Auteur Topic: [Kandidaat] Peggy Vrijens  (gelezen 45545 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #60 Gepost op: 15-09-2020, 20:20:21 »
Citaat
Of ze komen nergens uit, dat is ook een optie en dan verdienen ze niks.

Dat kan ook. Maar er waren drie wisselpunten en twee x-bordjes op een afstand van een kilometer. Dat is om de 200 meter. Zolang wachten met starten, zoals de groep van Peggy deed... Dan is de kans aanwezig dat je te laat bent.

Ik durf haar niet uit te sluiten op basis van die gedachte. Het kan best de bedoeling zijn geweest om alleen het belangrijkste x-bordje te passeren. Daarna zie je wel, want het wordt hooguit de helft. Dat verklaart misschien wel de hulp aan Nikkie. Ze moesten wel een x-bordje voorbij.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #61 Gepost op: 15-09-2020, 21:37:49 »
Honey. De tekst is bijna zo geschreven dat het lijkt dat wanneer je het omdraait (ondersteboven) er hetzelfde staat. Iets als spiegelbeeld maar dan anders.

Het Italiaanse woord voor spiegel is specchio, wat qua klank lijkt op Peggy io?

Zagen we in aflevering 1 een brommer/scooter van het merk Vespa? In aflevering 2 draagt Peggy een trui waarin zij een wesp lijkt. De Italiaanse vertaling van het woord wesp is ... Vespa.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #62 Gepost op: 16-09-2020, 00:42:45 »
Honey. De tekst is bijna zo geschreven dat het lijkt dat wanneer je het omdraait (ondersteboven) er hetzelfde staat. Iets als spiegelbeeld maar dan anders.

Het Italiaanse woord voor spiegel is specchio, wat qua klank lijkt op Peggy io?

Zagen we in aflevering 1 een brommer/scooter van het merk Vespa? In aflevering 2 draagt Peggy een trui waarin zij een wesp lijkt. De Italiaanse vertaling van het woord wesp is ... Vespa.

Helemaal niet gek deze observaties!

Ik verdenk Peggy ervan dat zij ook een joker in haar bezit heeft. Mogelijk heeft zij er één uit haar mand met stenen gehaald, net als Nadja.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #63 Gepost op: 16-09-2020, 23:54:37 »
wat ik erg verdacht vond was de uitgebreide biecht van Nikkie over Peggy bij de steenrijk opdracht waarbij Peggy helemaal de hemel ingeprezen werd, dit kwam mij iets te bekend voor van eerdere seizoenen waar we een kandidaat vol lof over de mol zagen spreken.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #64 Gepost op: 17-09-2020, 09:53:42 »

Het Italiaanse woord voor spiegel is specchio, wat qua klank lijkt op Peggy io?

Het Italiaanse woord voor spiegel is mirrori hoor.  ;)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #65 Gepost op: 17-09-2020, 20:31:38 »
Het Italiaanse woord voor spiegel is mirrori hoor.  ;)
Ik krijg toch echt specchio. Bij Google ingevuld vertalen Nederlands Italiaans. Vervolgens krijg ik een vakje waar ik een Nederlandse tekst kan invullen. Daarnaast verschijnt dan in een ander vak de Italiaanse vertaling.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #66 Gepost op: 17-09-2020, 20:34:14 »
Ik krijg toch echt specchio.

Meid het is een grap, want Jeroen zei mirrori  ::rofl::. Trouwens is Specchio niet dat gerecht met vlees of heet dat anders. Ik denk niet dat het een hint is, want hoe gaan ze dat in godsnaam uitleggen aan de kijkers. Niet iedereen heeft een Italiaans woordenboek in de woonkamer liggen denk ik.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #67 Gepost op: 18-09-2020, 20:10:00 »
Meid het is een grap, want Jeroen zei mirrori  ::rofl::. Trouwens is Specchio niet dat gerecht met vlees of heet dat anders. Ik denk niet dat het een hint is, want hoe gaan ze dat in godsnaam uitleggen aan de kijkers. Niet iedereen heeft een Italiaans woordenboek in de woonkamer liggen denk ik.
Meid?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #68 Gepost op: 18-09-2020, 23:39:41 »
Meid?

Dat is in spiegelbeeld diem.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #69 Gepost op: 19-09-2020, 13:26:26 »
Ik zie dat Peggy enorm verdacht is in de poll, waardoor zou dat komen? Ik vond vooral dat ze heel verdacht neer werd gezet door de regie, in aflevering 1, zowel "alleen mannen-namen" en deelnemers over namen laten liegen werd in haar schoenen geschoven.

In aflevering 2 zou het mols kunnen zijn dat ze als een kandidaat wil helpen met tillen maar dit ze juist naar een 0,5 bord brengt.

Al met al, staat ze bij niet heel hoog. Mis ik iets?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #70 Gepost op: 19-09-2020, 15:07:25 »
Ik zie dat Peggy enorm verdacht is in de poll, waardoor zou dat komen? Ik vond vooral dat ze heel verdacht neer werd gezet door de regie, in aflevering 1, zowel "alleen mannen-namen" en deelnemers over namen laten liegen werd in haar schoenen geschoven.

In aflevering 2 zou het mols kunnen zijn dat ze als een kandidaat wil helpen met tillen maar dit ze juist naar een 0,5 bord brengt.

