Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 94833 keer)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #80 Gepost op: 28-09-2020, 08:12:24 »
Jeroen omschreef zijn schilderij wel heel goed. Inclusief "arrogante gezichtsuitdrukking" van de baby. ::rofl::
Klopt, maar is pas geld waard als je bij 2 schilderijen je best doet. Hij is ook verbonden aan het schilderij waar het misging. Wat ik miste is dat hij bijv niet noemde dat het hele schilderij erg donker van kleur is.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #81 Gepost op: 28-09-2020, 09:16:39 »
Ja precies. Je vergeet hem. Dat is grappig genoeg exact hetzelfde wat Jeroen over Patrick zei. Die stond op zijn verdachtenlijstje omdat hij hem steeds vergat. Ook heeft Jeroen al vanaf het begin steeds een andere verdachte gehad, eerst Nikkie, toen noemde hij Tygo, daarna Patrick en toen Ellie bij de laatste aflevering. Die er dus uit is.
Ook zijn Jeroen en Tygo de enige die Ellie van haar lijst af gestreept had.
Het feit dat meerdere mensen de test het slechts hadden gemaakt laat mij denken dat de mol dus wellicht of Tygo of Jeroen is. Die worden vast het minst verdacht. Alleen Nikkie zit op Jeroen en houdt hem goed in de gaten. Ik denk nog steeds dat zij de mol ( Jeroen?)  allang gezien heeft bij de eerste aflevering in het kasteel en daarom een vrijstelling heeft.

Als Nikkie de keuze heeft blijft ze bij Jeroen, ja. Dat was heel duidelijk bij de andere kasteelopdracht. Hopelijk heeft ze de Mol niet gezien, want dan zitten we naar een toneelstukje te kijken. Het zou wel verklaren waarom ze d'r joker nog niet heeft ingezet ::zweet::

Ik vind de edit heel lui dit seizoen. Je kan er eigenlijk al vanuit gaan dat meerdere kandidaten de test het slechtst hebben gemaakt ...op Peggy. Volgens mij vind die het helemaal geweldig dat ze zo veel wordt verdacht  ::rofl::

Als Nikkie de mol zou zijn zou ze denk ik Peggy noemen bij de test. Opgaan in de groep, zodat ze bij ons niet opvalt. Nu vestigt ze de aandacht juist op zichzelf met dat afwijkende stemgedrag.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #82 Gepost op: 28-09-2020, 10:43:25 »
Alleen Nikkie zit op Jeroen en houdt hem goed in de gaten. Ik denk nog steeds dat zij de mol ( Jeroen?)  allang gezien heeft bij de eerste aflevering in het kasteel en daarom een vrijstelling heeft.
Ja, precies dit! Daarom denk ik dat Nikkie ook in de finale komt, want zij heeft toen "de Mol gezien". Of dat dan Jeroen was mag je dan zelf proberen te achterhalen.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #83 Gepost op: 28-09-2020, 11:12:26 »
Ja, precies dit! Daarom denk ik dat Nikkie ook in de finale komt, want zij heeft toen "de Mol gezien". Of dat dan Jeroen was mag je dan zelf proberen te achterhalen.

Het zou me niets verbazen in elk geval. Ze keek om, heeft een joker daar gepakt maar zet die niet in? Dan heeft ze dus of de mol gezien, of ze is het zelf.
Elke normale kandidaat zet toch een joker in als ze er een hebben?
Ze heeft hem al drie afleveringen op zak. Sinds de tweede aflevering vind ik haar ook wat relaxter in haar gedrag dan in de eerste.
Wellicht dus omdat ze nu een vrijstelling op zak heeft.

