Auteur Topic: [Kandidaat] Peggy Vrijens  (gelezen 45425 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #220 Gepost op: 13-10-2020, 21:26:54 »
Kettingen, vogels. "Ze willen wel eens vrij zijn." Of zoiets. Zo vrij als een vogel, je bevrijden. Peggy Vrijens.

Een M opgebouwd uit twee V's?

N of omgekeerde U/V? In het Romeins had men voor de U en V hetzelfde karakter. UV-licht, heeft dat nog iets te maken met regenbogen?
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 21:48:46 door molE13 »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #221 Gepost op: 13-10-2020, 22:08:02 »
Als het een N is: de N is de 14e letter van het alfabet, en Peggy haar eerste deelname is 14 jaar geleden

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #222 Gepost op: 14-10-2020, 09:44:10 »

Al zie ik nu ook het zakje op het havenhoofd en dat lijken toch zeker meer dan tien munten te zijn. Dus zoals ik net ook ergens las, niet 1000 maar misschien wel 1500 euro. Zo schuiven we nog wat meer... In het theater zullen vast nog wat zakjes van 100 euro geweest zijn.

Grotendeels toch credits naar hoofdverdachte van het forum Jeroen hiervoor.

Goede argumenten! Wat dat betreft dus een herhaling van vorig jaar. Mil, Buddy en Nathan zaten vol op Leonie, Leonie zat half op Rob. Leonie valt af dus Rob zou nooit de mol kunnen zijn.

Waardoor ik mijn geloof in 'wie verdenkt wie' volledig kwijt en ben en Peggy totaal niet afstreep door een vage biecht van Patrick.

Dit is toch ook in 2019 het geval geweest?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Niet echt,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar ga wel mee met de conclusie dat zware manipulatie in de verdenkingen net een indicatie naar de mol is. Dat Peggy mijn hoofdverdachte al was is mooi meegenomen. Dames en heren, dit is de goede tunnel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #223 Gepost op: 14-10-2020, 10:40:51 »
Toen Peggy de aanwijzing bij de grote klok vond, dacht ze meteen dat de afbeelding een valk was. In combinatie met 'de hoogste nood' had ze zo maar op Fort Falcone kunnen komen, om met Ron daarnaar toe te gaan. Ik weet niet of dat het plan was, want ze kwamen Jeroen en Patrick weer tegen.
Opvallend is wel dat ze in het theater die valk alweer vergeten lijkt te zijn. Ze gaan vragen wat de vogel is. De man weet het niet. Maar als ze vragen naar het hoogste punt van het eiland, zegt hij Fort Falcone. Peggy verrast: 'Fort Falcone, een valk! Dat is het, Falcone!'. Ik krijg de indruk dat ze hier haar voorkennis over de valk achterhield, om niet verdacht te worden door Jeroen en Patrick.
Als Patrick het zakje later wel vindt, blijkt dat boordevol munten van 100 te zitten. Ik tel er zo  al een stuk of 15, dus ik denk zo'n 1.500 euro bij elkaar.
Ik denk bij nader inzien toch 1.000 euro. ;D Ik tel 20 gouden munten, en die waren 50 euro per stuk waard. Blijft een groot bedrag. Het lijkt erop dat Ron en Peggy de route naar de toren die langs de haven ging hebben afgesneden, en binnendoor zijn gegaan. Maar het regende ook wel heel hard.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 10:59:58 door Newbie2 »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #224 Gepost op: 14-10-2020, 10:58:25 »
Goede argumenten! Wat dat betreft dus een herhaling van vorig jaar. Mil, Buddy en Nathan zaten vol op Leonie, Leonie zat half op Rob. Leonie valt af dus Rob zou nooit de mol kunnen zijn.

Zoals in het wie verdenkt wie topic: dit klopt niet. Leonies biecht gaf helemaal niet aan dat zij Rob zat, ook niet deels. Ook waren er geen beantwoorde testvragen in beeld. De biecht kwam wel ambigu / gemanipuleerd over, maar als Peggy de mol is, zou de montage deze keer toch echt een stapje verder zijn gegaan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #225 Gepost op: 14-10-2020, 11:16:20 »
Zoals in het wie verdenkt wie topic: dit klopt niet. Leonies biecht gaf helemaal niet aan dat zij Rob zat, ook niet deels. Ook waren er geen beantwoorde testvragen in beeld. De biecht kwam wel ambigu / gemanipuleerd over, maar als Peggy de mol is, zou de montage deze keer toch echt een stapje verder zijn gegaan.

Hoezo zou de montage een stapje verder zijn gegaan? Als Jeroen en Patrick allebei op Peggy 50% spreiden hebben ze niet eens gelogen in de montage. Het gewoon goed verdoezeld, maar dat zijn we gewoon.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #226 Gepost op: 14-10-2020, 11:53:54 »
Hoezo zou de montage een stapje verder zijn gegaan? Als Jeroen en Patrick allebei op Peggy 50% spreiden hebben ze niet eens gelogen in de montage. Het gewoon goed verdoezeld, maar dat zijn we gewoon.

