Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten  (gelezen 23252 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #80 Gepost op: 20-02-2019, 14:09:25 »
Sarah had meer verstoring kunnen veroorzaken door juist wel haar treintje vol te hangen en tegen de looprichting van de heren in opstoppingen te veroorzaken. Ze neemt geen initiatief in de opdracht.
Merel hangt haar treintje vol met blauwe en gele trossen. De oranje trossen blijven liggen. Merel gaat vervolgens weg bij haar station (ze kan daar ook niets meer doen, omdat haar treintje is meegenomen door Niels en Jamie.)
Je hebt er wel werk van gemaakt, Rat! ::ok:: De 2 punten hierboven waren voor mij de belangrijkste overwegingen om te denken dat Merel deze opdracht inderdaad (heb je kleine lettertjes maar even gelezen ook :)) het verdachtst is. Plus dat we er via deductie, en niet uit de beelden, achter moeten komen dat er bij haar 5 oranje trossen moeten hebben gelegen. Geel en blauw hooguit 7 bij elkaar, waarom zou ze daar dan toch mee beginnen? Ik stel me zo voor dat ze er als mol een paar oranje lintjes af heeft getrokken (ze zag er immers al een zonder) om het aantal oranje te reduceren, en haar keuze later te kunnen rechtvaardigen.
Als ze de mol is had ze overigens kennelijk geen voorkennis over waar de kokertjes verstopt zaten, als (zoals de montage suggereert) die toch alle 3 zijn aangekomen. Wat dat betreft had deze mol-actie meer effect gehad als ze bij het station van RP was begonnen die ook 5 oranje had en ze wel oplaadde. Maar zonder voorkennis over de kokertjes lag de keuze te beginnen bij station groen meer voor de hand, aangezien er vandaaruit meer tegenliggers en dus opstoppingen konden worden verwacht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2019, 16:20:39 »
We kunnen het ons bijna niet voorstellen dat Sinan dat zou doen, maar stel hij besluit achterlangs door te steken van het blauwe station naar het oranje station. Zover kan dat toch niet zijn geweest? Ik zie hem in aflevering 10 nog wel even achterlangs lopen en uit de bij oranje bezorgde trossen even iets te verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 16:28:20 door foxhunter »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #82 Gepost op: 20-02-2019, 16:26:15 »
We kunnen het ons bijna niet voorstellen dat Sinan dat zou doen, maar stel hij besluit achterlangs door te steken van het blauwe station naar het oranje station. Zover kan dat toch niet zijn geweest? Ik zie hem in aflevering 10 nog wel even achterlangs lopen en uit de bij oranje bezorgde trossen even iets te verwijderen.
Als we een shot hadden gekregen van een buisje in het gras, dan had ik tot een mogelijkheid gerekend. Maar het buisje in een tros betekent wat mij betreft dat het de Mol niet gelukt is om buisjes uit de trossen te halen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #83 Gepost op: 20-02-2019, 16:40:27 »
Dit is na de kruising Jamie en Niels en Sarah en Merel en de twee oranje zakken op de grond. Sinan staat gewoon bij het oranje station.  ::pinokkio:: En daarna komt die slang langs kruipen. En die blik van boven de bananenbomen zoals we die terugzien bij het verdwenen/gemiste buisje, zie je hier ook!
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 16:43:43 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #84 Gepost op: 20-02-2019, 16:45:10 »
Ik vind het wel grof om Sinan met een hangende zak bananen te vergelijken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #85 Gepost op: 20-02-2019, 16:53:23 »
Maar waarom heeft die blauwe zak dan een zwarte broek aan?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #86 Gepost op: 20-02-2019, 16:55:25 »
Maar waarom heeft die blauwe zak dan een zwarte broek aan?

Dat is een boomstam denk ik hoor. ;)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #87 Gepost op: 20-02-2019, 18:59:05 »
We kunnen het ons bijna niet voorstellen dat Sinan dat zou doen, maar stel hij besluit achterlangs door te steken van het blauwe station naar het oranje station. Zover kan dat toch niet zijn geweest? Ik zie hem in aflevering 10 nog wel even achterlangs lopen en uit de bij oranje bezorgde trossen even iets te verwijderen.

