Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten  (gelezen 23302 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #20 Gepost op: 17-02-2019, 04:34:26 »
Dat vond ik ook. En ook ik wist niet waarom.  :)

Merels hebben oranje snavels ;)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #21 Gepost op: 17-02-2019, 08:34:18 »
Tijdens deze opdracht speelde er vrolijke Zuid-Amerikaanse muziek met zang van een vrouw met een kinderstemmetje. Aan het eind van een couplet hoorde ik "Sara". Heeft iemand anders dat ook gehoord?

Ik hoor het niet!
Ik vond dat nr wel ontzettend grappig trouwens, tijdens al dat gehannes. Net als Sinan als een soort enorme banaan met die gele laarzen (als enige?).
Als de vraag nu is wie de banaan is, ga ik (zoals eerder ergens gepost) voor Sinan  ::tandpastasmiley::
Laten we jabberen.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #22 Gepost op: 17-02-2019, 09:42:11 »
Merels hebben oranje snavels ;)

Alleen mannetjes hebben oranje snavels .. 

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #23 Gepost op: 17-02-2019, 11:27:18 »
Oranje is de kleur van het logo van WNL.

Oranje ... Niels zong het koningslied (inhuldiging Willy).

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #24 Gepost op: 17-02-2019, 11:28:44 »
Oranje is de kleur van het logo van WNL.

Oranje ... Niels zong het koningslied (inhuldiging Willy).

Ah ja, op die manier. Ik dacht dat Sinansappels oranje zijn.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #25 Gepost op: 17-02-2019, 11:29:32 »
Ah ja, op die manier. Ik dacht dat Sinansappels oranje zijn.
Sinaasappels zijn eerst groen, daarna oranje. Bananen zijn eerst groen, daarna geel.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #26 Gepost op: 17-02-2019, 12:41:23 »
Leuke opdracht! Ik houd er altijd van als er iets wordt gedaan met de lokale bevolking / lokale gebruiken die je als toerist niet zo snel ziet. Nooit geweten dat ze op deze manier bananen transporteren; leuk dat hier de focus op kwam.

Wat ik jammer vind is dat dit weer zo'n opdracht is waar je als kandidaat niet zoveel aan kunt beïnvloeden. Jij weet immers niet dat het alleen gaat om de oranje bananen, dus je kunt ook je strategie niet bepalen. Het enige wat je kunt doen is zo hard mogelijk werken (iets dat niet alle kandidaten doen). De suggestie is dat de kandidaten de laatste 500 euro ook hadden kunnen vinden, maar is dat ook werkelijk het geval?

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #27 Gepost op: 17-02-2019, 14:48:52 »
De bananenopdracht was voor mij een dieptepunt dit seizoen. Het was totaal onoverzichtelijk. Wie welke kleur had werd dan nog even in beeld gebracht, maar daarna was het helemaal niet meer te volgen. De inspiratie leek ook een beetje op, want dit was gewoon een samenraapsel van de zoutkarren in 2016 en de wagons van vorig jaar.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #28 Gepost op: 17-02-2019, 15:40:55 »
Als je zou denken dat Sarah de mol is, dan speelt ze het hier slecht want zij had de kans om kokers uit de trossen te halen. Ze komen alledrie aan. Merel doet (vanaf haar groene mol station) haar best om zo min mogelijk oranje aan te laten komen. Tros zonder lintje, trossen laten liggen... en aan het einde ziet ze toevallig dat ene kokertje over het hoofd.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #29 Gepost op: 17-02-2019, 16:52:22 »
Eén ding wat ik nog niet heb genoemd zien worden, is: de mol weet natuurlijk al van tevoren dat het gaat om de oranje zakken. Wie is er veel in de weer met oranje zakken? Moeten we kijken wie er bij het oranje station beginnen? Of juist niet? (Omdat daar geen oranje zakken starten?) Moeten we kijken naar wie oranje zakken ophangt, wie juist andere kleuren eerst kiest? Of naar wie de oranje zakken langs de "lijnen" transporteert?

Ik heb geen antwoorden, alleen deze vragen, omdat ik het allemaal erg rommelig in beeld gebracht vond. Het (nogal lelijke en primitieve, totaal niet bij de WIDM-stijl passende) overzichtskaartje aan het begin was leuk, maar je had er eigenlijk weinig aan. Dat ze er 7 van de 12 juist hadden, vond ik eigenlijk nog een wonder, na wat ik de tien minuten daarvoor had gezien...

En wat is dat met Sarah en Merel die een beetje rondhangen. Ze kunnen niet allebei de mol zijn. Komop, ook als je geen spierballen hebt kun je nog steeds met die "treintjes" over die rails rijden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #30 Gepost op: 17-02-2019, 16:53:03 »
De bananenopdracht was voor mij een dieptepunt dit seizoen. Het was totaal onoverzichtelijk. Wie welke kleur had werd dan nog even in beeld gebracht, maar daarna was het helemaal niet meer te volgen. De inspiratie leek ook een beetje op, want dit was gewoon een samenraapsel van de zoutkarren in 2016 en de wagons van vorig jaar.

het is dit seizoen ook wel heel erg onduidelijk hoe de opdracht precies werkt, met name waar nou geld mee te verdienen valt. En of het 'all or nothing' is, of scoren per item.
Zo bleek nu achteraf opeens dat je alleen met de oranje bananen geld kon verdienen, en dan ook nog met een soort kansscore. Door dan ook nog eens het totaalbedrag fors hoger te doen dan bijvoorbeeld het begin van de serie, scoorden ze hier met de opdracht verknallen toch € 1000, terwijl in de eerste afleveringen een gering foutje een nulscore betekende.

