Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90336 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #240 Gepost op: 11-10-2020, 20:37:59 »
In de testbiecht van aflevering 6 geeft Jeroen de reden waarom hij denkt dat Nikkie de mol is.

“Ik verdenk nog steeds Nikkie, omdat ik vind dat zij gedurende alle opdrachten en alle afleveringen zo waanzinnig vaag is geweest.
Zij heeft zich heel erg afzijdig gehouden eigenlijk van het spel, doet bijna nooit echt mee.
Ze staat er meer een beetje naar te kijken.
En het is ook niet zo dat ze heel erg enthousiast is om de groep op te zwepen om beter te presteren of wat dan ook.
En overal waar zij verschijnt, gebeuren gewoon rare dingen.”


 ::rofl:: Volgens mij is dat precies een beschrijving van hemzelf.

Haha, inderdaad!  ::rofl::

Hetzelfde leek hij ook te doen tijdens het gesprek met Ron. (moet ik even terugkijken, denk ik) .
Toen zei hij (zoiets) tegen Ron: “Ik zit op Nikkie, want Tygo en Peggy? zijn het sowieso niet. Ik verdenk jou ook niet. Dus...”
Viel me op dat hij bijna iedereen noemde die het niet zou kunnen zijn...  Best logisch als je zelf de mol bent.  ::vergroot::

En zijn gedrag bij de executies is ook opvallend: alsof hij telkens een rood scherm ziet ipv groen.
Maar ja, een mol is kleurenblind...  ;D

Juist omdat hij als enige misschien wel niet een atypische Mol zou zijn, zou hij een heel atypische Mol zijn in dit seizoen.

Iedereen hoopt natuurlijk op een Tygo, een Ron, een Ellie, een Peggy als Mol. En de wens is de vader van de gedachte. Jeroen is van dit gezelschap misschien wel de enige die niet direct opvalt, iemand die je daardoor ook sneller vergeet. Bovendien is Jeroen een allemansvriend pur sang, dus kan 'ie vast de kandidaten heel goed inpakken ::jaja::

Wauw, dat lijkt ook gewoon te kloppen!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 21:04:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #241 Gepost op: 11-10-2020, 22:24:31 »
Voor mij was het de moeite waard om de shots met Jeroen uit S17 terug te kijken. Vooral in de biechten is het verschil vaak heel groot. (...)

na 37:35 maakt ie penningmeester Patrick verdacht in de biecht

Hm, ik zie dat niet zo. Hij leek me oprecht verontwaardigd over de grote rol die de penningmeester ineens toebedeeld kreeg. Wat ik ook wel een rare zet van de makers vind en dus begrijpelijk.

Maar verder ben ik ook stukjes van Jeroen in 2017 terug gaan kijken. En voor de volledigheid plaats ik ook nog even zijn tweede reactie op een groen scherm, waarbij ik de opluchting dan weer minder duidelijk zie:



Al met al weet ik het nog niet met Jeroen als ik allerlei stukjes van 'm terugkijk van dit jaar. Ik denk nu wel dat ie het is, maar hij zou wel een erg subtiele/voorzichtige Mol zijn die wat (teveel) overschaduwd wordt door de wat uitbundigere types.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #242 Gepost op: 11-10-2020, 23:39:15 »
Mja ik tunnelde die week heel hard op Jeroen. Zie het ook niet meer zo, dat van die opluchting. Jeroen is nu nog veel meer gespannen, dat wel. Bleef er bijna in. Huilde zelfs, zoals AvOgadrO en Marisa al postten. Weet ook niet wat ik ermee kan.

Vond trouwens z'n gedrag in de laatste afl. ook niet altijd even mols. Waarom die sleutel niet meteen vinden bijvoorbeeld? Als mol wil je in dat slechte weer en met dat hoogteverschil zsm klaar zijn denk ik. De mol had kunnen weten dat er dan naar de sleutel zou worden gezocht, met kans op nog meer geld.

