Auteur Topic: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?  (gelezen 40263 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 23-11-2019, 21:40:36 »
Deze staat mij ook nog levendig bij : seizoen 3, 3 parachutespringers die maar niet aankomen en een zorgelijk naar omhoog kijkende Angela en....grrrr....de allereerste cliffhanger in WIDM.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #41 Gepost op: 23-11-2019, 21:52:44 »


Ik kan me nog goed herinneren dat ik het hele erop volgende reclameblok (zo  ::oink::) heb uitgezeten met de verwachting dat de ontknoping toch nog zou komen. ::rofl::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #42 Gepost op: 24-11-2019, 00:47:28 »
Kwamen ze nou 7 km verderop neer? Of 700 meter? Scheelt een nulletje......

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #43 Gepost op: 24-11-2019, 00:57:46 »
Roder en roder werd het gezicht van Kim. Het enige dat ze kon uitbrengen: "Fascinerend......".

Oh mensen, dit is een nieuw favoriet moment. De mol die haar beste molactie en zowat al haar geheime hints LIVE onder de neus geschoven krijgt!   ::rofl:: ::oink:: ::bravo::

Mijn favoriete moment is het theeplukken in Sri-Lanka. Omdat die mol het hele seizoen molde zoals ik dat ook zou doen, en ik niet kon geloven dat ik voor het eerste in 12 seizoenen zeker wist wie het was  (en dat het ook klopte!) :P ;D

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #44 Gepost op: 24-11-2019, 02:51:10 »
Hoe leuk is het om deze lijstjes te maken en al je persoonlijke hoogtepunten langs te gaan ::bravo:: Mijn top 10 van meest memorabele/mooie/spannende executies :o

10. 34% (2005). De enige keer dat er gesuggereerd werd dat de uiteindelijke Mol het spel moest verlaten. Amper aangekomen in Australië krijgen de kandidaten al een test voor hun kiezen - die uiteindelijk alleen blijkt te gaan om het percentage goede antwoorden. Lukt het niet om dat percentage steeds hoger te krijgen, dan moeten er twee kandidaten uit.

9. Horace vertrekt (2011). Waarschijnlijk mijn grootste persoonlijke verbazing ooit :o Ik was net zo overtuigd als Karin dat 'ie wel de Mol móest zijn ;D Vooral het legendarische interview met de Coen & Sander-show waarin hij bekend werd gemaakt als kandidaat overtuigde me.
'Hoe voelde het toen je eruit vloog?'
'Dat was verschrikkelijk. Je wordt zo weggerukt van de groep hè?'
'Ehm, misschien moet je niet te veel zeggen Horace...'

En ik maar denken dat 'ie een briljante leugenaar was... ::rofl::

8. Ontknoping (2001). Amper meer voor te stellen, maar in seizoen 2 en 4 werd de ontknoping gewoon gedaan zoals elke andere executie: drie namen werden ingetikt: één rode voor de verliezer, één groene voor de winnaar, en een logo van 'De Mol'. Een plekje in deze lijst omdat ik twee jaar terug het Edinburgh Castle heb mogen bezoeken waar deze ontknoping is opgenomen ::love::

7. Scherm afkopen (2010). Pieter Jan komt met een voorstel: voor duizend euro uit de pot hoef je je scherm niet te zien en ga je zeker mee naar Tokio. Wat een verfrissende manier om de afvallerloze aflevering op te lossen, destijds ::ok:: Tegenwoordig is het helaas een beetje uitgekauwd (in letterlijk elk seizoen sindsdien zat een 'scherm-niet-zien'-twist), maar de eerste keer dat het voorbij kwam was ik zeker onder de indruk ::respect:: En het mysterie waarom Arjen toch een groen scherm kreeg ondanks dat 'ie als enige fout zat is ook nog steeds niet opgelost...

6. Tranen van geluk (2015). De executie van Chris was zonder twijfel één van de meest emotionele ooit. Sowieso is Chris misschien wel mijn favoriete kandidaat ooit ::love:: De manier waarop hij in het spel en in het leven stond - met goeie spelinzichten en tegelijk met zo ongelofelijk veel plezier. 'Wat is dit lachen man!' ;D Zo zonde dat hij uiteindelijk mede door een jokerspel er vlak voor de finale uit moest.

