Auteur Topic: [Kandidaat] Ellie Lust  (gelezen 26286 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #60 Gepost op: 6-09-2020, 17:39:31 »
Zou kunnen, maar in de podcast zegt Tina er ook bij dat ze Ellie ook niet per se vertrouwde.
Dan nog vind ik de keuze van Ellie raar om met Tina een bondje aan te gaan. Omdat Tina niet de allerslimste is. (Sorry!)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #61 Gepost op: 6-09-2020, 17:45:53 »
Dan nog vind ik de keuze van Ellie raar om met Tina een bondje aan te gaan. Omdat Tina niet de allerslimste is. (Sorry!)
het lijkt mij ook vreemd

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #62 Gepost op: 6-09-2020, 17:50:52 »
De uitspraak 'Misschien zie ik direct in je ogen wie je bent?' is ook een malle uitspraak, zeker voor Ellie Lust die niet dom is. Aan iemands ogen zie je niet of hij of zij de mol is. Op iemands ogen kun je niet af gaan, dat zal zij als politieagent heel goed weten. Maar in de spiegel naar zichzelf kijkend, ziet zij dat zijzelf de mol is? En buigt ze daarom naar voren om zichzelf te bekijken in de spiegel met haar tekst die ze niet herkent zogenaamd?
Opvallend vind ik verder ook dat zij haar eigen spiegel vindt.
Thomas Cammaert zegt tegen Ellie: lukt het je om voldoende afstand te bewaren? Dat kan een tip van een mol tegen een collegamol.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 18:18:49 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #63 Gepost op: 6-09-2020, 19:36:23 »
In Spiegelbeeld beweerde Ellie dat ze geen telefoon bij zich had in de auto. In het dorp hadden de 5 kandidaten elk een telefoon, dus je mag ervan uitgaan dat elk van de 5 auto's toch een telefoon had? Vreemd, op zijn minst. Maar dat kan haar nieuwe strategie als kandidaat zijn. Bij de Gasten vond Ellie het opmerkelijk dat er alleen maar mannennamen waren. Ze had niet de indruk dat dat de bedoeling was. Vond ik wel erg scherp, ze hadden de uitleg van Rik aan de groep niet gehoord. Aan de andere kant wordt ze bij die opdracht wel erg neergezet als een gokker. Patrick wil beginnen met 1.000 euro van de 2.000 euro, Ellie verhoogt dat later tot 1.250 euro. Hoger durfde ze misschien niet te gaan.

Plus wat er al gezegd is: de schuld geven aan de rest voor het verlies van de 750 euro vanwege valse namen, terwijl dat er helemaal niet toe deed. Ik weet het nog even niet met Ellie, maar ze staat op mijn verdachtenlijstje. ::vergroot::

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #64 Gepost op: 6-09-2020, 21:32:04 »
Misschien komt haar tweelingzus nog wel voorbij dit seizoen  ::nieuwsgierig::
Samen de mol. En slaat de spiegeltekst ook daarop.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #65 Gepost op: 6-09-2020, 21:59:27 »
In Spiegelbeeld beweerde Ellie dat ze geen telefoon bij zich had in de auto.
Volgens mij had ze ook geen telefoon maar een tablet (met navigatie gok ik), waarmee ze ook gebeld konden worden. Mogelijk is ze nooit gebeld en had ze dat dus niet door?