De opdracht op zich was aardig genoeg. Dat het lijkt op eerdere spellen is bijna onvermijdelijk, op een gegeven moment ben je wel uitverzonnen natuurlijk.
Dat er een inkijkje wordt gegeven in een van de industrietakken in het betreffende land vind ik wel interessant.


edit @ Eric Leppen:
nee, juist niet bij de oranje zakken. Dan ben je alleen maar ontvanger en afhankelijk van de anderen. Als die oranje zak eenmaal voor je hangt, kun je die niet meer weigeren.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 16:54:53 door Muldvarpen »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #31 Gepost op: 17-02-2019, 16:59:07 »
Bij dat stukje waar Merel en Sarah weglopend en niksnutten in beeld worden gebracht dacht ik ook: Je kan toch met zijn tweeën een tros aanhaken?
Later kwam het in me op dat de twee dames misschien iets gingen zoeken. Merel aangestoken door Sarah? Of gingen controleren bij de mannen die ze zo wantrouwen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #32 Gepost op: 17-02-2019, 17:03:18 »
Eén ding wat ik nog niet heb genoemd zien worden, is: de mol weet natuurlijk al van tevoren dat het gaat om de oranje zakken. Wie is er veel in de weer met oranje zakken? Moeten we kijken wie er bij het oranje station beginnen? Of juist niet? (Omdat daar geen oranje zakken starten?) Moeten we kijken naar wie oranje zakken ophangt, wie juist andere kleuren eerst kiest? Of naar wie de oranje zakken langs de "lijnen" transporteert?

Rick Paul vindt 6 oranje zakken in zijn gele station en brengt ze praktisch op zijn eentje naar het oranje station van Sarah. De 7e zak kan ik niet thuis brengen wie die daar gelegd heeft.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #33 Gepost op: 17-02-2019, 17:29:25 »
Rick Paul vindt 6 oranje zakken in zijn gele station en brengt ze praktisch op zijn eentje naar het oranje station van Sarah. De 7e zak kan ik niet thuis brengen wie die daar gelegd heeft.
Volgens mij heeft Rick Paul 5 oranje en 1 blauw aan zijn treintje. De enige andere oranje die ik verplaatst zie worden zijn de 2 die Niels en Jamie oppikken bij Sinan als ze met de gele onderweg vanaf het groene station. HEt zou best kunnen dat die twee trossen alsnog goed zijn gerekend (uit medelijden).

Vanuit mijn tunnel: Merel hangt haar treintje vol met gele trossen. Hiermee gaan Jamie en Niels op pad. Het gele station is het verste weg, waardoor Jamie en Niels lang onderweg zijn en mogelijk andere treintjes moeten passeren. De oranje bananen blijven veilig achter bij het groene station.
Merel had het treintje dat naar haar toe was gekomen en geleegd was kunnen laden met andere trossen, maar besloot rond te gaan lopen.

EDIT> Een screenshot van het kaartje, omdat dat nog niet in dit topic staat. Ga mogelijk vanavond nog pijltjes met looproutes toevoegen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #34 Gepost op: 17-02-2019, 17:30:56 »
Volgens mij heeft Rick Paul 5 oranje en 1 blauw aan zijn treintje.

Ik ging er (gemakshalve) vanuit dat Rick Paul alleen oranje trossen aan het ophangen was. Waarom denk je dat er een blauwe bij was?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #35 Gepost op: 17-02-2019, 17:37:41 »
Ik ging er (gemakshalve) vanuit dat Rick Paul alleen oranje trossen aan het ophangen was. Waarom denk je dat er een blauwe bij was?
Ik zag het bij het terugkijken van de opdracht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2019, 17:40:04 »
Ik zag het bij het terugkijken van de opdracht.

Aha, dat is duidelijk. Zo nauwkeurig had ik het allemaal niet bekeken. ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #37 Gepost op: 17-02-2019, 17:44:45 »
5 minuten voor tijd op de kruising zijn 4 mensen bij elkaar. Twee oranje trossen worden op de grond gelegd. Sarah zegt tegen Niels en Jamie "gaan jullie eerst maar naar geel". Vervolgens zegt ze "meer wij gaan naar groen". Sarah heeft de hele tijd niks gedaan, zwarte vrijstelling zoeken, RP pesten bij aanhaken van trossen, en nu stuurt ze erop aan dat twee oranje trossen onmogelijk nog binnen de tijd worden bezorgd.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2019, 18:43:28 »
De mol stond bij Oranje, daarom die kleur? Ik verzin maar wat...

Wat was ook alweer de kleur van de twee zakken die vielen en door de dames niet meegenomen werden? Oranje toch? Op advies van Sarah gingen zij en Merel met andere zakken er vandoor. Ook de mannen die er bij stonden hebben deze op een later tijdstip ook niet meer meegenomen, toch?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #39 Gepost op: 17-02-2019, 22:04:00 »
Ah ja, op die manier. Ik dacht dat Sinansappels oranje zijn.

hihi daar moest ik wel om lachen  ;D