Auteur Topic: [Kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 33488 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #60 Gepost op: 8-09-2020, 18:19:14 »
Dat struikelen was zeker echt. Als hij was gevallen was hij lelijk terecht gekomen op die treden. Dat risico zou niemand nemen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #61 Gepost op: 8-09-2020, 23:51:50 »
Ik weet het niet. Het niet groter laten worden van de lijst was geen doorslaggevende positieve actie. Net als het vinden van die ene spiegel, waarbij Ron komisch opmerkt dat het gewoon een kwestie van goed zoeken was. Door dit soort actietjes en vooral door zijn rode-scherm-geschiedenis lijkt hij na afl. 1 erg onverdacht te zijn in de groep en bij veel kijkers. Linke soep. :P

Idd. Daarnaast vond ik ook het pakken van een joker best verdacht. Het kan natuurlijk een kandidatenactie zijn (en dat is het sowieso geweest van of Nikkie of Ron) maar van iemand die “2 keer” rood heeft gehad in aflevering 1 had ik zo’n koelbloedige reactie op de opdracht (het pakken van een joker ipv de vrijstelling) niet verwacht.

Verder zou het best een risico zijn om Ron níet de mol te maken. Weer het risico lopen dat hij in aflevering 1 afvalt zou best gewaagd zijn. Het zou toch beyond dramatisch zijn geweest als hij was afgevallen? xD

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #62 Gepost op: 9-09-2020, 01:24:57 »
Ron heeft de goede strategie: bij de eerste afleveringen flink spreiden. Je wil niet de beste zijn door veel vragen op één (juiste) mol te zetten, maar niet de slechtste! Ervoor zorgen dat je minimaal een aantal vragen goed hebt wie er ook de Mol is. Wat dat betreft was Nadja niet goed bezig door te kiezen voor een antwoord dat maar voor 2 kandidaten goed is en voor 8 fout.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #63 Gepost op: 9-09-2020, 10:19:28 »
Idd. Daarnaast vond ik ook het pakken van een joker best verdacht. Het kan natuurlijk een kandidatenactie zijn (en dat is het sowieso geweest van of Nikkie of Ron) maar van iemand die “2 keer” rood heeft gehad in aflevering 1 had ik zo’n koelbloedige reactie op de opdracht (het pakken van een joker ipv de vrijstelling) niet verwacht.
Ik denk dat Ron sowieso onderschat wordt, Mol of niet. Dat hij 2 keer afviel heeft hij uiteindelijk niet veel invloed op gehad. De eerste keer moest hij een test maken tegenover maar twee tegenstanders - waarvan één de Mol aan het werk had gezien - en de tweede keer was hij volledig afhankelijk van zijn medekandidaten. En dat hij een lolbroek is, betekent niet dat hij het spel soms beter door kan hebben dan de rest.

Ik vind het pakken een joker ook niet per se verdacht, misschien zelfs het tegenovergestelde. Want voor mooie televisie is het alleen maar mooier als er meer mensen in de val trappen. Dus het zou zomaar kunnen dat ze de Mol inzetten om dit komische effect te versterken :)
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #64 Gepost op: 9-09-2020, 12:11:39 »
Ik vind het pakken een joker ook niet per se verdacht, misschien zelfs het tegenovergestelde. Want voor mooie televisie is het alleen maar mooier als er meer mensen in de val trappen. Dus het zou zomaar kunnen dat ze de Mol inzetten om dit komische effect te versterken :)

Ik vind het pakken van een joker an sich ook niet verdacht, alleen wel van iemand die op zo’n nare wijze 2 keer als eerste naar huis moest. Dan kan ik me voorstellen dat je koste wat kost wil voorkomen dat je weer als eerste afvalt en dus in een roes voor die vrijstelling gaat.
Misschien is hij echt zo koelbloedig en heeft hij dit spel slim gespeeld, maar dan heb ik hem inderdaad onderschat. Ik ben benieuwd hoe hij zich met opdrachten gaat gedragen, of hij dan ook koelbloedig en doordacht overkomt.

En wat betreft het komische effect had ik nu juist het tegenovergestelde. Ik had van deze kandidaten wel iets meer verwacht dan dat 8 van de 10 in de val zouden trappen.
Stel Ron is de mol dan is zijn positie als laatste ideaal om hem te laten doen wat het best in het plaatje past en dat was in dit geval, naar mijn mening, het pakken van de joker.
« Laatst bewerkt op: 9-09-2020, 12:13:45 door Mollenmania »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #65 Gepost op: 9-09-2020, 12:31:54 »
Idd. Daarnaast vond ik ook het pakken van een joker best verdacht. Het kan natuurlijk een kandidatenactie zijn (en dat is het sowieso geweest van of Nikkie of Ron) maar van iemand die “2 keer” rood heeft gehad in aflevering 1 had ik zo’n koelbloedige reactie op de opdracht (het pakken van een joker ipv de vrijstelling) niet verwacht.

