Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90536 keer)

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #320 Gepost op: 14-10-2020, 01:49:31 »
Het klopt dat Jeroen bijdraagt aan het binnenhalen van de jokers, maar je weet van tevoren niet hoe goed de andere kandidaten het gaat doen, je wilt dus als mol niet als laatste. Als de kist dan nog niet eens over de helft is en jij brengt hem in je eentje over de finish wordt het erg ongeloofwaardig. Daarnaast heb je als laatste geen invloed op:
- het in de kist stoppen van jokers
- het in de kist stoppen van mingeld
- het de kist een stuk verplaatsen langs de plekken waar geld ligt, zonder dat erin te doen.
Je geeft het dus allemaal uit handen door als laatste te gaan, een mol die controle wil gaat mijns inziens eerder.

Als hij eerder was gegaan kon iedereen meekijken. Nu niet. Waarschijnlijk schiet hij ook nog Ellie af. Zodat hij helemaal alleen is en dus wel controle heeft. En voor die 200 euro kun je dan wel als winnaar eruitkomen..als mol!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #321 Gepost op: 14-10-2020, 06:25:58 »
Heb hem vanaf aflevering 1 steeds als mogelijke afvaller gezien maar zie hem nu als mol.

De gastenlijst lijkt mij het slim om te wachten tot de hele rits mannennamen is genoemd en dan de vrouwennamen erbij te willen. Hij houdt zich zo onverdacht aan de opdracht en probeert de poel mensen die ze moeten vinden te vergroten (moeilijk om geld op in te zetten voor Patrick en Ellie). Bovendien zien we opvallend weinig vrouwen daar rondlopen 's avonds, voornamelijk mannen.

Jeroen mort het meest over het penningmeesterschap zonder graa penningmeester te willen zijn. Hij doet zijn best maar het lukt niet om het weg te krijgen bij Patrick.

Bij de stenen opdracht stuurt Jeroen er op aan dat hij het niet red en zo komen ze erop stenen uit de mand te gooien. Gek genoeg lijken daar ook stenen verdwenen. Verder kon hij varen op anderen die aan het doorlopen waren. Zelf loopt hij langs de paaltjes opvallend beter door dan er voor en erna.

Dat hij de geldkist met lasergamen over de finish krijgt, was eigenlijk raar beeld. Zo is hij nog bij Ellie midden in het parcour, zo is hij maar een meter van de streep zonder dat er nog geschoten wordt en gaat hij als een kampioen staan. Heeft hij wat min briefjes in de kist gestopt en toen dramatisch staan doen? Kan prima. De anderen vind ik minder verdacht dan Jeroen in het lasergamen.

De opdracht met de kettingen aan een boom, is Jeroen nogal buiten zicht van veel deelnemers en wij zien ook niet erg veel van hem. Dat gescheurde briefje leek een beetje domme actie om zich verdacht te maken maar volgens mij is het niet meer in de pot gekomen. Best geniaal, met een nepactie geld uit de pot halen terwijl iedereen het weet.

Met de schilderijen opdracht geeft hij erg wazige aanwijzingen aan Peggy. Bakske met stro terwijl het bakske amper te zien is en de stro helemaal niet. Een stal voor een huis, daar kon ze onmogelijk iets van maken. De gouden bogen beschrijft hij weer niet goed. De drie anderen beschrijven goed en dat schilderij wordt ook gevonden.

De een na laatste opdracht in de cabrio's, viel mij op dat Jeroen feitelijk schichtig als eerste de middelste envelop er tussenuit grist. Hij is bijrijder en wijst Niki en Tygo de weg. Die moeten ook aankomen bij de heli, anders was het een knullige bedoening geworden. Zelf komen ze niet aan, geld uit de pot. Dat komt onder andere omdat Jeroen Ron overhaalt te genieten, te kletsen, te cruisen. Hij lacht en doet en veroorzaakt zo veel ruis op alle lijnen. En hij zwaait naar de Chinezen die allemaal op de foto willen. Daarna geeft hij Ron de schuld.

