Auteur Topic: [Kandidaat] Patrick Martens  (gelezen 29513 keer)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #80 Gepost op: 17-09-2020, 09:32:37 »
Ik vraag me af in hoeverre het alternatief, 'een zwarte vrijstelling met z'n drieën', echt een geloofwaardige voordelige keuze voor een kandidaat is. Zoiets is er ook nog niet eerder geweest volgens mij. Wat heb je daar precies aan?
Natuurlijk heel fijn om een zwarte vrijstelling te hebben, maar met z'n drieen? Ik zie het nut niet helemaal voor me.
Dat maakt dat ik het niet zo'n heel makkelijke vind voor de mol om niet voor het geld te gaan. In eerste instantie dacht ik gelijk: afgestreept als mol, na de keuze voor het geld. Later denk ik: maar hoe reëel was het eigenlijk om voor de ZV te gaan?

Misschien is dan het belangrijkste wat meespeelt in de keuze dat je geen kleur wil bekennen. Dus als mol voor het geld gaan en als kandidaat voor de ZV. Hoewel dat in beide gevallen wel een hele dure is.
Ik ben er nog niet over uit, behalve dat het minder eenduidig is dan het eerst lijkt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #81 Gepost op: 17-09-2020, 09:53:45 »
Dus als Patrick de mol was, had hij er al lang voor gezorgd dat hij geen penningmeester werd, of anders dat hij het al had overgedragen, of op zijn minst wat opener te staan voor de discussie. Maar hij houdt die discussie ook een beetje af. Goed voor zijn geloofwaardigheid, maar dan verdien je als mol 1500 euro. En dat is voor een mol niet geloofwaardig.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #82 Gepost op: 17-09-2020, 12:18:21 »
Dus als Patrick de mol was, had hij er al lang voor gezorgd dat hij geen penningmeester werd, of anders dat hij het al had overgedragen, of op zijn minst wat opener te staan voor de discussie. Maar hij houdt die discussie ook een beetje af. Goed voor zijn geloofwaardigheid, maar dan verdien je als mol 1500 euro. En dat is voor een mol niet geloofwaardig.
De 1000 (Klaas) of nu de 1500 pakken zou je als Mol alleen doen als dat een opdracht van de productie was. De pot met zo'n bedrag spekken doe je als Mol niet uit jezelf, nee.

Blijven over

de Mol moest van de productie proberen om de in dit seizoen tot nu toe spelbepalende rol van penningmeester te behouden èn de 1500 te pakken, zoals Klaas van de productie de 1000 moest pakken, idd om hopelijk verdenkingen weg te nemen

of

de Mol is een van de andere kandidaten en stond in deze opdracht helemaal buitenspel, of ...als het spel op de brug gewonnen werd (afhankelijk van een kandidaat dus) bijna buitenspel



Het zou een ingelaste opdracht kunnen zijn, maar dan nog moet de Mol hier toch meer mee kunnen doen dan dit? Anders is dit amateur hour. De Mol moet altijd iets te doen hebben. Mollen, verdenkingen wegnemen, spelbepalend zijn, etc.

Als je Patrick afschrijft, wat bijna iedereen doet, is het als Mol hopen dat de kandidaat waarmee je op de brug staat goede vragen stelt of beantwoordt, zodat je hopelijk dit spelletje kan winnen, en dan nog eens hopelijk een beetje invloed krijgt. Terwijl die invloed mss helemaal niet nodig is. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?
« Laatst bewerkt op: 17-09-2020, 12:20:48 door Amethyst »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #83 Gepost op: 17-09-2020, 13:38:31 »
Dat maakt dat ik het niet zo'n heel makkelijke vind voor de mol om niet voor het geld te gaan. In eerste instantie dacht ik gelijk: afgestreept als mol, na de keuze voor het geld. Later denk ik: maar hoe reëel was het eigenlijk om voor de ZV te gaan?
Aan de reacties van de anderen te merken (Tygo bijvoorbeeld was heel nadrukkelijk), was het zo'n makkelijke keuze nog niet voor een kandidaat. En dus zou voor de ZV waarschijnlijk wel min of meer begrepen worden, hoewel je natuurlijk sowieso in de spotlights staat natuurlijk.
...óf niet!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #84 Gepost op: 17-09-2020, 14:14:56 »
Kortom: als mol wil je niet in de positie zitten waarin Patrick zich bevond. Dat hij zich daar wél in bevindt én kiest voor 1500 euro maken hem ofwel een kandidaat of een slechte mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #85 Gepost op: 17-09-2020, 14:45:06 »
Kortom: als mol wil je niet in de positie zitten waarin Patrick zich bevond. Dat hij zich daar wél in bevindt én kiest voor 1500 euro maken hem ofwel een kandidaat of een slechte mol.

