Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 94094 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #120 Gepost op: 3-10-2020, 23:59:00 »
Dat was inderdaad 200 per schild. Maar goed, hij had natuurlijk ook fanatiek mis kunnen schieten. Je zou kunnen zeggen dat het onnodig was. Maar 200 euro goodwill kan wat mij betreft door de beugel voor een mol.

Het verhaal wat hij tegen Ellie ophing klonk erg zwak, vond ik. Hij zei dat hij had gehoord dat Tygo vol op hem zit, dat hij dat prima vond en dat hij dat geld verstopt had om zichzelf nog verdachter te maken. Zou kunnen, maar het kwam op mij meer als damage control over dan een goed doordachte kandidatenactie.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #121 Gepost op: 4-10-2020, 00:17:37 »
Jeroen lijkt me, naarmate het spel vordert, meer ontspannen. Ik denk dat dat wel eens zou kunnen komen, omdat hij steeds meer plezier heeft in zijn (onopgemerkte) streken.

Door wie van de andere deelnemers wordt hij eigenlijk verdacht?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #122 Gepost op: 4-10-2020, 00:22:43 »
Jeroen is alleen door Nikkie en Tygo expliciet als verdachte genoemd. En alle andere verdachten van Nikkie (Tina, Nadja en Horace) zijn al naar huis. Als Nikkie niet zelf de mol is én Jeroen is dat ook niet, heeft ze erg veel mazzel dat ze er nog in zit.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #123 Gepost op: 4-10-2020, 00:55:16 »
Ik vermoed dat Nikkie Jeroen in de smiezen heeft (als een van de weinigen) en gaat winnen. Dat zou misschien ook verklaren dat ze zo verdacht overkomt, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #124 Gepost op: 4-10-2020, 01:34:36 »
Nikkie ook handig op de kamer met Jeroen, komt dat even goed uit :P

Hij had het erg gezellig in de auto met Ron. Begon al bijna naar mijn tv te roepen dat hij niet zo opzichtig steeds erdoorheen moest praten, straks wordt hij ontmaskerd...  ::rofl::

Vind het nog even moeilijk zo net na de aflevering, maar ik zou wel misschien willen zeggen dat op basis van onderbuik Jeroen nu voor mij voorbij Peggy gaat op het verdachtenlijstje. Tegelijkertijd zakken Nikkie en Ron verder weg. Patrick lastig geval. Nu heb ik dit al het hele seizoen met Jeroen: na de aflevering verdacht, dan ga ik verder analyseren, herbekijken, forum lezen en dan zakt ie weer wat weg... Na vorige week lijkt het er toch op dat hij toch een blijvertje is. Maar ik tunnel nog zeker niet :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #125 Gepost op: 4-10-2020, 08:16:29 »
In zijn eerste seizoen was Jeroen een hele aardige, onopvallende kandidaat. Werd door de meesten nooit als een serieuze mol beschouwd. Ik vind hem dit jaar echter veel sturender dan destijds. Zit vaak op sleutelposities, heeft vaak de portofoon. Hij is hoe dan ook een stuk beter voorbereid, hetgeen hij ook aangeeft in zijn voorstelfilmpje. Hij wordt enorm onderschat, maar ik vraag me af of dat terecht is. Volgens mij heeft hij nog niet zoveel goed gedaan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #126 Gepost op: 4-10-2020, 08:18:41 »
Volgens mij heeft hij nog niet zoveel goed gedaan.
Dat vind ik in zijn geval niet verdacht.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #127 Gepost op: 4-10-2020, 08:22:21 »
 ::rofl::

Tja, dat is het dilemma, hè? Kan inderdaad zijn dat hij er gewoon niet zoveel van kan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #128 Gepost op: 4-10-2020, 08:28:23 »
Wat betreft dat gescheurde briefje, dat vind ik dus helemaal geen reden om Jeroen af te schrijven. Vergeet niet, er is meer geld verdwenen... Hoe mooi is het om andere briefjes achter te houden en dan te denken, oh, doe ook die gescheurde maar, dan lijk ik lekker een domme mollende kandidaat. Perfecte bliksemafleider die iig bij Ellie lijkt te hebben gewerkt en mogelijk ook bij Tygo  (als we de edit mogen geloven).

