Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen  (gelezen 35735 keer)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3:
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2019, 23:42:37 »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #61 Gepost op: 24-02-2019, 01:14:58 »
Heeft Rik veel geoefend en weet hij de jokers zó te manipuleren dat de joker met de vrijstelling duidelijk leesbaar heeft "de Mol" (rechts voor de toeschouwer) en de ander op zijn kop staat of is dit toeval?


*kan maar zo hoor...., dat toeval*

Edit; Sarah kiest hier als eerste voor en wel hier om; zij zegt: Daar staat....(-ze kan "de mol" lezen dus kiest hiervoor) maar wordt in de rede gevallen. Niet omdat zij hier weet van heeft begin ik nu te geloven. Jaja, niks voorkennis Sarah. 


*Het is voor mij een gesloten boek. En ook vanavond zongen de Merels in de Achterhoek prachtig!*


Edit;typo
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 01:27:29 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #62 Gepost op: 24-02-2019, 02:37:34 »
Ook lekker dat we niet te zien krijgen dat die andere joker inderdaad een lege was.

Waren gewoon 2 gevulde jokers waar men wat drama rond wilde creëren om een spannend open maak momentje te krijgen.
het wordt inderdaad wel érg toevallig allemaal.

- in een van de eerste afleveringen wordt een joer opengemaakt, ook nog eens in het zicht van iedereen, om het nieuwe spelelement even goed te tonen aan het publiek
- als er voor de eerste keer ooit een mogelijkheid is dat er twee kandidaten in de executie naar huis kunnen, moet er nog wel even een enveloppe gepakt worden. En ja hoor, dat lukt.
- als de aflevering voor de finale iemand een pass naar die finale kan krijgen, zoals ook al veel vaker het geval was, maar nu met zogenaamd 50% kans, pakken ze nét de goede joker
- (en er was toch nog iets?)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #63 Gepost op: 24-02-2019, 02:42:20 »
Okee, ben ik nu misschien gek (van de tunnel)? Sarah zegt 'kies de rechtse'. Rik laat eerst zijn rechts zien. Volgens mij zegt iedereen dan 'ja' behalve Niels die voor hun rechtse gaat en meteen naar voren stapt om de joker op te halen.

Het is sowieso een gok spel, ook voor de Mol neem ik aan. Je weet immers niet wie aan het begin welke pinnen gaat pakken en hoe je dan uit komt. In theorie: Er zijn 63 pinnen. Als je er (ook weer) theoretisch vanuit gaat dat de onderste blijven zitten tot het laatst, dan zou je met hun volgorde van staan inderdaad op Merel uitkomen. Alleen Sinan start met de onderste pin, waardoor deze theorie meteen verdampt. Ik weet niet of je ongeacht de keuzes bij Merel zou uitkomen tenzij iemand - hier Merel - een fout maakt.

Ik denk dat Merel gewoon een fout maakt (wat al gezegd is hier) en Niels ontzettend mazzel heeft. Als hij de Mol is dubbel mazzel, het maskeert mogelijk molschap.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #64 Gepost op: 24-02-2019, 02:47:00 »
Merel speelt het goed. Ze wil dat Niels de vrijstelling krijgt omdat ze al heeft uitgerekend ( denk ik, moet nog nakijken) dat ze hem zelf nooit kan krijgen.
Dan liever Niels, die zit nl. meer op Merel als Mol dan op Sarah of ( op dat moment nog.....) Sinan.
Het geeft haar meer kansen in de finale. Die moet ze dan alleen nog halen. En dat is gelukt.
Ze was gewoon drie stappen verder.
Ik vind dit inderdaad de enige plausibele verklaring voor de move van Merel.
Naast natuurlijk de echte black out, wat ook wel mogelijk is in de spanning, we hebben haar al eerder chaotisch gezien.
Als je zelf niet kan winnen, moet je zorgen dat een ander (e kandidaat) ook niet kan winnen.


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #65 Gepost op: 24-02-2019, 07:08:51 »
En iedereen maar tellen. Voor de Mol maakt het toch niet zoveel uit of ie er daarbij nou eentje naast zit.
;)

De volgorde van nemen is bepaald, dus het simpelste, iig vanaf dat de joker in een cruciale positie ligt, is om gewoon de loze stokjes eruit te nemen tot het wat overzichtelijker wordt. Dan hoef je niet eens te tellen!