Exact.

Samen met het feit dat Patrick zich in aflevering 1 ook vanaf moment 1 als penningmeester in sleutelposities laat plaatsen, maakt hem 100% onverdacht.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #86 Gepost op: 20-09-2020, 06:18:54 »
is het niet vreemd dat hij niets lijkt te doen om ook maar een beetje mols te lijken en niemand hem lijkt te verdenken? Zou het meer bij zijn persoon vinden passen dat hij minstens wat verwarring zou willen zaaien, zoals de rest en zelfs Ron doet. Nu lijkt hij een serieuze kandidaat en iedereen mag het weten, wat ik dan toch een beetje verdacht vind.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #87 Gepost op: 20-09-2020, 09:25:36 »
is het niet vreemd dat hij niets lijkt te doen om ook maar een beetje mols te lijken en niemand hem lijkt te verdenken? Zou het meer bij zijn persoon vinden passen dat hij minstens wat verwarring zou willen zaaien, zoals de rest en zelfs Ron doet. Nu lijkt hij een serieuze kandidaat en iedereen mag het weten, wat ik dan toch een beetje verdacht vind.
Patrick wordt toch wel genoemd in de verdenkingen? Niet zo veel als Peggy, nee, maar toch. Voor de rest eens.

Opvallend trouwens wel dat we de reacties van hem en Ron niet mochten zien bij hun schermen en/of dat van Horace. Die rare edit leek me niet meteen de bedoeling. Gaf de lichaamstaal van de Mol te veel weg?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #88 Gepost op: 20-09-2020, 10:09:53 »
Krijg steeds meer twijfels bij Patrick. Hij wordt meteen afgeschreven voor het molschap vanwege zijn bijzondere positie bij het aannemen van het geld en de 1500 bij  de keuze voor geld of ZV maar.......

In aflevering 1 leek hij voorkennis te hebben bij de spiegelopdracht, ging opvallend verkeerd staan. Bij de keuze voor de positie bij het diner had ik de indruk dat dit van te voren bedacht was. Daar bepaal je wel wat er ingezet wordt en op welke namen. Hij kreeg het geld van Rik maar het penningmeesterschap heeft hij zichzelf toegeëigend.

Vervolgens zit hij steeds op posities waar het geld verdwijnt. ::vergroot::
Bij Steenrijk vind hij de X 1.75 te weinig. In de laseropdracht laat hij zich afschieten met geld op zak en gezien het speurwerk bij de kettingopdracht heeft Patrick hier geen geld ingebracht, daarnaast zat hij bij de luikenopdracht in het dorp waar het misging en schoot hij per ongeluk een pijl goed.

Ik kan me ook voorstellen dat de mol geen ZV wil.
Toch maar in de gaten houden die Patrick en die ondeugende blik in zijn ogen.....

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #89 Gepost op: 20-09-2020, 20:58:48 »
Krijg steeds meer twijfels bij Patrick. Hij wordt meteen afgeschreven voor het molschap vanwege zijn bijzondere positie bij het aannemen van het geld en de 1500 bij  de keuze voor geld of ZV maar.......

