Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90561 keer)

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #440 Gepost op: 19-10-2020, 10:47:59 »
Ik begrijp de postieve reacties tov Jeroen echt niet.
Toen de Mol gestart is jaren geleden was de opdracht van de mol ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de pot was door zaken te saboteren. Opdrachten doen lukken om niet verdacht te zijn, hoort daar niet bij. Dus desnoods ben je al ontdekt in eerste aflevering en is het maar aan jou om ervoor te zorgen dat je toch nog de opdrachten doet mislukken.
In lasergame de koffer binnenbrengen, hoe weinig geld er ook in zit, is NOT done.
Laatste aflevering, opdracht met de vragen en treintje.  Waarom geef je daar als mol juiste antwoorden? Dat doet er toch niks toe, dat is gewoon de pot spekken en NOT done.
Nee voor mij is de mol op het niveau van dit seizoen, zwak.
Dan heb ik  meer genoten van Rob die straatnamen door elkaar leest, de GSM duidelijk verplaatst en in laatste aflevering voor de neus van iedereen toch verkeerd antwoord geeft zodat er geen extra geld wordt verdiend.

Wellicht heeft Jeroen wel degelijk gemold en zaten er mooie dingen tussen maar zo opvallend zaken wel doen lukken blijft een teleurstelling!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #441 Gepost op: 19-10-2020, 11:09:57 »
In lasergame de koffer binnenbrengen, hoe weinig geld er ook in zit, is NOT done.
Laatste aflevering, opdracht met de vragen en treintje.  Waarom geef je daar als mol juiste antwoorden? Dat doet er toch niks toe, dat is gewoon de pot spekken en NOT done.
Er moesten jokers binnenkomen hè, voor de volgende opdracht. Dan had er zo maar 1.500 euro niet in de pot kunnen gaan. Liep helaas wat anders, door Patrick. En na de opdracht met het treintje kreeg Jeroen 2 makkelijke vragen voorgeschoteld die je moeilijk fout kon beantwoorden zonder op te vallen. Dat zijn dingen die ik hem graag vergeef.

Nog even over Ellie: een hele slimme tegenstander die ieder ander het liefst uit de weg zou gaan. En wat doet Jeroen? Hij stapt er op af, voor een bondje. Dat is lef hebben. En weg Ellie, een potentiële finalist.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #442 Gepost op: 19-10-2020, 11:29:40 »
En na de opdracht met het treintje kreeg Jeroen 2 makkelijke vragen voorgeschoteld die je moeilijk fout kon beantwoorden zonder op te vallen. Dat zijn dingen die ik hem graag vergeef.

Dan ga je als mol toch nog even een kandidaat spelen die obvious wil nepmollen om de anderen op een verkeerd been te zetten  :(. Ik vind dat er altijd een manier is om te mollen... , maar ik ben ook wat kritischer.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #443 Gepost op: 19-10-2020, 11:41:21 »
De productie had hem ook moeilijkere vragen kunnen geven waarvan ze net zelf hebben gezien dat hij die (mogelijk) niet weet.

Hij mocht zijn antwoorden in de mijn ook wel wat vager/langer maken, dat lijkt me toch het leukste mollen. Maar Nikkie heeft die strategie al :P

Die laseropdracht had camera's op het parcours voor de andere kandidaten, daarmee maak je het voor een Mol niet bepaald makkelijker om echt spectaculaire dingen te doen. Een Peggy en Tygo die de kist verder brengen, maar er geen geld in doen is handig als Mol, maar ook niet spectaculair. Je best doen en afgeschoten worden met geld a la Patrick is al iets leuker. Jeroen heeft kennelijk bewust tot einde gewacht, er zal wel een plan geweest zijn... Het is ook gewoon een amusementsprogramma, dus qua kijkwaarde is een mislukte laseropdracht en weer eens geen geld wat minder gezellig. Het zijn denk ik vooral de opdrachten die Jeroen voorgeschoteld krijgt die hem niet gigantisch veel ruimte geeft om te mollen. Plus lastige kandidaten als Patrick :P

