Auteur Topic: WIDM Seizoen 2021  (gelezen 247987 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #540 Gepost op: 20-10-2020, 17:10:13 »
Als het zich vooral in en om de natuur plaatsvindt (wie weet gaan we weer een keer kamperen ::bravo:: ), is dat misschien ook een reden om een wat jongere cast dan normaal mee te nemen ::vergroot:: Ik ben ontzettend nieuwsgierig geraakt in ieder geval. Ik gok zelf dat we niets nieuws zullen horen aanstaande zaterdag; dit is echt nog de afsluiting van het renaissanceseizoen. Het nieuwe seizoen krijgt z'n eigen spotlight als eind november de nieuwe kandidaten zullen worden onthuld.

Kamperen lijkt me fantastisch! Of een 'cabin in the woods'-idee. Met z'n allen in een blokhut, haha! Dit lijkt overigens een fantastische locatie voor een Meet The Mole-opdracht: kerk Sint George's in Luková. Stel je voor dat de Mol tussen alle poppen plaats neemt...  ;D




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #541 Gepost op: 20-10-2020, 17:10:22 »
Maar heeft de AVROTROS nou enkel bevestigd dat de kandidaten geen enkel gevaar hebben gelopen of ook dat ze in Tsjechië zijn geweest?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #542 Gepost op: 20-10-2020, 17:14:52 »
Maar heeft de AVROTROS nou enkel bevestigd dat de kandidaten geen enkel gevaar hebben gelopen of ook dat ze in Tsjechië zijn geweest?
Allebei. Of het is wel héél slechte journalistiek :P
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #543 Gepost op: 20-10-2020, 17:21:31 »
O ja, ik las over het zinnetje bovenaan het stukje heen: "Shownieuws bracht de onthulling die later door AVROTROS werd bevestigd." Dan zal dat wel zo zijn ja. ;)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #544 Gepost op: 20-10-2020, 17:21:46 »
Allebei. Of het is wel héél slechte journalistiek :P

Meestal is de Televizier wel geloofwaardig in dit soort dingen ::jaja:: Ik zou het ook niet vreemd vinden als AVROTROS het nu heeft bevestigd.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #545 Gepost op: 20-10-2020, 17:30:59 »
Deze quote uit het artikel op Televizier sterkt mijn vermoeden dat ze grotendeels in de natuur hebben gebivakkeerd. Hoe kun je immers 'geen enkel risico' lopen wanneer je de steden en dorpen in gaat?

Ik snap echt niet waarom iedereen opeens van een natuur versie uitgaat.. Er zitten elk jaar opdrachten er tussen waarbij ze geen enkel mens hebben gesproken..

Om seizoen 20.2 maar even te benoemen:  Spiegelbeeld, Achter je rug, Steenrijk, Vragenvuur, Sleutel bos,  Fortuin?, Meesterwerken, Stuk voor stuk,  (Weer) achter je rug, Wegdenken, en Mijn geluid hadden allemaal geen andere mensen in de opdracht zitten minus de oud-mollen dan. Je kan gewoon opdrachten opnemen in een verlaten industriegebied, een natuurgebied, een oud-klooster, een theater, een bioscoop  etc. er zijn echt wel genoeg opties met de techniek van tegenwoordig.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #546 Gepost op: 20-10-2020, 17:36:16 »
Ik snap echt niet waarom iedereen opeens van een natuur versie uitgaat.. Er zitten elk jaar opdrachten er tussen waarbij ze geen enkel mens hebben gesproken..

Om seizoen 20.2 maar even te benoemen:  Spiegelbeeld, Achter je rug, Steenrijk, Vragenvuur, Sleutel bos,  Fortuin?, Meesterwerken, Stuk voor stuk,  (Weer) achter je rug, Wegdenken, en Mijn geluid hadden allemaal geen andere mensen in de opdracht zitten minus de oud-mollen dan. Je kan gewoon opdrachten opnemen in een verlaten industriegebied, een natuurgebied, een oud-klooster, een theater, een bioscoop  etc. er zijn echt wel genoeg opties met de techniek van tegenwoordig.

