Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90343 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Gepost op: 3-08-2020, 11:24:45 »
Afkomstig van wieisdemol.nl:



Kandidaat 9

“Ik heb heel veel oude afleveringen gekeken.” Lees meer over de tactiek van deze kandidaat in het anonieme interview.

Wat was je eerste reactie toen je gevraagd werd nog een keer deel te nemen aan Wie is de Mol?

Ik denk dat ik eerst 5 minuten met open mond door het huis heb geijsbeerd. Ben ik echt net gebeld om te vragen of ik nóg een keer mee wil doen aan Wie is de Mol?. Ik heb er na mijn eerste keer zo vaak over gedroomd. Heel even dacht ik nog: moet ik dit wel doen? Mijn eerste seizoen was zó leuk. Loop ik dan niet heel erg het risico dat ik aan die herinneringen wil tippen? Maar al snel bedacht ik dat ik het ook zou kunnen zien als een hele nieuwe ervaring en dat ik mezelf voor de rest van m’n leven voor m’n kop zou slaan als ik dit niet zou doen. Dus toen ben ik heel snel gaan bellen om mijn agenda vrij te maken en kon het avontuur beginnen.

Was je voorbereiding voor deze tweede keer anders?

De eerste keer stond ik er redelijk onbevangen in. Eigenlijk zonder duidelijke, herleidbare tactiek. Nu wilde ik meer volgens een tactiek spelen. Ik heb heel veel oude afleveringen gekeken en echt mee zitten schrijven als kandidaten hun tactieken vertelden. Daar is een hele lijst met ‘regels’ uitgekomen, die ik zou kunnen gebruiken om de Mol op het spoor te komen.

Wat ga jij anders doen?

Beter opletten. Ook door tijdens de opdrachten meer te kijken naar anderen, in plaats van alleen maar proberen de opdracht zo goed mogelijk uit te voeren. Klinkt heel logisch.. Maar in de praktijk is dat toch nog verdomd lastig.

Wat was je verwachting van dit seizoen met allemaal oud-deelnemers?

Dat het wel eens heel pittig zou kunnen worden. Vooral omdat ik zeker wist dat iedereen deze tweede kans met beide handen en voeten aan zou grijpen én dat iedereen (net als ik) na de eerste keer geleerd heeft van zijn ‘fouten’ en dus veel scherper zou spelen. Bovendien weet iedereen hoe het spel werkt, dus niemand hoeft nog te ‘wennen’ en iedereen zal er meteen vol voor gaan.

Op welke opdracht hoopte je het meest?

Zoekopdrachten, kennisopdrachten, puzzels, etc. Daar ben ik dol op! En ja, een laseropdracht… Dat is natuurlijk het ultieme.

Met welke tactiek ben je deze keer het spel ingegaan?

Proberen een combinatie te maken van alle verzamelde tips én continu alles checken én mijn intuïtie volgen.

Hoe ga jij de Mol ontmaskeren?

Door minder in zijn vallen te trappen. En bij alles wat er gebeurt steeds vragen te stellen.

Waarom zou jij een goede Mol zijn?

Ik ben sociaal en kan me makkelijk binnen een groep bewegen. Daarbij ben ik gewend om flexibel te zijn en snel te kunnen anticiperen als dingen niet zo gaan als ze gepland waren.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 22:26:02 door Heinz »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2020, 13:31:32 »
Die van Oregon: ik meen me te herinneren dat Sigrid in het molboekje hele korte antwoorden had (à la kandidaat 8 nu), dat zijn deze teksten duidelijk niet. Maar ik kan het niet controleren want ik kan m'n molboekje 2017 even niet terugvinden, misschien iemand anders wel?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2020, 13:33:26 »
Ik ben eigenlijk 99% zeker dat dit Jeroen is, onder andere door dit stukje:
Heel even dacht ik nog: moet ik dit wel doen? Mijn eerste seizoen was zó leuk. Loop ik dan niet heel erg het risico dat ik aan die herinneringen wil tippen?
In een interview zei Jeroen ooit dat als hij zou worden gevraagd voor een All-Stars seizoen misschien nee zou zeggen, omdat de eerste keer zo leuk was.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2020, 13:34:26 »
Ik vind dit echt meer als Jeroen klinken dan Sigrid ::jaja::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #4 Gepost op: 24-08-2020, 13:35:21 »
Ja en anders komen we vermoedelijk ook in de problemen qua man/vrouw verdeling, dus ik denk ook Jeroen.
Frankje Lapi

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #5 Gepost op: 24-08-2020, 13:36:13 »
Ja en anders komen we vermoedelijk ook in de problemen qua man/vrouw verdeling, dus ik denk ook Jeroen.

