Auteur Topic: [Kandidaat] Ellie Lust  (gelezen 26312 keer)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #100 Gepost op: 13-09-2020, 12:13:25 »
Toen Ellie stenen omwisselde voor een gouden steen, keek ze onder iedere gouden steen.
Op zoek naar jokers Ellie, met de klok mee zoeken?  ::rofl::
Kandidatengedrag!

Ik weet dat nog niet zo. Ellie wist dat er een camera op haar gericht stond en ze kan prima doen alsof ze jokers zoekt. Dus dat is voor mij niet per se kandidatengedrag.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #101 Gepost op: 13-09-2020, 12:16:25 »
Er wordt in opdrachten zoals de laseropdracht vaak gemold met de porto. Hoe zou Ellie kunnen mollen als ze de mol zou zijn? Ze heeft zichzelf in principe een simpele methode om te mollen afgenomen. En ze heeft op niet heel veel geld en jokers het spel uitgewerkt door zichzelf af te laten schieten zoals Patrick. En ze heeft ook haar maatje Jeroen niet neergeknald bij het geven van rugdekking Kan ze nog wel de mol zijn?

Ze is de woorden van Thomas alweer vergeten zo te zien!

Offline littlemindy-

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #102 Gepost op: 13-09-2020, 18:46:20 »
Ik vind Ellie zich anders gedragen dan in 2016.

Ik vond haar toen heel observerend richting haar medespelers. Als Rik nu de groep toespreekt en iets bekendmaakt kijkt ze hem strak aan ipv naar de reacties van de anderen te kijken. Dat is niet des kandidaten-Ellies op zoek naar de Mol.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #103 Gepost op: 13-09-2020, 22:57:08 »
Nog iets wat mij net pas opvalt. Dit is de tweede keer dat een kamergenoot van Ellie het veld moet ruimen. Dat is in het verleden vaker gebeurd met kamergenoten van de mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #104 Gepost op: 13-09-2020, 22:59:59 »
Ja, goeie! Ik heb Ellie zeker nog niet afgeschreven, maar hoe zou ze gemold kunnen hebben bij de laseropdracht? Ze lijkt goede tips te geven en ook meermaals kandidaten in het veld goed voor boobytraps te waarschuwen.

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #105 Gepost op: 13-09-2020, 23:31:35 »
Kleine correctie: Tina was het bondje van Ellie, niet haar kamergenoot (Tina sliep bij Peggy)

Ik kan me niet zo goed herinneren hoe Ellie in haar eerste seizoen was kwa bondjes, maar was wel verbaasd dat ze nu al aan haar 2e is begonnen, had haar toch terughoudender ingeschat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #106 Gepost op: 14-09-2020, 11:49:10 »
Ik vind Ellie zich anders gedragen dan in 2016.

Ik vond haar toen heel observerend richting haar medespelers. Als Rik nu de groep toespreekt en iets bekendmaakt kijkt ze hem strak aan ipv naar de reacties van de anderen te kijken. Dat is niet des kandidaten-Ellies op zoek naar de Mol.
Hoewel Ellie ook op mijn mollijstje staat moet je hier wel bedenken dat Ellie zich ook had voorgenomen om het dit keer beter te doen dan in 2016. Niet zo moeilijk als je het mij vraagt.

Offline littlemindy-

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #107 Gepost op: 14-09-2020, 19:20:35 »
Hoewel Ellie ook op mijn mollijstje staat moet je hier wel bedenken dat Ellie zich ook had voorgenomen om het dit keer beter te doen dan in 2016. Niet zo moeilijk als je het mij vraagt.

Wat ik bedoel is dat ze juist minder op zoek lijkt naar de Mol dan in 2016 en meer bezig lijkt haar gezicht in plooi te houden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #108 Gepost op: 14-09-2020, 19:53:08 »
Ja, mee eens. Ik kies Ellie nu als Mol. Ze heeft al best een paar mogelijke molacties op haar naam staan en ze lijkt ook een goede positie in de groep te hebben om beslissingen te kunnen beïnvloeden. En dat slecht kunnen jokken (zie haar tekst in de openingspost van dit topic) valt ook wel mee. Denk aan de eerste aflevering en haar leugen dat het (enkel en alleen maar) de schuld van de anderen was dat er geld verloren ging bij het namenspel, vanwege de valse namen.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #109 Gepost op: 14-09-2020, 23:41:29 »
Maar dat momentje Heinz, dat ze tussen de gouden stenen zoekt
Daar zie ik een kandidaat. Hoe zie jij dat?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #110 Gepost op: 14-09-2020, 23:45:38 »
Die leugen was goed in beeld gebracht, en bracht ze zelf ook goed. Maar niet functioneel als ze mol is, want dit leugentje wordt natuurlijk snel doorgeprikt. (Het kan zijn dat ze op dat moment even niet begreep wat de bedoeling was om daar later (niet getoond) op terug te komen). Zo'n opvallend slechte leugen speelt haar als mol te veel in de kijker denk ik. Als je sec kijkt naar hoe ze in staat is om zoiets in de groep te gooien, dan heeft ze zeker goede lieg-skills.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #111 Gepost op: 15-09-2020, 07:57:35 »
Maar dat momentje Heinz, dat ze tussen de gouden stenen zoekt
Daar zie ik een kandidaat. Hoe zie jij dat?

