Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 93162 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #540 Gepost op: 25-10-2020, 10:26:13 »
Al met al toch een best leuke mol. Ik verdacht hem pas na afl. 6 en na afl.7  was het overduidelijk door dat handschrift. De meest gewaagde activiteit was natuurlijk het weghalen van de vrijstellingen en later het geld uit de bakjes (daarmee zal Jeroen steeds herinnerd worden) al had dat geen invloed op de pot (alle kandidaten kozen het vraagteken).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #541 Gepost op: 25-10-2020, 10:35:27 »

Heb wel een vraag: begrijpt iemand waarom hij zo graag niet de sleutel wilde vinden in voorspelbaar?


Ik dacht dat hij dat deed om tijd te winnen. Door alleen voor de aanwijzingen te gaan (die je vervolgens niet ‘vindt’), is de kans kleiner dat je geld vindt. Hij had alleen niet op Patrick gerekend die heel scherp de geldzakjes alsnog vond.  ::rofl:: Zoiets vertelde hij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #542 Gepost op: 25-10-2020, 10:40:33 »
Wat een geweldige mol. Proficiat Jeroen, je hebt het super gedaan! Wat een lef. Je behoort met zekerheid tot mijn top drie van mollen.


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #543 Gepost op: 25-10-2020, 10:45:54 »
Tot de top-3 reken ik hem zeker niet, vergeleken met Rob eerder dit jaar heeft hij veel minder geld uit de pot gehouden en zijn ook minder acties geslaagd maar in de slotaflevering kwam hij leuker en grappiger voor de dag dan anders.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #544 Gepost op: 25-10-2020, 10:50:21 »
Ik dacht dat hij dat deed om tijd te winnen. Door alleen voor de aanwijzingen te gaan (die je vervolgens niet ‘vindt’), is de kans kleiner dat je geld vindt. Hij had alleen niet op Patrick gerekend die heel scherp de geldzakjes alsnog vond.  ::rofl:: Zoiets vertelde hij.

Ja dat zal het zijn. Al is er natuurlijk nog minder kans om geld te vinden als je de zoektocht snel oplost. Juist het lang rond blijven hangen leidt tot meer geld dutme.
Maarja misschien ook mijn frustratie, daar ik m ook hierom had afgeschreven;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #545 Gepost op: 25-10-2020, 11:02:08 »
Een hele leuke Mol, hoor! Jeroen de genieter, de gezelligheidsmens die door niemand echt serieus werd genomen. Die zijn taak serieus nam, zich goed voorbereidde. En die actie met dat gescheurde briefje was achteraf gezien toch echt geniaal, en volgens mij ook deels geïmproviseerd. ::bravo:: Ook mooi om te zien dat hij na de Elba-opdracht toch een beetje getergd door Patrick de laatste opdracht inging, en die 3.000 euro wegkaapte. Al had dat verder nog weinig zin.

Ik weet niet hoeveel geld een Mol geacht wordt uit de pot te houden, maar ik heb toch een paar stevige bedragen gezien die we op conto van Jeroen kunnen schrijven, of waar hij in elk geval een flink aandeel in had. 1.000 euro bij Meesterwerken. 2.250 euro bij Follow the Money. 350 euro bij Sleutelbos, 400 euro bij de luiken. Da's zo al 4.000 euro bij elkaar. Prima toch?

EDIT: Ik vergeet die 1.500 bij Routebeschrijving helemaal. Dus da's al minstens 5.500 euro uit de pot. Nou, dan mag je best een pijl raak schieten voor 200 euro en een kist over de streep duwen voor 260 euro. En zelfs met de 2 vragen goed bij de treinopdracht blijft het 'onnodig in de pot' beneden de 1.000 euro. Heel acceptabel, vind ik.
Bedankt, Jeroen, en heel goed gedaan! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 25-10-2020, 11:19:32 door Newbie2 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #546 Gepost op: 25-10-2020, 11:35:13 »
Ja dat zal het zijn. Al is er natuurlijk nog minder kans om geld te vinden als je de zoektocht snel oplost. Juist het lang rond blijven hangen leidt tot meer geld dutme.
Maarja misschien ook mijn frustratie, daar ik m ook hierom had afgeschreven;)

