Auteur Topic: [Kandidaat] Patrick Martens  (gelezen 28956 keer)

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #100 Gepost op: 26-09-2020, 23:41:50 »
Patrick was ook degene die zei dat de baby op het schilderij zijn 'eigen zak' vast had. Dat soort cruciale informatie zou je als mol toch niet delen?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #101 Gepost op: 26-09-2020, 23:47:42 »
Inderdaad, dat was erg onmols.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #102 Gepost op: 26-09-2020, 23:48:59 »
Was dat niet Ellie die dat als eerste opmerkte? Moet het even terugkijken..
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 23:58:52 door Nat007 »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #103 Gepost op: 26-09-2020, 23:51:56 »
Terugkijken kan geen kwaad maar volgens mij reageerde Ellie op Patrick met "dat zie jij dan weer" of zoiets.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #104 Gepost op: 26-09-2020, 23:55:43 »
Dat was Patrick, 100% zeker.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #105 Gepost op: 26-09-2020, 23:58:35 »
Gecheckt, ik dacht dat het Ellie is die zegt "En de baby heeft z'n eigen zak vast".
Maar jullie hebben gelijk, is Patrick die met een beetje een hoog stemmetje praat en dat zegt (hoorde het pas bij de 3e keer lol).
Gaat om minuut 10:34



(En hoe Patrick een juiste mol als Dennis Weenink voorstelt aan het einde van de koffertjesopdracht is ook onmols).


« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 00:01:52 door Nat007 »

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #106 Gepost op: 27-09-2020, 00:01:27 »
Gecheckt, het is Ellie die dit zegt "En de baby heeft z'n eigen zak vast".
Komt Patrick verder niet aan te pas, die opmerking..
Gaat om minuut 10:34



(Maar hoe Patrick een juiste mol als Dennis Weenink voorstelt aan het einde van de koffertjesopdracht is wel heel erg onmols daarentegen).

Ben ik nou gek, of hoor ik op 10.52 nou echt Patrick's stem "en de baby heeft zijn eigen zak vast" zeggen?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #107 Gepost op: 27-09-2020, 00:02:52 »
Sorry heb mn comment al veranderd net, na een paar keer achter elkaar luisteren hoor ik nu ook dat het Patricks stem is. Beetje hoog, dacht eerst dat het gewoon Elly was die in een ruk doorpraat. je hebt gelijk

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #108 Gepost op: 27-09-2020, 00:59:56 »
Verder is hij vrij onzichtbaar in het spel.

Dit ben ik dus absoluut niet met je eens :P Ik vind hem één van de meest dominante spelers eigenlijk, zeker met terugkijken. Hij neemt vaak leiding in discussies en beslissingen. Bovendien erg in de kijker in het begin door penningmeesterschap. Hij is misschien iets minder extreem qua persoonlijkheid dan een Nikkie, Ron of Tygo, maar in de opdrachten is hij een stuk actiever dan Nikkie en Ron. Of misschien bedoel je dat hij niet zo blijft beklijven?

Verder, eens met wat hierboven doorgaans gezegd wordt: hij zou goed een Mol kunnen zijn, maar er zijn een aantal zaken die sterk tegen zijn molschap spreken. Wel leuk dat hij als kandidaat dan nog even gezellig in de draaimolen gaat na even 'hard' gewerkt te hebben  ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #109 Gepost op: 27-09-2020, 05:33:39 »
Nou, ik spring met twee benen terug deze tunnel in. Om wat al eerder langs kwam. Beste molpositie is in het museum en hij loopt het juiste schilderij zo snel mogelijk voorbij. En zegt in de biecht iets opvallends erover. "We waren op zoek naar het schilderij met de hond LINKS'. Peggy had echter heel duidelijk gezegd dat de hond rechts zat. Dus waarom zou Patrick zo graag met alle geweld naar het verkeerde schilderij willen tenzij hij de mol is?

Jammer dat we niet zien hoe Patrick de positie op het balkon krijgt bij het wisselen van de koffertjes, Nikkie zegt dat hij de positie heeft gekregen in elk geval. Tussendoor lijkt hij meer te genieten van het uitzicht dan iets anders. En hij heeft de beste positie om de oud-mollen te zien maar ziet er geen een. Slimme zet om af te wachten wat iedereen zegt. Als er alleen foute oud-mollen voorbij komen, kan hij precies een goede oud-mol noemen. Om daarna te doen alsof hij veel weerstand krijgt en het laat gaan terwijl de groep gerust mee gegaan was met de naam Dennis.