In het fort is hij erg verzot op de telefoon en dus eindigen Ron en Peggy zonder telefoon. Hij doet sowieso niet erg zijn best en weet Patrick weg te krijgen van het sleuteltje. Tijd rekken, hoe langer ze doen over de aanwijzingen en het fort openen, de minder tijd om geld te zoeken. In het museum/voormalig huis van Napoleon gaat hij zo staan dat het zakje niet te zien is al mislukt die actie later. In het theater staat hij op de beste plek nonchalant te doen en kan daar een zakje of meer hebben weggehaald.

Tot slot. Denken jullie niet dat men het leuk vind als het publiek op het einde wel de mol kan raden van het jubileumseizoen? Dat is niet eens zo nieuw en nu zal Rik extra mensen een goed gevoel hebben willen geven denk ik.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #322 Gepost op: 14-10-2020, 12:10:57 »
Mooi overzicht Cinner!
Het zou ook heel tof zijn als blijkt dat Jeroen politie-agent Ellie heeft afgeschoten tijdens de laser-opdracht, maar misschien is dat iets te mooi om waar te zijn.

Ik herinner me dat Rob ook heel verdacht werd neergezet. In combinatie met het 'theekopjes'-moment besloot ik hem af te strepen als mol (hij was toen mijn hoofdverdachte). Die fout wil ik nu niet meer maken, haha. Sowieso valt mij op dat alle vier kandidaten nu een aflevering hebben waar ze verdacht zijn neergezet. Van iedereen zijn (bedoeld of onbedoeld) molacties zichtbaar.

Als je let op de posities om te kunnen mollen, zitten Peggy en Jeroen steeds op de beste plekken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #323 Gepost op: 15-10-2020, 05:01:27 »
Mooi overzicht Cinner!
Het zou ook heel tof zijn als blijkt dat Jeroen politie-agent Ellie heeft afgeschoten tijdens de laser-opdracht, maar misschien is dat iets te mooi om waar te zijn.

Ik herinner me dat Rob ook heel verdacht werd neergezet. In combinatie met het 'theekopjes'-moment besloot ik hem af te strepen als mol (hij was toen mijn hoofdverdachte). Die fout wil ik nu niet meer maken, haha. Sowieso valt mij op dat alle vier kandidaten nu een aflevering hebben waar ze verdacht zijn neergezet. Van iedereen zijn (bedoeld of onbedoeld) molacties zichtbaar.

Als je let op de posities om te kunnen mollen, zitten Peggy en Jeroen steeds op de beste plekken.

Dankje. Peggy is mijn nummer twee. Denk toch meer mogelijke molacties van Jeroen te zien dan van Peggy. Van Tygo en Nikki zie ik het gewoon niet behalve soms verdachtmakingen. Nu wel hopen dat de taart ongelijk heeft, die wijst Peggy aan als mol :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #324 Gepost op: 15-10-2020, 12:03:46 »
Ik heb hetzelfde Cinner. Ik denk ook dat het tussen Peggy en Jeroen zal gaan. Mocht Peggy het zijn, zit ik er wel flink naast. Ik heb haar t/m aflevering 5 onderaan op mijn lijst staan en nu op nr 2. Jeroen is wat subtieler, denk ik. (met uitzondering van afl. 6  ;D Daarin is hij mega-verdacht in beeld gebracht) En heeft volgens mij uiteindelijk minder geld ingebracht dan Peggy.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #325 Gepost op: 15-10-2020, 14:47:40 »
Heb hem vanaf aflevering 1 steeds als mogelijke afvaller gezien maar zie hem nu als mol.

De gastenlijst lijkt mij het slim om te wachten tot de hele rits mannennamen is genoemd en dan de vrouwennamen erbij te willen. Hij houdt zich zo onverdacht aan de opdracht en probeert de poel mensen die ze moeten vinden te vergroten (moeilijk om geld op in te zetten voor Patrick en Ellie). Bovendien zien we opvallend weinig vrouwen daar rondlopen 's avonds, voornamelijk mannen............
Met de schilderijen opdracht geeft hij erg wazige aanwijzingen aan Peggy. Bakske met stro terwijl het bakske amper te zien is en de stro helemaal niet. Een stal voor een huis, daar kon ze onmogelijk iets van maken. De gouden bogen beschrijft hij weer niet goed
Mooie redeneringen, zo kloppen alle opdrachten weer vanaf aflevering 1 ::ok::.

