Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90366 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #400 Gepost op: 17-10-2020, 23:23:29 »
Jeroen doet iedere test bij de laptop iets vreemds met zijn linkerhand.Hij maakt rare bewegingen. Leonardo da Vinci heeft Judas afgebeeld bij het laatste avondmaal met in zijn rechterhand een buideltje met geld en zijn linkerhand reikt naar het brood. De linkerhand is nogal krom afgebeeld. Het laatste avondmaal van Da Vinci hangt in een monikkenklooster

De handen van Jezus en Judas die reiken naar hetzelfde bord staan symbool voor het verraad. Jezus had gezegd: ‘Die de hand met Mij in den schotel indoopt, die zal Mij verraden.

Is Jeroen de Judas van het spel?  ::jaja::
En Jeroen deed het weer. Iets minder opvallend maar weer bij beide tests zijn linkerhand (met iedere aflevering een andere houding)in beeld gevangen......en werd Jeroen niet in verband gebracht met Leonardo da Vinci? Leonardo was linkshandig en schreef in spiegelschrift.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 23:30:58 door Moedermol »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #401 Gepost op: 17-10-2020, 23:24:19 »
Ja, wat mooi Pac! Lijkt wel een persoonlijke hint zo.  ::jaja::
Inmiddels is het mijn avatar ::love::
Jeroen is van dit gezelschap misschien wel de enige die niet direct opvalt, iemand die je daardoor ook sneller vergeet. Bovendien is Jeroen een allemansvriend pur sang, dus kan 'ie vast de kandidaten heel goed inpakken ::jaja::
En ik ben blij dat deze voorspelling toch uitkomt, ook al zat ik het hele seizoen ernaast :D Dat hij snel vertrouwd wordt, voelde ik wel aan. De twee/drie keer dat ik hem in het echt gezien (onder andere bij de live finale en op de Molfandag, toen hij dit in mijn boekje schreef) kreeg ik al een gevoel dat hij een sympathieke man is die je makkelijk in vertrouwen neemt.
...óf niet!

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #402 Gepost op: 17-10-2020, 23:27:45 »
Alle "doorkijkjes" door vensters/ramen dit seizoen deden me al een tijdje heel specifiek aan één renaissanceschilderij denken. Maar nu kan ik een parallel trekken die leuk genoeg is om te posten: "St. Hiëronymus (Jeroen) in zijn studeervertrek", van Antonella da Messina.



Edit: hier nogmaals de twee naast elkaar, maar dan de still van Jeroen gespiegeld. Dan vallen de parallellen wat meer op, zoals de vergelijkbare boog/doorgang links:



Edit 2: ik quote hier ook nog even mijn eigen post uit het leadertopic, omdat ik daar ook al aan St. Hiëronymus dacht:

Zijn de cijfers in de leader misschien coördinaten? 30.0 30.6? Aangezien daarna de windrichtingen zo duidelijk in beeld komen, dacht ik dat dat misschien een mogelijkheid was.

Ik kom met die coördinaten uit in Egypte, nabij Alexandrië en Giza. Toen ik googlede op Egypte en Renaissance kwam ik uit bij een schilderij van Leonardo Da Vinci: Sint Hiëronymus in de Wildernis. Hiëronymus was één van de kerkvaderen en is frequent terugkerend onderwerp van renaissancekunst. Hij verbleef een tijd lang nabij Egypte, waar hij in een grot een deel van de Bijbel vanuit het Hebreeuws vertaalde.

Het enige dat ik me kan bedenken is een mogelijke verwijzing naar Jeroen (de naam Jeroen stamt af van de naam Hiëronymus). Al is het denk ik te ver gezocht.

Edit: ik zie net dat het de precieze coordinaten van de pyramides van Giza zijn. Wat geinig.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 00:36:16 door bloemetjes »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #403 Gepost op: 17-10-2020, 23:29:23 »
Wat mooi gevonden ::jaja:: ::jaja::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #404 Gepost op: 17-10-2020, 23:34:17 »
Alle "doorkijkjes" door vensters/ramen dit seizoen deden me al een tijdje heel specifiek aan één renaissanceschilderij denken. Maar nu kan ik een parallel trekken die leuk genoeg is om te posten: "St. Hiëronymus (Jeroen) in zijn studeervertrek", van Antonella da Messina.


Prachtig, de vondst, het schilderij én de still.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #405 Gepost op: 17-10-2020, 23:37:46 »
Inmiddels is het mijn avatar ::love::En ik ben blij dat deze voorspelling toch uitkomt, ook al zat ik het hele seizoen ernaast :D Dat hij snel vertrouwd wordt, voelde ik wel aan. De twee/drie keer dat ik hem in het echt gezien (onder andere bij de live finale en op de Molfandag, toen hij dit in mijn boekje schreef) kreeg ik al een gevoel dat hij een sympathieke man is die je makkelijk in vertrouwen neemt.