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #444 Gepost op: 19-10-2020, 11:50:16 »
... de opdracht van de mol ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de pot was door zaken te saboteren. Opdrachten doen lukken om niet verdacht te zijn, hoort daar niet bij. Dus desnoods ben je al ontdekt in eerste aflevering en is het maar aan jou om ervoor te zorgen dat je toch nog de opdrachten doet mislukken.
Als je als mol in aflevering 1 al ontdekt wordt, dan kan je het vervolgens wel vergeten om nog te saboteren. Dan wordt je gelijk in een cordon sanitaire gewikkeld door de dan nog 9 andere kandidaten. Anders dan wat jij beweert is het wel degelijk zo (en altijd zo geweest) dat je je probeert als een kandidaat te gedragen en daarmee soms als mol wat geld in de pot laat komen.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #445 Gepost op: 19-10-2020, 11:51:38 »
Het kan zelfs in opdracht van de productie zijn dat de kist over de finish moest. Als dat zo is, kun je de mol het niet kwalijk nemen. Uiteindelijk speelt hij een rol in dienst van het programma.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #446 Gepost op: 19-10-2020, 11:53:33 »
Het kan zelfs in opdracht van de productie zijn dat de kist over de finish moest. Als dat zo is, kun je de mol het niet kwalijk nemen. Uiteindelijk speelt hij een rol in dienst van het programma.
Maar dan neem ik het de productie nog wel kwalijk :P Dat dingen "moeten" vind ik altijd een zwak argument en ronduit stom als het blijkt te kloppen.

Alternatief: hopelijk zien we hoe Jeroen er, wanneer niemand meer kan toekijken, nog wat briefjes Molgeld uithalen ::love::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #447 Gepost op: 19-10-2020, 11:56:31 »
En Ellie neerpaffen.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #448 Gepost op: 19-10-2020, 11:57:34 »
Als je als mol in aflevering 1 al ontdekt wordt, dan kan je het vervolgens wel vergeten om nog te saboteren. Dan wordt je gelijk in een cordon sanitaire gewikkeld door de dan nog 9 andere kandidaten. Anders dan wat jij beweert is het wel degelijk zo (en altijd zo geweest) dat je je probeert als een kandidaat te gedragen en daarmee soms als mol wat geld in de pot laat komen.
Nee, dat is NIET het concept. Ik volg al vanaf de eerste mol en toen was de enige bedoeling zo weinig mogelijk in de pot te hebben. Opdrachten doen lukken om niet verdacht te zijn, hoort er niet bij. Anders heeft dit spel geen nut. Dan heb je een mol die alles perfect doet en maar heel af en toe iets laat mislopen als hij onmogelijk ontdenkt kan worden, belacheijk.

Dat is een misvatting... ook al zou je al snel ontdekt worden, dat is dan NIET door iedereen maar misschien maar door ééntje. Dat is het net ook aan die om ervoor te zorgen dat de mol enkel door hem ontdekt wordt. De meesten willen zolang mogelijk in de mol meespelen, kunnen ze de pot mee naar huis nemen des te beter. Dus die gaat ervoor zorgen dat anderen zijn mol niet vinden door zelf ook mol te spelen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #449 Gepost op: 19-10-2020, 11:58:59 »
En Ellie neerpaffen.

Haha, dat wilde ik ook zeggen. Hoe tof zou dat zijn, de politie-agente uitschakelen.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #450 Gepost op: 19-10-2020, 12:00:41 »
Maar dan neem ik het de productie nog wel kwalijk :P Dat dingen "moeten" vind ik altijd een zwak argument en ronduit stom als het blijkt te kloppen.

Alternatief: hopelijk zien we hoe Jeroen er, wanneer niemand meer kan toekijken, nog wat briefjes Molgeld uithalen ::love::

Over zwak gesproken, stiekem geld uit de pot halen vind ik dan weer uiterst zwak en vooral ook heel kinderachtig.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #451 Gepost op: 19-10-2020, 12:05:19 »
Over zwak gesproken, stiekem geld uit de pot halen vind ik dan weer uiterst zwak en vooral ook heel kinderachtig.
Mag je vinden, maar het is wél een Molactie. Beter dan 'ik mocht niet saboteren van de productie' of 'haha ik verdien geld dus nu denken mensen dat ik niet de Mol ben'. Eens dat Jeroen zich dan alsnog had moeten laten afschieten, maar als hij bijvoorbeeld de helft van het geld uit die kist heeft gehaald heeft hij in ieder geval iets gedaan om het bedrag omlaag te halen.

(Ik heb geen idee of het geld er makkelijk uit te halen was, het was echt zo'n spaarpotkistje natuurlijk.)
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #452 Gepost op: 19-10-2020, 12:29:23 »
Smiecht!!!! Jeroen na de eerste aflevering op Instagram:


Offline SummerLength

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #453 Gepost op: 19-10-2020, 12:52:03 »
Helaas dat het zo overduidelijk is, wel mooi dat 'echte' fans persoonlijk bewijs in handen hiervan kunnen hebben. Dat is wel mooi voor een seizoen met oud kandidaten. Hopelijk kunnen we nu stoppen met het benoemen van Ellie als politieagent. Ze was voornamelijk woordvoerder. We kennen haar kwaliteiten niet. Ik ben haar wel een beetje zat.