Ja, dat ziet er inderdaad heel kandidaats uit. Meest voor de hand liggende verklaring: Ellie is kandidaat.

Maar misschien heeft Ellie zich als Mol voorgenomen om het grotendeels precies zo te spelen als ze als kandidaat zou doen en doet ze dit dus heel slim. Misschien ook met het idee dat anderen haar zouden zien zoeken en zelf ook beter naar jokers uit zouden kijken waardoor de focus wat van het geld af zou gaan.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #112 Gepost op: 15-09-2020, 10:29:51 »
Ondanks de jokerzoektocht is zij voor mij nu molkandidaat nummer 1! Ze straalt het gewoon uit: ik ben de mol!

En zou het niet mooi zijn als je aan het eind kan zeggen: jullie hebben het al die tijd kunnen weten. Ik was bij de bekendmaking op tv (in Amsterdam?) samen met Rik, en toen zei ik, dat ik geen kandidaat was. Logisch, want ik was de mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #113 Gepost op: 15-09-2020, 10:45:08 »
Ellie zoekt volgens mij geen jokers tussen de stenen. Zij zoekt de minst grote steen, want die is de lichtste.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #114 Gepost op: 15-09-2020, 11:09:46 »
Ja, dat zou ook goed kunnen. En dat lijkt me eerder menselijk dan mols of kandidaats. (Als het doel van de Mol was om bij die 0,5 aan te komen met weinig vijfentwintigjes was gewicht ook niet zo heel belangrijk.)

Dat Ellie bij de gouden stenen oppert dat er boven goud nog platinum zit vind ik een van de meest verdachte dingen deze opdracht.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #115 Gepost op: 15-09-2020, 16:46:43 »
Ik vraag me af of het veel nut heeft voor een mol om op de stoel met de vrijstelling te gaan zitten. Ik bedoel dat het om het even is, waar je als mol zit.

Voor mij is dat toch wel een reden om haar als mol weg te strepen, want inderdaad: waarom zou je dat als mol doen?
Maar goed: ik heb de mol niet altijd goed. ;D Dus wie weet zou het toch een mollenstreek kunnen zijn. Dan ben ik wel benieuwd naar het waarom.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #116 Gepost op: 15-09-2020, 16:48:47 »
Inderdaad raar als het hierbij blijft. Maar misschien zien we de stoel nog terug en zou het daarmee logischer worden dat de Mol er nu op heeft gezeten. (Geen idee in welk scenario. :P)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #117 Gepost op: 15-09-2020, 16:53:55 »
Nou ja, als er straks een hele stoelendans ontstaat waardoor er veel geld uit de pot gaat, dan is het gedrag van Ellie (als ze de mol is) inderdaad een stuk logischer.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #118 Gepost op: 15-09-2020, 18:04:22 »
Citaat
Voor mij is dat toch wel een reden om haar als mol weg te strepen, want inderdaad: waarom zou je dat als mol doen?

Om de stoel te introduceren in het spel en tegelijkertijd zekerheid houden dat er een rood scherm verschijnt?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #119 Gepost op: 15-09-2020, 21:38:51 »
Ellie zoekt volgens mij geen jokers tussen de stenen. Zij zoekt de minst grote steen, want die is de lichtste.
Onwaarschijnlijk want ze tilt de stenen niet op, ze verplaatst die alleen. Zij vond eerder een joker tussen de stenen, logisch dat ze verder naar jokers gaat zoeken.
Overigens vind ik haar (terechte) voorstel om niet alle stenen voor zilver om te wisselen omdat er nog betere wissels zouden komen onmols. Plus het feit dat zij niet in de groep zat van €35 en vooral omdat ze als laatste ging in de laseropdracht (de kist had eerder de eindstreep kunnen bereiken) zie ik geen mol in Elllie.
« Laatst bewerkt op: 15-09-2020, 21:42:55 door Luc »