Het lijkt mij nu eerder dat de productie Nikkie en Peggy naar voren schuift als bliksemafleiders om ons om de tuin te leiden, af te leiden van de echte mol. Het ligt er bij die twee dames zo dik bovenop momenteel dat ik er steeds minder in ga geloven.
Jeroen zit bijna niemand op, hier niet en in het spel ook niet. Ga hem toch echt nog meer in de gaten houden.  ::vergroot::



Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #84 Gepost op: 28-09-2020, 16:59:15 »
Poging tot een overzichtje.


afl. 1

1.1 Een gestreste Jeroen begint in het dorp (mols, denk ik) waar ie spiegels heeft kunnen verstoppen. De eerste ontmoeting tussen 2 kandidaten volgt. Loopt naar Nikkie toe. Jeroen lijkt in deze opdracht niet primair te reageren. Gaat verkeerd staan bij de spiegels

1.2 Lijkt heel kandidaats hier. Verbetert Peggy terecht (opzichtig onmols), maar gaat er daarna makkelijk in mee

1.3 Onduidelijk. Begint op z'n Jan Versteegh's of Rob Dekay's als 1e aan deze sleutelopdracht. Hoeft niet per se mols te zijn, maar kan

Opvallend gestrest maar enthousiast grijnzend als ie voor oud-Mol Kees Tol staat. Als Kees het over z'n falen in z'n vorige deelname heeft kan er ineens geen lachje meer vanaf... kijkt dan zelfs verveeld, zo van 'daarvoor ben ik hier niet'.

Krijgt in beeld als enige geen persoonlijk advies mee om de Mol te ontmaskeren. Kees: 'De grote vraag is natuurlijk, hoe?" knip ✂


wordt verdacht door Nikkie



afl. 2

2.1 Steenrijk. Spreekt monnikskapspier uit als 'Mollekapspier', vertraagt zo veel dat het Tygo opvalt en hem bovenaan z'n verdachtenlijstje plaatst, blijkt later. Probeert Tygo te fouilleren als ie van Rik hoort dat er troeven zijn gevonden. Opzichtig momentje om kandidaats te lijken voor de groep?

2.2 Lasergame. Onduidelijk. Zou Ellie kunnen hebben afgeschoten. Duwt als de held de kist met lullig bedragje en een aantal troeven die voor verwarring kunnen zorgen over de streep. Sluipschutters lijken hem bewust niet te raken. Jeroen zou een schietschijf moeten zijn hoe ie daar de kist veiligstelt

Opzichtige acteermomentjes volgen. Zowel bij het binnenbrengen van de kist, als in de biecht. Acteren in een biecht vind ik vooral verdacht

2.3 Probeert Patricks penningmeesterschap nog ter discussie te stellen. Maakt Ptraick vervolgens verdacht in een biecht. Beantwoordt Ellies vragen over Italië snel en goed. Voorbereid? Komt met Ellie in de positie om de penningmeester te bëinvloeden. Lijkt dat ook te proberen door enthousiast te reageren op de ZV. Knipjes in de edit. ✂ Heeft Jeroen meer geprobeerd?

Staat er beteuterd bij als Patrick alsnog voor de 1500 gaat. Rik lijkt ook teleurgesteld


Wordt verdacht door Nikkie & Tygo



afl. 3

3.1 Tygo betrapt hem op een opzichtige 'molactie' die bedacht zou kunnen zijn om kandidaatse puntjes te scoren en daarmee een verdenking weg te nemen. Komt later met een uitleg die daarbij past. Mols

Stelt het penningmeesterschap weer ter discussie na de fail van Patrick die de pot met 1500 heeft gespekt

3.2 Meer of Min. Was in het dorp, waar er lijkt te zijn gemold. Peggy en Nikkie worden hier verdacht neergezet, Jeroen niet. Bij Nikkie is er een opzichtige knip ✂ in de edit voordat ze een luik open lijkt te doen

Jeroen vult later bij de test in dat de Mol in het dorp was

3.3 Kasteelopdracht. Geeft verkeerd advies en vertraagt. Probeert andere groepjes te maken 'dan de vorige keer'. Zogenaamd om andere kandidaten te testen, maar misschien wel omdat Nikkie & Tygo hem schaduwen. Dat mislukt, Nikkie & Tygo blijven bij hem als de groep wordt gesplitst. Ellie, Horace, Peggy & Ron verdenken hem niet en kiezen voor de andere groep

Krijgt als 1e z'n scherm bij de executie met de 3 busjes. Spanning valt niet van hem af na het zien van het groene scherm. Loopt als 1e naar de poort - mooi moment voor een gesprekje met de productie. Nikkie die hem zwaar verdenkt zoekt oogcontact, maar Jeroen ontwijkt dat en kijkt stuurs naar de grond


Hoofdverdachte van Nikkie

Tygo lijkt van hem te zijn afgestapt na de nepmol-achtige actie met het verscheurde molgeld. 'Te veel een speler'



afl. 4

4.1 Het schilderij dat Jeroen omschrijft wordt als enige niet gevonden, maar probleem zit 'm misschien vooral bij het schilderij van Peggy. Kun je twee kanten mee op.