Al met al, staat ze bij niet heel hoog. Mis ik iets?

Wat ik zelf doe is per opdracht kijken wat de mol gedaan zou kunnen hebben en wie daarvoor in aanmerking komen. Tot nu toe zit Peggy daar telkens bij.
Zoals in het dorp beginnen (ik denk dat de mol daar spiegels verplaatst heeft), de focus verleggen naar alleen mannennamen, bij de laseropdracht de kist een stuk verder brengen zonder er geld in te doen, om zo maar wat voorbeelden te noemen. Ze pakte daar ook een joker voor Horace (misschien ook van anderen, maar dat zien we niet op beeld) en de mol wilde bij de opdracht op de brug zo veel mogelijk jokers om de kans zo groot mogelijk te maken dat Patrick voor de zwarte vrijstelling zou kiezen.
Wellicht dat de rest er ook min of meer zo over denkt. Of het is een geval 'als er één schaap over de dam is, volgen er meer' :P

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #71 Gepost op: 19-09-2020, 15:29:46 »
Ik heb het nog even teruggekeken. Ik dacht dat Peggy verdacht werd gemaakt door de regie door haar als eerste in beeld te brengen met het aanzetten van liegen over de voornamen, maar dat was haar groepspartner Horace. Dan is mijn grootste bezwaar voor haar weg.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #72 Gepost op: 19-09-2020, 17:23:02 »
Dat is in spiegelbeeld diem.
Wat wil je daar mee zeggen?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #73 Gepost op: 19-09-2020, 20:59:56 »
Peggy weer mega verdacht door bij 't zien van de -200 luiken meteen te zeggen dat ze die dus NIET open mogen maken. Blijft daarna ook verwarring zaaien...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #74 Gepost op: 19-09-2020, 21:03:18 »
Had ze het nou over ''molle-poten''?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #75 Gepost op: 19-09-2020, 22:08:10 »
Ik zit inmiddels zo diep in deze tunnel dat ik er gewoon echt niet meer uit ga komen. Wederom staat Peggy overal op molposities.

Eerste opdracht is ze meteen los. Dat wil de mol ook, want dan heb je de mogelijkheid om geld weg te gooien zonder dat er op je gelet wordt, want die zijn nog bezig met hun sloten. Uiteindelijk miste er 700 euro terwijl alleen Ron volgens mij niet los was. Lijkt me niet dat er met de paaltjes waar alleen hij bij kon in totaal 700 euro zat, daar moet geld weggemaakt zijn.
Tweede opdracht is lastig mollen. Je bent de hele tijd met een kandidaat en je krijgt instructies via de porto. Dan kan je als mol maar beter je best doen. Maar ondanks dat Peggy hier goed bezig leek te zijn, zijn er toch minder luiken geopend dan verwacht, dus ook daar moet wat gebeurd zijn. Ik neem aan dat ze luiken die weer zijn dichtgewaaid/dichtgedaan door een bewoner niet als ongeldig tellen, dat zou ik heel flauw vinden.
Derde opdracht had een hele hoge kans van slagen. 6 grote schilden met in totaal 24 pijlen is gewoon makkelijk te doen. Des te meer opvallend dat Peggy ook een pijl raak schiet.

Speaking of that, ook bij de eerste en tweede opdracht is wat mij betreft veel te makkelijk geld verdiend. Er komt bijna zeker nog een opdracht waarbij er weer een bak geld uit de pot gaat en wilde de regie dat er wat in zou komen. Dus extra verdacht dat Peggy zo haar best deed, want tot dusver heeft ze amper iets bijgedragen aan de pot.

Wat wel een beetje tegen Peggy spreekt is dat ze vrij veel genoemd wordt bij de test. Maar aan de andere kant is Horace nu afgevallen die Peggy ook had genoemd. Uit zijn afscheidspraatje is af te leiden dat hij tunnelvisie had, op de verkeerde waarschijnlijk.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #76 Gepost op: 19-09-2020, 22:12:34 »
Ik neem het acteerspel tijdens executie nooit echt mee in mn verdenkingen, maar maak nu een uitzondering. De blik vlak voor haar scherm had iets samenzweerderigs, met licht plezier in haar ogen. De opluchting die volgde geloofde ik niet.. Ik ben geloof ik al een paar spades diep de tunnel in..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #77 Gepost op: 19-09-2020, 22:19:15 »
Bij de opdracht met de luiken denkt Peggy (al dan niet zogenaamd) dat de rode -200 luiken juist dicht moeten blijven. Dit lijkt me kandidaats want waarom zou de Mol (met voorkennis over het spel) zo opzichtig iets fout zeggen/doen terwijl het toch wel gecorrigeerd zou worden?

(Ik weet ook wel een antwoord hierop: om kandidaats te lijken. :P)

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #78 Gepost op: 19-09-2020, 22:22:26 »
Super verdacht deze aflevering. En dan ook nog eens die screenshot van haar hand met sleutels tijdens Moltalk.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #79 Gepost op: 19-09-2020, 23:16:11 »
Peggy benoemde het vele vragen naar informatie van Ellie als iets wat een mol ook zou doen. Precies dezelfde reden gaf Peggy in haar seizoen toen ze Frédérique verdacht. In dat opzicht lijkt ze dus kandidaat te zijn.