Dat denk ik ook.
Gezien de verdenkingen die worden uitgesproken, lijkt het me niet helemaal logisch dat Peggy de mol is. Toch denk ik niet dat ze puur om die reden afgestreept moet worden. Het kan inderdaad best zijn dat afvallers die aangeven Peggy te verdenken, de test toch niet volledig op haar hebben ingevuld of daarin fouten hebben gemaakt. Daar hoef je als montage geen stapje verder voor te gaan inderdaad.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #227 Gepost op: 14-10-2020, 12:01:03 »
Aanvullend hieraan: Heel vaak horen we (vooral ook in het begin van het seizoen) testbiechten van kandidaten die Piet, Jan en Sander verdenken. Vervolgens blijkt dat ze tóch ineens tunnelvisie hebben gehad. Dat is dan toch ook net zo zeer manipulatie. Want de kans is best aanwezig dat iemand in de testbiecht zegt nog steeds vol op Piet te zitten, maar vervolgens een epiphany krijgt vlak voor of zelfs tijdens de test en vol te switchen naar Sander... Om maar even zo neutraal mogelijk te blijven.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #228 Gepost op: 14-10-2020, 12:22:50 »
Wie de mol is bepaal ik uiteindelijk aan kleine momenten die blijven haken en waarvan je denkt: hier zie ik de mol.
Bij Peggy zijn dit voor mij:
-Het in de cabrio drammen in de telefoon dat ze een nieuwe aanwijzing wil.
-Het gelijk herkennen van een valk in een gestileerde afbeelding van een vogel.
Kleine dingetjes, makkelijk te ontkrachten, maar heb er molgevoel bij. Voor mij blijft het Peggy.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #229 Gepost op: 14-10-2020, 12:45:36 »
Hoezo zou de montage een stapje verder zijn gegaan? Als Jeroen en Patrick allebei op Peggy 50% spreiden hebben ze niet eens gelogen in de montage. Het gewoon goed verdoezeld, maar dat zijn we gewoon.

Dat vind ik dan weer lastig te rijmen met het dagboek van afvaller Patrick. Dat lijkt te bevestigen dat hij op één persoon is gegaan. Ik vind dat ook logisch: bij een dubbele executie tussen vier kandidaten waarvan één jouw mol is (en waarvan je waarschijnlijk ook wel weet of vermoedt dat anderen haar ook verdenken), ga je niet spreiden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #230 Gepost op: 14-10-2020, 13:04:09 »
Citaat van:  link=topic=69857.msg2339319#msg2339319 date=1602359725
Dagboek van de afvaller - afl. 6
Had wel met mezelf afgesproken om meer naar mijn eigen gevoel te luisteren.
[…]
Ik heb me wederom te veel laten leiden, deze keer door Tygo, die met stevige argumenten kwam waarom die ene de Mol wel moest zijn.
Dat klinkt alsof Patrick op een gegeven moment is gaan twijfelen aan zijn Mol, op wie hij vanaf het begin zat en met wie het allemaal wel goed ging, zoals hij zei bij zijn afscheidspraatje. Dat moet dan onder invloed van Tygo gebeurd zijn in (of voor) afl. 4. In die afl. verdacht Patrick voor het eerst Ron.
Dat hij in afl. 6 op één persoon is gegaan, haal ik er niet uit.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #231 Gepost op: 14-10-2020, 13:24:02 »
Ik denk bij nader inzien toch 1.000 euro. ;D Ik tel 20 gouden munten, en die waren 50 euro per stuk waard. Blijft een groot bedrag. Het lijkt erop dat Ron en Peggy de route naar de toren die langs de haven ging hebben afgesneden, en binnendoor zijn gegaan. Maar het regende ook wel heel hard.

Ja, verdorie  :o  Zat ik er gisteren hier ook naast. Moest even terugkijken naar het zakje dat Patrick en Jeroen als eerste vonden, en dat zijn inderdaad vijftigjes. Waren er überhaupt wel 100 euro muntstukken? Heb ik nou alleen 25 euromuntstukken bij Peggy en Ron gezien?
Volgens mij krijgen we niet te zien hoeveel geld er in ieder zakje zit in het theater, dus blijft moeilijk te zien hoeveel geld er mogelijk is achtergehouden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #232 Gepost op: 14-10-2020, 19:59:55 »
Spiegelbeeld. Maakt een foto van een spiegel, besteedt veel tijd aan het begroeten van anderen.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #233 Gepost op: 15-10-2020, 13:08:46 »
1000 euro bij een geldzakje (haven, paleis Mulini en paleis buiten de stad), 500 bij een loep (Molo Elba van R&P, Fort Stella en 5 zakjes in het theater), 4500 in totaal.