Aan die omschrijving zou ik nog toe willen voegen dat hij van Maria het halve schilderij maakt. Terwijl het maar een klein figuurtje op het hele doek was. Het hele perspectief verdwijnt daardoor. Desgevraagd door Peggy of hij het echt zo bedoelt bevestigt hij het ook nog eens. Inderdaad werd dit schilderij als enige niet gevonden. Met dubbel effect: de helft van het geld ging uit de pot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #326 Gepost op: 15-10-2020, 18:01:22 »
En natuurlijk de foto-opdracht, dat hij samen met Patrick in het carrousel gaat zitten.  ::rofl:: Wie weet komt dat moment ook nog terug bij de onthulling.

Geen 'follow the money', maar toch 'follow the pony' bij Jeroen.  ;)

Edit: dit moment bedoel ik: samen paard rijden, in plaats van foto's maken. ;D (deze foto komt uit het onderschriftenspel, aflevering 4) Zien we hier een genietende mol?

« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 10:37:17 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #327 Gepost op: 16-10-2020, 19:13:55 »
Hallo, mijn naam is Jeroen Kijk in de Vegte en ik ben dit seizoen jullie Mol. Hoe en waarom ik ben gekozen tot Mol boven kandidaten met een veel sterker en duidelijker karakter, dat weet ik niet. Maar dit waren mijn molacties.

Spiegelbeeld:
Ik heb zo snel mogelijk de andere kandidaten gevonden, zodat we samen alle spiegels konden vinden. Daarnaast vond ik de eerste spiegel, haha, super onmols! Maar, let op, want toen ben ik wel samen met drie anderen op de verkeerde plek gaan staan. Dus nu heb ik goed meegewerkt en toch verdacht gedaan. Mwaha!

Gastenlijst:
Ik heb geprobeerd te zorgen dat er geen verwarring ontstond over de opdracht. En door!

Achter je rug:
Gewoon geen geld gepakt, wat slim toch?!

Steenrijk:
Ik wilde dat we meer zilveren stenen zouden ruilen.

Meeslepend:
Ja, ik heb nu al zoveel molacties verricht en ik ga er ook nog een hele hoop doen. Ik vind AL die verdenkingen op mij ook maar eng hoor, dus ik ga deze opdracht mijn uiterste best doen.

Vragenvuur:
Ha, geen geld voor mij te verdienen, dus ik kan weer mijn best doen.

Sleutel Bos:
Hmm... Ik heb er toch even over geslapen en ik vind nu opeens wel dat ik wat meer verdenkingen op me mag krijgen. Dus ik ga deze opdracht even opzichtig mollen. Ja, dat lijkt me een strak plan.

Meer of Minder:
Nou, ik heb die luiken dus stiekem gesloten. Toen Nikkie even niet keek ben ik weer terug gerend met mijn fantastische conditie en heb ik bliksemsnel weer twee paar luiken gesloten. Niemand die het zag, ook niet buiten de stad.

Fortuin:
Ja, wat had ik kunnen doen hier? Al die kandidaten keken naar me, ik raakte in paniek en schoot toen per ongeluk toch raak op een schild.

Meesterwerken:
Even Peggy's schilderij verkeerd beschrijven hoor. Maria was helemaal niet de helft van het doek, hihi. Maar wel even de hond benoemen hoor, want er zijn zoveel schilderijen met een hond in de hoek rechtsonder. Verder een arrogante baby benoemen, daar komen ze nooit op! O nee, toch wel.

Groeten uit Florence:
Ik heb heel snel die piemel op de foto gekregen, niet erg lopen stuntelen met het perspectief en toen nog samen in de draaimolen gezeten, nadat Patrick het voorstelde. Het leek wel alsof we rondje reden!

Stuk voor stuk:
Ik deed een beetje tegendraads tegen Nikkie. Dat viel nogal op, oeps. Maar goed, die groep maakte zelf al alle fouten, dus ik hoefde weer niks te doen.

Route Beschrijving:
Ja, ik zat in de bijrijdersstoel, dus ik had op zich niet direct invloed op ons rijden. Wij hadden aanwijzingen voor de rode wagen, dus eigenlijk had ik niet zoveel kunnen doen hier.

