Auteur Topic: WIDM Seizoen 2021  (gelezen 248442 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #500 Gepost op: 20-10-2020, 11:21:18 »

Als ál deze namen kloppen (wat ik zeker niet denk, maar stel) dan is dit echt een ontzettend jonge groep. Denk het niet, maar in het achterhoofd neem ik even wat ik gisteren ook zei... Ik gok dat WIDM voor dit seizoen überhaupt blij was een groep bij elkaar te krijgen, waarschijnlijk hebben velen dit op het laatste moment nog moeten regelen, en daarom pakten ze denk ik iedere opportunity aan die ze konden krijgen.
Een jonge groep ga ik vanuit, omdat Rik het had over een fysieke uitdaging. Als er een ouwe geit of bok tussen zit dan toch eentje met een sportverslaving denk ik.

Denken jullie trouwens dat ze het aan zouden durven om Ilse de mol te maken? Lijkt me een voor de hand liggende keuze. Meestal hebben ze er bij de productie dan geen trek in.

Maar vraag me ook af of Ilse het type is om zo maar mee te doen.

Toen De Luizenmoeder onverwacht een megahit werd klaagde ze trouwens over de media-aandacht, dus sws wel vreemd dat ze dan meedoet aan een programma waar ook 3+ miljoen mensen naar kijken.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #501 Gepost op: 20-10-2020, 11:27:31 »
In theorie zou een 'Wie Is De Mol: Into the Wild' ook nog kunnen. Weinig mensen, dus relatief veilig.  ::)

Veel toeristische trekpleisters (kastelen en zo) zijn nu gesloten door Corona, dus je kan best nog wel aardig wat op locatie filmen denk ik. Maar veel opdrachten in het wild is ook wel weer eens interessant. Als je de laatste seizoenen afzet tegen bijv seizoen 11 (El Salvador / Nicaragua), dan zie je duidelijk dat de opdrachten wel erg veranderd zijn de laatste jaren.

Ik weet niet helemaal of dit echt is of niet. Ik gok erop dat dit een amateur editie is, voornamelijk omdat (1) geen crew / kandidaten gespot is heel vreemd (zeker omdat een van de briefjes beschreven is, wat sterk suggereert dat de opdracht al voorbij was) en (2) de mensen die de foto’s doorgestuurd hebben hebben niet aangegeven wanneer de foto’s zijn gemaakt / wat ze nog meer gezien hebben op locatie (dit maakt mij achterdochtig, alsof ze viral willen gaan en daarna nog kunnen onthullen dat het nep was).

Qua locatie lijkt me Tsjechië prima (al ken ik het land niet goed). Iedereen had het hier over Scandinavië, maar ik dacht zelf al dat een land in Oost-Europa ook prima kan (al dacht ik zelf in eerste instantie aan Roemenië of Bosnië of zo, die landen staan meer bekend om hun combinatie van mooie natuur en oude kastelen).

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #502 Gepost op: 20-10-2020, 11:32:33 »
Ik verwacht inderdaad ook wel dat het om een faneditie gaat. Te veel slordigheden bij elkaar naar mijn idee.

Verder... Ik zie dat de naam van Sylvia Geersen vaak wordt genoemd. Zouden de makers van WIDM oud-kandidaten van Sabotage en/of Kroongetuige mee laten doen? Het is toch een programma met een nagenoeg identiek spel, dus dat zou Sylvia op papier een grote voorsprong kúnnen geven qua hoe het spel slim gespeeld moet worden.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #503 Gepost op: 20-10-2020, 11:34:11 »
Hoe streng zijn/waren de coronamaatregelen in Tsjechië? Dat lijkt me de belangrijkste vraag die de makers zich in elk geval gesteld hebben. Als de autoriteiten daar de crew niets zouden toestaan, dan zullen ze er ook niet heen gaan.

Zo'n land moet natuurlijk wel op een Nederlandse filmcrew zitten te wachten. Ik kan me voorstellen dat de crew nogal wat eisen aan zo'n land stellen, bijvoorbeeld dat de kandidaten een 'bubbel' mogen vormen (na getest te zijn), geen quarantaineverplichting, mogelijkheid tot het bezoeken van toeristische attracties (ook al zijn die misschien voor publiek gesloten), niet de hele tijd in beeld mondkapjes moeten dragen, etc. Ik heb geen idee hoe dat in Tsjechië zit. (Mede daarom wensdenk ik liever in de richting van Zweden ::love::)
...óf niet!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #504 Gepost op: 20-10-2020, 11:40:38 »
Ik ga maar even een naam droppen die vaak genoemd wordt in lijstjes... Victor Mids :P

