Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 50939 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #60 Gepost op: 24-02-2019, 18:23:43 »
Uit het dagboek van de afvaller kun je halen dat Sinan waarschijnlijk al sinds aflevering 3 vol op Merel heeft ingezet bij de test (hij zat immers op haar bij de vorige test en noemde haar ook als 'nieuwe verdachte' bij de test in aflevering 4 nadat hij zei dat hij Evelien een beetje had losgelaten... bij test 3 noemde hij geen verdachte, dus wie weet hoort wat je hier hoorde eigenlijk bij wat hij bij de test in aflevering 3 zei)... en hij ging steeds door.

Het lijkt me dan heel erg onwaarschijnlijk dat Sarah alsnog de mol is als de rest spreidt en dus de kans groter is dat zij vragen per ongeluk op Sarah invullen. Dan heeft hij dus 5 executies overleefd op deze manier zonder jokers/vrijstellingen als Merel niet de mol is.

Het feit dat bij de testbiechten ook enorm verbloemd is dat Sinan al wekenlang alles op Merel inzet zegt ook weer genoeg.

Zoals ik in een ander topic ook al zei vertelde Sinan in een interview in de Gelderlander dat hij nooit op Niels heeft gezeten. Dat hebben we wel 2x in zijn testbiecht gezien. Dat maakt alles ongeloofwaardig ook zijn verdenkingen op Merel.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #61 Gepost op: 24-02-2019, 18:27:03 »
Zoals ik in een ander topic ook al zei vertelde Sinan in een interview in de Gelderlander dat hij nooit op Niels heeft gezeten. Dat hebben we wel 2x in zijn testbiecht gezien. Dat maakt alles ongeloofwaardig ook zijn verdenkingen op Merel.
(Ook ik val in herhaling  :P)
Hij zei in aflevering 4 letterlijk dat Merel zijn nieuwe verdachte is nadat hij Evelien heeft losgelaten.
Hij heeft nooit over Jamie, Niels en Rick Paul (de andere namen die hij hierna bij de test noemde) gezegd dat hij ze verdacht. Over hen zei hij alleen dat zij niet zo goed de opdrachten uitvoerden of dat de opdrachten veel beter zouden gaan als zij net zo veel deden als dat zij praatten.

Duidelijker kan je het haast niet hebben.  :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #62 Gepost op: 24-02-2019, 18:30:07 »
(Ook ik val in herhaling  :P)
Hij zei in aflevering 4 letterlijk dat Merel zijn nieuwe verdachte is nadat hij Evelien heeft losgelaten.
Hij heeft nooit over Jamie, Niels en Rick Paul (de andere namen die hij hierna bij de test noemde) gezegd dat hij ze verdacht. Over hen zei hij alleen dat zij niet zo goed de opdrachten uitvoerden of dat de opdrachten veel beter zouden gaan als zij net zo veel deden als dat zij praatten.

Duidelijker kan je het haast niet hebben.  :P

Dus Sinan zat op Merel en valt nu af. Genoteerd. ::fluit::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #63 Gepost op: 24-02-2019, 18:31:51 »
Dus Sinan zat op Merel en valt nu af. Genoteerd. ::fluit::
Ja want Sarah zat ook op Merel en beweegt een stuk sneller ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #64 Gepost op: 24-02-2019, 18:34:55 »
Ja want Sarah zat ook op Merel en beweegt een stuk sneller ;D.

Maar Sarah is superdyslectisch wat vele malen erger is dan gewoon dyslectisch zijn. Dus zij heeft meer tijd nodig om de vragen te lezen. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #65 Gepost op: 24-02-2019, 18:36:26 »
Maar Sarah is superdyslectisch wat vele malen erger is dan gewoon dyslectisch zijn. Dus zij heeft meer tijd nodig om de vragen te lezen. ;)

Maar Sinan gaf toch zelf aan de afgelopen opdrachten niet goed opgelet te hebben -> meeste vragen fout

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #66 Gepost op: 24-02-2019, 18:39:48 »
Maar Sinan gaf toch zelf aan de afgelopen opdrachten niet goed opgelet te hebben

Natuurlijk let hij niet goed op. Anders had hij niet op Merel ingevuld he. ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #67 Gepost op: 24-02-2019, 19:34:32 »
Ja want Sarah zat ook op Merel en beweegt een stuk sneller ;D.