Onvoorspelbaar:
Maar na zoveel opdrachten komt eindelijk mijn moment om te shinen als Mol! Let op want ik ben voor een geldzakje gaan staan, zodat Patrick het de eerste keer niet zou zien! Ik ga hiermee echt de molboeken in, naast het befaamde krijtje van Anne-Marie. Geldzakjes weggooien durfde ik echter niet hoor, dat is me te eng in het bijzijn van een kandidaat die totaal niet op mij zit.

Hopelijk hebben jullie genoten.




Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #328 Gepost op: 16-10-2020, 19:26:30 »
Hallo, mijn naam is Jeroen Kijk in de Vegte en ik ben dit seizoen jullie Mol. Hoe en waarom ik ben gekozen tot Mol boven kandidaten met een veel sterker en duidelijker karakter, dat weet ik niet. Maar dit waren mijn molacties.
(...)

Beetje jammer dit soort reacties..
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 19:40:55 door Heinz, Reden: citaat ingekort »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #329 Gepost op: 16-10-2020, 19:34:46 »
Ik ga hiermee echt de molboeken in, naast het befaamde krijtje van Anne-Marie. Geldzakjes weggooien durfde ik echter niet hoor, dat is me te eng in het bijzijn van een kandidaat die totaal niet op mij zit.

 ::rofl:: ::rofl:: okay maar ik vond dit dus wel grappig

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #330 Gepost op: 16-10-2020, 19:42:54 »
Beetje jammer dit soort reacties..

Ik moest er wel om lachen. En een beetje een prikkelende post kunnen we nu best wel gebruiken in dit topic van de hoofdverdachte. Ik voel me als nog maar net deze week aangehaakte Jeroen-verdenker niet direct geroepen, maar misschien dat iemand die al langer in de tunnel verblijft een aantal mooie weerwoorden heeft. :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #331 Gepost op: 16-10-2020, 20:28:55 »
Ik kan het ook wel waarderen hoor. Mooi dat alle acties nu op een rij staan.  ::rofl:: Mijn reactie in cursief. Rijmt op lief, want blijkbaar is Jeroen een lieve mol.  :)

Hoe en waarom ik ben gekozen tot Mol boven kandidaten met een veel sterker en duidelijker karakter, dat weet ik niet. Maar dit waren mijn molacties.
Briljant toch? De onopvallende mol die tussen alle opvallende karakters niet wordt herkend.

Spiegelbeeld:
Dus nu heb ik goed meegewerkt en toch verdacht gedaan. Mwaha!
Mwaha, beetje onmogelijke opdracht. Als mol ben je het wel verplicht om verkeerd te staan natuurlijk. En dat heeft Jeroen gedaan.

Gastenlijst:
Ik heb geprobeerd te zorgen dat er geen verwarring ontstond over de opdracht. En door!
Eens dat anderen meer verdacht waren, maar Jeroen deed natuurlijk wel mee om die lange lijst te maken. En door...

Achter je rug:
Gewoon geen geld gepakt, wat slim toch?!

Steenrijk:
Ik wilde dat we meer zilveren stenen zouden ruilen.
Samen met Tygo kieperde hij veel stenen weg (welke?) en lopen ze langs de x2. Ook hier meer mensen verdacht, maar Jeroen dus ook.

Meeslepend:
Ja, ik heb nu al zoveel molacties verricht en ik ga er ook nog een hele hoop doen.
Misschien dat hij Ellie afschiet en met min-geld over de finish komt. Als laatste kandidaat is hij de held, maar kan hij (als enige) ook verborgen acties uitvoeren.

Vragenvuur:
Ha, geen geld voor mij te verdienen, dus ik kan weer mijn best doen.
Wel ervoor zorgen dat hij het spel wint (om invloed uit te oefenen?), het is alleen dat Patrick heel stellig is als penningmeester. Mislukte poging als mol.

Sleutel Bos:
Hmm... Ik heb er toch even over geslapen en ik vind nu opeens wel dat ik wat meer verdenkingen op me mag krijgen. Dus ik ga deze opdracht even opzichtig mollen. Ja, dat lijkt me een strak plan.

