Auteur Topic: [Kandidaat] Patrick Martens  (gelezen 28986 keer)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #40 Gepost op: 6-09-2020, 11:07:28 »
Opdracht 2: Zou de cast echt mol meteen in zo’n sleutelpositie zetten?

Klaas had ook direct een sleutelpositie in de metro, of eigenlijk, niet in de metro.
alles is mogelijk bij de mol.

Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #41 Gepost op: 6-09-2020, 11:25:39 »
Ik vind hem totaal niet verdacht. Vind drie spiegels, zet zichzelf buiten de groep...
Frankje Lapi

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #42 Gepost op: 6-09-2020, 13:03:00 »
Minst verdacht van allemaal, waarom zou je als mol kiezen om de opdracht met Ellie te spelen en niet met een wat naievere kandidaat die je makkelijk mee kan krijgen in je sabotages?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #43 Gepost op: 6-09-2020, 14:24:47 »
Minst verdacht van allemaal, waarom zou je als mol kiezen om de opdracht met Ellie te spelen en niet met een wat naievere kandidaat die je makkelijk mee kan krijgen in je sabotages?

Omdat Ellie als politie-agente het beste weet hoe je die mannen met die namen kunt opsporen?  ::vergroot:: Die is minder op haar plek bij het gokken, denk ik.

Tja, Patrick vind ik nu niet echt verdacht overkomen. Maar het valt me wel op dat hij fouten van anderen best vaak benoemt. En ook zei hij dat hij wist dat Ellie(?) fout stond. Waarom greep hij op dat moment dan niet in? Was het om zijn mol te testen of vond hij dat wel best zo? Zelf stond hij ook niet goed dacht ik? Vreemd.

Door dit alles is hij op dit moment toch een van mijn hoofdverdachten.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Duklo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #44 Gepost op: 6-09-2020, 14:38:23 »
Patrick staat momenteel bij mij erg hoog op het verdachtenlijstje als Mol-kandidaat.

Renaissance; wedergeboorte van oud kandidaten. Maar wellicht ook de wedergeboorte van een oud Mol? We hebben al wel eens een Mol gehad die luisterde naar de naam Patrick.

Patrick redt, net als oud Mol Thomas in Portland deed, de eerste opdracht. Destijds wees Thomas de juiste plek aan met de code boven op het dak waardoor de opdracht door kon gaan. Nu vindt Patrick redelijk wat spiegels en hij wijst op de stellage waar de spiegels in moeten komen te staan aan. Ook hij redt de eerste opdracht.

In opdracht 2 neemt hij Ellie mee. Hij weet immers al dat zij niet vies is van een leugentje en ziet zijn kans schoon om via haar niet al het geld in te zetten. Iedere niet ingezette Euro komt in ieder geval niet in de pot.

In opdracht 3 vond ik het een gevalletje van over-acting (sorry Patrick) toen hij zag dat de vrijstelling weg was.

Wil niet meteen in de Patrick tunnel duiken, maar sta wel voor de ingang.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #45 Gepost op: 6-09-2020, 14:54:08 »
Patrick :D

Ik krijg er nog geen Molgevoel bij, hij klinkt alsof hij inderdaad geen strategie heeft :P
...óf niet!

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #46 Gepost op: 6-09-2020, 15:11:01 »
Minst verdacht van allemaal, waarom zou je als mol kiezen om de opdracht met Ellie te spelen en niet met een wat naievere kandidaat die je makkelijk mee kan krijgen in je sabotages?

Hij betrapte Ellie op een leugen in de eerste opdracht en dacht dan kan ik haar controleren in een duo in de tweede opdracht.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #47 Gepost op: 6-09-2020, 17:12:33 »
Ik vind het jammer dat ik het seizoen met Patrick nooit gezien heb, want ik heb geen idee of hij zich hetzelfde gedraagt als toen.

Vind zijn gedrag zo nerveus en gespeeld overkomen (handen/vingers wrijven, wegkijken met ogen, geforceerd draaien met de wijn etc).

Het kan ook zijn dat hij gewoon zo is en in m’n allergie zone zit haha, maar vind hem wat nerveus overkomen.