Biecht dat Peggy te gedetailleerde aanwijzingen geeft. Edit: Jeroen heeft een 'M' in z'n schilderij geschilderd. Via FS

Ron & Patrick worden hier zo verdacht neergezet dat ik het niet meer geloof. Nikkie & Tygo spekken de pot

4.2 molt subtiel als de anderen namen van oud-Mollen noemen. Is duidelijk sturend. Gaat mee met de verkeerde namen, en niet mee met een goede

4.3 Haantje Patrick heeft de leiding. Weinig van te zeggen verder. Focus van de regie ligt vooral bij Nikkie & Ron die beiden overdreven mols worden neergezet


Hoofdverdachte van Nikkie, die niet meer echt lijkt te twijfelen. Ze vult voor de vorm nog een paar vragen in op Ron en Ellie. Zit dus voor driekwart op Jeroen. Heel veel met nog zo veel kandidaten in het spel. Zet joker weer niet in
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 09:11:01 door Amethyst »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #85 Gepost op: 28-09-2020, 19:39:02 »
Bedankt voor het overzicht! Is sinds afl. 1 al mijn back-up Mol na Peggy en werd even tijdelijk gepasseerd door Ellie, maar ben na afl. 4 weer behoorlijk terug... :P Zijn zeer onverdachte positie vind ik ook wel fijn. Bovendien bevalt zijn manier van Mollen, tamelijk subtiel, mij wel, maar dat mag geen argument zijn  ::rofl::

Kan me wel voorstellen dat mocht hij de Mol zijn, er best wat mensen teleurgesteld zijn vanwege de aanwezigheid van veel meer flamboyante figuren die het dan dus niet zijn en ook eerder eruit moeten :P

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #86 Gepost op: 28-09-2020, 20:14:08 »
Toen de lijst met kandidaten bekend werd was Jeroen (buiten Patrick) de voornaamste waarvan ik dacht 'huh, hij?' qua dat de rest grotendeels spraakmakende/karakteristieke kandidaten zijn en hij in zijn seizoen in geen enkele mate opvallend was.
Mogelijk categorie 'de andere 9 zijn toch wel opvallen/verdacht door de manier waarop ze t spel spelen' en laten we de neutraalste persoon de mol maken?

Beetje zoals hoe bij Next Top Model vaak ook tot op het eind de meest spraakmakende/heftige karakters in de race blijven en dan vaak 1 iemand die helemaal niet zo interessante televisie maakt... kun je je geld op inzetten dat dat de winnares is

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #87 Gepost op: 28-09-2020, 20:23:36 »
Ik zit nog te wachten op het moment dat er een nummer van Elvis gedraaid gaat worden op de achtergrond... Die is volgens mij nog niet geweest, maar zou dé connectie zijn met zijn uitstapje naar Las Vegas.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #88 Gepost op: 28-09-2020, 20:34:09 »
afl. 2

(...)

Wordt verdacht door Nikkie & Tygo
Ik was bezig met het maken van een overzicht van muziek die tijdens de executies te horen is. Soms zitten daar opvallende dingen in. En de executiemuziek van aflevering 2 sluit precies aan bij deze verdenkingen.



Bij de meeste nummers zie ik geen directe relatie met het programma, maar hier wel. De executie begint met het nummer  A Different Equation uit de film The Imitation Game. Deze film gaat over wetenschapper Alan Turing die tijdens WOII de Duitse Enigmacode probeert te kraken. Vervolgens horen we bij Nikkie het veelzeggende nummer No One's Controlling Me (uit Westworld) en bij Tygo Cracked The Code (uit Humans). Zowel Westworld als Humans gaat over robots die zich voordoen als mensen. Wellicht betekent dit dat hun Jeroenverdenking klopt.