5. Geheime executie (2007). In aflevering 3 van seizoen 7 is er een wel heel speciale executie: iedere kandidaat loopt één voor één naar Karel en krijgt daar zijn scherm te zien, maar zonder dat de andere kandidaten kunnen zien welke kleur dit is. Paul krijgt rood - maar ook een kans om in het spel te blijven als hij al dan niet ongemerkt vier boekjes weet te stelen. Het lukt hem, Nadja koopt hem terug op de veiling en uiteindelijk wint hij WIDM ::bravo::

4. 'Ik eet hem thuis wel op' (2008). Joris ;D Arme Joris, een aflevering daarvoor offerde hij zich nog op voor de groep door op zichzelf te stemmen voor een vals rood scherm, nu moet 'ie echt naar huis. 'Als Dennis de Mol is, eet ik de pet van Edo op.' Als 'ie rood krijgt, voelt 'ie de bui hangen ::tandpastasmiley:: Sowieso een geweldig seizoen waar 8 van de 9 kandidaten fout zitten, en de winnaar pas na de allerlaatste executie realiseert wie de Mol is :bravo::

3. Lichtshow (2019). Wauw ::bravo:: Visueel de allermooiste executie ooit ::love::

2. 'Dit kan ook anders' (2007). Karel op zijn best ::bravo:: De kandidaten blijven in verwarring achter ;D En duimpjes omhoog voor een finale met vier ::ok:: ::joehoe::

1. Het Höfði-huis (2012). ::bravo:: Wauw! Een schitterende historische locatie voor een prachtig prisoner's dilemma. De spanning is op z'n hoogst en er staat veel op spel. Uiteindelijk is het Tim die alles in de soep laat lopen ::rofl:: Om Karel maar te quoten: de pot gaat leeg, de pot gaat leeg ::boogie::
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #45 Gepost op: 24-11-2019, 02:55:42 »
Over het maximale aantal tekens heen ;D

Bonus: Uitslag Molmail Quiz (Molfandag 2011). Één van mijn mooiste ervaringen als molloot kan ik hier niet onvermeld laten ::tandpastasmiley:: In 2011 maakte ik kans om mee te gaan op reis met het nieuwe seizoen :o Een enorme kans die ik helaas niet heb verzilverd, maar ik kreeg als troostprijs wél een echt rood scherm van Pieter Jan ::love:: ::love:: ::love:: Als ik het goed heb zelfs het allerlaatste rode scherm dat Pieter Jan iemand heeft gegeven ::trots::

Kanjers die het net niet hebben gered maar zeker het vermelden waard waren:
  • Annieks schijnexecutie (en de hele discussie daarop of ze het nog kon zijn ;D)
  • Richard in de kooi (maar dat was de test die speciaal was ::love::)
  • Na een Schots diner krijgt Dan de kans om in het spel te blijven ::joehoe::
  • Het afscheid van Ron (maar dat was geen 'executie' :\'().
  • Ook schitterend: Karen vliegt er uit (2002), alle kandidaten blijven verbijsterd achter ::regenboog::
  • En wat dacht je van de executie van Julien (2003), die hij zelf had kunnen voorkomen :o

Nooit geweten dat je zo van executies kan houden ::bravo::
...óf niet!