Ik denk dat Merel het tot het eindspel uitgerekend had. En daarop haar zet speelde.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #66 Gepost op: 24-02-2019, 08:05:31 »
Ik denk toch ook dat in allebei de jokers een vrijstelling zat.  ::pinokkio:: Maar je wordt natuurlijk ook wel erg achterdochtig door het gemanipuleer van de redactie. Er moest gewoon iemand rechtstreeks naar de finale.  Ik ben trouwens niet zo voor vrijstellingen voor de finale (maar helaas horen ze steeds meer bij het programma).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #67 Gepost op: 24-02-2019, 09:22:22 »
We hebben al eerder gezien dat de mol een kandidaat de finalevrijstelling gunde. Susan - Tygo, helaas niet gelukt, en volgens mij heeft Margriet Rik ook een handje geholpen. Het kan dus dat Merel deze aan Niels gunde ipv Sinan. Ik vind eigenlijk niet dat de mol deze rol zou moeten hebben.

Maar wat deed ze raar. Waarom zo' n theater ervan maken?

De mol doet of ze een teleurgestelde kandidaat is die een domme zet heeft gedaan? Of kandidaat Merel heeft bewust haar grootste concurrent eruit gewerkt. Optie 3 is dat ze toch een fout heeft gemaakt en de verkeerde eruit gewerkt heeft.

 ???

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #68 Gepost op: 24-02-2019, 09:29:50 »
En weer zo'n opdracht waar geen geld in zit en alleen te analyseren als je de executie meeneemt. Je weet dat de vrijstelling er uit moet dus dat gehussel was voor de bühne. De mol heeft niets te winnen, die gaat toch wel door. Zij heeft hooguit een belang in met wie ze de finale wil spelen. Maar als mol zal ze vooral niet willen opvallen met gekke acties die hier niet nodig zijn. Merel krijgt een gespeelde blackout omdat ze Niels de test wil laten overslaan. Na al zijn jokers is het maar de vraag of hij op het goede spoor zit en dus een zwakkere finalist als Sinan. Hierbij houdt ze de reactie van Sarah in de gaten en ook bij de test let ze op Sarah. Sarah blijkt ineens toch te kunnen (ver)rekenen, wrijft Merel haar fout nog eens in en is er verder vrij kalm onder. Niels mazzelt zich de finale in. Merel heeft dus een risico genomen in de gedachte dat ze beter zit qua Mol dan Sinan en de executie ging tussen haar en Sinan. Op het moment dat Rik de naam van Sinan noemt, zie je haar ontspannen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2019, 09:35:26 »



Of zou die toch iets meer naar rechts vallen en sowieso rechts langs de rechter van de onderste 2 vallen en dus in t bakje?
Ja, een val naar links wordt geblokkeerd door dat stokje wat overblijft in de bovenste laag.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #70 Gepost op: 24-02-2019, 09:49:33 »
We hebben al eerder gezien dat de mol een kandidaat de finalevrijstelling gunde. Susan - Tygo, helaas niet gelukt, en volgens mij heeft Margriet Rik ook een handje geholpen.
Het was niet Tygo maar Freek die de finalevrijstelling van Susan cadeau kreeg (met 5 op een rij en door niet op Freek te jagen). Freek verdacht Susan niet.
Ik denk dat Merel opzettelijk die fout heeft gemaakt opdat Niels naar de finale zou gaan. Niels zit niet op Merel, Sarah en Sinan waarschijnlijk wel (maar Sinan had minder goede antwoorden).

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #71 Gepost op: 24-02-2019, 10:33:23 »
Onzin, Niels zat de vorige test op Jamie. Het is niet te zeggen op wie hij de volgende test zal inzetten. Dat moet hij nog bedenken. Er is dus ook nog niks te zeggen of het slim is om hem de vrijstelling te gunnen. Niet als mol en niet als kandidaat.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2019, 10:49:03 »
Waarom zou de mol zo vlak voor de finale zoveel aandacht op zich vestigen?
Het ziet er geacteerd uit en het lijkt er zeer op dat Merel dit expres doet.
Wat is haar voordeel?
-Als mol kun je toch beter tot het einde doorgaan en als het kan ook nog die vrijstelling pakken? De  mol wil Niels in de finale hebben of niet Sinan? Lijkt me vergezocht.
Het enige dat ik kan bedenken is:
-het was toch per ongeluk
- Of Merel had door dat ze hem zelf niet zou krijgen en probeert zich zo vlak voor de finale verdacht te maken (als kandidaat) om haar kansen in de finale te vergroten (ze zit zelf op de juiste mol Sarah denkt ze op dat moment).

