Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 94912 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #100 Gepost op: 2-10-2020, 17:31:18 »
edit: ik beeld me weer eens dingen in  ::bloos::

Of niet, hè :P Voor mij staat hij ook nog steeds hoog op het verdachtenlijstje. Maar zoals eerder aangekaart: tenzij je er echt mee bezig bent, vergeet je hem snel. Ik weet nog best wat van zijn seizoen, maar kan me Jeroen zelf nauwelijks herinneren... Behalve die ontvoering. Hij lijkt er in ieder geval wel veel plezier in te hebben, staat vaak op goede posities, en er gaat vaak genoeg iets net niet helemaal goed. Traditioneel gezien vanuit de productie is het een slim geplaatste, onverdachte Mol. Maar kennelijk is er de verwachting dat het toch meer een klapper en een flamboyant type is omdat het het jubileumseizoen is. Weet niet of dat terecht is :P

Opzichtig mollen voor de ogen van Tygo en tussen het bondje van Ellie en Patrick proberen te komen zou ik dan wel twee heel leuke acties gevonden hebben. Uiteindelijk weet ik het gewoon niet met Jeroen... Eigenlijk zoals met bijna iedereen dit seizoen  ::rofl:: Maar heb bij hem toch net wat minder vraagtekens.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #101 Gepost op: 2-10-2020, 18:38:23 »
Wat me het meest doet twijfelen bij Jeroen is dat hij als laatste ging in de laserarena. Dan bestaat immers het risico dat je niet aan de beurt komt als je collega's het erg goed doen. Tenzij de productieschutters op bepaalde momenten wat meer hun best deden, zodat iedereen mee kon doen. Maar ook dan: Ellie en Jeroen hoefden nog maar een heel klein stukje, m.i. hadden zij weinig invloed meer op het spel.

Afgezien daarvoor heb ik ook weer genoeg molse dingen bij hem gezien. Ik weet niet zo goed wat ik met Jeroen aan moet, eigenlijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #102 Gepost op: 2-10-2020, 21:24:20 »
Mogelijk dat Jeroen zich had 'laten' afschieten (mogelijk met hulp van productie) op dat laatste kleine stukje; hij kon beoordelen met de beelden en porto of het beetje goed ging. Zou natuurlijk wel beetje gemeen zijn, maar dat is wel vaker zo. Maar inderdaad, Peggy en Tygo lijken in de klassieke zin (kist ver brengen, maar weinig/niets inbrengen) de meest verdachten bij het laseren.

Bij de ansichtkaarten in de vorige aflevering had hij dan wat last van Patrick. Begon goed door foto van de David er snel uit te spelen, daarna ging het misschien net iets te hard. De Ponte Vecchio op het eind probeerde hij denk ik wat te vertragen in de hoop buiten tijd te zijn, maar dat lukte niet. Hij deed er niet extreem zijn best voor in ieder geval. Of had hij moeten kiezen voor net aan verkeerd perspectief (of bang dat dat te veel opviel)?

Offline Arcade_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #103 Gepost op: 2-10-2020, 22:16:37 »
De BN oud-mollen van seizoen 6, 7, 8, 10, 11, 13, 16, 17 zijn voorbij gekomen in dit jubileumseizoen. Mogelijk was Rob Dekay (20) een tegenstander in de laseropdracht.

Dus uit seizoen 5, 9, 12, 14, 15, 18, 19 is geen BN oud mol in de serie geweest.
Wat verder afwijkt zijn seizoen 10 en 13, namelijk wel een oud-mol in het jubileumseizoen maar geen afgevaardigde kandidaat.

Zet deze cijfers om naar letters: 5=e 9=i 10=j 12=l 13=m 14=n 15=o 18=r 19=s

Met deze letters kan je JEROEN IS MOL maken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #104 Gepost op: 3-10-2020, 00:02:41 »
Goed gevonden!
Als Rob (20=N) aan het laseren was heb je ook een T. Dan heb je ook "niet".
Voor de rest lijkt het niet te kunnen veranderen naar bv Ron want je krijgt de J niet meer weg.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 00:12:25 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #105 Gepost op: 3-10-2020, 12:21:28 »
Of niet, hè :P
Ja, idd. Zat eventjes met m'n gedachten in de knoop door de post van Run in het opdracht 4.2 topic. Jeroen is bij een alles-of-niets opdracht nog steeds heel verdacht daar. Meer nog dan Tygo.

Dat merkte ik net pas toen ik de opdracht nog een keer terugkeek. Toen Rik zei dat ie nu een antwoord wilde hebben bracht Jeroen meteen die foute naam van Jon in.

Wat me het meest doet twijfelen bij Jeroen is dat hij als laatste ging in de laserarena. Dan bestaat immers het risico dat je niet aan de beurt komt als je collega's het erg goed doen. Tenzij de productieschutters op bepaalde momenten wat meer hun best deden, zodat iedereen mee kon doen. Maar ook dan: Ellie en Jeroen hoefden nog maar een heel klein stukje, m.i. hadden zij weinig invloed meer op het spel.