Het allereerste nummer tijdens de executie van aflevering 1 is The Unveiling (de onthulling) uit de film Tulip Fever uit 2017. In dat jaar was Jeroen kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 20:38:43 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #89 Gepost op: 28-09-2020, 23:06:43 »
Ja, precies dit! Daarom denk ik dat Nikkie ook in de finale komt, want zij heeft toen "de Mol gezien". Of dat dan Jeroen was mag je dan zelf proberen te achterhalen.
Als nikkie daadwerkelijk de mol heeft gezien, dan hebben ze haar denk ik vervolgens wel even apart genomen om eea door te nemen. Ik denk juist dat we haar biechten en verdenkingen dan niet meer serieus kunnen nemen. Ze mag natuurlijk niet zomaar onthullen wat ze gezien heeft.

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #90 Gepost op: 29-09-2020, 10:17:44 »
Wat een mooie overzichten, bedankt!  ::bravo::

Ik wilde mijn molverdenking dit seizoen eens anders aanpakken. Ik wilde op de onopvallendste kandidaat gaan zitten. Dus ik koos Jeroen. En dat proberen vast te houden! Maar dat kost me geen moeite want langzaam ontdek ik (met hulp van dit forum) verdachte acties.
Dus ik zit hier goed!

En op het schilderij van Jeroen staan veel zwarte ‘bolletjes’ waar je best mollen in kan herkennen!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #91 Gepost op: 29-09-2020, 11:02:48 »
Ja precies. Je vergeet hem. Dat is grappig genoeg exact hetzelfde wat Jeroen over Patrick zei. Die stond op zijn verdachtenlijstje omdat hij hem steeds vergat. Ook heeft Jeroen al vanaf het begin steeds een andere verdachte gehad, eerst Nikkie, toen noemde hij Tygo, daarna Patrick en toen Ellie bij de laatste aflevering. Die er dus uit is.
Ook zijn Jeroen en Tygo de enige die Ellie van haar lijst af gestreept had.
Het feit dat meerdere mensen de test het slechts hadden gemaakt laat mij denken dat de mol dus wellicht of Tygo of Jeroen is.


Inderdaad. Ik neig ook heel erg naar Tygo nu. Zelfs Ron heb ik nog niet afgeschreven.
Wat ik voor Jeroen vind spreken, is het moment met die stenen (samen met Tygo). Daar zijn veel waardevolle stenen weggegooid, vermoed ik. Wat Amethyst ook aangeeft in het overzicht.  ::ok::

Ik krijg ook de indruk dat hij teleurgesteld keek nadat Patrick voor de 1500 euro koos ipv de zwarte vrijstelling (datzelfde geldt ook voor Tygo  ;D). Het is alsof de focus dan meer naar de anderen gaat, maar Jeroen vind ik hier ook zeker dubieus. Ook zichtbaar in het overzicht van Amethyst.

En, in tegenstelling tot Tygo, heeft Jeroen vaker sleutel-posities. Tijdens luiken-opdracht bijvoorbeeld.

En dan zijn introductiefilmpje: vooral de nadruk leggen op gezelligheid, eigenlijk niet praten over tactieken om de mol te ontmaskeren... Dat vind ik ook verdacht.

Tja, en dan gezellig ‘paard rijden’ met Patrick. Dat hoeft niet verder te worden uitgelegd: rode pluim vlag!  ::rofl::

Ik weet het niet bij Jeroen. Ik wil hem eigenlijk afstrepen, maar heb tegelijkertijd het gevoel dat dat ontzettend dom zou zijn.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-09-2020, 11:15:22 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #92 Gepost op: 29-09-2020, 12:02:37 »
dan hebben ze haar denk ik vervolgens wel even apart genomen om eea door te nemen.
Ja, dat is wel handig als je de Mol bent.