Heel leuk gedaan! En super dat jouw voorspelling in het begin toch uit lijkt te komen!  ::bravo:: Mooi dat je hem in het echt hebt gezien. Hij lijkt mij inderdaad ook heel sympathiek; dat is hier misschien ook de grote valkuil. ;-)

En mooi gevonden Bloemetjes!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #406 Gepost op: 17-10-2020, 23:40:10 »
Ik ga hem een eerlijke kans geven volgende week :) Ergens ook wel weer goed als hij de Mol is, maakt zijn deelname aan dit seizoen dan toch wat waardevoller voor mij. Qua verdenkingen zou hij het iig prima gedaan hebben, benieuwd of er nog molacties komen die we totaal niet voorzien hebben!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #407 Gepost op: 17-10-2020, 23:49:30 »
Hier de twee teksten over elkaar heen... (credits naar Lotte)
Duidelijk toch?  ::jaja::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #408 Gepost op: 17-10-2020, 23:58:35 »
Ik moet inderdaad wel zeggen dat dit heel erg overeenkomt ja.  :o

Een paar hele karakteristieke letters komen exact overeen. Ik begin nu goed te twijfelen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #409 Gepost op: 18-10-2020, 04:56:57 »
Het is niet één-op-één hetzelfde handschrift als op de spiegels
De O is anders.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #410 Gepost op: 18-10-2020, 08:59:52 »
Prachtig, de vondst, het schilderij én de still.


Antonella da Messina is de mol. Kan NIEMAND meer omheen.

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #411 Gepost op: 18-10-2020, 10:26:02 »
Ik heb misschien een blinde vlek gehad voor Jeroen. Ik heb hem niet verdacht. Ik ga heel erg mijn best doen open de ontknoping in te gaan maar ik heb nu vooral nog een balen gevoel. Ik hoop dan ook dat ik volgende week verrast ga worden met geniale acties. Maar ik vrees ook dat hij niet veel heeft gedaan. (wellicht door toedoen van de groep die 10x scherper is dan een nieuwe groep mensen)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #412 Gepost op: 18-10-2020, 11:07:25 »
Ik verbaas me oprecht over dat Jeroen in afl. 6 zo'n serieus verdachte edit kreeg. En dan heb ik het niet over het beeld van Napoleon, maar over de put waar de sleutel te vinden was. De plek waar die uiteindelijk gevonden werd, werd meteen al ge-edit over de plek waar ze in eerste instantie aan het zoeken waren. En waar Jeroen niet wilde kijken bij de put die Patrick zag. Met recht, want op dat moment waren ze nog helemaal niet op de goede plek.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #413 Gepost op: 18-10-2020, 11:19:02 »
Ik heb misschien een blinde vlek gehad voor Jeroen. Ik heb hem niet verdacht. Ik ga heel erg mijn best doen open de ontknoping in te gaan maar ik heb nu vooral nog een balen gevoel. Ik hoop dan ook dat ik volgende week verrast ga worden met geniale acties. Maar ik vrees ook dat hij niet veel heeft gedaan. (wellicht door toedoen van de groep die 10x scherper is dan een nieuwe groep mensen)
Ik heb hem ook niet verdacht tot de vorige aflevering, zeker na die nepmolactie met het gescheurde geldbriefje. Ik vrees ook dat de molacties mager zullen uitvallen en dat hij weinig kon mollen mede door de beter voorbereide kandidaten.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #414 Gepost op: 18-10-2020, 11:25:04 »
Ik hoor mensen vaak zeggen dat hij niet zoveel heeft gemold, maar ik denk juist dat er een paar praaltjes van molacties tussen zitten:

Aflevering 1
1. Spiegelbeeld: stug kiezen voor de verkeerde spiegel
2. Gastenlijst: als de dames alleen mannennamen willen, wil hij toch ook voor vrouwennamen gaan (dit had natuurlijk nog meer namen opgeleverd en dus een nog moeilijkere opdracht)
3. Achter je rug: het zou toch fantastisch zijn als hij hier echt achter de kandidaten hun rug is geslopen (zou Nikkie hem daarom verdenken? Omdat ze toch iets heeft gezien?)

Aflevering 2
1. Steenrijk: heeft hij achter de rug van Tygo om stenen met geld weggegooid?
2. Meeslepend: hij bracht de kist over de finishlijn en bracht een heel klein bedrag in de pot en wint zo veel vertrouwen.
3. Vragenvuur: hij doet goed mee wat geen geld oplevert.

Aflevering 3
1. Sleutelbos: hij houdt een geldbiljet achter (gewaagd) en spant vervolgens Ellie voor zijn karretje door zijn molactie mee te verdedigen naar de groep toe. Dat geld is nog steeds niet in de pot.
2. Meer of Min: hier zie je geen molacties van hem, wellicht iets met de luiken gedaan?
3. Fortuin: hier zie je geen molacties van hem, hij schiet het laatste schild raak als duidelijk is dat het schieten niet zo moeilijk is en lijkt daarmee de held.

Aflevering 4
1. Meesterwerken: hij beschrijft het schilderij super vaag naar Peggy, schilderij van Peggy wordt niet gevonden.
2. Follow the Money: hij gaat mee met de foute beslissingen van de groep.
3. Groeten uit Florence: foto's maken van lage bedragen, waardoor de rest geen groot geld binnen kan halen. En natuurlijk rondje in de carrousel tijdens de opdracht.