Uit zijn socials kan ik niet veel afleiden, niet actief genoeg, maar in ieder geval geen posts. Kan verder op internet niet vinden of hij ergens verschenen is na 7 september. Hij had iets op 8 oktober maar dat was afgelast. Iemand die hem wel heeft gespot in die tijd?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #505 Gepost op: 20-10-2020, 11:48:47 »
Ik ga maar even een naam droppen die vaak genoemd wordt in lijstjes... Victor Mids :P

Uit zijn socials kan ik niet veel afleiden, niet actief genoeg, maar in ieder geval geen posts. Kan verder op internet niet vinden of hij ergens verschenen is na 7 september. Hij had iets op 8 oktober maar dat was afgelast. Iemand die hem wel heeft gespot in die tijd?

Hij heeft een goochelshow gedaan op 30 september. Op de website van het desbetreffende restaurant staan ook echt foto's van Victor daar dus hij is wel geweest op die 30e september.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Uil

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #506 Gepost op: 20-10-2020, 12:25:08 »
Ah oké  ::ok::  Hashtags vergeten  ::schaam::  Niet dat hij nou mijn favoriete kandidaat zou zijn...

Qua presentatoren op radio en tv ben ik verder geen opvallende afwezigheden nog tegengekomen. Wat mij betreft de makkelijkste categorie mensen. Al ben ik minder thuis is jeugdprogramma's :P

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #507 Gepost op: 20-10-2020, 12:49:48 »
Wat we hebben nu qua mogelijke deelnemers, even een lijstje bij elkaar (al is nog niemand zeker en kan je iedereen ook tegenspreken ::rofl::) :

-Ilse Warringa: op Instagram post ze alleen oude foto's tijdens de opnameperiode, maar ze zit in het filmpje van de TV Kantine tijdens het Televiziergala en we weten niet wanneer dit is opgenomen. Overigens blijft ze reageren op Tweets op Twitter.

Ik ben even vergeten welke post, maar ik kan me wel herinneren dat ze het ergens in de comments van een getagde foto op Instagram tijdens de opnamens het over collages heeft gehad waarbij ze was voor de dag.

Offline Molloot86

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #508 Gepost op: 20-10-2020, 12:59:17 »
Hopelijk komt de ''opdracht'' gesprek met de Mol weer eens terug. Die is al veel te lang niet meer geweest en was altijd ontzettend mysterieus, maar zal wel weer niet.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #509 Gepost op: 20-10-2020, 13:02:48 »
Ik ben even vergeten welke post, maar ik kan me wel herinneren dat ze het ergens in de comments van een getagde foto op Instagram tijdens de opnamens het over collages heeft gehad waarbij ze was voor de dag.

De opnames van De TV Kantine voor het Televiziergala?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #510 Gepost op: 20-10-2020, 13:05:43 »
De opnames van De TV Kantine voor het Televiziergala?

Volgensmij wel, maar dan moet ik het opnieuw opzoeken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #511 Gepost op: 20-10-2020, 13:12:30 »
Die briefjes zijn altijd hetzelfde met het mollogo zo en met die zwarte balk. Ik heb er diverse op molfandagen gekocht net als vele andere fans gedaan hebben. Dan is zoiets ook makkelijk na te maken voor een eigen spel.

Dus... als dit een hoax is - zoals verrassend veel mensen hier schijnen te denken of zelfs hopen - is die terug te leiden naar (de omgeving van) een molloot die weleens op de fandag komt?

Of toch Soros/Bilderberg/Illuminati/QUanon?  :P
« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 13:43:00 door Michmol »
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #512 Gepost op: 20-10-2020, 13:19:14 »
Ik geloof dat we hier wel vaker hopen op een hoax, zoals toen in 2011 er ineens 10 BN'ers op Schiphol werden gespot ::hypocriet:: Ik houd het voorlopig in het midden.
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #513 Gepost op: 20-10-2020, 13:42:10 »
Ik kan het ook niet goed beoordelen, maar de argumenten waarom het nep dan wel een faneditie zou zijn vind ik vooralsnog ook niet per se overtuigend.

Die grammaticale 'fouten' in de briefjes vallen zelfs mij als taalpurist behoorlijk mee, en zeker voor NPO-begrippen. Volgens mij is WIDM nooit erg consistent met puntgebruik, hoofdletters of eurotekens (al heb ik daar zo geen voorbeeld van voorhanden).

