na Rick Paul het 1e bakje leeg is / blijft.

Een overzichtje, dit is hoe het in beeld kwam:

Niels:
1 = enveloppe
2 = 250
3 = ?
4 = enveloppe (3 Jokers)

Rick Paul:
1 = enveloppe (0€)

Jamie:
1= leeg
2= 250
3= 250
4= enveloppe
5= 'geld'
6= enveloppe (2 jokers)

Sarah
1= ?
2= ?

Merel
1= 250
2= enveloppe

Sarah
"3= enveloppe" (in beeld zien we haar bij 4 staan - raar)

Merel
8= enveloppe (2 rode schermen)

Sinan
?

Sarah
"3e" (=4) = enveloppe (-1000€)

Sinan
6 = enveloppe (-1000€)

Er komen (van hulpmol / TvdW) vast nog gekleurde overzichtelijke tabelletjes ;-)
Wat mij opviel is dat Sarah zich vergist, denkt dat ze uit 3 iets haalt maar is uit 4 (omdat 1 nog steeds leeg was?). Raar...

Wat mij een beetje stoort is dat 'de montage achteraf' weer roet in het eten gooit: we weten niet wat de werkelijke loopvolgorde was. Aannemelijk is dat inderdaad Niels en Rick Paul begonnen, gezien de line up bij het openmaken, daarna klopt de volgorde niet meer zoals het in beeld kwam. Sarah haar wandeling is 3x verknipt in beeld gekomen maar zou als laatste kunnen zijn gegaan.
Als je haar verdenkt duwt dat je de tunnel in, ze weet wat de kandidaten hebben gepakt en kan nog even wat extra 1000€ uit de pot halen... Trouwens waren Merel en Sinan ook in stukjes geknipt.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 23:39:46 door Mollem »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Russisch roulette
« Reactie #42 Gepost op: 16-02-2019, 23:48:27 »
De mogelijkheden en kansen:
1 joker, 2 enveloppen   -> 50% kans = 1/2 joker
2 jokers, 3 enveloppen -> 33% kans = 2/3 joker
3 jokers, 4 enveloppen -> 25% kans = 3/4 joker

bij 3 jokers krijg je ook 25% kans op 1 extra rood scherm. Buiten de mol en de eerste afvaller maak je dan nog 25% kans om af te vallen. We moeten de optie met 3 jokers dus met 75% vermenigvuldigen, dat maakt 9/16 en dat is net iets meer dan 1/2.

In theorie was de beste optie  dus om te gaan voor 2 jokers. In de praktijk niet want Jamie koos voor 2 jokers, won ze en ging naar huis.

En voor de volledigheid:
de deelnemers konden ook kiezen om de test het snelst te maken. Die kans was 100%.

Offline taytay13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #43 Gepost op: 17-02-2019, 00:39:39 »
Zou de mol bij dit spel gewoon hebben mogen zien/horen waar het mingeld lag? Of zou het alsnog een gok zijn geweest?

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #44 Gepost op: 17-02-2019, 00:45:08 »
Zou de mol bij dit spel gewoon hebben mogen zien/horen waar het mingeld lag? Of zou het alsnog een gok zijn geweest?
...of zou de mol weten dat het mingeld uit voer briefjes zou bestaan en kon hij dat voelen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #45 Gepost op: 17-02-2019, 00:50:35 »
...of zou de mol weten dat het mingeld uit voer briefjes zou bestaan en kon hij dat voelen?

Ik denk dat de mol al wist dat er veel mingeld was genomen en voor 2 rode schermen heeft gezorgd  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #46 Gepost op: 17-02-2019, 00:53:59 »
Ik heb een hypothese over de bakjes:

1: Leeg/envelop (als je voor 3 jokers koos)
2: €250
3: €250
4: Envelop
5: €250
6: Leeg/envelop (als je voor minstens 2 jokers koos)
7: €250
8: Envelop
9: €250

De grootste aanname die ik gedaan heb, is dat alle parcours gelijk bleven. Gezien het verleden lijkt me dat ook geen onrealistische aanname (zie bijvoorbeeld de dagoba in 2015).

