Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 95008 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #520 Gepost op: 24-10-2020, 22:18:00 »
Ik vond het geweldig, hoor!

Praktisch onverdacht gebleven bij medekandidaten (zeg maar gewoon onverdacht) en lang bij de kijkers. Gedurfde acties en gewoon een brutale genietende mol.

Hier doe ik het wel voor. Bedankt Jeroen  ::bravo::

Zéker in mijn top 5 beste mollen!
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 22:20:26 door Miss Marvel »
Ma how, zeg!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #521 Gepost op: 24-10-2020, 22:23:31 »
Ja, Jeroen is (want nu mag ie het nog even een paar maanden zijn) een hele goede Mol! En door het soort aflevering (niet live) kwamen zijn molacties ook heel goed uit de verf. (Andere mollen die we misschien wat lager inschatten hebben echt nadeel ondervonden van die live slotaflevering denk ik.)

Jeroen had zich heel goed voorbereid en dat heeft zijn voor- en nadelen. Nadeel kan namelijk zijn dat spontane acties die ook heel leuk kunnen zijn wat uitblijven. Die waren dan ook in de minderheid, maar ze waren er wel, denk aan het toch met de kist over de finish gaan. Daar kan je over discussiëren of dat nou een leuke molactie was of niet, maar ik geef hem wel gelijk dat het voor dat lage bedrag wel slim was om te doen.

Een geweldige goed voorbereide actie was natuurlijk het geklooi met de luttele 100 euro in "sleutel bos". Heel slim gespeeld. ;D ::bravo::

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #522 Gepost op: 24-10-2020, 22:25:22 »
Heinz, kun jij Mol van Kandidaat maken in de topictitel? Of ga jij daar niet over?
Ma how, zeg!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #523 Gepost op: 24-10-2020, 22:26:42 »
Gedaan! :)

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #524 Gepost op: 24-10-2020, 22:27:05 »
In 2017 vond ik Jeroen al een heel sympathieke deelnemer en dat vind ik dit seizoen wederom. Top dat ze het hebben aangedurfd om iemand met zo'n niet-de-mol-profiel als mol te casten. En wat kon hij glashard liegen en bedriegen! Leuk dat hij er zo van genoten heeft. Voor mij persoonlijk een van de betere mollen.

Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Heb enorm genoten van dit seizoen, deze laatste aflevering en zeker van Jeroen als mol!  ::bravo::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #525 Gepost op: 24-10-2020, 22:30:14 »
Zo te zien is een aantal mensen heel enthousiast over Jeroen als Mol en een aantal helemaal niet. Ik zit er zelf denk ik een beetje tussenin.

Ik heb het brutale eerlijk gezegd niet zo gezien, behalve dat Rik en hij het zelf zeiden. De opmerking tegen Tina was wel leuk, maar volgens mij zeggen de meeste kandidaten weleens grappend dat ze de Mol zijn dus mwah. Van het briefje kreeg ik vooral de indruk dat het niet gepland was maar dat hij het op deze manier heeft opgelost en het achteraf als een masterplan gepresenteerd werd. Dat zou ik dan ook niet per se brutaal vinden, eerder gewoon damage control. Maar misschien heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, omdat dat in eerste instantie al was wat ik dacht dat het kon zijn.

Mijn eerste reactie was niet per se dat hij een van de beste Mollen was maar ook niet een van de slechtste. Qua verdenkingen heeft hij het natuurlijk hartstikke goed gedaan, maar ik vind dat altijd pas waardevol worden als de Mol ook veel en goed gemold heeft. Op de een of andere manier (want we hebben veel opdrachten gezien) had ik dat gevoel maar half. Ik vond er wel een aantal sterke acties tussen zitten, maar bij andere acties vond ik het dan weer wat karig om zo veel tijd aan te besteden. Ik zal het nog eens allemaal op een rijtje moeten zetten en terugkijken, want blijkbaar ziet een hoop van jullie dat toch anders :)

Ik vind het in ieder geval heel leuk voor hem dat hij zo'n speciale mol mocht zijn, hij heeft er echt van genoten! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 22:37:18 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #526 Gepost op: 24-10-2020, 22:32:28 »
Prima Mol ::ok::