Ik denk het laatste... ::)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #73 Gepost op: 24-02-2019, 11:00:45 »
die kleding bij de bekendmaking:    Sarah volledig in het rood.... Merel in het zwart en Niels in een wit pak met allemaal tekst erop

Een koffiepak vermaakt tot overhemd en pak? :P Merel gehuld in de kleur van de mol en Sarah in het rood (dus verliezend finaliste?)

Enfin over de opdracht... Ze gingen te snel in 1 lijn naar beneden met de joker. Wat nu het eindspel was had in het begin gemoeten. Als Merel na die 2 rode schermen opnieuw de productie uit de brand moet helpen vind ik dat als mol niet echt sjiek.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenjager67

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #74 Gepost op: 24-02-2019, 12:13:05 »
Er zijn 63 pinnen. Als het spel helemaal wordt uitgespeeld door zoveel mogelijk pinnen te pakken die de schijf niet laten vallen, dan wint degene die de 60e pin mag verwijderen. In een groep van 4 deelnemers zou dat de 4e deelnemer zijn. In dit geval zou Sinan hebben gewonnen, niet Merel, zoals Sarah beweert.

Kun je dat als deelnemer zo snel overzien? Een hele goede puzzelaar zou dat misschien kunnen.

Het is goed mogelijk dat de Mol dat al weet, die heeft immers voorkennis. Dan kom je op een aantal scenario's:

1. Merel is de mol, gunt Niels de vrijstelling i.p.v. Sinan, om wat voor reden dan ook.

2. Merel is kandidaat en heeft de puzzel door. Ze heeft liever Niels tegen zich in de finale dan Sinan, omdat ze hem zwakker inschat. In dat geval verdenkt ze Sarah.

3. Merel test hiermee haar vermoeden over de mol en neemt een enorm risico: ze verdenkt Niels. Door hem de vrijstelling toe te spelen, vergroot ze de kans om zelf door te gaan en krijgt ze wellicht de bevestiging dat haar vermoeden juist is.

4. Ze was echt even de weg kwijt.

Kortom: ook hier kun je nog weer alle kanten op....

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #75 Gepost op: 24-02-2019, 13:34:21 »
Citaat
Ik vind dit inderdaad de enige plausibele verklaring voor de move van Merel.

Oneens.

1. Ze weet dat ze hem zelf niet kan krijgen en 'gunt' hem Niels
2. Ze wil dat iemand die haar niet of minder verdenkt de vrijstelling krijgt
3. Ze is kandidaat en Niels is de Mol

In het geval van 3 is ze gewoon slim en heeft niemand een voordeel over haar in de test.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2019, 13:55:34 »
Zouden ze, als Merel dit expres had gedaan, dit niet aan ons hebben laten zien? Bij de gestolen joker van Evelien kregen we ook te zien dat het Niels was. Ik acht die kans zo goed als 0. Of ze was echt de weg kwijt, of ze is de mol en 'helpt' degene die haar het minst verdenkt.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #77 Gepost op: 24-02-2019, 14:03:23 »
Ik ga voor optie 2. Sinds de actie met Evelien haar joker is Niels voor mij mol af. Of we nog extra materiaal krijgen over Merel haar actie...waarschijnlijk pas in aflevering 10.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #78 Gepost op: 24-02-2019, 14:03:55 »
In alle gevallen, geloof ik het minste in het blackout scenario. Ze deed dit expres, met wat voor reden en in welke rol dan ook.

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #79 Gepost op: 24-02-2019, 14:44:20 »
Er waren aan het eind maar 2 pinnen nodig om de joker met vrijstelling te laten vallen. Je kunt nooit zelf forceren dat jij de joker/vrijstelling krijgt. Je hebt 2 tegenstanders en een mol. Er doen te veel spelers mee.
Het enige wat je in dit spel kunt doen is forceren wie van je tegenstanders hem krijgt.