Hier kan ik me wel iets bij voorstellen ;)

Laten we het opzitten terug serieus nemen.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #68 Gepost op: 24-02-2019, 19:44:32 »
Merel zat in het laatste bootje en werd dus als laatste bevrijd. Logisch dan dat zij dan 100 euro meer binnenhaalt dan de rest, aangezien haar tablet dus als laatste werd stilgezet.

Merel wilde denk ik te laat aankomen zodat er mingeld verdiend zou worden, maar toen zij zag dat dat geen mogelijkheid meer was heeft ze de schade geprobeerd te beperken door snel uit de kooi te gaan.

Het argument dat Merel sneller de code in had kunnen vullen als mol blijft staan. Ze heeft gelijk over de opdracht, ze kunnen best wat langer wachten. Het feit dat ze dit ook tegen Jamie en Sinan zegt, snap ik niet als ze de mol is.
Sarah zegt tegen Robčrt dat ze moeten wachten tot er -750 staat, waardoor de kans groter wordt dat je te laat komt. Toen ze dat er niet in kreeg bij Robčrt typte ze de code in 1x goed waardoor slechts 150 binnen wordt gebracht.
Het argument dat je hier voor Merel als mol gebruikt (ze wilde te laat maar dat lukte niet, dus dan maar snel eruit) is exact wat Sarah hier doet.

Tja, wat de roulette betreft, Merel is daar waarschijnlijk gewoon het poppetje van de productie geweest. Die 2 rode schermen moesten er gaan komen.

Dit zou kunnen, maar dat blijft speculeren. Hier kun je ook beargumenteren dat Sarah als laatste ging en de twee rode schermen had kunnen pakken, mocht dit echt noodzakelijk zijn voor de productie. Zou wel flauw zijn vind ik, dan maak je het als productie nogal moeilijk voor de mol om de pot te verlagen.

Bij de tuktukopdracht waren er nog maar 9 seconden over toen ze aankwam, dus haar molactie kan hier mislukt zijn (tja, jammer, maar niet onwaarschijnlijk aangezien Rik al van ver te zien was blijkbaar en er al 2 kandidaten bij hem waren toen zij aankwam). Je zag haar hier verder wel naar die enveloppen graaien terwijl de overige kandidaten eerst rustig een plattegrond pakten.

Feit blijft dat ze hier het hoogste geldbedrag binnen rijdt, terwijl dit op zoveel manieren te voorkomen was: het karretje start niet, verkeerd rijden, instructies verkeerd uitvoeren etc. Ze rijdt hier 250 euro plusgeld binnen, wat ook mingeld had kunnen zijn. Een verschil van 500 in de pot dus. Ik zou dit wel heel slecht vinden als ze echt de mol blijkt te zijn, bij een opdracht die zo makkelijk is om te laten mislukken.
En ook hier geldt: de ''mislukte molactie'' van Merel is exact wat Sarah wél doet, namelijk net niet op tijd binnenrijden met haar bedrag en dus 150 uit de pot spelen.

Ik heb dat moment met die enveloppen meerdere keren bekeken, waar graait ze precies naar? Ze komt tegelijk bij de tafel met de rest en pakt gewoon de bovenste envelop met nummer 1, daarna envelop nummer 2 en dan de kaart, vind dit niet echt iets bijzonders. Daarbij pakt ze dus het hoogste bedrag, dat ze ook nog eens binnen rijdt. Vreemd als je de mol bent, dan weet je toch dat je het hoogste bedrag hebt, en dit koste wat het kost niet binnen wil rijden.

Verder pakte Sarah onnodig 250 euro bij die wachtkameropdracht (terwijl ze hier echt niet toe gedwongen werd door Jamie, zoals sommigen wel beweren), verdiende ze 250 euro bij de walsopdracht waarbij Sinan het bijna zelf verpest maar zij hem tegenhoudt, doet ze de abseilopdracht echt heel goed ondanks dat je haar aan het begin ziet worstelen en laat ze 1500 euro bij de blokkenpuzzelopdracht in de pot komen die zij er ook uit had kunnen proberen te houden. Ik vind de momenten waarop Sarah geld verdiende lastiger te verklaren vanuit het oogpunt dat zij de mol is bekeken dan de momenten waarop Merel geld verdiende.

De bedragen bij de abseilopdracht en puzzelopdracht zijn ook toe te wijzen aan Merel. Ze waren daar samen doorslaggevend.

De wachtkamer en wals is speculeren. Misschien voelde ze zich onder druk gezet door Jamie en wilde ze zich niet verdacht maken. Het is tenslotte nog in het begin van het spel. In dit stadium vertrouwen winnen kan voordelig zijn voor de mol. Ze wint vertrouwen door in het bijzijn van de hele groep voor geld te kiezen.