Af en toe heeft hij acties gedaan die niet hadden gehoeven, maar hij had ook een paar hele leuke acties. Het "dat doet een mol nooit" bij Sleutel Bos vind ik geniaal! ::bravo::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #527 Gepost op: 24-10-2020, 22:34:13 »
In het begin van de serie heb ik hem weggestreept, toen is hij langzaam weer wat naar boven komen drijven en was uiteindelijk mijn nummer 2 verdachte (achter Peggy), na aflevering 6 weer compleet afgeschreven omdat ik het veel te obvious vond, maar toen Peggy het veld moest ruimen was het dan wel weer duidelijk :P

Hij heeft mij aangenaam verrast. Brutaal en toch weinig verdacht, veel gedaan tijdens opdrachten, uitstekende mol.  ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #528 Gepost op: 24-10-2020, 22:40:27 »
had ik dat gevoel maar half. Ik vond er wel een aantal sterke acties tussen zitten, maar bij andere acties vond ik het dan weer wat karig om zo veel tijd aan te besteden. Ik zal het nog eens allemaal op een rijtje moeten zetten en terugkijken, want blijkbaar ziet een hoop van jullie dat toch anders :)
Niet alles is bij ons Jeroen verdenkers uitgekomen hoor. Zo was Jeroen inderdaad WEL voor de ideale molpositie gegaan in de laser. Maar stopte hij GEEN mingeld in de kist. Ik zou er dan tenminste nog een hoop jokers ofzo bijzoeken. Dat vertroebelt het beeld om de mol te zoeken. Aan de andere kant zat helemaal nooit iemand op hem behalve dan Nikkie die hem gewoon gezien had. Dat maakt het bijv. billijk dat hij Ellie zo aanschoot om hem 'te helpen'.

Veel hebben we ook helemaal niet teruggezien zoals de ansichtkaarten. Ik denk dat hij er uiteindelijk toch weldegelijk vol voor is gegaan. Dat zag je bijv. op Elba. Daar was hij bijzonder agressief, maar toch leverde het veel geld op. Verkeerde molstrategie wellicht, maar toch ZAG je gewoon wel de molacties, het vertragen, het niet geld (willen) vinden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #529 Gepost op: 24-10-2020, 22:44:57 »
Mooi hoe ie door Kees werd toegesproken en ook het lef van Jan kon waarderen. En ondertussen heeft ie soortgelijke streken. Op je sokken in het kasteel van Poppi: mooie vondst en top dat ie zich niet uit het veld laat slaan nadat Nikkie hem zag.

Maar het herhalen in de vervallen abdij.. op grind met schoenen. Ja dat mag in dezelfde categorie als Jan loopt achter de kandidaten langs. Vooral omdat de kandidaten na Poppi beter zouden moeten weten: een gewaarschuwd mens enzo.

Natuurlijk levert dat mooie tv op maar echte molactie.. nou nee. De kandidaten pakken dan een joker en/of het vraagteken boven geld. Een werkelijke Michelangelo wegsturen in Monticchiello was een genialere actie. Zo ook het ingestudeerde zinnetje: je kunt de luiken weer dicht doen ::ok::

Verder alleen gespot worden door Nikkie maakt dat Jeroen niet massaal is verdacht. Ik vond Peggy en Ron dan ook verdachter. En dat komt omdat ik ook in Oregon Jeroen minder vond opvallen, de allemansvriend. Koppel het aan zijn radio uitspraak: hoe ik het ervaren heb hoor je zodra ik eruit vlieg.. oh zei ik dat hardop? Gewoon iedereen om de tuin geleid  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #530 Gepost op: 24-10-2020, 22:52:04 »
Niet alles is bij ons Jeroen verdenkers uitgekomen hoor. Zo was Jeroen inderdaad WEL voor de ideale molpositie gegaan in de laser. Maar stopte hij GEEN mingeld in de kist. Ik zou er dan tenminste nog een hoop jokers ofzo bijzoeken. Dat vertroebelt het beeld om de mol te zoeken. Aan de andere kant zat helemaal nooit iemand op hem behalve dan Nikkie die hem gewoon gezien had. Dat maakt het bijv. billijk dat hij Ellie zo aanschoot om hem 'te helpen'.

