Auteur Topic: Verwijzingen naar eerdere seizoenen  (gelezen 1249 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Gepost op: 4-10-2020, 15:22:14 »
Wat mij opvalt aan dit seizoen is dat bijna alle opdrachten op de een of andere manier verwijzen naar eerdere seizoenen. Soms zijn ze letterlijk hetzelfde, soms met een kleine twist. Dit past natuurlijk megagoed bij een jubileumseizoen, maar zou er misschien ook een hint in zitten?

Hier het overzicht zoals ik het nu heb. Vul gerust aan of corrigeer me!

Aflevering 1
Spiegelbeeld: seizoen 2019, deelnemers moeten foto’s zoeken in een stadje en op de juiste plek neerzetten en seizoen 2016, deelnemers moeten de groepsfoto reconstrueren
Gastenlijst: seizoen 2009, deelnemers moeten hotelgasten herkennen en bij naam noemen
Achter je rug: seizoen 2020, de vrijstellingsroute (maar dit soort opdrachten zijn vaker gedaan) en seizoen 2018, de mol loopt heel dicht bij de deelnemers langs (die helemaal gefocust zijn op de tekst van de presentator)

Aflevering 2
Steenrijk: seizoen 2010, deelnemers moeten sjouwen met zandzakken en elkaar halverwege ontmoeten
Meeslepend: seizoen 2015, deelnemers zoeken naar geld tijdens een lasergame-circuit en seizoen 2011, lasergame met snipers en bommen
Vragenvuur: seizoen 2000, deelnemers stellen elkaar vragen (dit is een verwijzing waar ik niet zeker van ben, dus tips zijn welkom!)

Aflevering 3
Sleutel bos: seizoen 2020, op een brug moeten deelnemers kokers met geld aan elkaar doorgeven en seizoen 2010, deelnemers zitten aan elkaar vastgeketend in een bos
Meer of min: seizoen 2020, deelnemers moeten minbedragen wegschieten tijdens het laseren.
Fortuin: seizoen 2008, deelnemers doen allemaal kleine deelopdrachten in een oude vervallen fabriek

Aflevering 4
Meesterwerken: seizoen 2005, deelnemers moeten een schilderij maken dat vervolgens herkend moet worden
Follow the money: seizoen 2000, deelnemers moeten hun medekandidaat herkennen van bovenaf een vuurtoren (toegegeven, geen heel sterke verwijzing. In buitenlandse seizoenen hebben we wel eerder zulke opdrachten gezien)
Groeten uit Florence: seizoen 2014, deelnemers moeten naar aanleiding van een beschrijving een foto maken (Duizend Boeddha-opdracht)

Aflevering 5
Stuk voor stuk: seizoen 2008, deelnemers moeten de volgorde van de opdrachten van dit seizoen goed opnoemen
Routebeschrijving: seizoen 2017, deelnemers rijden in auto’s door de stad en moeten elkaar aanwijzingen geven
Onvoorspelbaar: seizoen 2000, deelnemers moeten liften naar de andere kant van het land (deze opdracht lijkt daar qua sfeer enorm op), en seizoen 2003 en 2012, deelnemers gaan op zoek naar een gekidnapte medekandidaat
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 15:52:04 door joligmolletje »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #1 Gepost op: 4-10-2020, 15:26:47 »
Mooi rijtje. Voor 'Meeslepend' zou ik 2011 nog toevoegen, daar zat een opdracht bij die bijna helemaal identiek was. En bij 'Achter je rug' vind ik 2018 ook bijzonder passend, omdat de mol bij beide opdrachten heel dichtbij kwam.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #2 Gepost op: 4-10-2020, 15:43:41 »
Goede toevoegingen, ik zet ze er meteen bij.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #3 Gepost op: 4-10-2020, 15:43:53 »
Achter je rug vind ik ook 2018 á la Jan. Sleutelbos kan ook slaan op 2010 waar ze vastgeketend aan elkaar zaten in het bos.