In aflevering 1 leek hij voorkennis te hebben bij de spiegelopdracht, ging opvallend verkeerd staan. Bij de keuze voor de positie bij het diner had ik de indruk dat dit van te voren bedacht was. Daar bepaal je wel wat er ingezet wordt en op welke namen. Hij kreeg het geld van Rik maar het penningmeesterschap heeft hij zichzelf toegeëigend.

Vervolgens zit hij steeds op posities waar het geld verdwijnt. ::vergroot::
Bij Steenrijk vind hij de X 1.75 te weinig. In de laseropdracht laat hij zich afschieten met geld op zak en gezien het speurwerk bij de kettingopdracht heeft Patrick hier geen geld ingebracht, daarnaast zat hij bij de luikenopdracht in het dorp waar het misging en schoot hij per ongeluk een pijl goed.

Ik kan me ook voorstellen dat de mol geen ZV wil.
Toch maar in de gaten houden die Patrick en die ondeugende blik in zijn ogen.....

Ja, dat heb ik hier ook. Na die 1500 euro heeft Patrick eigenlijk best veel gemold en komt er telkens mee weg.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #90 Gepost op: 22-09-2020, 00:31:45 »
Ja, ik krabbel ook voorzichtig een beetje terug na dat penningmeesterschap en die 1500 euro... Zo in your face dat hij geen Mol kán zijn, hè. (Al schiet ik dan snel weer door naar dat ze willen dat je denkt dat hij 'de Mol zeker niet is en daarmee dus wél' en dat hij het dan dus niet is...  ::rofl::) Alleen gaat hij wel actief een bondje aan met Ellie, dat is dan misschien weer gewaagd en niet typisch mols (maar het is toch al atypisch...). In ieder geval is hij weer wat gestegen na aflevering 3 qua verdenking bij mij. :P

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #91 Gepost op: 23-09-2020, 12:54:47 »
Een mol KAN natuurlijk eigenhandig 1500 euro in de pot brengen, maar dan zal hij niet echt een goede mol zijn.  Het alternatief was tenslotte ook prima uit te leggen naar de groep.

En het excuus dat er in toekomstige opdrachten weer geld uit de pot kan gaan, vind ik erg slap. Zo maakt de mol het zichzelf wel makkelijk.. 'In aflevering 3 gaat er toch weer geld uit dus laat ik maar gewoon geld verdienen de eerste 2 afleveringen, dan verdenkt niemand me meer.' Niet jubileum-waardig hoor. (sowieso maken dat soort veiling/geld-uit-de-pot-opdrachten het programma minder leuk omdat je zo erg omzichtbare mollen krijgt. Geld in de pot verdwijnt toch wel weer.)

Patrick is NIET de mol of een hele teleurstellende. Ik ga voor dat eerste.


Mee eens.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #92 Gepost op: 23-09-2020, 20:11:52 »
De mol van dit jaar mark my words.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #93 Gepost op: 23-09-2020, 20:42:22 »
Ik kan er nog steeds niet bij dat je als kandidaat voor 1500 euro kiest, prachtige kans om jezelf een beetje verdacht te maken en die ZV te pakken en daarmee ook nog eens een zeer belangrijk wapen in handen krijgen, hier klopt gewoon iets niet.
Tegelijkertijd vind ik het wat ver gaan om een kandidaat die helemaal onderaan mijn lijst staat vanaf het begin meer te gaan verdenken omdat hij geld heeft verdiend...  ::rofl::

Een mogelijkheid zou zijn - en wow wat is dat waanzinnig sterk gespeeld als het zo is gegaan - is dat Patrick voor het geld kiest om te kijken wie er in de groep iets van teleurstelling laat zien als reactie op die keuze. Als je als kandidaat op dit slimme idee komt kijk je natuurlijk wel de groep aan op het moment dat je de keuze maakt en dat zien we Patrick nu net niet doen..
« Laatst bewerkt op: 23-09-2020, 20:47:49 door wieowie »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #94 Gepost op: 24-09-2020, 19:09:45 »
Wat mij opvalt is dat Patrick aan Ellie kleeft. Bondje, Gast vrouw/heer in afl. 1.
Zoekt steeds oogcontact. Blijft zoveel mogelijk in haar buurt.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #95 Gepost op: 25-09-2020, 09:36:21 »
Wat mij opvalt is dat Patrick aan Ellie kleeft. Bondje, Gast vrouw/heer in afl. 1.
Zoekt steeds oogcontact. Blijft zoveel mogelijk in haar buurt.