Meer of Minder:
Nou, ik heb die luiken dus stiekem gesloten.
Kan wel, we zien niet alles

Fortuin:
Ja, wat had ik kunnen doen hier?
Er waren nog genoeg pogingen om raak te schieten voor de anderen, dan kun je beter goede sier maken als mol.

Meesterwerken:
Even Peggy's schilderij verkeerd beschrijven hoor.
Het schilderij van Jeroen is niet geraden::vergroot::

Groeten uit Florence:
Ik heb heel snel die piemel op de foto gekregen, niet erg lopen stuntelen met het perspectief en toen nog samen in de draaimolen gezeten, nadat Patrick het voorstelde. Het leek wel alsof we rondje reden!
Vertragen, vertragen, altijd leuk en gezellig

Stuk voor stuk:
Ik deed een beetje tegendraads tegen Nikkie. Dat viel nogal op, oeps. Maar goed, die groep maakte zelf al alle fouten, dus ik hoefde weer niks te doen.
Verdacht, aandacht op Nikkie leggen en groep frustreren. Lekker de boel opstoken

Route Beschrijving:
Ja, ik zat in de bijrijdersstoel, dus ik had op zich niet direct invloed op ons rijden. Wij hadden aanwijzingen voor de rode wagen.
Zorgen dat Nikkie en Tygo de helikopter bereiken en ondertussen lekker van het uitzicht genieten met goede vriend Ron. Wat heeft zo'n mol het toch zwaar. :-)

Onvoorspelbaar:
Geldzakjes weggooien durfde ik echter niet hoor, dat is me te eng in het bijzijn van een kandidaat die totaal niet op mij zit.
Jeroen zorgt ervoor dat het eerste punt niet wordt bereikt waar ook geld (het meeste geld?) is te verdienen. Ik ben het met je eens dat er met het geldzakje meer te mollen is.

Hopelijk hebben jullie genoten.
Zekers.  ;D Vooral als blijkt dat deze tunnel toch klopt, Mwaha


Toch maar even rustig afwachten tot aflevering 8.  ::tandpastasmiley::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #332 Gepost op: 16-10-2020, 20:47:10 »
Waarom ben je als Mol verplicht om verkeerd te gaan staan bij opdracht 1, terwijl er ook andere kandidaten verkeerd stonden, maar mag je wel met 260 euro over een finish komen als enige en 200 euro raak schieten?

Voor de rest zie ik verklaringen waarbij dingen 'zouden kunnen', maar die redenaties kunnen in elke tunnel geschoven worden. En als Jeroen zo'n lieve Mol is, waarom gaat hij dan lopen stoken in een opdracht? Ik ga niet zeggen dat de Tygo Tunnel feilloos is, maar dit klopt toch van geen kant?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #333 Gepost op: 16-10-2020, 21:21:48 »
Ik geef je wel gelijk dat niet alles 100% waterdicht is.
De mol kan inderdaad bij die spiegels goed staan (aangezien er toch altijd wel iemand is die fout staat), maar is misschien toch een extra risico.

Het is een optelsom voor mij. Ik zit redelijk diep in deze tunnel, maar houd zeker de mogelijkheid open dat iemand anders de mol kan zijn. Peggy en Tygo (en in mindere mate Nikkie) zijn voor mij ook mensen die prima voldoen aan het mol-profiel. En ook bij hen zie ik absoluut verdachte acties (zo heb ik Tygo ook een tijd verdacht), maar ook dingen waardoor ik hen uitsluit (o.a. om mol-posities).

Bij Jeroen heb ik dat ook. Ik weet ook niet of hij feilloos was als mol, maar dat moeten we afwachten (en wie weet: zit ik er gewoon naast en valt hij alsnog af  ;) ) En nee, hij is niet lief. Maar lijkt wel te worden gezien als een betrouwbaar persoon die vooral mee lijkt te zijn voor de goede sfeer. Dat imago geloof ik niet zo bij Jeroen.

Voor iedereen zijn voors en tegens. Misschien zijn de voors niet supersterk, maar wat voor mij telt is dat Jeroen wel vaak op een positie staat waar 'iets' fout gaat. Vandaar deze tunnel dus.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #334 Gepost op: 16-10-2020, 21:31:41 »
Als je refereert naar de luiken, dan valt dat nog maar te bezien. Ik bedoel als Rik duidelijk maakt dat er twee luiken weer zijn gesloten en Jeroen tot twee keer toe even weg was, dan kan Nikkie al meteen de optelsom maken, dus dat lijkt me toch echt te riskant. En wat betreft de positie op Elba, het ding is we weten niet waar die 1.100 euro miste. Dus als dat de twee sleutelposities zijn waar het om gaat, dan kan het dus nog alle kanten op gaan.