Dat zou wel briljant zijn!  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #88 Gepost op: 20-02-2019, 19:22:43 »
Onderstaande post zat vandaag in de wekelijkse Youtube video van Klaas van Kruistum.  ::rofl::
 https://youtu.be/p7NDCrdyjRw

Is dit dan DE hint van dit seizoen?

Sinan droeg als enige GELE LAARZEN

..en gele laarzen vind je ook in het plaatsje MOL in Belgie!!

Zie foto's hieronder.
 ::oink:: ::oink::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #89 Gepost op: 20-02-2019, 20:00:36 »
Ja en Klaas was niet zo enthousiast over deze gele laarzen hint.

Maar ik zie Sinan in aflevering 10 wel in dat bos staan. Zwarte broek en blauw overhemd aan bij deze opdracht. Zal ie wel vaker dragen maar bij deze opdracht komt dat mooi uit. Filmisch klopt het fragment ook in overeenstemming met de beelden van dat gemiste kokertje. En misschien zie je een blauwe zak en een boomstam, dan staat ie er wel achter. Op dit moment valt heel veel samen. Alsof Sinan helemaal niks zou doen. Hij wordt veel uit beeld gehouden. En een imago "Sinan doet niks" is alleen maar handig als mol.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 20:10:43 door foxhunter »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #90 Gepost op: 20-02-2019, 22:01:55 »



You decide…

[/quote]
Jeetje Rat, nou is het nog moeilijker, het schemert me intussen voor de ogen. Het lijkt wel een regenboog aan kleuren.
Ze kunnen het nog allemaal zijn, de laatste 4 dan.
Van Sinan weten we zo weinig. Eigenlijk hoop ik dat hij de MOL is.
We gaan het zien.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #91 Gepost op: 21-02-2019, 23:57:39 »
Toch heeft de blauwe boomstam met zwarte broek geen gele laarzen  ::rofl::
Maar ik zie die gele laarzen wel achterlangs naar het oranje station lopen  ::jaja::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #92 Gepost op: 22-02-2019, 00:08:34 »
1 van de 3 kokertjes wordt niet gevonden. Aangenomen dat niet alle geldkokertjes in de trossen van Rick Paul zaten. Waarom zou Sinan het risico nemen om gesnapt te worden, door door het bos sneaken om een kokertje te verdonkeremanen, terwijl hij minuten alleen doorbrengt met de twee oranje trossen bij zijn station?

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #93 Gepost op: 22-02-2019, 00:17:38 »
Hij is een oranje fan   ::love::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #94 Gepost op: 22-02-2019, 13:44:23 »
Waarom zou Sinan het risico nemen om gesnapt te worden, door door het bos sneaken om een kokertje te verdonkeremanen, terwijl hij minuten alleen doorbrengt met de twee oranje trossen bij zijn station?

Omdat er in die twee trossen geen geldkokertje zat!?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #95 Gepost op: 22-02-2019, 14:06:16 »
Omdat er in die twee trossen geen geldkokertje zat!?
Ja, dat is inderdaad mogelijk. Het blijft een actie met heel veel risico, maar dat het natuurlijk juist mooier als hij het wel heeft gedaan.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #96 Gepost op: 23-02-2019, 00:01:24 »
Ik weet niet, het zou kunnen. De afstand was niet zo groot en we hebben gezien dat Sinan best snel kan zijn als hij er zin in heeft. Als hij dat gedaan heeft had hij vast een goede smoes bedacht voor het geval dat er vragen zouden worden gesteld.
Zou wel een stunt zijn!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #97 Gepost op: 23-02-2019, 00:13:16 »
Het lijkt me toch erg sterk dat hij dat gedaan heeft.. ik zou dat in ieder geval niet durven tussen alle spinnen/slangen/de andere nare beesten die hij dan mogelijk tegen kan zijn gekomen.  :P

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #98 Gepost op: 23-02-2019, 01:08:38 »
Hij had gele laarzen aan, dat schrikt slangen af.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #99 Gepost op: 23-02-2019, 09:22:38 »
Sarah is toch echt wel de verantwoordelijke voor het droppen van de oranje trossen. Het is Niels die deze nog wil terugbrengen, wat heel onmols is.