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #129 Gepost op: 4-10-2020, 09:00:47 »
In de eerste aflevering zit een shot op een glas in lood of zoiets en daar blijft het beeld net wat langer hangen op een mannelijk figuur met een grijzende baard. Dat zou een mooie kijkershint zijn.... Toch eens opletten of er meer baarden te zien zijn.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #130 Gepost op: 4-10-2020, 10:15:06 »
Jeroen deed wel (tegen Ellie) alsof hij zich er juist verdacht mee wilde maken. En dat is ook wel een logischere verklaring dan denken dat je er wel mee weg komt als Mol denk ik, met zo'n actie.

een derde verklaring zou kunnen zijn dat dit een bewuste nepmol-achtige actie was, juist om als 'nepmol' te worden betrapt.

Het bleek in afl. 3 dat Tygo in de aflevering ervoor op Jeroen zat. Dan wil je die verdenking wegnemen en kandidaatse puntjes scoren.

Jeroens gedrag past daarbij. Hij zorgt dat ie door Tygo wordt betrapt. Tygo schaduwt hem later bij de kasteelopdracht ook nog, maar lijkt daarna van hem af te stappen.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #131 Gepost op: 4-10-2020, 10:31:25 »
Ik vermoed dat Nikkie Jeroen in de smiezen heeft (als een van de weinigen) en gaat winnen. Dat zou misschien ook verklaren dat ze zo verdacht overkomt, denk ik.

Dan vind ik het wel raar dat Jeroen bij zijn testbiecht na afl. 4 Nikkie juist uitsluit als Mol. In afl. 1 vond hij de spiegels nog verwijzen naar Nikkie als Mol. Als Jeroen zelf de Mol is, moet hij ergens vanaf afl. 6 wederom draaien en Nikkie opeens toch weer als verdachte aanmerken. Dan maak je het voor jezelf toch nodeloos ingewikkeld? Voor zover we nu kunnen nagaan, zijn er momenteel namelijk weinig andere kandidaten die Jeroen als Mol zien (Tygo noemde Jeroen wel in afl. 3, maar hij vond Jeroen te veel een speler), dus waarom sluit Jeroen dan Nikkie uit als zijn Mol en medefinalist indien hijzelf de Mol is?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #132 Gepost op: 4-10-2020, 13:16:52 »
Die draai naar Nikkie zie ik Jeroen wel maken hoor.  :) Er zijn in afl. 5 genoeg gekke dingen gebeurd en er zijn nog 3 afleveringen over om te veranderen. Verder kan het natuurlijk ook zijn dat Jeroen zogenaamd de andere finalist verdenkt. Het is ook wat de montage ervan maakt.

En Jeroen oogt inderdaad meer ontspannen. Misschien omdat Ellie eruit is? Zij hield wel iedereen in de gaten. Misschien was hij bang dat zijn (nep?)molactie in afl. 3 met dat geldbriefje ervoor zou zorgen dat zij (en de groep) hem voorgoed zou verdenken. Ik denk dat hij toen bijna zijn hand heeft overspeeld als mol. (Edit: wat Heinz ook eerder heeft gezegd  ;D) Liep maar nét goed af.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 19:12:08 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Grijns

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #133 Gepost op: 4-10-2020, 13:23:40 »
De auto naar de helikopter moest wel op de goede plek uitkomen, anders was het lastig om de volgende opdracht te starten. Jeroen begeleidt Nikkie en Tygo daar naar toe (Ron bestuurde de auto), als mol kan hij de opdracht hebben gekregen om dat heel goed te doen. Zelf komt hij met Ron te laat en dus geen geld in de pot.

Offline Arcade_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #134 Gepost op: 4-10-2020, 14:43:43 »
Na de laatste aflevering zit ik 100% in de Jeroen tunnel.
Heb een eenvoudigere versie van mijn vergezochte eerder genoemde verborgen hint. De BN oud-mollen van seizoen 6, 7, 8, 10, 11, 13, 16, 17 zijn voorbij gekomen in dit jubileumseizoen. Alleen uit seizoen 10 en 13 doet niemand mee. De 10e letter is J de 13e M. Jeroen Mol?