En volgens mij ben je  objectief nog altijd meer mols als je niet op een sleutelpositie staat, maar dus ook geen geld verdient, dan wel op een sleutelpositie staan en geld verdienen.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #335 Gepost op: 16-10-2020, 21:35:43 »
Waarom ben je als Mol verplicht om verkeerd te gaan staan bij opdracht 1, terwijl er ook andere kandidaten verkeerd stonden, maar mag je wel met 260 euro over een finish komen als enige en 200 euro raak schieten?
Een reden om als mol voor de verkeerde spiegel te gaan staan, is omdat je van te voren niet weet of andere deelnemers verkeerd gaan staan. Als alle anderen goed gaan staan, dan is er maar één plek voor je over, namelijk de goede.
Je wilt ook niet lang twijfelen, om geen aandacht op je te vestigen.
Dat zie ik Jeroen doen. Hij gaat als eerste verkeerd staan gebruik makend van de informatie dat Nikkie niet meer wist wat ze had geschreven.

Ik ben het wel met je eens dat er vele scenario's zijn waarin iemand anders de mol kan zijn.

Het binnenhalen van de laseropdracht was aanvankelijk voor mij ook reden om Jeroen als verdachte door te strepen. De enige mogelijke verklaring die ik heb voor hem als mol in deze opdracht, is dat de kist al bijna bij de eindstreep was, met name omdat Ellie goed bezig was.
Het zou dan wel heel erg opvallen als Jeroen die laatste meter niet zou hebben overbrugd.
En... misschien dacht hij dat er nog niet veel geld was opgehaald, terwijl hij zelf een -100 biljet er in heeft gestopt.
Maar dat is speculatie.

Ik ben het met eens dat in deze opdracht Jeroen behoorlijk kandidaats is overgekomen.

De reden dat ik toch denk dat Jeroen de mol is, is met name de analyse van de verdenkingen in de testbiechten. Zie het topic Wie verdenkt wie.
Als hij het niet is, dan inderdaad Tygo.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #336 Gepost op: 16-10-2020, 21:37:06 »
Hallo, mijn naam is Jeroen Kijk in de Vegte ....
Wat bij Jeroen absoluut niet past als mol is het over de finish duwen van de kist. Af laten schieten zoals de rest, kan toch gebeuren.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #337 Gepost op: 16-10-2020, 21:39:36 »
Wat bij Jeroen absoluut niet past als mol is het over de finish duwen van de kist. Af laten schieten zoals de rest, kan toch gebeuren.

Maar als er geen jokers in het spel komen wordt de zwarte vrijstelling in de volgende opdracht minder interessant...met een grotere kans dat daar geld gekozen wordt. Helaas is het Patrick die mag kiezen en zelf een joker heeft en daarom minder baat bij de ZV.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #338 Gepost op: 16-10-2020, 21:40:03 »
En wat betreft de positie op Elba, het ding is we weten niet waar die 1.100 euro miste.