3500 in het dorp/stadje, waarvan 3400 binnengehaald door de groep. 2500 door Patrick, 500 door Peggy en 400 in het theater. Er is waarschijnlijk niets verdwenen hier.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 12:07:25 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #234 Gepost op: 16-10-2020, 11:59:00 »
Aflevering 2 met Steenrijk, 09:38-09:41, Peggy loopt met Nadja (omgekeerd naar Peggy) door het beeld en maakt met een handgebaar een omgekeerde M 3 vingers op de balk (duim en pink onder de balk), zeer duidelijk bedoeld voor de camera EN op het moment dat ze voorbij het punt met €5 stenen loopt!

Gifje in het Gifjes-topic.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 15:12:20 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #235 Gepost op: 16-10-2020, 13:25:46 »
Aflevering 2 met Steenrijk, 09:38-09:41, Peggy loopt met Nadja (omgekeerd naar Peggy) door het beeld en maakt met een handgebaar een omgekeerde M 3 vingers op de balk (duim en pink onder de balk), zeer duidelijk bedoeld voor de camera EN op het moment dat ze voorbij het punt met €5 stenen loopt!
Goed gezien! ::ok:: Vlak voor de camera verandert ze inderdaad snel even van grip. Leuke vondst!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #236 Gepost op: 16-10-2020, 13:47:32 »
Oeh! Ook weer heel goed gezien deze m van Peggy!

ik blijf maar heen en weer geslingerd worden tussen Peggy en Tygo. Meestal zit ik rond afleveing 5 wel in één tunnel (zij het goed of fout), maar heb het dit jaar wel heel erg lastig om een keuze te maken...

Offline GerdaFran

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #237 Gepost op: 16-10-2020, 15:05:13 »
Het liedje van 'Inside out' dat in de auto-opdracht op de achtergrond speelt, heet volgens mij 'Rainbow flyer'. In de eerste twee afleveringen komen 🌈 regenbogen in beeld.... Dus... Peggy. Peggy maakt in deze opdracht ook even een Joyride (film uit 2005 waarin zij speelt). Ook is er in een aflevering een muziekje te horen uit de film Finding Dora, wederom een film van Peggy.

Bij de eerste test zitten alle kandidaten voor een schilderij met veel goud en op een gegeven moment zie je van het schilderij in beeld een vrouw met een viool. Peggy heeft vroeger 🎻 viool gespeeld. Er zijn me teveel aanwijzingen...

De 6 op de metro in de leader. De 6 koppen op de bel/klok.. Peggy zat in 2006! 6 stenen bij de opdracht op het strand met de blokken!

In 2009/2010 speelde Peggy in 'Oranje Boven' met John van Eerd. Die kent ze dus! Waarom noem je dan die naam in het koffertjes spel..

Het schilderij van Medusa van schilder Caravaggio. Caravaggio is een theaterstuk waarin Peggy in 2002 heeft gespeeld. Medusa is een persoon uit de Griekse Mythologie.  Door haar aanblik veranderden mensen in steen. Perseus, zo vertelt het verhaal moet het hoofd van Medusa naar Poseidon brengen.Perseus hield het schild van Athena voor zijn gezicht en probeerde op die manier Medusa te verslaan. Hij mocht haar niet zien, anders zou hij in steen veranderen. In plaats daarvan keek Medusa in het schild van Athena. In de spiegel van het schild zag ze haar eigen aanblik en veranderde in steen. Daar zijn de spiegels die steeds terugkomen en de stenen uit aflevering 2.

Meesterlijk ? Ombuigen naar Stem eerlijk? Peggy is stemacteur? Is haar stem eerlijk in wie is de mol? Ik denk eindelijk na 20 jaar een keer de mol goed te raden!!!
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 15:38:08 door GerdaFran »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #238 Gepost op: 16-10-2020, 15:51:40 »

In 2009/2010 speelde Peggy in 'Oranje Boven' met John van Eerd. Die kent ze dus! Waarom noem je dan die naam in het koffertjes spel..


Als je iemand kent, die lang niet hebt gezien, dan is het normaal dat je die persoon ergens opeens meent te herkennen. Het was tien jaar geleden.  Is het hem nou wel of niet?
Dit verklaart juist dat ze Jon van Eerd roept in plaats van een andere oud-mol.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #239 Gepost op: 16-10-2020, 15:55:37 »
Als je iemand kent, die lang niet hebt gezien, dan is het normaal dat je die persoon ergens opeens meent te herkennen. Het was tien jaar geleden.  Is het hem nou wel of niet?
Dit verklaart juist dat ze Jon van Eerd roept in plaats van een andere oud-mol.

Wat ook een verklaring kan zijn, is dat ze beide uit Maastricht komen en ze daardoor aan hem denkt.