Veel hebben we ook helemaal niet teruggezien zoals de ansichtkaarten. Ik denk dat hij er uiteindelijk toch weldegelijk vol voor is gegaan. Dat zag je bijv. op Elba. Daar was hij bijzonder agressief, maar toch leverde het veel geld op. Verkeerde molstrategie wellicht, maar toch ZAG je gewoon wel de molacties, het vertragen, het niet geld (willen) vinden.

Ik ben het hiermee met zowel jou als HIDM mee eens ::bravo::.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #531 Gepost op: 24-10-2020, 23:02:22 »
Dank, Jeroen!  ::respect::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #532 Gepost op: 24-10-2020, 23:06:00 »
Niet alles is bij ons Jeroen verdenkers uitgekomen hoor.
Ik had het meer over reacties op de daadwerkelijke uiteindelijke molacties (niet of die al dan niet klopten met verwachtingen) en Jeroen als Mol in het algemeen die ik las achteraf. Zelf had ik inderdaad ook veel van die verwachtingen die 'jullie' ( ;)) Jeroenverdenkers hadden qua molacties ::jaja:: Maar dat was niet zozeer waar ik mijn reactie op baseerde.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #533 Gepost op: 24-10-2020, 23:11:24 »
Wat een topmol ::bravo::

Echt zo goed gespeeld! Het lef, het enthousiasme spatte er van af. En dat hij dan een tijdje zelfs de meest onverdachte persoon van het forum is geweest, petje af ::respect:: ::respect:: Weinig Mollen zijn én onverdacht bij hun medekandidaten én onverdacht bij het grote publiek.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #534 Gepost op: 24-10-2020, 23:14:35 »
inderdaad, wat geinig dat Heinz laat zien dat er destijds na het vertrek van Horace 224 stemmen werden uitgedeeld...... waarvan 5 naar Jeroen ::oink::. Nu vandaag waren het 222 naar Jeroen, net op tijd.....

::bravo::
Ik was ook niet een van die vijf hoor, ik sloot me pas een week later aan. Wel weer eerder dan Heinz natuurlijk  ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #535 Gepost op: 24-10-2020, 23:16:53 »
inderdaad, wat geinig dat Heinz laat zien dat er destijds na het vertrek van Horace 224 stemmen werden uitgedeeld...... waarvan 5 naar Jeroen ::oink::. Nu vandaag waren het 222 naar Jeroen, net op tijd.....
Prachtig dat we zonder klooster-/priesterhint nog steeds lange tijd zo fout kunnen zitten als collectief ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #536 Gepost op: 24-10-2020, 23:46:22 »
Wat heeft Jeroen plezier gehad als mol! Top om die brutale kant van hem te zien, hij heeft superveel durf getoond. Ik ben positief verrast over zijn molacties, veel beter dan ik had verwacht. Ik ben echt heel blij met Jeroen als mol, wat mij betreft een van de betere mollen in jaren.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #537 Gepost op: 25-10-2020, 00:05:02 »
Hele goede mol!  ::bravo::
Lang onverdacht gebleven bij de kijkers en mede-kandidaten. Met lef gemold ook. Veel geld uit de pot. En hij had er veel plezier in, tof om te zien!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #538 Gepost op: 25-10-2020, 02:26:19 »
 ::bravo:: Jeroen  8)
...maar soms even niet :)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #539 Gepost op: 25-10-2020, 04:27:23 »
Prettige mol! Mooiste actie wmb het geklooi met het gescheurde briefje. Had m daar idd op afgeschreven!
Heb wel een vraag: begrijpt iemand waarom hij zo graag niet de sleutel wilde vinden in voorspelbaar?
Lijkt mij juist handig om die wel snel te vinden en vol te gaan voor het snel vinden van N&T. Dan is er veel minder tijd om geld te vinden, je lijkt fanatiek èn de executie wordt veel eerlijker.