Ik wil even inhaken en zeggen, dat dit al is uitgevogeld door sommige molloten. Ze hebben in totaal 1 zakje van 100 gemist in het theater en 1 locatie niet bezocht, waar het resterende zakje van 1.000 euro lag. Die locatie stond op de achterkant van de kaart, en was best ver van alle andere locaties.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #339 Gepost op: 16-10-2020, 21:48:03 »
Er is voor iedereen die nu nog in het spel is wel een sarcastische post te maken.  ;) Ik heb ook een blinde vlek gehad voor Jeroen maar zie nu wel molpotentie. 
Hallo, mijn naam is Jeroen Kijk in de Vegte en ik ben dit seizoen jullie Mol. Hoe en waarom ik ben gekozen tot Mol boven kandidaten met een veel sterker en duidelijker karakter, dat weet ik niet. Tussen al die karakters kan ik onopvallend mollen.Maar dit waren mijn molacties.
Spiegelbeeld:
Ik heb zo snel mogelijk de andere kandidaten gevonden, zodat we samen alle spiegels konden vinden. Daarnaast vond ik de eerste spiegel, haha, super onmols! Maar, let op, want toen ben ik wel samen met drie anderen op de verkeerde plek gaan staan. Dus nu heb ik goed meegewerkt en toch verdacht gedaan. Mwaha! De spiegels komen terug in aflevering 7 dus die moesten gevonden worden. Ik hoef alleen maar verkeerd te gaan staan. weg 1000 euro  ha ha
Gastenlijst:
Ik heb geprobeerd te zorgen dat er geen verwarring ontstond over de opdracht. En door! Ik lijk errug kandudaats door de opdracht juist uit te leggen. Wie het initiatief nam om gasten onder valse naam binnen te laten komen zien jullie in afl. 8 . Horace is iig al naar huis......
Achter je rug:
Gewoon geen geld gepakt, wat slim toch?! Nee de enige die geld pakte is al naar huis en een joker heb al  helemaal niet nodig. Wat  er gebeurd is met de vrijstellingen zien jullie in afl. 8
Steenrijk:
Ik wilde dat we meer zilveren stenen zouden ruilen. Ja mijn  molplan was uiteraard om bij x .0,5 uit te komen of elkaar te ontmoeten tussen 2 posten maar er zaten opeens allemaal hulpmollen in mijn groepje. Nikkie die het zwaar had. Tygo die stenen wilde weggooien, Peggy en Nadja die wisselpunten voorbij liepen. Ik hoefde alleen maar grijnzend naar de cameraman te kijken. Mollen is nog nooit zo gemakkelijk geweest.
Meeslepend:
Ja, ik heb nu al zoveel molacties verricht en ik ga er ook nog een hele hoop doen. Ik vind AL die verdenkingen op mij ook maar eng hoor, dus ik ga deze opdracht mijn uiterste best doen. Voor vragenvuur was het wel belangrijk om troeven in de kist te krijgen dus ik ga als laatste. Als er teveel geld in de kist is gekomen kan ik me altijd nog laten afschieten ha ha
Vragenvuur:
Ha, geen geld voor mij te verdienen, dus ik kan weer mijn best doen. Wat was Elly goed he? Jammer van die joker voor Patrick die hem voor het geld liet kiezen.
Sleutel Bos:
Hmm... Ik heb er toch even over geslapen en ik vind nu opeens wel dat ik wat meer verdenkingen op me mag krijgen. Dus ik ga deze opdracht even opzichtig mollen. Ja, dat lijkt me een strak plan. Jullie zagen maar weinig van mij deze opdracht. dat komt nog. Het leek wel een kandidatenactie he dat gescheurde briefje komt goed uit.voor een mol, Elly vertrouwde me en Elly.ging exit.
Meer of Minder:
Nou, ik heb die luiken dus stiekem gesloten. Toen Nikkie even niet keek ben ik weer terug gerend met mijn fantastische conditie en heb ik bliksemsnel weer twee paar luiken gesloten. Niemand die het zag, ook niet buiten de stad. Molstrategie was zo weinig mogelijk luiken openen 3 van de 10 is best een goede score. Hoe het kan dat er 2 luiken niet meetelden? Dat gaan we.zien.
Fortuin:
Ja, wat had ik kunnen doen hier? Al die kandidaten keken naar me, ik raakte in paniek en schoot toen per ongeluk toch raak op een schild. Alleen Ron raakte geen schild maar Ron is niet de mol......
Meesterwerken:
Even Peggy's schilderij verkeerd beschrijven hoor. Maria was helemaal niet de helft van het doek, hihi. Maar wel even de hond benoemen hoor, want er zijn zoveel schilderijen met een hond in de hoek rechtsonder. Verder een arrogante baby benoemen, daar komen ze nooit op! O nee, toch wel. Was voldoende toch 1000 niet in de pot.ha ha
Groeten uit Florence:
Ik heb heel snel die piemel op de foto gekregen, niet erg lopen stuntelen met het perspectief en toen nog samen in de draaimolen gezeten, nadat Patrick het voorstelde. Het leek wel alsof we rondje reden!