Verder zou het best een risico zijn om Ron níet de mol te maken. Weer het risico lopen dat hij in aflevering 1 afvalt zou best gewaagd zijn. Het zou toch beyond dramatisch zijn geweest als hij was afgevallen? xD
Voor Tina vond ik het net zo dramatisch. Misschien hadden ze beter geen afvaller kunnen doen in aflevering 1.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #66 Gepost op: 10-09-2020, 00:33:10 »
Het geeft toch wel te denken dat Ron, als kandidaat, een joker pakte. Het enige goede verhaal daarbij zou zijn dat hij zegt dat hij daarmee de volgende ronde kan bereiken. Maar daar heeft hij het helemaal niet over. Het leek wat overgeacteerd.
Als hij de MOL is, is dit een goede zet. Met de joker naar de tweede ronde is dan geloofwaardig. Daar is niet veel acteren bij nodig.
We zullen zien hoe het hem hierna afgaat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #67 Gepost op: 10-09-2020, 12:07:03 »
Het geeft toch wel te denken dat Ron, als kandidaat, een joker pakte. Het enige goede verhaal daarbij zou zijn dat hij zegt dat hij daarmee de volgende ronde kan bereiken. Maar daar heeft hij het helemaal niet over.
In zekere zin heeft hij het hier toch wel over volgens mij. Hij begint namelijk met te zeggen dat die vrijstelling hem naar de volgende aflevering kan brengen. Maar dan zegt hij: "we zitten in Wie is de Mol, blijf geconcentreerd, pak wat je pakken kan". M.a.w. die ene joker zal het maximaal haalbare zijn om de volgende ronde te bereiken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #68 Gepost op: 10-09-2020, 13:41:57 »
Mee eens!

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #69 Gepost op: 11-09-2020, 11:42:53 »
Hij vindt de spiegel: trust nobody. En kijkt naar zichzelf. De Mol houd zich van de domme. Reed als enige achteruit. Terug in de tijd om opnieuw te beginnen. Zei tegen Horace ik pakte alle.. bankbiljetten met een lach. Of hij eigenlijk bedoelde: ik pakte alle vrijstellingen. Hij zag als enige alle mollen en keek daarmee in zijn spiegelbeeld. En pakte voor elke aflevering een vrijstelling voor zichzelf!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #70 Gepost op: 12-09-2020, 13:11:44 »
Mogelijke mol. Zorgde ervoor dat Patrick niet op de goede plek stond, maar ging daarmee zelf wel goed staan. Hij heeft de gunfactor van iedereen, wat ook helpt. Ik denk, als hij de mol wilde zijn, dat hij een hele goede kans heeft gemaakt.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #71 Gepost op: 12-09-2020, 17:47:56 »
Wat ik toch een beetje tegen Ron heb, is het bellen van het verkeerde nummer in Spiegelbeeld. Dat was toch onnodig opvallend voor de Mol? Verdacht raken op niets af. Had dan liever helemaal niet gebeld, zoals in elk geval Ellie, maar ook Nadja en Tygo deden. (Waarschijnlijk dan, want ook dat kan buiten beeld zijn gelaten). Anders dan dat vind ik Ron wel het meest verdacht van iedereen in afl. 1. Maar het zou me niet verbazen als kandidaat Ron hier gewoon een foutje maakte, en na dat telefoontje alsnog (buiten beeld gelaten) het goede nummer heeft gedraaid.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #72 Gepost op: 12-09-2020, 18:18:06 »
Denk dat Ron de eerste keer gewoon ontzettend veel pech heeft gehad met de test als met de groep die hem snoeihard achterliet. Nu verdenk ik hem eigenlijk niet. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze hem zouden kiezen. Hij was en is zó intens fan van het programma. Zou de regie het risico nemen dat hij in overenthousiasme de mist in gaat?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #73 Gepost op: 12-09-2020, 19:09:50 »
Als hij nou nog steeds rond paradeert met zijn joker wordt het gek en is hij wellicht de mol. Maar hij zal hem toch wel hebben ingezet?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #74 Gepost op: 12-09-2020, 19:16:59 »
Toch geweldig dat hij een tweede kans krijgt. Hij is denk ik de enige deelnemer die in zijn seizoen nooit verenigt is met de gehele groep. Zijn executie vond ik echt de lulligste eerste afvaller ooit. En dan had hij een kans om terug te keren en toen heeft iedereen hem laten stikken. Logisch ook natuurlijk, want hij geen band met iemand op kunnen bouwen. Toch leuk dat hij een tweede kans krijgt nu én er niet meteen als eerste uitligt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #75 Gepost op: 12-09-2020, 19:20:13 »
Als hij nou nog steeds rond paradeert met zijn joker wordt het gek en is hij wellicht de mol. Maar hij zal hem toch wel hebben ingezet?!

Dacht het wel, hij legde hem neer toch? Nu twijfel ik alweer.

Toch geweldig dat hij een tweede kans krijgt.

Ja hij moest er ook echt in deze editie. Als eerste eruit moeten is al rot maar zoals dat met Ron ging was een nachtmerrie. Ook omdat hij al zo lang mee wilde doen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #76 Gepost op: 12-09-2020, 19:35:31 »
Ron heeft hem ingezet, hoor! 100% in beeld geweest. I.t.t. Nikkie, bij haar werd pas in de extra beelden duidelijk dat ze hem nìet had ingezet.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #77 Gepost op: 12-09-2020, 19:54:15 »
Inderdaad:

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #78 Gepost op: 12-09-2020, 21:36:40 »
Eerste indruk na aflevering 2: Ik vind het verdacht opvallend dat hij overal mee wegkomt als “op z’n Rons”.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #79 Gepost op: 12-09-2020, 21:46:22 »
Miljoeska V2