Auteur Topic: [Kandidaat] Peggy Vrijens  (gelezen 47312 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #200 Gepost op: 12-10-2020, 00:00:57 »
In het theater gaat Peggy op het toneel staan en roept, terwijl ze naar de balkons wijst:" Daar zijn ook nog allemaal rijen". Niemand reageert.
Het is mogelijk dat boven ook nog geld te vinden was.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 00:03:32 door Gadoesja »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #201 Gepost op: 12-10-2020, 00:09:27 »
Zagen we juist niet ook een shot vanuit die loges?
Woosie down?

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #202 Gepost op: 12-10-2020, 01:17:58 »
Zagen we juist niet ook een shot vanuit die loges?

Ja, Patrick liep daar op 31:36.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #203 Gepost op: 12-10-2020, 01:23:09 »
Voordat Peggy en Ron naar de Martello toren gaan legt Peggy uit hoe ze denkt dat het er uitziet, en gebaart ze het volgende:



Een 'm' -ala Jan in Kiev- en een 'l'. Met haar hoofd als 'o' gebaart ze 'mol'

(ik probeer een gifje te 'plaatsen' maar schijnbaar lukt dat niet (ik zie een blauw vraagteken) )

Dit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #204 Gepost op: 12-10-2020, 01:39:12 »
@Mollem, als je het gifje van FS hierboven aanklikt met je rechtermuisknop en dan adres van afbeelding kopiëren doet. Dan kan je dit tussen de image tags zetten en kan je de gif ook zelf plaatsen:

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #205 Gepost op: 12-10-2020, 14:41:15 »
@FS yes @d*n ok; beiden thanks!

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #206 Gepost op: 12-10-2020, 14:58:09 »
Ik kwam een reactie tegen bij de laatste video van Siem (met alle hints naar Peggy) en daarin vond ik weer wat voer voor deze tunnel:

Bij de opdracht 'Sleutel Bos' is Peggy meteen los en gaat naar haar kokers. We zien haar het BOVENSTE kokertje openen met €50 voor Ellie. Maar daarvoor zien we een shot vanuit de lucht (op 3:15 https://www.youtube.com/watch?v=qHfZjA7ww0w&t=13s&ab_channel=WieisdeMol%3F)

En daar zien we Peggy aan een ander kokertje rommelen. Het aantal lichte puntjes op die paal is namelijk 2. Zie onderstaande plaatje. Bij nummer 1 zit ze aan een kokertje te draaien, maar dat is niet de bovenste omdat je minimaal 2 lichte puntjes ziet (de ene is de bovenste koker, de andere is de bovenkant van de paal, en ze is duidelijk niet met die bovenste koker bezig)
En bij nummer 2 wordt dit bevestigd, daar trekt ze haar handen weg en dan zie je 4 lichte puntjes (bovenkant paal en 3 kokers)
Conclusie: voordat Peggy het geld van Ellie pakt, opent ze eerst 1 (of misschien wel 2?) andere kokers en haalt ze hier geld uit.




Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #207 Gepost op: 12-10-2020, 16:07:04 »
::vergroot:: Mogelijk is dat een van de drie ontbrekende biljetten van 100 euro (naast de twee in de kokers van Ron). Een daarvan kwam van de kokers van Peggy of Horace. Prima moment om hem in je zak te steken, terwijl iedereen nog bezig is om los te komen. Ze had hem ook kunnen laten zitten, maar je weet maar nooit of mensen na afloop nog kokers gaan controleren.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #208 Gepost op: 13-10-2020, 17:42:17 »
Dat is ook waar Newbie2! Vooral Patrick was de grote geldbrenger hier.
Jeroen en Peggy waren hier het meest verdacht, vind ik.

Ik moet het ook nog terugkijken, maar volgens mij pakte Peggy €500,--? Dat vind ik best veel als ze de mol zou zijn en de verdenkingen van zichzelf wil afhalen (al was ze hier met Ron en ik denk dat Ron vooral Nikkie verdacht?) Ik weet niet of dat helemaal nodig was.

Aan de andere kant: het zou wel een mooie mol-actie zijn als ze niet al het geld mee heeft genomen. Feit is wel dat niet al het geld is gevonden.
Ik kan het niet goed zien, maar ik vraag me af of het wel 500 euro was. Dat er in elke zak evenveel geld zat is een aanname, maar er zaten in sommige zakjes alleen munten van 50 euro en in deze ook munten die minder waard waren, plus dat er niet veel waren. Misschien heeft ze hier minder geld dan 500 euro gepakt. Daarnaast zat de aanwijzing eraan vast en wil de mol snel naar Nikkie en Tygo zodat ander geld niet gevonden wordt. Plus dat ze langs een plek loopt waar een touwtje aan het hek hangt. Heeft ze daar een buideltje achterover gedrukt?