Het grote verschil tussen Sarah en Merel wat mij betreft, is dat Sarah geld binnen brengt als andere kandidaten meekijken. Zowel met Jamie (en eigenlijk iedereen) als met Sinan bij de wals. Merel brengt geheel op eigen houtje 250 binnen bij de laseropdracht (het feit dat ze misschien geld heeft verduisterd is niet zeker en voor nu irrelevant, dit zou Sarah ook gedaan kunnen hebben), en 250 bij de tuktuks (ipv van -250 en dat vind ik wel zwaar wegen, de mol gaat hier toch altijd voor het mingeld en daar was echt de gelegenheid voor)
Daarnaast heeft Sarah aardig gecompenseerd door 1150 uit de pot te spelen, terwijl Merel deze kansen heeft laten liggen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2019, 19:46:13 »
Dus Sinan zat op Merel en valt nu af. Genoteerd. ::fluit::

Het staat vast dat Sarah tijdens de executie in aflevering 7 vol op Merel zat (ze zei in aflevering 8 dat ze tijdens de executie in aflevering 7 vol op 1 iemand is gegaan en we zagen haar een antwoord invullen toen dat alleen op Merel slaan kon).
Nu dus waarschijnlijk weer. Sarah en Merel hebben bovendien een bondje met elkaar en hebben informatie over zichzelf aan elkaar uitgewisseld. Dat zag je in aflevering 4/5 toen de meiden een onderonsje hadden. Dat Sinan dus de test slechter heeft gemaakt dan Sarah is helemaal niet zo onwaarschijnlijk.

Inmiddels valt toch echt niet meer te ontkennen dat Merel de mol is? We zagen in aflevering 7 Sinan ook antwoorden bij de test dat de mol voor 2 jokers ging. Sarah ging voor 1, Merel voor 2. In aflevering 8 vult hij in dat de mol een duo vormde met Niels bij Vuurproef.. en Merel was degene die dat deed. Als je ook kijkt naar wat hij daarvoor voor antwoorden heeft ingevuld bij de test, wordt duidelijk dat al zijn antwoorden op Merel kunnen slaan en dat die antwoorden niet allemaal op Sarah kunnen slaan. Hij zat gewoon al vanaf aflevering 3 vol op Merel dus zonder ooit jokers/vrijstellingen te hebben ingezet bij de test.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 19:56:12 door Saskiaax95 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #70 Gepost op: 24-02-2019, 19:51:05 »
Maar waar gaat deze discussie nu om? Beide kampen zeggen toch hetzelfde Sinan en Sarah zaten op Merel en Merel op Sarah. Dat geloof ik ook nog altijd

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #71 Gepost op: 24-02-2019, 19:55:34 »
Maar waar gaat deze discussie nu om? Beide kampen zeggen toch hetzelfde Sinan en Sarah zaten op Merel en Merel op Sarah. Dat geloof ik ook nog altijd

Nou, de discussie gaat dus over hoe iemand die 5 executies lang vol voor Merel gaat er niet uit kan vliegen als Merel niet de mol is? Zeker aangezien hij nooit jokers of vrijstellingen heeft ingezet in tegenstelling tot de rest?
De kans is dan toch wel heel, heel erg klein dat Sarah de mol is.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2019, 19:57:15 »
Nou, de discussie gaat dus over hoe iemand die 5 executies lang vol voor Merel gaat er niet uit kan vliegen als Merel niet de mol is? Zeker aangezien hij nooit jokers of vrijstellingen heeft ingezet in tegenstelling tot de rest?
De kans is dan toch wel heel, heel erg klein dat Sarah de mol is.

Dan geef ik je meteen het Olcay-argument. De kans is zeker aanwezig aangezien Sarah onverdacht is, net zoals Jan dat was.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #73 Gepost op: 24-02-2019, 20:00:15 »
Dan geef ik je meteen het Olcay-argument. De kans is zeker aanwezig aangezien Sarah onverdacht is, net zoals Jan dat was.