Volgens mij heb ik niet gezegd dat ik er vanuit ga. Ik zou het wel een logische keuze vinden gezien het feit dat Tsjechië toch wel bekend staat om natuur en dat dat de meest veilige omgeving is om kandidaten 'geen enkel risico' te laten lopen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #547 Gepost op: 20-10-2020, 17:36:58 »
Ik snap echt niet waarom iedereen opeens van een natuur versie uitgaat.. Er zitten elk jaar opdrachten er tussen waarbij ze geen enkel mens hebben gesproken..

Om seizoen 20.2 maar even te benoemen:  Spiegelbeeld, Achter je rug, Steenrijk, Vragenvuur, Sleutel bos,  Fortuin?, Meesterwerken, Stuk voor stuk,  (Weer) achter je rug, Wegdenken, en Mijn geluid hadden allemaal geen andere mensen in de opdracht zitten minus de oud-mollen dan. Je kan gewoon opdrachten opnemen in een verlaten industriegebied, een natuurgebied, een oud-klooster, een theater, een bioscoop  etc. er zijn echt wel genoeg opties met de techniek van tegenwoordig.

Die vergelijking met 20.2 is natuurlijk volstrekt niet van toepassing. Ik ken de precieze coronaregels in Tsjechië niet, maar in nagenoeg heel Europa moeten er in binnenlocaties - en soms zelfs (onzinnig, maar goed) op straat - mondkapjes gedragen worden. Dat is voor één of twee opdrachten nog wel te billijken, maar het zou in het algemeen enorm afleiden van de sfeer en de dynamiek.

En natuurlijk zitten er in elk seizoen 'buitenopdrachten', maar die worden afgewisseld met opdrachten in drukke stads- dan wel dorpscentra, al dan niet gestoeld op interactie met de lokale bevolking (de gastenlijstopdracht), om nog maar te zwijgen van overnachtingen en etentjes in openbare gelegenheden.

Om de hele - vooraf geteste - cast en crew drie á vier weken lang coronavrij te houden is een volledige 'kampeereditie' helemaal niet zo'n vergezochte gedachte.

Je zou sowieso de nodige kanttekeningen kunnen plaatsen bij het organiseren van een nieuw seizoen in het huidige tijdsgewricht, al snap ik ook wel dat WIDM een prettige escape is voor velen (en bovendien zou de crew een belangrijk deel van hun inkomen moeten missen als het zou worden afgeblazen). In maart kreeg AVROTROS (m.i. terecht) heel veel kritiek omdat de live-finale pas op het allerlaatste moment werd afgeblazen. De beschuldiging een rondreizend super spreading event te zijn zullen ze dus tot elke prijs willen voorkomen. En ook dat is terecht.

« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 17:43:05 door Michmol »
Woosie down?

Offline Moffat

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #548 Gepost op: 20-10-2020, 17:44:42 »
Ik was afgelopen augustus op vakantie in Tsjechië, en van coronamaatregelen was daar niets te merken. Geen mondkapjes, zelfs geen afstand. Wij werden toen we een boottochtje gingen maken gewoon met twintig andere toeristen in één kleine boot gestopt. Ik zat helemaal opgepropt tussen twee Russen, haha. Wij waren helemaal verbaasd van het gebrek aan maatregelen daar.
Maar misschien was dit alleen zo in de regio waar ik was (Bohemisch Zwitserland, Elbezandsteengebergte) of misschien zijn in september de maatregelen weer verscherpt.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #549 Gepost op: 20-10-2020, 17:46:34 »
Ik was afgelopen augustus op vakantie in Tsjechië, en van coronamaatregelen was daar niets te merken. Geen mondkapjes, zelfs geen afstand. Wij werden toen we een boottochtje gingen maken gewoon met twintig andere toeristen in één kleine boot gestopt. Ik zat helemaal opgepropt tussen twee Russen, haha. Wij waren helemaal verbaasd van het gebrek aan maatregelen daar.
Maar misschien was dit alleen zo in de regio waar ik was (Bohemisch Zwitserland, Elbezandsteengebergte) of misschien zijn in september de maatregelen weer verscherpt.