Is misschien ook een risico. Als de aanwijzingen snel gevonden zijn, komt er vast wel een kandidaat op het idee om ook naar het geld te zoeken. Bij het beeld van Napoleon is hij voor het geld gaan staan, maar zochten ze in een U-bocht. Dus in tweede instantie (toen ze weer bij het beeld uitkwamen) wist Patrick toch dat geld te  vinden. Goed gedaan van Patrick, de mol voor zijn!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #547 Gepost op: 25-10-2020, 11:37:26 »
Vond Jeroen een hele leuke mol. Heb tot vorige week nooit verdacht. Leuk dat ie enkele gedurfde acties heeft gedaan, tot 2x tot achter de rug van de kandidaten verschijnen, enkele gedurfde uitspraken (over die spiegels) en gewoon tegen iemand zeggen dat ie niet bij het eten hoeft te komen. ::rofl::

Was een mooi seizoen, met een goede mol, ik heb genoten. ::ok::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #548 Gepost op: 25-10-2020, 12:56:40 »
2.250 euro bij Follow the Money.
Follow the Money zou wellicht ook zonder mol mislukt zijn, alle kandidaten riepen verkeerde mollen. De luiken, sleutelbos, meesterwerken en routebeschrijving zijn wel volledig op zijn conto te schrijven. Maar vergeleken met Rob heeft hij individueel veel minder uit de pot gehouden. Wel waren er minder opdrachten en had Jeroen te maken met meer ervaren kandidaten waardoor er niet gemakkelijk gemold kon worden.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2020, 12:58:50 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #549 Gepost op: 25-10-2020, 13:13:15 »
Follow the Money zou wellicht ook zonder mol mislukt zijn, alle kandidaten riepen verkeerde mollen.
Daarom mijn toevoeging: of had een groot aandeel daarin. Want dat had hij bij deze opdracht zeker. Hij veegde subtiel een juiste Mol van tafel (Dennis), en vatte de foute Mollen samen zodat ook Klaas (suggestie van Ron, uiteindelijk) niet genoemd zou worden. Alleen Jon was al veilig gesteld dankzij Tygo. Maar toch 1.500 euro dan. Ik vond het een sterke opdracht van Jeroen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #550 Gepost op: 25-10-2020, 18:02:09 »
Leuke feitjes uit de podcast:

  • Jeroen is gewoon zijn eigen handschrift blijven gebruiken. Pas nadat in het kasteel verteld werd dat het het handschrift van de Mol was is hij een ander handschrift gaan gebruiken. (Maar zoals we gisteren zagen: niemand die ernaar op zoek ging.)
  • In het kasteel van Poppi heeft Jeroen met één knie omhoog staan wachten zodat zijn knie niet zou knakken (wat normaal nogal eens gebeurt bij hem, doet me aan een Vlaamse Mol denken) als hij een stap zou zetten ;D
  • Toen Jeroen gezien werd door Nikkie bleef hij kalm. Jeroen wist niet wat ze gezien heeft, wat er gebeurd is, wat het gevolg gaat zijn. Hij dacht nu geen overhaaste beslissingen nemen of capriolen uithalen maar gewoon doorzetten met het spel en mollen.
  • Twee weken voor de reünie voor de ontknoping ging Jeroen nog uit eten met Ellie die hem vertelde dat Nikkie de Mol moest zijn en Jeroen winnaar. Jeroen zei ik betaal wel, ik heb de pot op zak, maar voelde zich er heel slecht over en stond op het punt te vertellen dat hij de Mol was. Zijn partner weerhield hem hiervan. Een dag na de ontknoping heeft Jeroen Ellie nog gebeld om te checken of ze nog "OK" waren samen. Het antwoord hierop geeft Jeroen niet. :P
  • Jeroen had een "geldbroek" bij zich met elastiek om makkelijk geld in te verstoppen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #551 Gepost op: 25-10-2020, 18:18:16 »
Jeroen was echt een geweldige mol voor mij. Heerlijk doordacht, psychologisch spel, nog brutaler dan het al leek.

