Auteur Topic: WIDM Seizoen 2021  (gelezen 245500 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #160 Gepost op: 18-08-2020, 23:10:08 »
Schat ik bedoelde de promo niet Jinek lol.

Pardon, dan heb ik dat verkeerd gelezen. Mijn punt blijft echter overeind; jij kent mensen 'in de industrie' van wie je kennelijk weleens wat hoort. Prachtig! Maar je had toch gewoon kunnen zeggen dat er een promo aankwam zonder naam en rugnummer van je bron te noemen? Dat is een zinvoller bericht dan "Komt iets volgende week volgensmij en meer ga ik daar niet over zeggen", zoals je schreef.

Nogmaals, dit is geen persoonlijke aanval; ik weet uit ervaring hoe aardig het is om saillante info te hebben en in welke bochten je je dan moet wringen om die te delen zonder je bron te compromitteren (met gevaar dat mensen je dan niet geloven of van interessantdoenerij betichten).

Maar: dan moet er wel informatie zíjn. Ik denk gewoon dat het niets toevoegt om enkel te zeggen dat je de naam van een potentiële kandidaat weet maar dat je die niet gaat noemen. Dan kun je beter helemaal niets zeggen.
Woosie down?

Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #161 Gepost op: 19-08-2020, 09:57:24 »
Pardon, dan heb ik dat verkeerd gelezen. Mijn punt blijft echter overeind; jij kent mensen 'in de industrie' van wie je kennelijk weleens wat hoort. Prachtig! Maar je had toch gewoon kunnen zeggen dat er een promo aankwam zonder naam en rugnummer van je bron te noemen? Dat is een zinvoller bericht dan "Komt iets volgende week volgensmij en meer ga ik daar niet over zeggen", zoals je schreef.

Nogmaals, dit is geen persoonlijke aanval; ik weet uit ervaring hoe aardig het is om saillante info te hebben en in welke bochten je je dan moet wringen om die te delen zonder je bron te compromitteren (met gevaar dat mensen je dan niet geloven of van interessantdoenerij betichten).

Maar: dan moet er wel informatie zíjn. Ik denk gewoon dat het niets toevoegt om enkel te zeggen dat je de naam van een potentiële kandidaat weet maar dat je die niet gaat noemen. Dan kun je beter helemaal niets zeggen.

True. Beetje interessantdoenerij als je het mij vraagt. Hartstikke leuk dat je iets weet wat de rest niet weet, maar moet je hiermee dan zo te koop lopen? Moet je het dan zeggen en vervolgens komen met 'kan er verder niks over zeggen.'.

Ja. Zeg dan niks. Ga all-in of blijf er van weg.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #162 Gepost op: 19-08-2020, 10:31:11 »
Ik denk dat het punt wel duidelijk is. Graag weer verder speculeren over (een eventueel) WIDM 2021.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #163 Gepost op: 19-08-2020, 11:18:53 »
Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat we in januari geen nieuw seizoen krijgen. Heb ik zelf overigens nog niet zo veel problemen mee hoor, we hebben tenslotte nog een seizoen te gaan. Wie weet blijft WIDM straks wel in het najaar en krijgen we elke september een seizoen (in ieder geval de komende paar jaren?).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #164 Gepost op: 19-08-2020, 12:59:22 »
Hangt er vanaf wanneer ze dan gaan filmen. WIDM neemt zijn tijd voor monteren dus als er pas mei/juni gefilmd wordt, zie ik dat niet in september op de buis komen.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #165 Gepost op: 20-08-2020, 11:03:43 »
In principe kán het monteren in 5 maanden een mooi resultaat opleveren. Voor zover de gegevens kloppen, werd seizoen 8 van De Mol in november opgenomen, en het kwam begin maart op tv.

Voor zover ik me herinner, zijn seizoen 4 en 6 van WIDM ook in het najaar opgenomen, en rond maart op tv gekomen.

Wie vertelde het nou, dat  tijdens het seizoen nog gemonteerd wordt aan de afleveringen?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #166 Gepost op: 20-08-2020, 15:15:14 »

Wie vertelde het nou, dat  tijdens het seizoen nog gemonteerd wordt aan de afleveringen?