En om de "Patrick zat vol op Peggy, dus Peggy kan niet de mol zijn" te ontkrachten. Patrick zegt in aflevering 4 al dat hij Peggy niet meer zo verdacht vindt en Ron wel. Alles kan dus nog :)
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 17:49:06 door Theovv »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #209 Gepost op: 13-10-2020, 17:56:49 »
Ik heb afl. 6 herbekeken, en mensen wat was Peggy mols! Nog dan ik dacht toen ik hem zaterdag voor het eerst zag.

Peggy en Ron missen eerst al het geld op het havenhoofd. Hiervan zijn géén beelden. Als Patrick het zakje later wel vindt, blijkt dat boordevol munten van 100 te zitten. Ik tel er zo  al een stuk of 15, dus ik denk zo'n 1.500 euro bij elkaar. Als Peggy en Ron die als kandidaat voorbij lopen, of alsnog besluiten er niet naar toe gaan, maak je daar toch een paar mooie verdachte beelden van? Maar helemaal niets daarvan.
In de Martello toren verliezen ze veel tijd. Peggy vindt out-of-the-blue haar Mol, omdat Ron een klok niet vindt. En gaat hem er nog even over aan de tand voelen ook. Bizar om op zoiets je hoofdverdachte te baseren, maar oké, het kan nog. De klok bevat een aanwijzing die ze nodig hebben om verder te komen. Vervolgens verspillen ze nog eens veel tijd, omdat ze niet kunnen bedenken wat die 6 hoofden van de aanwijzing van de klok betekenen. Het dreigt vast te lopen, en opnieuw redt Peggy de opdracht. Ze duikt onder een klok (hoezo dan?) en vindt een aanwijzing en geld. Maar lang niet zoveel als ze de eerste keer voorbij zijn gelopen! Het gaat om een handjevol munten van 50 en 25, ik vraag me af of dat wel 500 euro is bij elkaar.
Dan de aanwijzing: 'Als de nood het hoogst is, is jullie redding nabij'. Peggy herkent meteen de valk. Knap weer. De strategie lijkt tijdrekken, maar wel de aanwijzingen vinden. Het zou heel goed kunnen dat ze meteen met Ron naar het Fort Falcone wilde, en daar voor een dichte deur komen te staan. Zolang je Patrick en Jeroen niet meer terug vindt, is de opdracht gedoemd te mislukken. Maar dat feest ging dan niet door, want ze liepen bij toeval de anderen weer tegen het lijf.
Het theater is een verhaal apart, die beelden zou ik nog eens beter moeten bekijken. Maar als ze de poort van Fort Falcone niet in kunnen, zegt Peggy dat ze denkt dat er in het theater nog ergens een aanwijzing ligt. Mogelijk wil ze hier de hele groep meelokken. Dan zou de sleutel ongevonden blijven. Maar ook dat feest gaat niet door, want de groep wordt gesplitst.

Dan de tests. Patrick wil met Peggy de opdrachten nog even doornemen, zodat hij zoveel mogelijk info heeft van wat er bij hen is gebeurd. Daar blijkt m.i. wel uit dat hij Ron nog verdenkt (net als in afl. 4). Want wat heb je aan het doornemen van opdrachten met je Mol? En dan zijn testbiecht, die begint met '...eigenlijk nog maar een verdachte'. Een afgeknipte zin. Zet er 'Ik had tot nu toe...' voor, en voilà, Patrick spreidt. Ik vermoed dat hij zeker een deel, misschien wel een groot deel, op Ron heeft ingezet.

En Ron zat niet op Peggy, dat was al duidelijk uit de testvraag die we te zien kregen. Ook in zijn testbiecht zit een rare opmerking: ‘Peggy kan het zijn, maar Peggy…. [knip?] ehm… iedereen de schuld geeft van alles’.
Jeroen tenslotte is gespannen en emotioneel bij de executie. Misschien wel omdat hij Ron op een dwaalspoor heeft gezet naar Nikkie? Hij suggereerde dat spreiden gevaarlijk was. Als Ron dan all-in gaat, met kans dat hij fout zit, kan Jeroen spreiden.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #210 Gepost op: 13-10-2020, 18:07:21 »
Citaat
Het gaat om een handjevol munten van 50 en 25, ik vraag me af of dat wel 500 euro is bij elkaar.

Krijgen helaas niet echt een goed beeld. Maar ik mee op z'n minst 2x50 en 4x25 te zien, dat zou dan 200 euro zijn. Misschien wel 250 of 300 euro. Dan missen we wellicht nog meer geld deze opdracht.