Ik denk dat gezien de opdracht met de spiegels Patrick Ellie is gaan verdenken.
My fall will be for you

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #96 Gepost op: 25-09-2020, 18:08:00 »
Patrick verdenkt Peggy veel en zoekt haar ook op in opdrachten. Dat kan verdenking zijn, kan ook een goede molzet zijn om de meest verdachte en degene waar je veel mee samen bent als verdachte aan te wijzen.

Maar goed, ik denk dat het of Peggy is en Patrick wint of Patrick de mol is dus dit kan je beschouwen als tunnelvisie, vrees ik.   ::tandpastasmiley::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #97 Gepost op: 26-09-2020, 22:44:11 »
Twijfel nog over Patrick maar vind hem de laatste afleveringen wel meer verdacht worden. Los van die 1500 euro waarvoor hij leek te kiezen, zat hij bij de groep die de luiken moest openmaken in afl. 3, en gezien het gesjoemel met luiken die weer zijn dichtgegaan daar ga ik ervan uit dat de mol in de groep van Patrick/ Nikkie/ Peggy/ Jeroen zat.

In aflevering 4 was Patrick samen met Ron direct verantwoordelijk voor het missen van Peggy's schilderij. Patrick liep er straal voorbij zonder ook maar te kijken. Voorkennis? Bij de koffertjesopdracht stond hij als enige op dé beste plek, met het volledige overzicht en hij zag geen van de drie oud-mollen. En in de postkaartopdracht leek hij wel voortvarend met Jeroen, maar kan mogelijk een hoop geld hebben weggespeeld door voor kaartjes met een laag bedrag te zijn gegaan, waardoor kaartjes met eenzelfde afbeelding maar een veel hoger bedrag uit het geld gespeeld werden.

Komt nog bij dat Ellie hem leek te vertrouwen en die ligt er ondanks spreiden uit.

Edit: staat dan weer tegenover dat Patrick zich onmols gedroeg op het einde van de koffertjesopdracht. Van de transcriptie van Heinz:

Patrick: En Dennis Weening misschien?
Ellie: Klaas?
Nikkie: Klaas...
Jeroen: Maar Dennis was er van de week toch ook?
Patrick: Nee
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 23:34:31 door Nat007 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #98 Gepost op: 26-09-2020, 23:37:23 »
Patrick lijkt wel weggelopen te zijn uit een Waar is Wally-puzzel!

De 1500 euro maakt hem onverdacht, want een mol zou denk ik niet in die positie willen zitten. Verder is hij vrij onzichtbaar in het spel.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #99 Gepost op: 26-09-2020, 23:39:56 »
Patrick stijgt voor mij ook. Ook omdat we hem massaal en resoluut hebben weggestreept na de ZV. Dan was het duur, maar wel mega-effectief. Ik vind het ook passen bij dit seizoen, met zijn rol als penningmeester aan het begin. Er zit een extra 'dit had je als goede molloot allemaal kunnen weten'- sausje over dit seizoen, de eerste penningmeester met superveel taken als mol valt daar voor mij wel onder. Ook omdat Rik herhaaldelijk dingen zei in de trant van 'is Patrick nu nog steeds penningmeester?'
Nahja, iig hij stijgt. Want op de ZV na istie eigenlijk best verdacht. En als oud-moltalk-presentator die wel wat weet van kandidaatstrategieën zou hij denk ik een minder brave kandidaat zijn als dat ie nu lijkt....