Leuke feitjes uit de podcast:

  • Twee weken voor de reünie voor de ontknoping ging Jeroen nog uit eten met Ellie die hem vertelde dat Nikkie de Mol moest zijn en Jeroen winnaar. Jeroen zei ik betaal wel, ik heb de pot op zak, maar voelde zich er heel slecht over en stond op het punt te vertellen dat hij de Mol was. Zijn partner weerhield hem hiervan. Een dag na de ontknoping heeft Jeroen Ellie nog gebeld om te checken of ze nog "OK" waren samen. Het antwoord hierop geeft Jeroen niet. :P


Had bij de finale aflevering ook het idee dat het Ellie niet lekker zit allemaal. In mijn ogen erg flauw. Je weet dat je mee doet aan Wie is de Mol en dat de Mol streken uit zal halen. Ze lijkt het te voelen alsof Jeroen met zijn voorstel tot een bondje haar doelbewust uit het spel zou hebben willen werken? Hopelijk worden we weer ok samen, zou zonde zijn om het spel waar je bewust aan mee doet een vriendschap verknalt.


Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #552 Gepost op: 25-10-2020, 19:28:22 »
Ja dat zal het zijn. Al is er natuurlijk nog minder kans om geld te vinden als je de zoektocht snel oplost. Juist het lang rond blijven hangen leidt tot meer geld dutme.
Maarja misschien ook mijn frustratie, daar ik m ook hierom had afgeschreven;)
Het is mij onduidelijk of de opdracht niet gewoon was: “vind de twee en zoek het geld, en doe beiden binnen de tijd”. Dan hadden ze na het vinden van de twee nog lekker met z’n zessen geld kunnen gaan zoeken wat me ook niet optimaal lijkt.

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #553 Gepost op: 26-10-2020, 00:20:37 »
Had bij de finale aflevering ook het idee dat het Ellie niet lekker zit allemaal. In mijn ogen erg flauw. Je weet dat je mee doet aan Wie is de Mol en dat de Mol streken uit zal halen. Ze lijkt het te voelen alsof Jeroen met zijn voorstel tot een bondje haar doelbewust uit het spel zou hebben willen werken? Hopelijk worden we weer ok samen, zou zonde zijn om het spel waar je bewust aan mee doet een vriendschap verknalt.

Ik kan me best voorstellen dat ze het persoonlijk opvat. Hij kiest haar uit voor een bondje en gebruikt haar daarna om die 100 euro recht te praten. Dan is het vertrouwen toch wel beschaamd. En dat in een spel. Dat is hetzelfde als kolonisten van katan en dan van begin af aan 1 iemand sarren. Ja dat is het spel maar dat is ook niet echt netjes/ een beetje gemeen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #554 Gepost op: 26-10-2020, 08:10:16 »
Ik kan me best voorstellen dat ze het persoonlijk opvat. Hij kiest haar uit voor een bondje en gebruikt haar daarna om die 100 euro recht te praten. Dan is het vertrouwen toch wel beschaamd. En dat in een spel. Dat is hetzelfde als kolonisten van katan en dan van begin af aan 1 iemand sarren. Ja dat is het spel maar dat is ook niet echt netjes/ een beetje gemeen.

Daar ben ik het niet mee eens. Iemand sarren is een slechte speltactiek in kolonisten van katan. Een bondje om jezelf rugdekking te geven is gewoon een goede moltactiek. En daarnaast is het kandidatengedrag, dus iets wat een mol moet willen om meer op een kandidaat te kijken.

Ik begrijp dat het niet fijn voelt. Maar het is het spel. Als iemand je in vertrouwen neemt, dan is er altijd een kans dat ze liegen (bijv omdat ze de mol zijn). Het is waar dat de mol in het verleden niet zo vaak het initiatief nam, maar je kan geen regel invoeren dat de mol nooit het initiatief neemt (want dan zou je mensen die initiatief nemen kunnen uitsluiten).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #555 Gepost op: 26-10-2020, 08:13:56 »
Ik kan me best voorstellen dat ze het persoonlijk opvat. Hij kiest haar uit voor een bondje en gebruikt haar daarna om die 100 euro recht te praten. Dan is het vertrouwen toch wel beschaamd. En dat in een spel. Dat is hetzelfde als kolonisten van katan en dan van begin af aan 1 iemand sarren. Ja dat is het spel maar dat is ook niet echt netjes/ een beetje gemeen.