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #46 Gepost op: 24-11-2019, 16:20:53 »
Een klein meisje keek in haar pyjamaatje en net gekamde natte haartjes met een bakje chips in haar handen naar a-muzikale Nico die een Schots orkest over een grasveld probeert te dirigeren. Is op een of andere wijze naast telekids en spel zonder grenzen als een van de mooiste kinder-tv-herinneringen in haar hoofd opgeslagen;)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #47 Gepost op: 24-11-2019, 19:57:17 »
Wat mij betreft is de Oregon trail in seizoen 17, aflevering 5 ook echt een absoluut hoogtepunt! Wat een geweldige reis moet dat zijn geweest voor de kandidaten  ::bravo::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #48 Gepost op: 24-11-2019, 21:38:17 »
Leuk om twee van de koperen drinkbekers uit die opdrachten hier te hebben staan...….ze zijn nauwelijks in beeld geweest. Maar terugkijkend naar de aflevering kwam ik ze toch even tegen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #49 Gepost op: 24-11-2019, 21:49:41 »
Wat mij betreft is de Oregon trail in seizoen 17, aflevering 5 ook echt een absoluut hoogtepunt! Wat een geweldige reis moet dat zijn geweest voor de kandidaten  ::bravo::
Fijn dat iemand dat in ieder geval ook vindt. Ik las er veel negatieve reacties op destijds (onterecht), want ik vond juist enorm passen binnen Amerika en ook nog het geheimzinnige met zich meebrachten. En ook nog kamperen zonder luxe erbij. Deed me denken aan oude Wie is de mol tijd.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #50 Gepost op: 25-11-2019, 19:18:39 »
Aantal momenten die me te binnen schieten (sommige zijn al genoemd):
Seizoen 3: George die de mol is. Karens "dan maar zonder mol"
Seizoen 6: Het etentje met al die aparte opdrachten, kwam laatst nog terug bij de Belgen. Karel.
Seizoen 7: De exit van Nadja (wat was ik blij dat zij uit het spel verdween).
Seizoen 10: De ketting opdracht
Seizoen 11: De manier waarop de mol onthult werd. De opdracht na de test.
Seizoen 12: Het krijtje dat weggegooid werd door de mol. De openingsopdracht.
Seizoen 15: De opdracht van de verkiezing bij de lokale bevolking
Seizoen 18: De opening (wij zijn niet in Kiev vriend)




Offline mollootje1210

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #51 Gepost op: 25-11-2019, 19:23:27 »

Seizoen 7: De exit van Nadja (wat was ik blij dat zij uit het spel verdween).


Echt waar?! Vond haar juist een heel erg leuke kandidaat. (Is ook aan m’n avatar te zien hahaha).
Trust nobody!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #52 Gepost op: 25-11-2019, 19:51:42 »
Wellicht gemist, maar ik geloof nog niet benoemd uit seizoen 2, Cor, arme Cor, die zo ontzettend boos was op de mol, dat ze voor niks de hele nacht waren wakker gebleven in dat hutje op de hei. En het achteraf ook bleek dat de Mol dat echt had laten mislukken.


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #53 Gepost op: 26-11-2019, 01:55:30 »
Die was toch al genoemd geloof ik, Daisy ;) ::rofl::

seizoen 2: Een hele boze Cor, nadat (na later blijkt ook echt) de mol de nachtelijke zandloper opdracht heeft laten mislukken
...óf niet!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #54 Gepost op: 26-11-2019, 10:18:09 »
 ::rofl:: ::blond::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #55 Gepost op: 26-11-2019, 19:57:26 »
Ow ik dacht dat die post niet doorgekomen was, dus ik dacht ik plaats m nog een keer ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

Snel  ::ontopic:: maar weer dan ;)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #56 Gepost op: 30-11-2019, 12:14:52 »
Ik probeer nog steeds van elke aflevering iets kenmerkends te vinden, zie ik opeens dit shot. Vlak voordat de familieleden komen. Vond ik wel grappig.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #57 Gepost op: 1-12-2019, 14:39:24 »
Misschien iets persoonlijks want het is hier nog helemaal niet genoemd, maar ik vond de opdrachten op de basisschooltjes in zowel seizoen 6 als seizoen 13 super mooi om te zien ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #58 Gepost op: 8-12-2019, 10:37:23 »
- Peggy die Milouska haar joker steelt en de hele groepsdynamiek die daaruit naar voren komt.
Payback time als blijkt dat Milouska het hele seizoen een rol heeft gespeeld.

- Meet the mole van 2006, in het donker bij een kerkje. Dat was superspannend en sfeervol om te kijken. Ook hoe ze dan daarna bij elkaar staan rond een vuur (geloof ik) en Roderick maar zonder resultaat naarstig op zoek naar wie er nou in het kerkje zat.

- Fréderique die in haar eentje een heel groot stuk de berg opfietst en de finish haalt.