Mss moet ik eens wat oudere afleveringen gaan terugkijken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #48 Gepost op: 6-09-2020, 17:44:24 »
Ik vind het jammer dat ik het seizoen met Patrick nooit gezien heb, want ik heb geen idee of hij zich hetzelfde gedraagt als toen.

Vind zijn gedrag zo nerveus en gespeeld overkomen (handen/vingers wrijven, wegkijken met ogen, geforceerd draaien met de wijn etc).

Het kan ook zijn dat hij gewoon zo is en in m’n allergie zone zit haha, maar vind hem wat nerveus overkomen.

Mss moet ik eens wat oudere afleveringen gaan terugkijken.

Ik denk dat het sowieso erg lastig vergelijken is als er zoveel tijd overheen is gegaan. (Extreem) afwijkend gedrag van Nikkie of Tina zou nog wel opvallen, maar bijna alle kandidaten (met uitzondering van wellicht Ron en Jeroen) waren piepjong ten tijde van hun eerste deelname. Wie zich op zijn 37ste nog precies zo gedraagt als op zijn 23ste moet naar de apotheek.
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #49 Gepost op: 6-09-2020, 17:45:26 »

Vind zijn gedrag zo nerveus en gespeeld overkomen (handen/vingers wrijven, wegkijken met ogen, geforceerd draaien met de wijn etc).


Ik vind hem nu juist rustiger.  ::rofl::
Tijdens zijn 1e serie vond ik hem hilarisch en chaotisch. Hij heeft ook wel de mol dwars gezeten en vond het gedrag van de mol opvallend, maar besloot met die info niks te doen.  ;D

Eigenlijk vind ik hem nu niet zo heel anders dan toen, hooguit dat hij nu wat meer lijkt te observeren. Hopelijk doet hij nu wél wat met die informatie. En hij lijkt mij ook -zeker nu we wat jaren verder zijn- een hele goede kandidaat om de mol te zijn.

Sowieso heel leuk dat hij erbij is, vind ik.  ::ok::

Zijn 1e serie is zeker de moeite waard om terug te kijken. Mooi seizoen en de mol heel laat ontmaskerd (mede door Patrick trouwens  ;D).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #50 Gepost op: 6-09-2020, 18:40:35 »
Ik vind hem nu juist rustiger.  ::rofl::
Tijdens zijn 1e serie vond ik hem hilarisch en chaotisch. Hij heeft ook wel de mol dwars gezeten en vond het gedrag van de mol opvallend, maar besloot met die info niks te doen.  ;D

Eigenlijk vind ik hem nu niet zo heel anders dan toen, hooguit dat hij nu wat meer lijkt te observeren. Hopelijk doet hij nu wél wat met die informatie. En hij lijkt mij ook -zeker nu we wat jaren verder zijn- een hele goede kandidaat om de mol te zijn.

Sowieso heel leuk dat hij erbij is, vind ik.  ::ok::

Zijn 1e serie is zeker de moeite waard om terug te kijken. Mooi seizoen en de mol heel laat ontmaskerd (mede door Patrick trouwens  ;D).

Hoe hij bij de seinopdracht in 2008 helemaal werd gedold door Dennis was echt hilarisch. En het gewoon niet doorhebben.  ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #51 Gepost op: 6-09-2020, 19:14:52 »
Potentiële winnaar! Qua enthousiasme en qua tactiek doet ie me denken aan Buddy Vedder, de winnaar van vorige keer.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 19:20:52 door Run »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #52 Gepost op: 6-09-2020, 19:50:06 »
Hoe hij bij de seinopdracht in 2008 helemaal werd gedold door Dennis was echt hilarisch. En het gewoon niet doorhebben.  ::rofl::

Ja, dat was geweldig! Tegelijkertijd lijkt hij mij absoluut niet dom. Zeker niet als je je bedenkt dat hij Dennis ook een keer heeft uitgeschakeld. Hij is Alleen wat chaotisch/onhandig, maar dat kan nu best wel een goede dekmantel zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #53 Gepost op: 6-09-2020, 22:28:19 »
Heel erg leuk dat Patrick terug is  ::bravo:: enorm leuke en euh, aanwezige kandidaat uit een topseizoen. En ik denk dat hij samen met Peggy wel het mooiste "verhaal" heeft voor een seizoen als dit in de trant van "Ik was er zó dichtbij en na al deze tijd ga ik mijn fouten rechtzetten".