Heb al teveel punten verloren aan Nadja en Ellie. Ik ga vanaf nu vol op Jeroen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #135 Gepost op: 4-10-2020, 17:44:32 »
Een van de weinige dingen die ik kan bedenken (ook ergens anders gemeld, maar t hoort hier thuis denk ik) is dat Jeroen vaak aan Leonardo da Vinci wordt gekoppeld, hij noemt zelf vaak die naam of hij heeft een opdracht met de naam. afl.5 ook, bij routebeschrijving...

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #136 Gepost op: 5-10-2020, 14:01:33 »
Die baard is dan ook al heel lang vooruit gepland om te verwijzen naar Da Vinci...  ::rofl::

Als is het nog lang niet zo'n mooie, lange, witte (Sinterklaas)baard die je meestal bij Da Vinci ziet. Maar zo met die baard en dat petje de hele tijd, vind het wel een beetje een schoffie. Pretoogjes erbij. Maar dat is allemaal mooi toeval natuurlijk. :P

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #137 Gepost op: 6-10-2020, 11:43:15 »
Ik ben hier ook weer terug. Ik wissel maar drie keer per dag, of zo  ::bloos::


Bij het pakken van de 3 kaartjes vind ik Jeroen het meest verdacht. Als je als mol 1 van die kaartjes moest pakken, kon je prima als 2e naar binnen.

Het ging er denk ik alleen om de route naar de heli te missen. De bestemmingen stonden al op de kaartjes, maar de routebeschrijvingen voor de andere teams niet ...die volgden pas de volgende dag, las ik hier.

De afleveringstitel vind ik het best bij Jeroen passen. Hij 'werkt' Nikkie (die hem zwaar verdenkt) & Tygo 'weg' door ze perfect naar de heli te loodsen. Een heel makkelijke route, bleek later.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #138 Gepost op: 6-10-2020, 19:23:45 »
Ja, ik kruip ook steeds meer in deze tunnel. Ik ben alles weer terug aan het kijken en ik vind Jeroen opvallend.. tsja.. acteren? Veel meer dan in zijn eigen seizoen lijkt het. Daarnaast heb ik ook de opdracht met de schilderijen nog eens goed bekeken:



Dit schilderij omschrijft Jeroen als de geboorte van Jezus en helemaal in het begin 'er staat een os en een ezel'. Ja, die staan er ook, maar wel vrij verstopt. Dan volgt hij met 'en een bakje vol met stro'. Ja, er staat een bak maar vol met stro zou ik niet perse zeggen (buiten dat het geen stro is, maargoed). Als je goed kijkt is het mini groene frutje in de bak iets wat vol met stro zou moeten zitten. Dan vraagt Peggy hoeveel ruimte Maria inneemt ten opzichte van het doek, waarop Jeroen antwoordt 'de helft' en als Peggy vraagt 'wat is er linksboven' zegt Jeroen 'jaa.. een huisje'. De hele stoet met mensen lijkt mij belangrijker hierin. Dan voegt Jeroen toe 'er zijn ook aapjes', ook wel waar, als je goed kijkt zie je welgeteld 2 aapjes.

Het leukste hieraan vind ik hoe slecht Peggy's schilderij daardoor uit de verf is gekomen, want de mensen vooraan die Jezus aanraakt staan er niet op, ze heeft een gigantische stal getekend, mensen met rode hoedjes op, en misschien wel een vage stoet mensen bovenaan maar niet geheel duidelijk. Ik heb dit als bijlage proberen bij te voegen maar als je die naast het origineel houdt, dan zou ik het schilderij ook niet meer vinden. Misschien is het bijna te opzichtig als je erop let, maar naar mijn idee heeft niemand het hier meer over. ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #139 Gepost op: 6-10-2020, 19:44:17 »
Je hebt gelijk hoor. Jeroen had het wel iets beter kunnen omschrijven. Toch is die Maria qua verhouding nog best OK geworden op Peggy's schilderij en is er wel degelijk een stoet aan mensen te zien. En "bakske vol met stro" is een liedje van Urbanus, vandaar dat Jeroen dat zo zei, al is er inderdaad geen stro te zien en kan het een prima molactie zijn.