Dan zijn er 2 contradicties met wat kandidaten beweren:
  • Merel zegt dat in haar eerste bakje geld lag, maar dat hoeft niet per se fout te zijn, want het eerste (gevulde) bakje zou volgens mijn hypothese ook geld bevatten
  • Sarah spreekt over een envelop in bakje 3, maar we zien haar een envelop nemen uit bakje 4. Ook hier geldt hetzelfde: Haar eerste bakje is volgens mijn hypothese leeg en telt ze dus mogelijk niet mee.

Verder moest ik bakjes 5,7 en 9 gokken. Maar ik ga er vanuit dat ze daar dan geld in hebben gelegd. Dit bedrag kan dan niet hoger dan €250 geweest zijn omdat het maximum totaalbedrag voor de opdracht €1500 is en iedere kandidaat dus €250 maximum kon nemen.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #47 Gepost op: 17-02-2019, 00:58:46 »
Ik denk dat de mol al wist dat er veel mingeld was genomen en voor 2 rode schermen heeft gezorgd  ;D

Net als vorige keer met de executie zonder afvaller, en het splijten van de jokers, lijkt ook dit inderdaad een vooropgezet plan om het nieuw geïntroduceerde spelonderdeel niet in het water te laten vallen. Dat dubbele rode scherm dat kwam eraan, dat voelde je aan alles.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #48 Gepost op: 17-02-2019, 01:03:39 »
Net als vorige keer met de executie zonder afvaller, en het splijten van de jokers, lijkt ook dit inderdaad een vooropgezet plan om het nieuw geïntroduceerde spelonderdeel niet in het water te laten vallen. Dat dubbele rode scherm dat kwam eraan, dat voelde je aan alles.

Niet alleen het splijten.. ook het feit dat zij als eerste mocht kiezen
Alles klopt  ::jaja::

Zij ging ook als 1 van de laatsten lijkt het. Dan weet ze dus dat er al -2000 is of in ieder geval -1000

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #49 Gepost op: 17-02-2019, 01:05:09 »
Ik zei al vantevoren. Ben benieuwd wie die envelop gaat trekken. Toevallig ook mijn hoofdverdachte.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #50 Gepost op: 17-02-2019, 01:25:42 »
Ik denk dat de mol al wist dat er veel mingeld was genomen en voor 2 rode schermen heeft gezorgd  ;D

Dat zou goed kunnen. Er móesten één dezer afleveringen twee kandidaten afvallen. Het is de vraag of de productie zulks aan het toeval of de hebberigheid van de deelnemers zou hebben overgelaten.
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #51 Gepost op: 17-02-2019, 01:26:57 »
Dat zou goed kunnen. Er móesten één dezer afleveringen twee kandidaten afvallen. Het is de vraag of de productie zulks aan het toeval of de hebberigheid van de deelnemers zou hebben overgelaten.

Ik blijf erbij dat we geen executie met 2 kandidaten nodig hadden om het te laten uitkomen, want dat een executie na opdracht 9.1 niets nieuws zou zijn.

Dit om maar te zeggen dat Merel dit niet even moest fixen van de productie.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #52 Gepost op: 17-02-2019, 01:32:31 »
Net als vorige keer met de executie zonder afvaller, en het splijten van de jokers, lijkt ook dit inderdaad een vooropgezet plan om het nieuw geïntroduceerde spelonderdeel niet in het water te laten vallen. Dat dubbele rode scherm dat kwam eraan, dat voelde je aan alles.


Ik denk het ook. Misschien waren de opdrachten voor de week er op ook al voorbereid en zijn die niet te spelen met 5 personen. Volgende week ga ik daar zeker op letten. Als er bijvoorbeeld een 2 tegen 2 opdracht inzit, moesten er vandaag 2 uit. Dat zijn veel molpunten voor Merel (die ik niet verdenk). Andere mogelijkheid is dat de mol als laatste de opdracht deed en klaar was om de rode enveloppe te pakken als dat nog niet was gebeurd. De volgorde is echter (nog?) niet bekend. De percentages dat iemand de enveloppe zou pakken die tot twee exits zou leiden, zijn ook niet zo moeilijk te berekenen.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 01:34:51 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Russisch roulette
« Reactie #53 Gepost op: 17-02-2019, 01:37:20 »
heb je een 6e zintuig? 😄

Ik wist niet dat ik dat had, WIDM toch nog ergens goed voor  ::bravo::

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #54 Gepost op: 17-02-2019, 01:46:55 »
Is het iemand opgevallen dat op de enveloppe die Merel lijkt te gaan pakken, een stukje staat voor het vraagteken?
Zouden ze nu werkelijk op die manier laten zien welke enveloppe ze moest pakken ipv gewoon te zeggen in welk bakje hij zit?