Een fysieke opdracht zou volgens sommigen niet voor de hand liggen. Nee, voor recente seizoenen niet zozeer, maar we hoeven voor een fietsopdracht echt niet helemaal terug naar de oudste en/of Vlaamse seizoenen. Ik herinner me Bali, Argentinië (Frédérique!), de Dominicaanse Republiek en onlangs nog China.

Tsjechië zou bovendien onder de huidige omstandigheden wel een logisch molland zijn. Een locatie buiten Europa lag immers niet voor de hand, maar onze directe buurlanden evenmin. Het moet een land zijn waaruit men bij noodgevallen snel terug kan reizen..Daarbij oogt Tsjechië on-Nederlands genoeg om het 'buitenlandgevoel' optimaal op te roepen, en leent de natuur zich bij uitstek voor droneshots. Én WIDM is er nog nooit eerder geweest.

In coronatijd zou ik voorts juist veel buitenopdrachten verwachten. Misschien was er ook wel een kleinere crew, wat tevens een verklaring zou kunnen zijn voor de volgens sommigen niet helemaal 'kloppende' molbriefjes, het houwtje-touwtje karakter van de opdracht, en het feit dat de spellocatie nog niet geheel ontmanteld was.

Ik schort mijn oordeel nog even op.
Woosie down?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #514 Gepost op: 20-10-2020, 13:52:35 »
Het enige wat me niet lekker zit zijn de grammaticale fouten op de briefjes..  ::hypocriet:: .



Dit lijkt me een fan-editie. Het lettertype is te groot, waardoor het woord 'mountainbike' op de volgende regel terecht komt. In WIDM zouden ze in elk geval een liggende i.p.v. een staande pagina gebruiken. Er worden geen opsommingstekens of nummers gebruikt voor de keuzemogelijkheden, waardoor de hoeveelheid keuzes onduidelijk wordt. Bij een opsomming moet het woord 'lever' met een kleine letter. 'Per stuk' gebruiken bij een vervoermiddel is ook erg dubieus. Beter is 'per fiets'. En een punt tussen 'stuk' en 'of'?! 'Tot de finish' is ook te vaag. Tot aan de finish, of er overheen?

Deze taalnazi ziet toch echt duidelijk verschil tussen het officiële WIDM-Nederlands en bovenstaande betreurenswaardige variant.
« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 13:54:59 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #515 Gepost op: 20-10-2020, 13:55:52 »
Leuk als het toch echt is straks. :P

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #516 Gepost op: 20-10-2020, 13:56:00 »
het officiële WIDM-Nederlands
Het officiële WIDM-Nederlands? ::rofl:: Jij herinnert je zeker de spelfoutentheorie uit 2013 niet ;D
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #517 Gepost op: 20-10-2020, 13:56:04 »
Dit lijkt me een fan-editie. Het lettertype is te groot, waardoor het woord 'mountainbike' op de volgende regel terecht komt. In WIDM zouden ze in elk geval een liggende i.p.v. een staande pagina gebruiken. Er worden geen opsommingstekens of nummers gebruikt voor de keuzemogelijkheden, waardoor de hoeveelheid keuzes onduidelijk wordt. Bij een opsomming moet het woord 'lever' met een kleine letter. 'Per stuk' gebruiken bij een vervoermiddel is ook erg dubieus. Beter is 'per fiets'. En een punt tussen 'stuk' en 'of'?! 'Tot de de finish' is ook te vaag. Tot aan de finish, of er overheen?

Deze taalnazi ziet toch echt duidelijk verschil tussen het officiële WIDM-Nederlands en bovenstaande betreurenswaardige variant.

Op zich is het natuurlijk wel logisch dat een briefje dat vanaf de fiets leesbaar moet zijn in een iets groter font afgedrukt wordt.

Voor het overige: zie mijn opmerkingen hierboven.
Woosie down?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #518 Gepost op: 20-10-2020, 14:01:27 »
Het papier dat ze daar hebben gebruikt lijkt me gewoon dun gerecycled A4 papier of zoiets. Ik zag het eerder denk ik toch goed dat het er te low-budget uitzag. Als je het vergelijkt met de echte widm kaartjes die in dit draadje zijn gepost vind ik het verschil heel duidelijk.

Ik sluit het niet helemaal uit, maar als ze daar al op moeten bezuinigen vrees ik voor het voortbestaan van het programma  :P


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #519 Gepost op: 20-10-2020, 14:25:25 »
Hoewel ik eerst dacht dat het authentiek was, zie ik nu de zwaar aangezette kaders.

Ofwel, die "rouwranden" gebruikt de echte WIDM niet.