Offline pellertje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #66 Gepost op: 7-09-2020, 00:42:57 »
Het woord 'jo' (eigenlijk 'io' maar vooruit) is Italiaans voor 'ik'.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #67 Gepost op: 7-09-2020, 09:47:14 »
Zeker 1 om in de gaten te houden  ::jaja::
Meer L

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #68 Gepost op: 7-09-2020, 11:38:35 »
Bij Ellie benoem ik twee eigenschappen. Zij was woordvoerder van de politie.
  • Zij kan met een stalen gezicht van alles beweren. Waarschijnlijk ook leugens.
  • Zij is een type van onberispelijk gedrag.
Dat tweede maakt voor mij dat zij niet de Mol zal blijken. Als zij een "fout" maakt, dan gaan er wel meer dan een paar wenkbrauwen fronzen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #69 Gepost op: 7-09-2020, 11:48:43 »
Ellie maakt (via interview en biecht) duidelijk dat ze een nieuwe strategie heeft. Minder gericht op geld verdienen, meer op zoek naar de Mol. Dus als ze af en toe iets verdachts doet, is dat goed verklaarbaar. Voor ons dan! Maar niet voor de kandidaten, want die weten natuurlijk niets van die nieuwe strategie af. Die zullen haar juist sneller gaan verdenken. Ik geloof daarom op dit moment toch niet dat Ellie de Mol is. ::ohno::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #70 Gepost op: 7-09-2020, 14:03:21 »
Avogrado, Ellie werkt niet meer bij de politie. Dus zit zij nergens meer aan vast.
Je moet er vanuitgaan dat iedereen de mol kan zijn, inclusief een nieuwslezer, een priester, noem maar op.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #71 Gepost op: 7-09-2020, 14:26:30 »
Het woord 'jo' (eigenlijk 'io' maar vooruit) is Italiaans voor 'ik'.

Normaal ga ik niet zo goed op dit soort kleine hints, maar het is bijzónder vreemd dat die letter zo geschreven is. Kijk naar die andere e's, allemaal keurig een e, geen enkele (onkele) aanleiding er opeens een friebelige halve o van te maken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #72 Gepost op: 7-09-2020, 14:51:06 »

Je moet er vanuitgaan dat iedereen de mol kan zijn, inclusief een nieuwslezer, een priester, noem maar op.
!
Als ze het is, vind ik dat je nu al kunt zien dat ze het niet gewend is om te bedriegen, het ging niet erg overtuigend toen ze voorstelde om nog 200 erbij voor een naam te doen. Had ze kordater moeten doen en meteen een naam weten waar dat geld naartoe moet, dat is de echte Elly. Dit was een onzeker molletje. Ze zal het zeker onderschat hebben om de andere partij te spelen.

Ik zie wel dat ze optrekt met niet al te sterke figuren, zoals gezegd bondje met Tina, maar ook een kamer met Nadja, en een opdracht met Horace. Niet de allerfelste figuren.

Ik zie haar er wel voor aan om te zeggen: ik wil alleen nog een keer meedoen als ik de mol kan zijn. Want ze zit al in zoveel programma's.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #73 Gepost op: 7-09-2020, 15:18:32 »
Ellie is momenteel mijn hoofdverdachte. Vooral op basis van die zin uit haar brief aan de mol, dat ze de mol misschien wel in de ogen kijkt en hem dan herkent. Dit verraadt een zekere voorkennis wat betreft de spiegelopdracht. Ze ging ook bij de verkeerde spiegel staan.

Verder heeft Ellie misschien voorkennis gehad bij de namenopdracht. Ze zoekt daar wel veelvoorkomende Italiaanse namen uit, maar aangezien het een klein dorp betrof, heeft ze misschien een overzicht ingezien van de meest voorkomende namen in het dorp, of ze wist welke namen in Toscane meer voorkomen en welke minder (Italiaanse namen verschillen ook wel op basis van de regio).