Kun je je sowieso afvragen of de mol daar wel was, hoe onlogisch ook.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #243 Gepost op: 12-10-2020, 00:47:41 »
Op 20:11 zegt hij "als dit Napoleon niet is.."
Is het dan misschien Elvis Presley? Een verwijzing naar zijn imitatie. Toen werd hij ook een soort verbannen door de groep.

 "We're caught in a trap.
I can't walk out.." :P


« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 02:30:32 door bmol »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #244 Gepost op: 12-10-2020, 08:57:25 »
Er is gerotzooid met de test, want die verdenking is uit een eerdere aflevering. In de test van aflevering 4 zei hij nog dat hij Nikkie had afgestreept. Dus hij kan Nikkie niet ''nog steeds'' verdenken.
Mja, het halve forum had hier vorige week Jeroen afgeschreven. Kijk nu eens!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #245 Gepost op: 12-10-2020, 10:21:35 »
"We're caught in a trap.
I can't walk out.."
Napoleon is ontsnapt van zijn verbanningschap op Elba.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 10:29:29 door AvOgadrO »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #246 Gepost op: 12-10-2020, 10:50:28 »

Al met al weet ik het nog niet met Jeroen als ik allerlei stukjes van 'm terugkijk van dit jaar. Ik denk nu wel dat ie het is, maar hij zou wel een erg subtiele/voorzichtige Mol zijn die wat (teveel) overschaduwd wordt door de wat uitbundigere types.

Ja, maar hallo zeg. De mol wordt - zeker de laatste jaren - al enorm door de montage uit de wind gehouden. De relatieve onzichtbaarheid van Jeroen was voor mij (vrijwel) van meet af aan juist een teken dat hij het weleens zou kunnen zijn. En dan zit hij ook nog eens tussen de continu bekketrekkende tygo, de opgeverfde flapuit Nikkie en het wandelende stripfiguur Ron.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 11:19:04 door Michmol »
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #247 Gepost op: 12-10-2020, 11:41:21 »
Ja, dat maakt hem enerzijds een geschikte Mol want onopvallend, maar anderzijds maakt het hem een ongeschikte Mol omdat het erg lastig is in zo'n groep een sturende rol te verkrijgen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #248 Gepost op: 12-10-2020, 11:48:01 »
Ja, dat maakt hem enerzijds een geschikte Mol want onopvallend, maar anderzijds maakt het hem een ongeschikte Mol omdat het erg lastig is in zo'n groep een sturende rol te verkrijgen.

Maar aan de casting van de groep kan Jeroen ook niets doen. Wie van de kandidaten zou in deze Freggelgrot wél een sturende functie kunnen op zich kunnen nemen?
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #249 Gepost op: 12-10-2020, 11:54:29 »
Ellie bijvoorbeeld. (Edit: En ook naar Nikkie wordt goed geluisterd.) En je hoeft natuurlijk niet altijd te sturen, maar als er zo nu en dan naar je geluisterd wordt is dat wel mooi meegenomen als Mol. En bij Jeroen zie ik dat niet zo vaak gebeuren.

« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 11:58:43 door Heinz »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #250 Gepost op: 12-10-2020, 12:27:54 »
Tja, maar ook een Tygo werd vakkundig genegeerd toen hij de anderen probeerde te overtuigen van een kofferwissel in Follow The Money. Naar Nikkie werd niet geluisterd tijdens Stuk Voor Stuk, tot haar grote frustratie. Een aanwezige persoonlijkheid is dit seizoen duidelijk geen garantie voor succes. Dat Jeroens karakter hem in deze groep een minder geschikte mol zou maken zie ik dus niet zo.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #251 Gepost op: 12-10-2020, 12:33:00 »
Naar Nikkie werd juist wel geluisterd bij die puzzel, in eerste instantie dan waardoor het al mis ging. Maar het is maar een gedachte die bij me speelt in mijn overweging of ik Jeroen nou wel of niet "al" als Mol kan zien. Natuurlijk hebben we eerder ook al rustigere persoonlijkheden als Mol gehad.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #252 Gepost op: 12-10-2020, 12:52:02 »
Ik zie je punt, Heinz.