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #93 Gepost op: 29-09-2020, 15:59:38 »
hé, het wordt nog gezellig in deze tunnel!  ::tandpastasmiley::

Na aflevering 1 zei mijn instinct Jeroen en bij gebrek aan (overtuigend) tegenbewijs ben ik daar maar bij gebleven, want ik vind het eigenlijk wel comfortabel hier.
Het blijft moeilijk om hem op echte acties te betrappen, maar hij zit toch elke keer stilletjes op de goede plekken om te mollen en ik zie wel gaatjes die in de finale heel mooi gevuld zouden kunnen worden. Nu hopen dat dat ook zo is, haha.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #94 Gepost op: 29-09-2020, 20:58:17 »
Ik heb een historievraag voor jullie.

In mijn geheugen was Jeroen in zijn eerste deelname super ijverig. Hij was de wie is de mol expert van bekend Nederland en in mijn herinnering straalde hij dat toen continu uit. Mister WIDM.

Met dat beeld in mijn geheugen zie ik dit keer een heel ander persoon. En omdat gedrag dicht bij je identiteit ligt denk ik dus dat hij anders doet omdat hij een andere rol heeft. (Mol ipv kandidaat)

Mijn vraag is dan ook of mijn geheugen klopt? En of iemand zijn andere gedrag nu tov toen herkent?
« Laatst bewerkt op: 29-09-2020, 21:08:28 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #95 Gepost op: 29-09-2020, 21:05:55 »
Of jouw geheugen klopt, kan ik niet beoordelen, DC. Ik ben daar ook niet toe bevoegd..... ;D ;D


Maar hij vertoont naar mijn mening hetzelfde gedrag als Nadja in háár oorspronkelijke seizoen. Met als laatste wapenfeit het ritje op de draaimolen. Dit riep bij mij associaties op met de rit op de olifant van Nadja in Thailand.


Maar of dat mol-gedrag is?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #96 Gepost op: 29-09-2020, 22:25:19 »
Ik heb een historievraag voor jullie.

In mijn geheugen was Jeroen in zijn eerste deelname super ijverig. Hij was de wie is de mol expert van bekend Nederland en in mijn herinnering straalde hij dat toen continu uit. Mister WIDM.

Met dat beeld in mijn geheugen zie ik dit keer een heel ander persoon. En omdat gedrag dicht bij je identiteit ligt denk ik dus dat hij anders doet omdat hij een andere rol heeft. (Mol ipv kandidaat)

Mijn vraag is dan ook of mijn geheugen klopt? En of iemand zijn andere gedrag nu tov toen herkent?

Bedoel je niet Sander de Heer (S5)? Die werd professor, doktor Mol genoemd.
klaar voor de strijd

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #97 Gepost op: 29-09-2020, 23:01:34 »
Hmm, dat zou best kunnen... bedankt voor de wake up call  ::zwaai::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #98 Gepost op: 30-09-2020, 08:42:30 »
Wat ik me ervan herinner was Jeroen redelijk onzichtbaar in zijn seizoen. Zo'n deed-ook-mee-kandidaat. Ook dit seizoen krijg ik nog niet echt een molvibe bij hem. Hij lijkt wel beter voorbereid en alerter dan in 2017, maar een mol? Ik sluit het niet uit, maar mijn gevoel zegt van niet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #99 Gepost op: 30-09-2020, 20:02:28 »
Voor mij was het de moeite waard om de shots met Jeroen uit S17 terug te kijken. Vooral in de biechten is het verschil vaak heel groot.

Ook in het spel zelf zie ik veel verschillen. Zo zie ik 'm daar bijvoorbeeld niet sturen ...en nu wel. Dat kan eventueel nog kandidaats zijn, dus daarom focus ik me meer op de biechten, waar normaal alleen mollen en Sarah Chronis toneelspel in laten zien.

Ik was net opdracht 2.3 van het huidige seizoen aan het kijken, en zie je Jeroen weer in mol-modus in de biecht. Het heeft weinig om het lijf, maar dit is zo'n momentje dat je in S17 echt niet van hem zag. Niet op deze manier.


na 37:35 maakt ie penningmeester Patrick verdacht in de biecht


en natuurlijk die biecht van 'm na de lasergame. Na 31:10 in dezelfde video. Echt een pareltje. Dat shot dat eraan vooraf gaat is ook goud ::rofl::


edit: ik beeld me weer eens dingen in  ::bloos::
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 14:33:18 door Amethyst »