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #74 Gepost op: 7-09-2020, 15:19:25 »
Ellie werkt niet meer bij de politie. [...] Je moet er vanuitgaan dat iedereen de mol kan zijn, inclusief een nieuwslezer, een priester, noem maar op.
Ik benoem belangrijke eigenschappen die ik haar toeken voor in het het spel. De eerste, zij kan volgens mij keihard liegen als het moet. Dus de mensen die Ellie als Mol zien, neem dat mee! De tweede, een andere rol spelen als hoe ze is, is ongeloofwaardig. Als zij knoeit met de portofoon, ik noem maar een voorbeeld, Horace kan dat, Ellie niet, is mijn mening.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #75 Gepost op: 7-09-2020, 15:27:01 »
Ik twijfel ook wel, want 'ik zie direct aan je ogen' ligt er nogal dik bovenop, dat duidt op voorkennis. Het kan zijn dat anderen ook zinnen met 'zien' hadden maar dat ze hier de verdenking op Elly wilden leggen en in andere opdrachten weer een verdenking op iemand anders.
Aan de andere kant vind ik dit geen opmerking voor Elly. Ik heb zelf ooit de fout gemaakt op iemand's ogen af te gaan en ben er nogal fel op dat ogen niks zeggen.  :-[  8) Ze kan het natuurlijk met tongue in cheek geschreven hebben. Alles kan, niets is wat het lijkt.
« Laatst bewerkt op: 7-09-2020, 15:31:12 door Run »

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #76 Gepost op: 7-09-2020, 16:49:35 »
Het lachen van Ellie (en Patrick) als ze te horen krijgen, dat het ingezette geld van de winst af gaat als ze het in hebben gezet op een naam die niet aan de eettafel verschijnt, vind ik niet des Ellie's.

In hoeverre ik mag pretenderen haar persoon te kennen althans.

Ik baseer dit vooral om de manier waarom zij het spel heeft gespeeld in 2016, en op haar andere televisie optredens.

Ik hou Ellie zeker in de gaten, maar in mijn achterhoofd is er een klein stemmetje wat blijft zeggen, dat ze de rol van de Mol, niet op zich zou willen nemen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #77 Gepost op: 7-09-2020, 16:54:29 »
Het lachen van Ellie (en Patrick) als ze te horen krijgen, dat het ingezette geld van de winst af gaat als ze het in hebben gezet op een naam die niet aan de eettafel verschijnt, vind ik niet des Ellie's.

In hoeverre ik mag pretenderen haar persoon te kennen althans.

Ik baseer dit vooral om de manier waarom zij het spel heeft gespeeld in 2016, en op haar andere televisie optredens.

Ik hou Ellie zeker in de gaten, maar in mijn achterhoofd is er een klein stemmetje wat blijft zeggen, dat ze de rol van de Mol, niet op zich zou willen nemen.
Of misschien wilde ze het graag eens proberen, wat ik me kan voorstellen als je je levenlang voor 'het goede' hebt gestreden, maar blijkt het haar niet zo makkelijk af te gaan. Ze beet op haar lip alleen voor de camera te zien, toen Patrick zei dat ze veel geld zouden gaan proberen te verdienen. Alsof ze dacht, dat moet ik dus zien te voorkomen.
« Laatst bewerkt op: 7-09-2020, 16:58:14 door Run »

Online Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #78 Gepost op: 7-09-2020, 17:17:38 »
Het woord 'jo' (eigenlijk 'io' maar vooruit) is Italiaans voor 'ik'.

Leonardo Da Vinci ondertekende zijn schilderijen geloof ik met io, ik, Leonardo dacht ik op wiki gelezen te hebben  ::oink::

Offline Laravds

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #79 Gepost op: 8-09-2020, 00:15:05 »
Het woord 'jo' (eigenlijk 'io' maar vooruit) is Italiaans voor 'ik'.

Op zich zou me dat wel een goede hint lijken, maar 'io' wordt niet uitgesproken als 'jo'. De nadruk ligt op de 'i', het wordt dus eerder uitgesproken als 'iejo'. Ik zou het persoonlijk spijtig vinden mocht dit een officiële hint zijn, want het lijkt me niet zo moeilijk om iemand te vinden die de juiste uitspraak kent en bewust een foute uitspraak gebruiken voor een hint vind ik nu ook niet ideaal. Maar het is wel een opvallende "schrijffout", om het zo te zeggen, dus wie weet!