Misschien is Jeroen ook wel gekozen (hetzij als kandidaat, hetzij als mol) omdát hij wat rustiger is. Van zijn eerdere deelname staat me zelfs niets meer bij. Nadia (nepmol), Ellie (e-ther-di-sci-pli-noh), Nikkie (4 bij 2 meter), Peggy (ik heb jouw sjekkellll!!!), Ron (carnavaleske kansloze eerste afvaller) etcetera waren daarentegen op hun manier allemaal 'breakout characters'. Daarom vond ik het aan het begin een wat merkwaardige casting, maar ik kan me ook voorstellen dat bijvoorbeeld Daniel Boissevain én Tygo Gernandt iets teveel van het goede zou zijn.

Ik zie sowieso reikhalzend uit naar de terugblikaflevering, maar als Jeroen de mol is al helemaal. Wie weet wat voor verrassingen er voor ons in petto zitten.
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #253 Gepost op: 12-10-2020, 12:57:25 »
Jeroen doet mij erg denken aan Thomas. Zeer onopvallend en je bent geneigd om zo'n iemand niet mee te nemen.

Ik zit veel te diep in deze tunnel, maar moet eigenlijk de mensen ook wel gelijk geven die zeggen dat Jeroen nogal onopvallend lijkt, als je het vergelijkt met de andere kandidaten. Bij Tygo, Nikkie en Peggy zijn veel meer duidelijke acties te zien.

En wat mij dwarszit is dat het opeens zo duidelijk werd (voor mij dan  ;D ); Jeroen kwam behoorlijk mols over in afl. 6. Nadat je in de eerste vier afleveringen nauwelijks rare dingen van hem zag... Is dat een kwestie van montage, of dat Jeroen als mol dacht 'nu ga ik écht los', of dat Nikkie en Tygo niks raars konden doen omdat ze opgesloten zaten, of is er toch een andere mol?

Ik zou het trouwens wel mooi vinden: een mol die subtiel te werk gaat, tussen al die sturende persoonlijkheden. En wie de mol ook is: hij/zij heeft het niet makkelijk gehad.  :) Het is superlastig om deze groep te beïnvloeden en als Jeroen de mol is, dan is dat vast niet altijd gelukt. Maar, gezien het feit dat er de eerste afleveringen weinig geld is binnengekomen, ik denk dat hij het goed heeft gedaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #254 Gepost op: 12-10-2020, 13:31:30 »
Ja, maar hallo zeg. De mol wordt - zeker de laatste jaren - al enorm door de montage uit de wind gehouden. De relatieve onzichtbaarheid van Jeroen was voor mij (vrijwel) van meet af aan juist een teken dat hij het weleens zou kunnen zijn. En dan zit hij ook nog eens tussen de continu bekketrekkende tygo, de opgeverfde flapuit Nikkie en het wandelende stripfiguur Ron.
::rofl:: ...als je het zo zwaar aanzet is Jeroen de huilbaby van dit seizoen. Een volwassen vent die z'n ogen niet droog kan houden als Rik iets te lang wacht om z'n groene scherm te tonen. En dan snikkend stamelt "dankjewel..."


 
Dat is de naam waar je een jubileumseizoen aan gaat ophangen.

Bedacht me gisteren trouwens dat Jeroen widm mss nog veel serieuzer is gaan nemen sinds z'n 1ste deelname. Hij was daarna een keer bij Moltalk en toen viel het echt op dat ie er helemaal lyrisch over was. Dat zou de heftige reacties ook kunnen verklaren.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #255 Gepost op: 12-10-2020, 13:57:18 »
Bij het terugkijken vond ik de reactie van Jeroen juist erg fake overkomen.
Volgens mij had Rik ook moeite zijn strenge gezicht in de plooi te houden.