Aflevering 5
1. Stuk voor stuk: deze opdracht was gedoemd te mislukken, maar Jeroen helpt ook niet echt mee.
2. Routebeschrijving: hij beschrijft de route van Nikkie/Tygo erg snel en goed, waardoor zij snel buiten bereik zijn (helicopter) en de opdracht dus mislukt.

Aflevering 6
1. Voorspelbaar: Hij gaat meermaals voor de geldzakjes staan waardoor Patrick ze niet ziet. Patrick ziet ze later toch nog wel, maar alsnog wel een redelijke molactie.

Aflevering 7
1. (weer) Achter je rug: Zou hij hier weer brutaal geld hebben weggepakt achter de rug om. Hoezo kijkt niemand om?!
2. Wegdenken: Tonnen omgedraaid/weggerold. Pushen om de blanco tonnen als spatie te gebruiken.
3. Mijn Geluid: Het lijkt alsof Nikkie vage antwoorden roept, maar Jeroen roept juist hele lange antwoorden wat soms echt lastig is te verstaan.


Vooral de achter je rug, steenrijk en sleutelbos zijn denk ik praaltjes. Voor wat je kan mollen bij deze opdrachten in de weinig afleveringen heeft hij het niet slecht gedaan denk ik met het hoogtepunt Ellie betrekken in een molactie en dat zij ermee akkoord gaat. Jeroen had natuurlijk ook niet zoveel opdrachten in vergelijking met andere mollen in het verleden om te mollen. (in afl 6 maar 1 opdr bijvoorbeeld en het gaat maar tot afl 7)
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 11:27:23 door Geel scherm »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #415 Gepost op: 18-10-2020, 11:30:10 »
Niks mis met dat rijtje! En dan vergeet je nog een hele mooie: Jeroen reageert bij "follow the money" op Patricks suggestie van oud-mol Dennis met "maar Dennis was er van de week toch ook?". Slim voor verwarring gezorgd, Dennis niet gekozen. En Jeroen neemt echt het voortouw in het maken van de beslissing van drie foute namen.

Hopelijk volgen er ook nog een paar verrassingen. Vast wel. :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #416 Gepost op: 18-10-2020, 11:36:19 »
Ik ga ook zeker vrede hebben met Jeroen als Mol. Sterker nog: ik heb steevast op hem ingevuld als mijn favoriete kandidaat. Die ik het zo gunde om telkens een ronde verder te komen. ;D Dat ie dan de Mol is, ja, heel leuk natuurlijk!
En er zijn genoeg molacties te vermoeden, inderdaad. Bij Sleutelbos heeft hij trouwens behalve het gescheurde briefje van 100 zeer waarschijnlijk ook nog een van zijn eigen briefjes van 100 uit de kokers achter gehouden. Dus schrijf die er maar bij.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #417 Gepost op: 18-10-2020, 11:54:15 »
Ik ben wat meer kritisch, maar ik zal mijn mond er wel over houden, voordat ik weer als schurk word bestempeld. Zelf heb ik Jeroen nooit echt als mol gezien, want ik kon niet nog een keer mol aan die niks durfde uit te halen.

Ik heb wel mijn twijfels gehad bij Jeroen doordat iets wat na de opnames is gebeurt. Tante Trien hier was dit natuurlijk binnen een paar minuten weer vergeten. Heel dom, want dit was echt een hele grote spoiler. Toen ik research deed over wie er mee zouden kunnen doen viel het mij op dat sommige kandidaten werden gevolgd door een PR bedrijf. Dit PR bedrijf werd ook gevolgd door de crewleden en Rick. Klinkt raar toch? Totdat ik erachter kwam dat één van de crewleden dit PR bedrijf runt. Klinkt alsnog heel plausibel, maar er is slechts één kandidaat van dit seizoen die gesigned is tot dit bedrijf: Jeroen Kijk in de Vegte. Heel logisch dat je natuurlijk uitgerekend de mol van dit jaar een contract aanbied in jouw eigen PR bedrijf. Rick reageerde ook héél positief op dit nieuws in de comments van dit Instagram account. Sinds 20 mei hebben ze ook vet vaak posts gepost over Jeroen alsof het nog niet obvious genoeg was.





Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #418 Gepost op: 18-10-2020, 12:09:42 »
Ik ben wat meer kritisch, maar ik zal mijn mond er wel over houden, voordat ik weer als schurk word bestempeld.

Spreek je gewoon uit hoor, ook kritische geluiden zijn toegestaan op het forum.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #419 Gepost op: 18-10-2020, 12:14:31 »
In aflevering 6 heeft hij ook geld zakje vast als hij met Ron staat te praten over Nikkie. Het is dat Ron daar staat.

Jeroen heeft ook de pot, hoe geweldig zou zijn als dat geld zakje nog het enige is en het papier geld op ze hotel kamer heeft achter gelaten  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 12:17:23 door Pierce_Brosnan »