Dat heb ik ook gelezen, maar dat gaat om het aanpassen van de edit op basis van wie Nederland verdenkt. Een soort van de finish-in-touch. Rick heeft al een aantal seizoenen gepost wanneer aflevering 9 klaar was met editten, en dat was altijd ver voor de start van aflevering 1.

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #167 Gepost op: 3-09-2020, 20:01:27 »
Dat heb ik ook gelezen, maar dat gaat om het aanpassen van de edit op basis van wie Nederland verdenkt. Een soort van de finish-in-touch. Rick heeft al een aantal seizoenen gepost wanneer aflevering 9 klaar was met editten, en dat was altijd ver voor de start van aflevering 1.
Klopt helemaal. Maar gezien de uitzonderlijke omstandigheden zou er nu voor gekozen kunnen worden om door te editen tijdens de uitzendingen. Op die manier zou je toch (maximaal) zo’n 9 weken, ofwel zo’n twee maanden, tijdwinst kunnen halen. Stel dat de opnames nú zouden plaatsvinden, dan zou je langs deze werkwijze januari nog wel kunnen halen (want het ‘overslaan’ van de zomervakantie voor de edit levert nog een paar weken tijdwinst extra op).

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #168 Gepost op: 3-09-2020, 20:06:27 »
Puur voor mezelf hoor, maar voor mij is januari niet ''heilig''.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #169 Gepost op: 3-09-2020, 20:10:34 »
Maar gezien de uitzonderlijke omstandigheden zou er nu voor gekozen kunnen worden om door te editen tijdens de uitzendingen.

Tuurlijk hebben we nu deze omstandigheden, maar door editen heeft niet mijn voorkeur. Als ze zien dat de mol te verdacht is na de eerste 3 afleveringen passen ze het beeld even wat aan.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline DB88

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #170 Gepost op: 4-09-2020, 11:21:43 »
Puur voor mezelf hoor, maar voor mij is januari niet ''heilig''.

Eens, mits het maar niet overlapt met de Vlaamse versie, dat kwam dit jaar precies mooi uit.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #171 Gepost op: 5-09-2020, 11:51:49 »
Ik vermoed dat ze zijn gaan reizen en filmen zodra de eerste C-golf hier voorbij was en er meer landen weer open gingen. Dat kan dus afgelopen zomer / half juni - half juli zijn geweest. Met een kortere editperiode zou WidM21 in februari/maart op de buis kunnen komen. Het is allemaal een beetje gokken, maar mij maakt het persoonlijk niet uit als het seizoen wat naar verder in het jaar opschuift. (DeMol in Vlaanderen zal dezelfde problemen ondervonden hebben dus ook dat seizoen hoeft er niet te komen of later dan gebruikelijk...)

Gezien de intagram-post van de regisseur gok ik Zuid Amerika (maar veel coronauitbraken daar ;-(  ) of Zuidelijk Afrika (Botswana / Namibië ?)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #172 Gepost op: 5-09-2020, 12:19:41 »
Ik vermoed dat ze zijn gaan reizen en filmen zodra de eerste C-golf hier voorbij was en er meer landen weer open gingen. Dat kan dus afgelopen zomer / half juni - half juli zijn geweest. Met een kortere editperiode zou WidM21 in februari/maart op de buis kunnen komen. Het is allemaal een beetje gokken, maar mij maakt het persoonlijk niet uit als het seizoen wat naar verder in het jaar opschuift. (DeMol in Vlaanderen zal dezelfde problemen ondervonden hebben dus ook dat seizoen hoeft er niet te komen of later dan gebruikelijk...)

Gezien de intagram-post van de regisseur gok ik Zuid Amerika (maar veel coronauitbraken daar ;-(  ) of Zuidelijk Afrika (Botswana / Namibië ?)
Het zou kunnen, dan is dat net zo goed geheim gebleven als de opnames van het extra seizoen.

Bedoel je trouwens deze post? Of die met zijn paspoort en het mondkapje?

Ik denk wel dat als ze zijn gegaan dat het in juli is geweest en in Europa, want er gold code geel in enkele Europese landen en voor daarbuiten oranje/rood.