Zelf vind ik Patrick aardig onmols, grotendeels eigenlijk vanwege zijn keuze bij opdracht 2 (de namen). Ik denk dat je je als mol niet per se apart zou zetten in een groep van 2 tegenover een groep van 8 waar je wellicht meer een rookgordijn zou kunnen optrekken als je saboteert. Bovendien denk ik dat een mol die voorkennis heeft van de opdracht, veel meer kan saboteren met het verzinnen en vinden van namen, dan bij het inzetten van geld; ook wat je hier verdient is immers afhankelijk van de gevonden personen. Bovendien klopt zijn kandidaatse redenering over het willen checken van Ellie na het vinden van een leugentje(?) in opdracht één wel naar mijn idee. Kort gezegd denk ik dus niet dat mol-Patrick deze keuze gemaakt zou hebben en dat is genoeg om hem ver van mijn verdachtenlijstje te houden.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #54 Gepost op: 7-09-2020, 00:36:22 »
Patrick. Één van mijn favoriete molkandidaten allertijden en geen spat veranderd. Lekker onhandig zijn en moeten lachen wanneer Ellie even wat risico wilde nemen ala Dennisje in 2008. Mooie terugblik. Echter denk ik wel dat hij veel heeft geleerd van zijn Moltalk jaren en voornamelijk van Viv met haar strategische blik  ::bravo::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #55 Gepost op: 7-09-2020, 00:46:15 »
Echter denk ik wel dat hij veel heeft geleerd van zijn Moltalk jaren en voornamelijk van Viv met haar strategische blik  ::bravo::

Dat denk ik ook! Opeens ging dat door mn hoofd, het is bijna een beetje oneerlijke competitie, het geeft hem duidelijk een streepje voor. Maar dat vind ik niet erg, van mij mag hij door naar de finale :D

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #56 Gepost op: 7-09-2020, 11:21:38 »
Ik vind het jammer dat ik het seizoen met Patrick nooit gezien heb, want ik heb geen idee of hij zich hetzelfde gedraagt als toen.

Vind zijn gedrag zo nerveus en gespeeld overkomen (handen/vingers wrijven, wegkijken met ogen, geforceerd draaien met de wijn etc).

Het kan ook zijn dat hij gewoon zo is en in m’n allergie zone zit haha, maar vind hem wat nerveus overkomen.

Mss moet ik eens wat oudere afleveringen gaan terugkijken.
Ja hij was toen ook erg aanwezig en nerveus. Dacht toen dat hij de mol was, maar hij is gewoon zo.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #57 Gepost op: 7-09-2020, 14:37:38 »
Hoe hij bij de seinopdracht in 2008 helemaal werd gedold door Dennis was echt hilarisch. En het gewoon niet doorhebben.  ::rofl::

Misschien wel een van de grappigste momenten ooit in wie is de mol.

Maar goed, Patrick sluit ik zeker niet uit op basis van de eerste aflevering. Al zet hij zichzelf wel al heel hard in de schijnwerpers om vervolgens (naar mijn mening) in een sleutelpositie toe te treden.


Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #58 Gepost op: 7-09-2020, 20:45:16 »
Bij het terugkijken valt het me op dat Rik zomaar Patrick uitkiest om de penningmeester te worden, in plaats van te zeggen “aan wie mag ik de €1000 geven” of zoiets.
Uit interviews met Rik laat hij wel merken dat hij bezig is met wanneer hij de mol aan moet kijken en wanneer niet. Juist daarom, is het dan niet een beetje gek om uit alle kandidaten Patrick uit te kiezen als hij de mol is?
Ik ben benieuwd naar gedachten van anderen over dit fragment (ongeveer minuut 21).


Daarnaast, ik vind Patrick super leuk, ik hoop dat hij ver komt ::joehoe::

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #59 Gepost op: 7-09-2020, 20:52:21 »
Ik heb effe teruggekeken en Patrick en Ron waren bij moltalk 2020 aflevering 1.
En toen stelde marlijn de volgende vraag ''Wat zou je doen als je de mol was?'' En patrick reageerde heel raar en probeerde heel erg naar woorden te zoeken ::rofl::
chipsverslaafde <3