EDIT: het is de enveloppe die ze laten zien tijdens haar biecht, dat ze zegt: "Is het nu deze enveloppe die ik moet pakken".

Helaas is een screenshot met je telefoon maken niet mogelijk..
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 01:51:21 door Shiba »

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #55 Gepost op: 17-02-2019, 01:53:01 »
Ik vermoed toch dat het geen toeval was dat juist de sterkste kandidaat de enveloppe met twee rode schermen trok.
Ze hadden vorige week ook één afvaller kunnen doen en deze week opnieuw.
Hadden ze 6 personen nodig bij het kokosnoten werpen, de bananen of bij de roulette?
Volgens mij niet. Wat is toeval en wat geregisseerd? Ik ben er nog niet uit.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Russisch roulette
« Reactie #56 Gepost op: 17-02-2019, 01:53:23 »
De opdracht heet trouwens "roulette" zonder Russisch ervoor. (Voor het geval we er hints in gaan zoeken.)

Het is Sinan die dat er van maakt terwijl hij voor de tafel staat.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #57 Gepost op: 17-02-2019, 04:28:20 »
Ik blijf erbij dat we geen executie met 2 kandidaten nodig hadden om het te laten uitkomen, want dat een executie na opdracht 9.1 niets nieuws zou zijn.

Dit om maar te zeggen dat Merel dit niet even moest fixen van de productie.

Ik denk zeer zeker wel dat dit gescript is. Ik denk zelfs dat de andere kandidaten geen enveloppen hadden met 2 rode schermen. Dit om ze extra verdacht te kunnen maken gezien ze dan sneller mingeld trekken.
Ik vond het acteerwerk ook best slecht, ze stond daar maar. Alsof ze al wist dat ze 2 rode schermen had gepakt.

Extra executie is alleen maar meer geregel en gedoe. Nu waren ze mooi van 2 kandidaten tegelijk af.

Vond het trouwens wel raar dat er bakjes waren die leeg waren. Want je kan geen inhoudsloos bakje kiezen ofzo. Dus die hadden geen nut?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 04:30:15 door Mollenmania »

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #58 Gepost op: 17-02-2019, 08:37:46 »
De mol gaat natuurlijk laat, zodat hij weet of er al veel mingeld is genomen. Uiteraard gaat de montage de juiste volgorde dus niet prijsgeven.

Al zou ik als Mol de kandidaten het vuile werk laten doen. Ik ben de laatste die iets mag pakken, ik weet al dat Sinan 1000 euro aan mingeld heeft, ik pak dan wel mijn joker en blijf uit de belangstelling.

Akkoord, maar dan wel pas -2000. Als er slechts -1000 was, dan moest de mol aanvullen. M.a.w. weten we niet veel.

Ik heb ook het vermoeden dat in bakje 9 een zwarte vrijstelling lag, maar dat zullen we nooit weten.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 08:41:15 door Belgian Mol »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #59 Gepost op: 17-02-2019, 09:18:01 »
Kunnen we de volgorde achterhalen door te zien hoeveel enveloppen er nog bij Rik waren toen ze kozen. Ik ben zelf te lui om het uit te zoeken.

Min 1000 is het meest mols. Als tweede tactiek kan de mol voorkennis te gebruiken om jokers te pakken. Een onnozele mol kan dan de jokers als dekmantel gebruiken / uitleg dat hij er nog steeds in zit. Het kan, maar ik denk eigenlijk niet dat dat hier aan de hand is.

Ik vind het niet de taak van de mol om het draaiboek van de productie te redden. Ik zou het flauw vinden en een beetje een verspilling van een goede sabotagemogelijkheid.