Al zie ik nu ook het zakje op het havenhoofd en dat lijken toch zeker meer dan tien munten te zijn. Dus zoals ik net ook ergens las, niet 1000 maar misschien wel 1500 euro. Zo schuiven we nog wat meer... In het theater zullen vast nog wat zakjes van 100 euro geweest zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #211 Gepost op: 13-10-2020, 18:18:24 »
Dan de tests. Patrick wil met Peggy de opdrachten nog even doornemen, zodat hij zoveel mogelijk info heeft van wat er bij hen is gebeurd. Daar blijkt m.i. wel uit dat hij Ron nog verdenkt (net als in afl. 4). Want wat heb je aan het doornemen van opdrachten met je Mol? En dan zijn testbiecht, die begint met '...eigenlijk nog maar een verdachte'. Een afgeknipte zin. Zet er 'Ik had tot nu toe...' voor, en voilà, Patrick spreidt. Ik vermoed dat hij zeker een deel, misschien wel een groot deel, op Ron heeft ingezet.

En Ron zat niet op Peggy, dat was al duidelijk uit de testvraag die we te zien kregen. Ook in zijn testbiecht zit een rare opmerking: ‘Peggy kan het zijn, maar Peggy…. [knip?] ehm… iedereen de schuld geeft van alles’.
Jeroen tenslotte is gespannen en emotioneel bij de executie. Misschien wel omdat hij Ron op een dwaalspoor heeft gezet naar Nikkie? Hij suggereerde dat spreiden gevaarlijk was. Als Ron dan all-in gaat, met kans dat hij fout zit, kan Jeroen spreiden.
Goede argumenten! Wat dat betreft dus een herhaling van vorig jaar. Mil, Buddy en Nathan zaten vol op Leonie, Leonie zat half op Rob. Leonie valt af dus Rob zou nooit de mol kunnen zijn.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #212 Gepost op: 13-10-2020, 18:29:41 »
Dit is toch ook in 2019 het geval geweest?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #213 Gepost op: 13-10-2020, 18:32:03 »
Dit is toch ook in 2019 het geval geweest?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Exact ;) bij deze executie is precies hetzelfde gebeurd.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #214 Gepost op: 13-10-2020, 18:36:09 »
Ah ok, dan is het al drie jaar op rij dus dat de mol niet de mol zou kunnen zijn volgens de verdenkingen. Ik was ook al zo verbaasd waarom er nu zoveel waarde wordt gehecht aan de zogenaamde verdenkingen. We worden elk jaar gemanipuleerd met de verdenkingen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #215 Gepost op: 13-10-2020, 18:40:58 »
Aanvullend op mijn vorige bericht: Sinan zijn biecht klopte ook niet. Hij noemde Jamie en Niels, maar zat in werkelijkheid vol op Merel. En in een later interview heeft hij gezegd Niels tijdens het hele seizoen nooit verdacht te hebben gevonden.
En in de aflevering erna was er een biecht van Sarah uit een eerdere aflevering gebruikt. Zij noemde toen Sinan, maar had sinds de dubbele executie alles op Merel gezet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #216 Gepost op: 13-10-2020, 18:48:49 »
Kortom: helemaal niet zo gek om te veronderstellen dat zowel Jeroen als Patrick hebben gespreid. Heel veel misleiding is daar ook niet aan, want we hebben tenslotte 1 van de 2 personen waarop ze spreidden te horen gekregen. Als Jeroen dan op Nikkie en Peggy zat, en Patrick op Peggy en Ron, had Jeroen uiteindelijk meer vragen goed dan Patrick.

Ik ga me hier verder niet meer druk over maken, en zet vol in op Peggy. ::joehoe::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #217 Gepost op: 13-10-2020, 18:53:12 »
Specchio blijft in mijn hooft zitten. Mirrori lijkt volgens Google vertalen niet eens te bestaan. Blunder van Nikkie?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #218 Gepost op: 13-10-2020, 18:55:28 »
Kortom: helemaal niet zo gek om te veronderstellen dat zowel Jeroen als Patrick hebben gespreid. Heel veel misleiding is daar ook niet aan, want we hebben tenslotte 1 van de 2 personen waarop ze spreidden te horen gekregen. Als Jeroen dan op Nikkie en Peggy zat, en Patrick op Peggy en Ron, had Jeroen uiteindelijk meer vragen goed dan Patrick.

Ik ga me hier verder niet meer druk over maken, en zet vol in op Peggy. ::joehoe::
Ik ook! Zware manipulatie in verdenkingen is voldoende aangetoond en dus geen reden om Peggy af te schrijven.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #219 Gepost op: 13-10-2020, 18:59:31 »
Ik zit al vanaf het begin vol op Peggy, soms nog getwijfeld maar het is mij inmiddels ook wel duidelijk :P