Maar Rik zegt in een interview over seizoen 21 het volgende (ik ga ervan uit dat de serie dus nog niet opgenomen is en dat hij dus eerlijk is over seizoen 21).

Citaat
En het seizoen van 2021, hoe zit het daar nu mee?

"Daar kan ik helaas weinig over zeggen. Ook wij als makers moeten ons aan de regels houden, we maken tenslotte 'maar' televisie en vermaak. Het is niet noodzakelijk en dus is het ook niet noodzakelijk dat we nu met z'n allen in een vliegtuig ergens heen gaan. Zolang er strenge regels zijn, er code oranje geldt op allerlei plekken, gaan we niet. En als er meer kan, gaan we wel."

Code oranje klinkt wel alsof het originele plan was voor een buiten Europa serie te gaan draaien (al zijn veel Europese landen ook Oranje) in mei-juni en dat ze in coronatijd (de mondkapjes post van Rick) hebben gekeken naar een Europese optie.

We gaan het zien. Eerst maar 8 weken genieten van Renaissance :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #173 Gepost op: 5-09-2020, 12:35:20 »
Bedoel je trouwens deze post?

Ja die, maar is de post al van februari? Waarom niet Europa, ik vind het al ontzettend knap dat ze vorig jaar najaar dus met 10 BN'ers in Toscane hebben kunnen filmen en er niets van is gespoilerd (cf. China)...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #174 Gepost op: 15-09-2020, 12:27:35 »
Zet Ilse Warringa maar op het potentiele kandidatenlijstje  ::vergroot::.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #175 Gepost op: 15-09-2020, 12:46:23 »
Zet Ilse Warringa maar op het potentiele kandidatenlijstje  ::vergroot::.

Krijgen we daar nog een argumentatie bij?  :P

Al vind ik het zeker geen onlogische naam.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #176 Gepost op: 15-09-2020, 12:50:35 »
Krijgen we daar nog een argumentatie bij?  :P

Al vind ik het zeker geen onlogische naam.

Op Nadja haar Instagram blijkt ze opeens een superfan te zijn (mind you de kandidaten van WIDM 2021 worden ruim van te voren gekozen::rofl::. Vond het gewoon heel willekeurig dat ze opeens over de mol begon te praten terwijl ik haar nog nooit erover heb zien praten.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #177 Gepost op: 15-09-2020, 14:48:41 »
Zo heb je genoeg BN'ers die enthousiast reageren op mede-BN'ers wat betreft WIDM. Genoeg personen om op de lijstjes te zetten!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline molE13

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #178 Gepost op: 15-09-2020, 22:09:18 »
Voormalig Joegoslavië?

Eva Jinek, Michaëlla Krajicek, Hanna Obbeek, Edith Bosch, Nienke Plas

Winston Gerschtanowitz, Vlado Veljanoski, Ruben Nicolai, Philippe Geubels, Brainpower

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #179 Gepost op: 15-09-2020, 22:30:14 »
Ja die, maar is de post al van februari? Waarom niet Europa, ik vind het al ontzettend knap dat ze vorig jaar najaar dus met 10 BN'ers in Toscane hebben kunnen filmen en er niets van is gespoilerd (cf. China)...
Ik denk dat daar een goede reden voor is:

Normaalgesproken is in mei/juni de periode dat het programma wordt opgenomen. De beroepsspeurders (zoals ik ze gemakshalve noem), zijn gefocust op die periode, en kunnen zelfs vooraf al hun virtuele pijlen op mogelijke kandidaten afschieten.

En als je dan bij toeval een filmcrew ziet, laat die in die periode alle alarmbellen afgaan.

Als je achteraf pas weet dat de crew en tien kandidaten op een bepaalde plek zijn geweest, kun je niet meer ter plaatse kijken of je iets kunt ontdekken.

Dat desondanks later toch nog de hele kandidatengroep is achterhaald, kon op dat moment geen kwaad meer. Nou ja, het vergalde een beetje het plezier van de makers dat ze de kandidaten pas op 5 september bekend wilden maken, maar er is niet echt iets uitgelekt over het verloop (m.n. de volgorde van afvallen van de kandidaten). Nou ja, iemand zou de groep op een bepaalde locatie hebben gezien, en dat bleek te kloppen.