Ik heb Jeroen in het begin te snel op een zijspoor gezet door zijn nervositeit in Poppi, de laseropdracht en enkele  kandidaatse opmerkingen in het begin. Nu ik  wat opdrachten teruggekeken heb met Jeroen als mol in gedachten  ga ik het pas zien. Bijv bij Steenrijk als hij helemaal achteraan loopt en de gouden stenen voorbij loopt. Hij kijkt echt de andere kant uit recht in de camera. Dat moment gaan we wel terugzien denk ik. Het is geen molactie maar het komt hem als mol wel goed uit dat iedereen er voorbij loopt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #256 Gepost op: 12-10-2020, 14:01:21 »
Ja hij molt echt enorm overal. En die laser, ik zei al, hoe mooi is het dat je als allerlaatste overblijft, volle tijd om te mollen wat je wilt? Voorheen zaten op de laseropdrachten geen camera's , vanuit een centrale regiekamer door kandidaten te bekijken. Dus de beste molpositie in dit geval was weldegelijk als allerlaatste. En zo zie je hem elke keer weer zitten op de ideale molpositie.

of ik Jeroen nou wel of niet "al" als Mol kan zien
Volgens mij lijd jij aan hetzelfde complex waarin ik t/m de 4e wensmol aan leed. Je WILT gewoon die mol. Zeker dit jubileumseizoen.

Ja, het is even slikken maar je moet erdoorheen, Heinz. Dat is mijn raad :o

Als je je er eenmaal bij hebt neergelegd dat we ditmaal geen wensmol hebben valt alles op zijn plek. Nikkie met die gekke frustraties op dat strand, dat past gewoon niet bij een mol. Tygo zo proactief, evenmin. En dan gingen ze ook nog anderhalve aflevering het spel uit.

Als je dan rustig terugkijkt naar wat Jeroen allemaal onder de radar heeft uitgevreten dan is hij gewoon een hele goede mol. Ik heb er vrede mee, nu jij nog ::joehoe:: 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #257 Gepost op: 12-10-2020, 14:08:13 »
Je zit er helemaal naast Lo want zo zoek ik (in dit geval toch) geen Mol. Nikkie is absoluut mijn wensmol niet en ik zou er ook zeker vrede mee hebben als Jeroen het is. Ik zei al eerder dat ik dat gaaf zou vinden. Ik ben alleen nog niet 100% overtuigd dus gebruik ik de dagen tot de volgende aflevering nog om wat discussie uit te lokken om mezelf zo wat meer informatie en bedenktijd te geven wie ik deze keer ga kiezen. ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #258 Gepost op: 12-10-2020, 14:12:47 »
Wauw, dat lijkt ook gewoon te kloppen!  ::bravo::
Wat grappig dat mijn posts aan het begin van het topic ineens worden opgeduikeld. Zelf heb ik Jeroen nooit afgestreept, maar bij gebrek aan Molacties is hij ook nooit hoog op mijn verdachtenlijstje gekomen.

Ik vind dat Jeroen gemakkelijk kan liegen. Dat zie ik bijvoorbeeld in de video die Pac op p. 1 van dit topic heeft gepost, maar misschien denken anderen daar anders over. Het gaat me om dit fragment.
En wat stom dat ik toen zelf dat filmpje niet heb afgekeken ::oink:: Je ziet Jeroen er inderdaad vrij makkelijk mee wegkomen. Wel interessant om te zien hoe hij liegt:
Eerst zegt hij heel vlug: ik weet het niet, dan 'herpakt' hij zich door raar met zijn hoofd te schudden en zodra hij een excuus weet 'Rick zou dat niet willen', blijft hij praten met veel gebaren. En het meest logische antwoord - ja - propt hij er voor mijn gevoel heel gauw en vrij monotoon achteraan.

In mijn ogen zie je zijn ongemak toch wel duidelijk. Eigenlijk zou je dit seizoen moeten afspeuren op vergelijkbare (non)verbale communicatie van Jeroen ::vergroot::
...óf niet!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #259 Gepost op: 12-10-2020, 14:15:26 »
Ja hij molt echt enorm overal.
Dat bleek toch niet uit het lijstje dat Theovv eerder postte. En waar ik me wel in kon vinden.  Kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien, of alweer vergeten, maar is er ergens een bijgewerkt lijstje te vinden met alle molacties waar Jeroen van wordt verdacht? (Als ik me niet vergis kwam Amethyst een paar afleveringen geleden met iets)