En dat Art en Rick van kandidaat naar presentator gingen was in mijn ogen ook niet totaal toevallig ;)
Kun je dit uitleggen? Art zat al vanaf in het vliegtuig op de juiste mol. Rik daarentegen heeft nooit op de juiste gezeten en de pot meer geld dan de mol gekost. Maar idd. Je ziet het wel vaker. Ellie die is ook maar een presentator en ik zie wel vaker mol kandidaten aanschuiven bij andere Avro programmas.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #454 Gepost op: 19-10-2020, 13:00:14 »
Mag je vinden, maar het is wél een Molactie. Beter dan 'ik mocht niet saboteren van de productie' of 'haha ik verdien geld dus nu denken mensen dat ik niet de Mol ben'. Eens dat Jeroen zich dan alsnog had moeten laten afschieten, maar als hij bijvoorbeeld de helft van het geld uit die kist heeft gehaald heeft hij in ieder geval iets gedaan om het bedrag omlaag te halen.

(Ik heb geen idee of het geld er makkelijk uit te halen was, het was echt zo'n spaarpotkistje natuurlijk.)

Waarom zou de mol geld eruit halen? Jeroen kon als enige ongezien even terug over het parcours en mingeld en jokers erin stoppen. Er was niemand meer over om op de schermen mee te kijken.

Denk dat Jeroen misschien meer Jokers in de kist had verwacht. Of nog gehoopt had te vinden? En het was de productie wellicht niet helemaal duidelijk dat Patrick er een paar op zak had toen hij werd afgeschoten...

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #455 Gepost op: 19-10-2020, 13:02:00 »
Kun je dit uitleggen? Art zat al vanaf in het vliegtuig op de juiste mol.

Juist niet toch? Art is heel lang de bondgenoot van Patrick geweest en is hem pas heel laat in de serie op het spoor gekomen. Soundos zat wel meteen goed.

On-topic: Ik ga Jeroen zijn molacties pas beoordelen zodra ik ze gezien heb. Zullen wel wat leuke acties tussen zitten, denk ik. Ik hoop ook dat we wat beelden van buiten de opdrachten krijgen, bijvoorbeeld het moment dat hij de quotes op de spiegels schrijft.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #456 Gepost op: 19-10-2020, 13:04:21 »
Hopelijk kunnen we nu stoppen met het benoemen van Ellie als politieagent. Ze was voornamelijk woordvoerder.
Eh nee. Ellie Lust is in 1987 bij de Amsterdamse politie begonnen en heeft tot 2007 'op straat' gelopen, onder andere als wijkagent. Vanaf 2005 trad zij (af en toe) op als woordvoerder, bijvoorbeeld bij Opsporing Verzocht. En pas vanaf 2007 wordt ze officieel onderdeel van de afdeling communicatie en daarmee ook woordvoerder in functie. Sinds 2018 is ze geen lid meer van de politie-organisatie.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #457 Gepost op: 19-10-2020, 13:12:48 »
Volgens mij is het al jaren vooral (in samenspraak met) productie gestuurde keuze hoe(veel) en waar er gemold wordt. Met wat onzekerheid in spelverloop hoe het precies uitpakt. Soms laat dit toe iets meer te improviseren. Dit leidt meestal niet tot maximaal mollen. Wat 'onnodig' geld inbrengen is, lijkt me altijd discutabel. 1500 euro is er sowieso over ja, maar Patrick was niet de Mol :P

Niet iedereen is een Jan Versteegh of krijgt het soort opdrachten waarin zijn soort meer gewaagde acties mogelijk zijn. Gegeven het gedrag van de andere kandidaten, zou Jeroen misschien nog eens zo'n 1000 euro max uit de pot hebben kunnen houden?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #458 Gepost op: 19-10-2020, 13:19:25 »
De BN oud-mollen van seizoen 6, 7, 8, 10, 11, 13, 16, 17 zijn voorbij gekomen in dit jubileumseizoen. Mogelijk was Rob Dekay (20) een tegenstander in de laseropdracht.

Dus uit seizoen 5, 9, 12, 14, 15, 18, 19 is geen BN oud mol in de serie geweest.
Wat verder afwijkt zijn seizoen 10 en 13, namelijk wel een oud-mol in het jubileumseizoen maar geen afgevaardigde kandidaat.

Zet deze cijfers om naar letters: 5=e 9=i 10=j 12=l 13=m 14=n 15=o 18=r 19=s

Met deze letters kan je JEROEN IS MOL maken.
Met Merel (19) en Jon (9) valt de I en de S weg. Blijft over: JEROEN MOL.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #459 Gepost op: 19-10-2020, 13:22:19 »
Dit vind ik zowaar een geloofwaardige hint  ::oink::

Meeste vind ik altijd leuk gevonden maar toch vergezocht :P