Niet mee eens. Spelers zijn in WIDM net pionnen, en Jeroen maakte daar handig gebruik van. Het is survival of the fittest. Aanvallen of zelf aangevallen worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #556 Gepost op: 26-10-2020, 08:34:19 »
En met bondjes kan het natuurlijk altijd twee kanten opgaan. Je hebt de kandidaten die een bondje aangaan met de mol en deze compleet vertrouwen (aka Ellie), maar ook kandidaten die een bondje met de mol hebben en erachter komen/ of al zijn, dat dit de mol is (bijv. zoals Marc-Marie).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #557 Gepost op: 26-10-2020, 10:02:58 »
Leuke man die Jeroen en 2 gedurfde acties om iets weg te halen uit bakjes en mooie actie met geld bij sleutelbos maar dat was het dan ook voor mij.

Als hij bij Kees Tol staat, net bij de bakjes. Zegt Kees duidelijk de mol heeft maar één doel en dat is de pot zo laag mogelijk te houden door opdrachten te doen mislukken.
Zo is het gestart jaren geleden bij de eerste mol in Vlaanderen en zo zou het nog moeten zijn maar meer en meer speelt de mol kandidaat om niet ontdekt te worden.
Als  je moet kiezen tussen een enveloppe van  250€ of 1000€ lijkt het me logisch dat de mol voor de 250€ gaat maar als hij ook kan kiezen voor een enveloppe van 0€ dan moet hij die pakken en niet die van 250€ om onverdacht te zijn. Dit is NIET het doel van het spel. Dus die koffer binnenbrengen bij lasergame of nog 2 juiste antwoorden geven bij treinspel om zomaar iets te zeggen: NOT DONE!

Hopelijk zowel in Vlaanderen als Nederland voor de mollen 2021, mollen die alles doen om geld te verliezen! Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #558 Gepost op: 26-10-2020, 10:07:47 »
Leuke man die Jeroen en 2 gedurfde acties om iets weg te halen uit bakjes en mooie actie met geld bij sleutelbos maar dat was het dan ook voor mij.

Als hij bij Kees Tol staat, net bij de bakjes. Zegt Kees duidelijk de mol heeft maar één doel en dat is de pot zo laag mogelijk te houden door opdrachten te doen mislukken.
Zo is het gestart jaren geleden bij de eerste mol in Vlaanderen en zo zou het nog moeten zijn maar meer en meer speelt de mol kandidaat om niet ontdekt te worden.
Als  je moet kiezen tussen een enveloppe van  250€ of 1000€ lijkt het me logisch dat de mol voor de 250€ gaat maar als hij ook kan kiezen voor een enveloppe van 0€ dan moet hij die pakken en niet die van 250€ om onverdacht te zijn. Dit is NIET het doel van het spel. Dus die koffer binnenbrengen bij lasergame of nog 2 juiste antwoorden geven bij treinspel om zomaar iets te zeggen: NOT DONE!

Hopelijk zowel in Vlaanderen als Nederland voor de mollen 2021, mollen die alles doen om geld te verliezen! Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk

Eens dat dit het doel is, maar ik denk als een mol dus duidelijk alles gaat verpesten en 9 kandidaten dit door hebben, dat er dan helemaal geklaagd gaat worden :p Het is daarom een overweging: lage pot en heel verdacht of iets hogere pot en minder verdacht. Ik vind het juist leuk als een mol een combinatie doet. Dus een niet al te hoge pot en niet heel verdacht ::bravo::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #559 Gepost op: 26-10-2020, 10:10:22 »
Ik kan me best voorstellen dat ze het persoonlijk opvat. Hij kiest haar uit voor een bondje en gebruikt haar daarna om die 100 euro recht te praten. Dan is het vertrouwen toch wel beschaamd.

Het leek er inderdaad op dat ze zich beetgenomen voelde maar toen Patrick een bondje met haar aan wilde gaan bracht ze  ter sprake dat de mogelijkheid bestond dat ze een bondje met de mol zou aangaan. Ze was zich dus wel bewust van deze optie.