Bella is geloof ik toen zij eruit vloog vol voor Ruben gegaan. Dat zei zij in ieder geval in een interview. Toen zaten er nog 8 mensen in het spel. Dat had Sinan ook zomaar kunnen overkomen... als Merel niet de mol was geweest.
Toen Sinan vol voor Merel ging, waren veel mensen nog aan het spreiden. En Olcay is geloof ik toen er nog maar 5/6 mensen inzaten pas vol voor Ruben gegaan. De rest deed dit rond die tijd overigens ook dus iedereen zat even fout. Sinan is al vanaf het moment dat er nog 9 mensen in het spel zaten vol voor Merel gegaan. Pas 4 executies hierna gingen mensen all in binnen die groep, daarvoor waren mensen meer aan het spreiden, dus dat hij al die executies heeft overleefd terwijl niet iedereen ook all in op Merel zat is gewoon niet heel waarschijnlijk als Merel dan niet de mol is....
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 20:49:24 door Saskiaax95 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #74 Gepost op: 24-02-2019, 20:02:31 »
Nou, de discussie gaat dus over hoe iemand die 5 executies lang vol voor Merel gaat er niet uit kan vliegen als Merel niet de mol is? Zeker aangezien hij nooit jokers of vrijstellingen heeft ingezet in tegenstelling tot de rest?
De kans is dan toch wel heel, heel erg klein dat Sarah de mol is.

Als jij er een afvaller tegenover zet die op Sarah heeft ingevuld dan ga ik mee. Jamie en Rick Paul zaten in ieder geval al op elkaar.

Ik zal mezelf even verduidelijken: Als al die afvallers op mannen zaten sinds Sinan op Merel heeft ingevuld, dan heeft Sinan de geslachtsvraag al juist. Bovendien zijn Sarah en Merel vaak bij elkaar in de buurt geweest of hebben ze een zelfde rol vervuld (Vlag uithangen, Op treden, Min of Meer, Parkeergeld, Sleutelhanger, Getouwtrek,...)
Aangezien je enkel de test niet als slechtste moet maken, kan Sinan ook gewoon door de mazen van het net geglipt zijn iedere keer.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #75 Gepost op: 24-02-2019, 20:12:35 »
Als jij er een afvaller tegenover zet die op Sarah heeft ingevuld dan ga ik mee. Jamie en Rick Paul zaten in ieder geval al op elkaar.

Ik zal mezelf even verduidelijken: Als al die afvallers op mannen zaten sinds Sinan op Merel heeft ingevuld, dan heeft Sinan de geslachtsvraag al juist. Bovendien zijn Sarah en Merel vaak bij elkaar in de buurt geweest of hebben ze een zelfde rol vervuld (Vlag uithangen, Op treden, Min of Meer, Parkeergeld, Sleutelhanger, Getouwtrek,...)
Aangezien je enkel de test niet als slechtste moet maken, kan Sinan ook gewoon door de mazen van het net geglipt zijn iedere keer.

Tja, het kan allemaal, maar het is wel erg onwaarschijnlijk. Merel en Sarah hebben alleen de abseilopdracht en lingo-opdracht samen gedaan meen ik. Verder is het enige wat zij gemeen hebben dat zij beide vrouwen zijn. Dus het valt reuze mee hoe veel zij met elkaar gemeen hebben. Rick Paul heeft ook 2 opdrachten samen gedaan met Merel (de opdrachten in de steenfabriek en de bootopdracht). Maar je moet zelf kiezen wat je waarschijnlijk vindt natuurlijk. ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2019, 20:24:05 »
Ik heb net wat dingen gepost. (Kan zijn dat het nog wordt aangevuld.)

Merel:

Aflevering 1
= Rik staat op het westelijke punt. West Rik
= Merel bedenkt een zogenaamd ingenieus plan om de kisten makkelijker naar boven te kunnen trekken. Ze neemt Evi op sleeptouw.
= ze fietst achteraan, soms zelfs achter Evelien. Ze laat zich op sleeptouw nemen.
= vertelt over de fietsopdracht. Praat alsof het een sleeptouw is.
= ze moedigt aan dat Sarah met Evi meegaat. Zorgt er hier voor dat Sarah op sleeptouw wordt genomen.

Aflevering 2
= De naam Rik staat links in beeld. Links wordt gebruikt voor west, rechts voor oost. Dus opnieuw West Rik.
= Wil steeds snel naar een andere vraag, is dus snel uitgerekend.
= Heeft mogelijk geld verduisterd
= zette haar joker in de wachtkamer

Aflevering 3
= houdt steentjes voor haar hoofd, is stapelgek
= verloor van Evelien en had dus drie jokers tegen
= probeerde de gok te veranderen naar 30 minuten
= gaf Sarah instructies om informatie op de blokken te schrijven en niet alleen nummers 1, 2, 3 enz.