Dat dus.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #6 Gepost op: 24-08-2020, 14:26:49 »
Die van Oregon: ik meen me te herinneren dat Sigrid in het molboekje hele korte antwoorden had (à la kandidaat 8 nu), dat zijn deze teksten duidelijk niet. Maar ik kan het niet controleren want ik kan m'n molboekje 2017 even niet terugvinden, misschien iemand anders wel?
Klopt. Maar zo uitgebreid was het interview ook niet:
Citaat
Waar kunnen we je van kennen?
Penoza.
Jezelf in één woord:
Onduidbaar.
Wat had je achteraf gezien in je koffer moeten stoppen?
Oordoppen (Jochem snurkt.)
Korte antwoorden dus, maar ook geen spectaculaire vragen.

Ik verheug me alvast op Jeroen ::jaja::
...óf niet!

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #7 Gepost op: 24-08-2020, 19:47:44 »
Hier de foto trouwens. Gewoon, even voor de volledigheid. :)
https://unsplash.com/photos/KaYkdMmzPiw
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #8 Gepost op: 24-08-2020, 22:23:23 »
Toch hoop ik eigenlijk op Yvonne. Ik vond haar zo leuk in haar seizoen! Ik denk eigenlijk dat als Imanuelle niet in de gevangenis had gezeten ze haar gevraagd zouden hebben

Offline molly88

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #9 Gepost op: 25-08-2020, 00:49:24 »
Heb ik Jeroen en dat radioprogramma helemaal onderzocht (inclusief nachtelijke tweets) en hem afgeschreven...  lijkt hij opeens toch mee te doen.
Hmmm... ik denk dat ik toch nog maar even sceptisch blijf tot 5 september. Eerst zien, dan geloven!

Offline Italië?

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #10 Gepost op: 30-08-2020, 23:47:19 »
Hoe zeker zijn jullie ervan dat dit niet toch Diederik Jekel is? Heb even gekeken in het oude topic over het 2e seizoen in 2020, en daar dacht met dat Diederik wel eens mee kon doen en Jeroen radio dingen had. Vind Diederik trouwens ook wel wat iconischer dan Jeroen.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #11 Gepost op: 31-08-2020, 14:00:53 »
Diederik was op tv gespot

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #12 Gepost op: 1-09-2020, 18:35:17 »
Diederik was op tv gespot

En had een lezing gedaan op een wetenschapsfestival.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #13 Gepost op: 4-09-2020, 22:08:51 »
Mocht het nog niet duidelijk zijn dit is echt 100 procent Jeroen, want in een interview met Jan Willem over seizoen 20.1 zegt hij precies hetzelfde als wat hij zegt in het eerste stuk van dit interview.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #14 Gepost op: 5-09-2020, 14:07:41 »
ik hoop heel erg dat dit Diederik is. of Jeroen. Met hun gekke verhalen in de "rechtbank" (bevertjes en Elvis haha)

Maar het Oregon-seizoen is dan ook een van m'n favorieten, vooral omdat eigenlijk iedereen maar wat deed en compleet de weg kwijt was  ::rofl:: maar dat terzijde...
"niets is wat het lijkt"

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] 9
« Reactie #15 Gepost op: 5-09-2020, 15:21:09 »
Jeroen twittert er net over. Lijkt me zo goed als zeker dat hij meedoet

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #16 Gepost op: 5-09-2020, 22:51:52 »
Juist omdat hij als enige misschien wel niet een atypische Mol zou zijn, zou hij een heel atypische Mol zijn in dit seizoen.

Iedereen hoopt natuurlijk op een Tygo, een Ron, een Ellie, een Peggy als Mol. En de wens is de vader van de gedachte. Jeroen is van dit gezelschap misschien wel de enige die niet direct opvalt, iemand die je daardoor ook sneller vergeet. Bovendien is Jeroen een allemansvriend pur sang, dus kan 'ie vast de kandidaten heel goed inpakken ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 5-09-2020, 22:56:37 door Pac »
...óf niet!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #17 Gepost op: 5-09-2020, 23:05:35 »
Ik ben echt blij dat hij meedoet. Veel mensen zullen hem het minste een allstar vinden, maar ik vind het een fijn persoon en een fijne stem om te volgen.
Så hva gjør vi nå?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #18 Gepost op: 5-09-2020, 23:08:44 »
Ik vind het zeer zeker een goede kandidaat om er tussen te hebben zitten. Ik mocht hem wel in zijn seizoen, (behalve misschien bij de veilingopdracht :P) al is hij inderdaad minder "memorabel" dan een Ellie of een Tygo ja. Vind hem ook absoluut molpotentie hebben.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #19 Gepost op: 6-09-2020, 00:08:42 »
Ik wist dat dit terug te vinden moest zijn: uiteraard hebben sommige kandidaten ooit verteld of ze in hun seizoen de Mol hadden willen zijn. Hier geeft Jeroen aan dat hij in ieder geval gemolliciteerd heeft. Geen reden om hem af te strepen dus in elk geval ::zweet::
...óf niet!