Ik kan me niet voorstellen dat cast & crew dat risico willen nemen. Je kunt dan wel onderling goed aan de maatregelen houden, maar wanneer de rest van het volk waar je je tussen begeeft dat niet doet, dan loop je alsnog veel risico's. Dit bericht geeft alleen maar meer reden om te denken dat het een bushbush-editie wordt, haha!

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #550 Gepost op: 20-10-2020, 18:19:25 »
Oeh Tsjechië! Ik voorzie een opdracht in Kutná Hora (en dan m.n. de schedelkerk).
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #551 Gepost op: 20-10-2020, 18:27:01 »
Iemand bekend met Karlovy Vary?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #552 Gepost op: 20-10-2020, 18:42:40 »
Televizier heeft grote deels wel een oke site voor dit soort dingen, dus als het echt klopt vind ik het een mooi land ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #553 Gepost op: 20-10-2020, 20:51:52 »
Ik ben heel benieuwd! Maar de formuleer- en interpunctie op de briefjes is wel tragisch. Anyhow, I'm exited !

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #554 Gepost op: 20-10-2020, 21:08:27 »
Ik ben heel benieuwd! Maar de formuleer- en interpunctie op de briefjes is wel tragisch. Anyhow, I'm exited !

Die overbodige punten snap ik bij nader inzien wel. De kandidaten moeten dat briefje natuurlijk hardop voorlezen, nog uithijgend op hun fiets. Met korte, staccato zinnetjes verklein je de kans op versprekingen of een afwijkend opleesritme.

(Daarom vragen ze mij ook nooit voor die molpapiertjes).
Woosie down?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #555 Gepost op: 20-10-2020, 22:04:11 »
Die overbodige punten snap ik bij nader inzien wel. De kandidaten moeten dat briefje natuurlijk hardop voorlezen, nog uithijgend op hun fiets. Met korte, staccato zinnetjes verklein je de kans op versprekingen of een afwijkend opleesritme.

(Daarom vragen ze mij ook nooit voor die molpapiertjes).

Wanneer Michmol de opdrachten op de bordjes had geschreven  ::) ;D:

Over exact eenduizend meter bereikt u de eindlocatie van uw barre tocht. Alvorens u uw tocht vervolgt, dient u een selectie te maken uit de hieronder geformuleerde opties:

Deponeer uw sportief rijwiel op de locatie waar u zich momenteel bevindt en spek uw portefeuille met een bevallig bedrag van honderd euro per rijwiel.

Anderzijds kunt u de keuze maken om per rijwiel uw tocht te vervolgen tot aan de eindlocatie.

Hoogachtend,
Monica en Bjorn

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #556 Gepost op: 20-10-2020, 22:23:36 »
Snap nog steeds niet waarom de productie de bordjes met de briefjes erop heeft laten staan.  ???

Als je om wat voor reden dan ook moet vertrekken ruim je toch je rommel op? Er zijn daar geen beren of zo en de lokale coronamaatregelen van nu waren toen nog niet van kracht...

https://www.hartmanova.eu/noodtoestand-inreisverbod-tsjechie/

Lijkt me trouwens niet dat de helm in een van de foto's van de productie was. Heb het gevoel dat ze al weg waren toen. Anders waren die briefjes ook niet zo gekreukt, denk ik.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #557 Gepost op: 20-10-2020, 22:27:47 »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #558 Gepost op: 20-10-2020, 22:34:59 »
Hulde  ::respect::

Juist complexe teksten in fysieke opdrachten lijkt me heerlijk  ;D

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #559 Gepost op: 20-10-2020, 22:48:25 »
Het schrijven van opdrachtteksten is een kunst op zich, zo blijkt maar weer. Misschien moest de groep één kandidaat aanwijzen die de uitleg op bordjes moest zetten. Ook daarin kon gesaboteerd worden.

Maar als dit echt is, wie zijn dan Monica en Björn? Is er een kans dat dit de namen van kandidaten zijn? Crew? Of zijn het echt toevallige Nederlandse passanten?