Bij de ansichtkaarten doen hij en Jeroen het goed. Maar met de lagere bedragen en de onderwerpen die dichtbij te vinden zijn. Daarna als er alleen hogere bedragen over zijn, wil hij wel even op de draaimolen  ::rofl::

Verder valt me op dat hij zijn verdenkingen richt op degene waar hij mee samenwerkt. Steeds Peggy, tussendoor Ellie en nu ineens Ron. Andersom lijkt hij weinig tot niet verdacht te worden. Wat zou verklaren waarom meerdere mensen de test slecht hebben gemaakt.

Dus ...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #110 Gepost op: 27-09-2020, 10:45:43 »
En zegt in de biecht iets opvallends erover. "We waren op zoek naar het schilderij met de hond LINKS'. Peggy had echter heel duidelijk gezegd dat de hond rechts zat.


Dat viel me ook op. Maar ik heb hem afgeschreven sinds hij voor de 1500 euro koos. Kan het zijn dat hij door de telefoon verkeerd is ingelicht wat we niet gezien hebben?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #111 Gepost op: 27-09-2020, 11:11:06 »
Het voelde voor mij alsof ze als groep hadden afgesproken om dan toch maar voor het schilderij te gaan dat er wel op leek, al was hier links en rechts omgedraaid: beter iets dan niets. Dat dit buiten beeld werd gelaten, maakte Patrick verdachter - nog een potloodstreepje erbij voor mij.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #112 Gepost op: 27-09-2020, 12:00:07 »
Dat shot dat in de preview van het YouTube filmpje te zien is, waar ze met z’n drieën voor het schilderij van Peggy staan, zit dat ergens in de uitzending? Ik kan het niet terugvinden in het filmpje zelf.  ???

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #113 Gepost op: 27-09-2020, 12:02:15 »
Ik heb dit jaar nog niet echt een tunnel waar ik vol in zit maar Patrick is voor mij al sinds aflevering 1 erg verdacht. Dat is gewoon mijn gevoel. Ook zijn tekst "ik leef mijn droom" vind ik echt een typische mol uitspraak. Dat zou Jan ook zo gezegd kunnen hebben.
Ik ken Patrick niet vanuit zijn eigen jaar want dat heb ik helaas gemist dus geen idee of hij hier nu anders is. Toch vind ik veel verdacht aan hem.
Hij heeft al veel sleutelposities gehad, direct vanaf het begin al. Er gaan ook dingen goed bij hem maar ook een hele hoop niet.
Hij pakte geld, ja dat is raar, maar zorgt er wel direct voor dat zowel de mede-kandidaten als de mensen thuis hem massaal droppen als mol. Ik doe dat dus niet.
Zeker niet in deze jubilieum editie. Voor hetzelfde geld komt er straks weer een veiling of iets waarbij de pot zo gehalveerd wordt. Als Patrick de mol is weet hij dat dat komt en kan hij dus zomaar 1500 euro pakken om zichzelf uit de kijker te spelen.

Ik vind het sowieso de leukste deelnemer dit jaar. Kan erg om hem lachen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #114 Gepost op: 27-09-2020, 12:12:19 »
Dat shot dat in de preview van het YouTube filmpje te zien is, waar ze met z’n drieën voor het schilderij van Peggy staan, zit dat ergens in de uitzending? Ik kan het niet terugvinden in het filmpje zelf.  ???

Zit er inderdaad niet in.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #115 Gepost op: 27-09-2020, 12:39:28 »
Zit er inderdaad niet in.
Ik ben wel benieuwd wat daar gezegd is ze hebben het schilderij dus in elk geval gezamenlijk beoordeeld. (Het zal wel geknipt zijn vanwege tijd.)

(Excuus overigens, ik dacht dat ik in het opdracht topic zat.)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #116 Gepost op: 27-09-2020, 13:13:13 »
Hier staat het ook wel goed want het is natuurlijk wel heel verdacht dat Patrick die alle details van het schilderij heel goed op weet te noemen het toch niet herkent terwijl ie er wel rustig voor heeft gestaan.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #117 Gepost op: 27-09-2020, 13:45:22 »
Over welke YouTube filmpje gaat het? Ik kan het niet vinden. Ik vroeg me af of het niet een achteraf shot kan zijn, waarin ze met zijn drieën voor het schilderij staan dat ze gemist hebben.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #118 Gepost op: 27-09-2020, 13:52:44 »
Het filmpje staat in de openingspost van het topic van de opdracht (en ook hierboven) en ook op wieisdemol.nl.

Het gaat om deze still:


Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #119 Gepost op: 27-09-2020, 14:03:48 »
Ah, dank je! Het lijkt inderdaad een moment van eerder in de opdracht, dat de uitzending niet heeft gehaald. Gelet op de hand voor de mond van Ellie, dat duidt op diep nadenken. Maar waarom dan wel deze still gebruikt?