Jeroen was daar in de beste positie om een kandidaat (Ellie) af te schieten, denk ik. Nikkie en Ron hadden als 1e duo elkaar nooit onopgemerkt kunnen raken met de groep zo dichtbij. Ik denk dat ze zo'n shot in de finale willen hebben... de mol die een kandidaat afschiet.

zou kunnen dat de regie en/of de productieschutters daar een toneelstukje opvoerden ja. Het klopte allemaal net te goed. Een beetje zoals bij ER als er een finaleopdracht is die uit 3 delen bestaat en je alsnog een close finish hebt  ::)
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 12:23:22 door Amethyst »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #106 Gepost op: 3-10-2020, 14:30:20 »
Jeroen was mijn schot-voor-de-boegmol, geen idee waarom eigenlijk. Maar iedereen doet zo 'raar' dat ik maar gewoon bij Jeroen blijf tot het tegendeel bewezen is.  ::jaja::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #107 Gepost op: 3-10-2020, 16:21:56 »
Net de laseropdracht even teruggekeken. Kom ik er nu pas achter dat Jeroen daar sowieso in de beste positie was om een kandidaat af te schieten, want Ellie en hij waren de enige overgebleven kandidaten in het spel :P

De anderen konden bij hen niet meekijken.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #108 Gepost op: 3-10-2020, 18:35:15 »
Net de laseropdracht even teruggekeken. Kom ik er nu pas achter dat Jeroen daar sowieso in de beste positie was om een kandidaat af te schieten, want Ellie en hij waren de enige overgebleven kandidaten in het spel :P

De anderen konden bij hen niet meekijken.

En juist daarom mag hij wat mij betreft de mol al niet meer zijn. Nadat Ellie af was, was er niemand meer over die kon zien wat hij deed en er zat alsnog maar 1 minbedrag in de kist. Zou ik wel een heel erg zwaar gemiste kans vinden om te hebben kunnen mollen en wat mij betreft een penstreep door Jeroen

Sowieso vond ik -100 erg mager voor een mol en de kans acht ik ook nog eens groot dat dit door Nadja of Horace komt. Vermoed dat de mol in deze opdracht afgeschoten werd, nog voor hij of zij de kist bereikt had.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 18:42:02 door sherlock »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #109 Gepost op: 3-10-2020, 20:01:41 »
Nog eens extra mingeld in een kist stoppen met een toch al magere inhoud vind ik ook wel wat overdreven  ::rofl:: Bovendien word je ook verdachter door het kleine aantal biljetten dat er in zit, én je moet wel nog ergens onderweg de minbedragen opvissen onder het oog van Ellie...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #110 Gepost op: 3-10-2020, 21:49:56 »
Als ik het goed begrepen heb waren Peggy, Patrick maar ook Tygo en Nikkie bij opdracht 2 op de juiste plek.
Ron en Jeroen dus te laat? Molpunten hier voor Ron en met name voor Jeroen die de communicatie moest doen.   ::vergroot::

Ik ga hier tunnelen, geloof ik.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 21:56:57 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #111 Gepost op: 3-10-2020, 22:33:09 »
Als ik het goed begrepen heb waren Peggy, Patrick maar ook Tygo en Nikkie bij opdracht 2 op de juiste plek.
Ron en Jeroen dus te laat? Molpunten hier voor Ron en met name voor Jeroen die de communicatie moest doen.   ::vergroot::

Ik ga hier tunnelen, geloof ik.

En hij was ook degene die Tygo en Nikkie naar de juiste locatie leidde.
Wel  zo handig voor het vervolg van de opdracht als de helikopter op tijd bereikt werd. (Al zal er vast een alternatief scenario klaargelegen hebben)
Ik tunnel dus lekker met je mee  :)

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #112 Gepost op: 3-10-2020, 22:50:01 »
Jeroen zou wel eens een verdomd goede mol kunnen zijn.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #113 Gepost op: 3-10-2020, 22:57:12 »
Jeroen was mijn schot-voor-de-boegmol, geen idee waarom eigenlijk. Maar iedereen doet zo 'raar' dat ik maar gewoon bij Jeroen blijf tot het tegendeel bewezen is.  ::jaja::
Dit heb ik ook een beetje.

Ik zeg al Jeroen vanaf ergens in het begin, en heb nog niet echt overtuigend tegenbewijs. En hij wordt in de app blijkbaar het minst verdacht. En in de puzzelopdracht heeft hij ook niet geëxcelleerd zal ik maar zeggen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #114 Gepost op: 3-10-2020, 23:08:22 »
En hij was ook degene die Tygo en Nikkie naar de juiste locatie leidde.
Wel  zo handig voor het vervolg van de opdracht als de helikopter op tijd bereikt werd. (Al zal er vast een alternatief scenario klaargelegen hebben)
Ik tunnel dus lekker met je mee  :)

Gezellig! En ook eens met Erik Leppen: hij was echt niet goed bezig bij de puzzel. Nou ja, als mol dan weer wel...
Alle aandacht gaat naar Nikkie die weinig doet (maar wel nadenkt) en ‘onhandige Ron. Maar het was wel Jeroen die Nikkie verdacht maakte tijdens de opdracht en verwarring zaaide.