Aflevering 4
= gaat op het laatst naar een verkeerd balkon

Aflevering 5
= maakt korte woorden

Aflevering 6
= verprutst de opdracht 'zoek de verschillen'
= pakt een joker?
= rijdt in een tuktuk met grijs/bruin dak (kleur vacht van de mol) en groene spatborden (kleur van de mol)

Aflevering 7
= schuift Rick Paul de schuld in de schoenen door te zeggen "Rick Paul heeft het uitgerekend"
= pakt de envelop met '2 rode schermen'
= stond bij het groene station
= laat zakken liggen

Sarah:

Aflevering 1
= werd door Evi op sleeptouw genomen

Aflevering 2
= pakte haar naambordje
= met Jamie in de wachtkamer, verdiende geld voor de pot

Aflevering 3
= verslaat de Jenga-koningin
= stond op de treden

Aflevering 4
= "vergeet" dat een antwoord op haar pak moet staan bij Koffiepedia

Aflevering 5
= dyslectisch

Aflevering 6
= maakt er een potje van in de tuktuk (deed een tukkie?)

Aflevering 7
= geknoei bij opdracht getouwtrek
= € -1000
= staat bij het oranje station maar heeft geen enkele zak (te druk aan het snuffelen naar een zwarte vrijstelling)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #77 Gepost op: 24-02-2019, 20:25:19 »
Tja, het kan allemaal, maar het is wel erg onwaarschijnlijk. Merel en Sarah hebben alleen de abseilopdracht en lingo-opdracht samen gedaan meen ik. Verder is het enige wat zij gemeen hebben dat zij beide vrouwen zijn. Dus het valt reuze mee hoe veel zij met elkaar gemeen hebben. Rick Paul heeft ook 2 opdrachten samen gedaan met Merel (de opdrachten in de steenfabriek en de bootopdracht). Maar je moet zelf kiezen wat je waarschijnlijk vindt natuurlijk. ;)

Je probeert nu gewoon zonder argumentering de zaken wat in je kraam te laten passen. ;) Bij deze enkele testvragen die we in beeld kregen en waarvan het antwoord op beide dames sloeg.

Dit zijn enkel de testvragen die in beeld waren uiteraard en het kunnen er meer zijn.

Aflevering 3
Kreeg de Mol de taak om de was op te hangen bij aanvang van de opdracht 'Vlag Uithangen'?

Aflevering 5
Welke abseil-lijn nam de Mol vanaf beneden gezien tijdens 'Sleutelhanger'?
Wat was de kleur van de auto waar de Mol in reed tijdens de opdracht 'Parkeergeld'?
Opende het team van de Mol de kist met geld tijdens de opdracht 'Sleutelhanger'?

Zeggen dat mijn suggestie "zeer onwaarschijnlijk" is, vind ik dus wat kort door de bocht.

Bovendien haal je de steenfabriek erbij, maar dan wil ik er weer op wijzen dat tijdens die aflevering er geen afvaller was en ze dus niet mee telt in een discussie over verdenkingen linken aan mogelijke Mollen.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #78 Gepost op: 24-02-2019, 20:30:23 »
Uit het dagboek van de afvaller kun je halen dat Sinan waarschijnlijk al sinds aflevering 3 vol op Merel heeft ingezet bij de test
Dit denk ik ook
Dat dan weer wel

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #79 Gepost op: 24-02-2019, 20:32:08 »
Je probeert nu gewoon zonder argumentering de zaken wat in je kraam te laten passen. ;) Bij deze enkele testvragen die we in beeld kregen en waarvan het antwoord op beide dames sloeg.

Dit zijn enkel de testvragen die in beeld waren uiteraard en het kunnen er meer zijn.

Aflevering 3
Kreeg de Mol de taak om de was op te hangen bij aanvang van de opdracht 'Vlag Uithangen'?

Aflevering 5
Welke abseil-lijn nam de Mol vanaf beneden gezien tijdens 'Sleutelhanger'?
Wat was de kleur van de auto waar de Mol in reed tijdens de opdracht 'Parkeergeld'?
Opende het team van de Mol de kist met geld tijdens de opdracht 'Sleutelhanger'?

Zeggen dat mijn suggestie "zeer onwaarschijnlijk" is, vind ik dus wat kort door de bocht.

Bovendien haal je de steenfabriek erbij, maar dan wil ik er weer op wijzen dat tijdens die aflevering er geen afvaller was en ze dus niet mee telt in een discussie over verdenkingen linken aan mogelijke Mollen.

Tja, uiteindelijk blijft dit een welles-nietes discussie, en ik denk dat ik die ook maar ga opgeven want ik denk dat alleen de ontknoping overtuigend genoeg zal zijn.  :P