Ik verdenk Tygo ook heel erg, maar zit de mol in de helicopter?  ??? Denk het niet (hoewel dat natuurlijk het gaafst is), je dan hebt ook geen invloed meer op het spel. De anderen zouden nog geld kunnen verdienen, als mol wil je dit voorkomen, lijkt mij zo.

Ik ben om, eindelijk een iets vastere tunnel!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #115 Gepost op: 3-10-2020, 23:14:15 »
Ik overweeg inmiddels ook ernstig om in deze tunnel plaats te nemen. Nikkie en Tygo zijn voor mij een stuk minder waarschijnlijke mollen geworden na vanavond. Dankzij Nikkie kwamen Patrick en Peggy tijdig bij Rik aan. Op de parkeerplaats van hun bestemming gaven P&P Ron en Jeroen aanwijzingen tot de tijd om was. En Jeroen genoot wel erg uitgebreid van het weer, het uitzicht en de aandacht van Aziatische toeristen. Oeps, te laat! Geen geld in de pot...

Plus, Nikkie en Tygo moesten goed naar hun bestemming geleid worden. Dat deed Jeroen. En de mol zal in de gaten willen houden dat het achtergebleven viertal de aanwijzingen richting Elba vindt.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 23:17:37 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #116 Gepost op: 3-10-2020, 23:17:34 »
Ik weet het nog niet met Jeroen. Het moment dat wel steeds bij me opkomt als ik hem als Mol overweeg is wanneer ie aan Ellie gaat vertellen dat hij dat gescheurde geld in zijn zak had gestopt. Hoe gespannen ie toen was! Alsof ie als Mol misschien z'n hand een beetje overspeeld had met die actie.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #117 Gepost op: 3-10-2020, 23:17:54 »
Mijn onderbuik richt zich vanaf het begin op Jeroen - vandaar ook mijn bump van dit topic verleden week - en ik zie steeds minder redenen om dat gevoel niet te volgen... ::vergroot::
Woosie down?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #118 Gepost op: 3-10-2020, 23:30:27 »
Ik weet het nog niet met Jeroen. Het moment dat wel steeds bij me opkomt als ik hem als Mol overweeg is wanneer ie aan Ellie gaat vertellen dat hij dat gescheurde geld in zijn zak had gestopt. Hoe gespannen ie toen was! Alsof ie als Mol misschien z'n hand een beetje overspeeld had met die actie.

Ik heb de indruk dat Tygo (tenzij die zelf de mol is) dat deed om Jeroen te testen. Volgens mij verdenkt hij Jeroen al een tijdje. Er zit m.i. een rare edit in de testbiecht van Tygo in aflevering 3:

"Ik twijfelde tussen Ellie en Jeroen, maar Jeroen is te erg een speler. (...)
Ellie is voor mij nog steeds een potentiële Mol...omdat Ellie gewoon ontzettend hardcore goed is in liegen. Die vrouw kan haar blozen uitzetten. Hallo! Ze liegt over jokers. Ze haalt rare fratsen uit. Dat is link, Ellie. Dat moet je niet doen. Dat maakt je verdacht."


Ik heb de indruk dat er na die eerste zin is geknipt in de biecht. Het lijkt nu dat Tygo met 'speler' 'kandidaat' bedoelt, terwijl hij net zo goed kan bedoelen dat Jeroen zich afwijkend gedraagt. En waarom is Ellie 'nog steeds' een potentiële mol? Dat is alleen logisch als hij daarvóór heeft gezegd dat hij Jeroen meer verdenkt dan Ellie, maar dat Ellie wat hem betreft óók molpotentieel heeft.

Daarnaast zou je verwachten dat Jeroen het als kandidaat prima vindt om beschuldigt te worden van het verduisteren van geld. Nu probeert hij zich daar onderuit te kletsen. Nogal vreemd voor een kandidaat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #119 Gepost op: 3-10-2020, 23:40:37 »
Jeroen deed wel (tegen Ellie) alsof hij zich er juist verdacht mee wilde maken. En dat is ook wel een logischere verklaring dan denken dat je er wel mee weg komt als Mol denk ik, met zo'n actie.

En naast de kist over de streep brengen vind ik eigenlijk het laatste schild raak schieten met pijl en boog nog onnodiger voor een Mol. Daarmee werd 1200 euro verdiend. Het was lang niet zeker dat iemand na hem dat laatste schild nog wel zou raken.

Edit: o wacht, het was waarschijnlijk gewoon 200 per schild. Dat moet ik nog eens terugkijken. ;)
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 23:47:40 door Heinz »